Jangan Ugut Fam Dengan Isu Tunggakan Gaji



STUART Ramalingam. - NSTP/Sairien NafisJangan ugut FAM dengan isu tunggakan gaji


KUALA LUMPUR: Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) tetap dengan pendirian tidak membenarkan Terengganu City FC (TCFC) beraksi dalam saingan Liga Perdana 2019 berikutan wujud kebimbangan kemungkinan masalah tunggakan gaji akan terus berulang pada musim ini.

Baca juga:
PETRU LEUCA AKAN BERAKSI BERSAMA SABAH FA MUSIM 2019?
Setiausaha Agung FAM, Stuart Ramalingam menegaskan pihaknya berbuat demikian selepas mengambil kira kegagalan kelab terbabit menjelaskan tunggakan gaji pemain dan pegawai TCFC yang sehingga kini sudah mencecah RM977,100.



Justeru, Stuart berkata, FAM akan menggunakan hadiah wang tunai selaku juara, wang insentif peringkat kumpulan dan wang deposit penyertaan TCFC yang dibekukan sebelum ini untuk menyelesaikan sebahagian hutang terbabit.




"Berdasarkan perkiraan dibuat, seramai 23 pemain dan pegawai akan mendapat wang tunggakan gaji berkenaan secara rata yang akan dibayar oleh FAM terus kepada pemain dan pegawai terbabit.



"Namun, TCFC tidak boleh terus bersikap lepas tangan dan masih tetap perlu menjelaskan baki hutang kepada pemain dan pegawai terbabit jika mereka tidak mahu menerima implikasi lebih besar selepas ini.



"Perlu diingatkan, apabila PBSNT dan Persatuan Bolasepak Daerah Kuala Nerus menarik balik lesen kebenaran terhadap TCFC itu, maka FAM secara tidak langsung tidak lagi mengiktiraf TCFC sebagai sebuah kelab yang diberikan kebenaran untuk bertanding," katanya dalam satu kenyataan di sini, sebentar tadi.



Berikutan itu, Stuart membidas kenyataan dibuat Pengurus TCFC, M Rezal Abu Bakar menerusi media berhubung isu tunggakan gaji pemain kelab berkenaan yang sehingga kini sudah mencecah RM977,100.



Sebelum ini, M Rezal menerusi kenyataan media yang disiarkan pada 21 dan 22 Januari 2019 menyebut TCFC akan menjelaskan semua hutang (tunggakan gaji) hanya jika FAM membenarkan mereka beraksi di Liga Perdana 2019 dengan alasan kelab berkenaan layak secara merit selepas muncul juara Piala FAM pada 6 September 2018.



Bagaimanapun, Stuart berkata berdasarkan rekod sebelum ini, TCFC sudah beberapa kali mungkir janji untuk menjelaskan tunggakan gaji pemain dan pegawainya biarpun ia sudah tercatat secara hitam putih.



"Justeru, diharap TCFC tidak terus menuding jari kepada pihak lain dan menetapkan pula syarat yang perlu dituruti FAM, sebaliknya mereka perlu mengambil sikap bertanggungjawab sepenuhnya untuk menyelesaikan baki hutang sedia ada itu mengikut tarikh telah ditetapkan iaitu sebelum atau pada 19 Februari 2019.



"Tiada siapa perlu disalahkan dalam hal ini selain daripada TCFC kerana jika mereka berusaha menyelesaikan tunggakan hutang yang ada ketika itu sebelum atau pada 29 September 2018, sudah tentu TCFC sudah boleh beraksi pada Liga Perdana 2019," katanya.



Sumber: bharian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://buletinsabahfa.blogspot.com/2019/01/jangan-ugut-fam-dengan-isu-tunggakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Politik Ugut Tok Batin Tak Sokong Ph Jangan Bayar Gaji Dia

Politik Ugut Tok Batin Tak Sokong Ph Jangan Bayar Gaji Dia

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 361 hits
PRK Cameron Ketua ketua kampung Orang Asli atau Tok Batin di Cameron Highlands mungkin kehilangan gaji dan jawatan mereka jika tidak mengundi kerajaan persekutuan pada pilihan raya kecil 26 Jan ini Amaran itu dinyatakan senator PKR Bob Mano...
Tunggakan Gaji Dibayar 7 Mac Depan

Tunggakan Gaji Dibayar 7 Mac Depan

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 313 hits
KEMELUT antara Persatuan Bola Sepak Perlis dan pemain selesai apabila kedua dua pihak mencapai kata sepakat dalam pertemuan tertutup semalam Presiden PFA Datuk Ahmad Amizal Shaifit Ahmad Rafie berkata tunggakan gaji pemain akan dibayar sele...
80 Peratus Tunggakan Gaji Ditanggung Fap Selesai Dibayar

80 Peratus Tunggakan Gaji Ditanggung Fap Selesai Dibayar

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 402 hits
MALAYSIAKINI Kemelut tunggakan gaji yang melanda Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang membabitkan pemain dan pegawai badan itu selesai 80 peratus kata presidennya Dr Amar Pritpal Abdullah Beliau juga menyifatkan kerajaan negeri begitu komited ...
Isu Salib Mujahid Jangan Lemah Pertahan Islam

Isu Salib Mujahid Jangan Lemah Pertahan Islam

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 290 hits
KUALA LUMPUR Pas menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof kerana tidak tegas dan berdolak dalih berhubung isu bangunan perumahan di Jelutong Pulau Pinang yang didakwa memaparkan lambang salib Ketua Penerangan P...
Isu Salib Jangan Anggap Ia Isu Kecil

Isu Salib Jangan Anggap Ia Isu Kecil

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 341 hits
oleh Mohd Asri Bin Mat Daud 1 Kecoh isu berkenaan lampu di bangunan kediaman Grace Residence Jelutong yang memancarkan cahaya berbentuk salib gergasi baru baru ini Malah ia turut mendapat perhatian daripada pihak Mufti Pulau Pinang dengan
Perlis Fa Kecewa Pemain Buat Kenyataan Media Mengenai Tunggakan Gaji

Perlis Fa Kecewa Pemain Buat Kenyataan Media Mengenai Tunggakan Gaji

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 270 hits
Semalam media tempatan melaporkan 18 orang pemain Singa Utara ibarat digantung tidak bertali kerana masih belum menerima tunggakan gaji seperti dijanjikan oleh pengurusan Persatuan Bolasepak Perlis Apa yang menyedihkan mereka tidak dapat ha...
Isu Ugut Orang Asli Anwar Puas Hati Penjelasan Bob Manolan

Isu Ugut Orang Asli Anwar Puas Hati Penjelasan Bob Manolan

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 372 hits
SHAH ALAM Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau berpuas hati dengan penjelasan Senator Bob Manolan Mohamad berhubung ugutan yang didakwa dibuatnya terhadap Tok Batin Orang Asli di Cameron Highlands baru baru ini Anwar berkata...
Boikot Pengusaha Melayu Sendiri

Touch N Go Launches Its First Sports Edition Charm In Collaboration With The Badminton Association Of Malaysia

Pengambilan Besar Besaran Jawatan Ukm Mei 2024

Makanan Viral Di Concubine Lane Ipoh

Is Pas Considering A Future Without Perikatan

Introducing Munchy S Lexus Gold A Joyful Golden Delight In Every Bite

Gumhealthfirst Utamakan Kesihatan Gusi Anda Dengan Systema

Is The Kuala Lumpur Singapore High Speed Rail Project A Good Idea



5 Sisi Gelap Perangai Guru di Malaysia Yang Kita Takut Nak Perkatakan

Info Sinopsis Kutipan The Experts Filem Malaysia 2024

10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia


Trip 4h3m Ke Kuching Sarawak

Santai Makan Malam Hujung Minggu Di Palm Garden Hotel Putrajaya Dengan Bufet Grill Nites Masakan Thai

Perbezaan Antara Tentatif Atur Cara

Bilal Indrajaya Niscaya Chord

Satu Satunya Kenderaan Kami Ada Bapa Tular Bawa Anak Sakit Naik Motor Ulang Alik Hospital

Thursday Jokes 213