Tak Perlu Telefon Bimbit Anak Hanya Guna Jam Tangan Untuk Hubungi Ibu Bapa


Jam tangan bukan hanya alat pengukur masa malah jam tangan merupakan aksesori yang sangat penting sejak zaman dahulu lagi. Memang tidak dinafikan lagi kepentingan pemakaian jam tangan kerana ia boleh menjadikan anda seorang yang sangat patuh pada masa dan secara tak langsung dapat membentuk disiplin dalam diri.

Ditambah pula dengan kecanggihan teknologi era ini, jam tangan bukan hanya penunjuk masa tetapi terdapat pelbagai fungsi dalam satu alat yang sangat penting untuk si pemakai. Bagi anda yang mempunyai anak, ini antara sebab kenapa anda perlu menggalakkan anak anda memakai jam tangan setiap kali keluar dari rumah.
4 sebab mengapa perlu ajar anak pakai jam tangan setiap kali keluar rumah;
1. Masa Akan Lebih Teratur
Dengan adanya jam tangan, masa si pemakai lebih teratur dan efisen. Anak anda akan kerap memeriksa waktu. Contohnya; apabila tiba di sekolah, pasti anak anda akan melihat jam tangan dahulu untuk memastikan mereka tidak terlewat.

2. Penunjuk Waktu Yang Tepat
Walaupun terdapat beberapa alat untuk melihat waktu seperti telefon pintar dan sebagainya tetapi peranan jam tangan sebagai penunjuk waktu adalah lebih efisien dan cepat. Anak anda boleh melihat waktu dengan cepat waktu tanpa perlu mengeluarkan gajet lain dari poket atau beg terlebih dahulu.
3. Wujud Fungsi Tambahan
Jam tangan era ini bukan hanya jam tangan biasa malah telah ditambahbaik dari segi teknologi untuk memudahkan si pemakai. Pembuatan jam tangan ditambahbaik dengan pelbagai fungsi lain seperti tahan lasak, kalis air, boleh mengira langkah, mempunyai GPS dan sebagainya. Ia antara fungsi yang amat penting bagi ibu bapa yang peka dengan keselamatan anak kerana tambahan fungsi GPS boleh mengesan lokasi anak yang memakai jam tangan ini. Senang kata, terdapat pelbagai jenis fungsi dalam satu jam tangan!

4. Meningkatkan Keyakinan Diri
Pemakaian jam tangan akan menjadikan anak anda kelihatan seperti individu yang sangat menjaga masa dan mengetahui masa itu sangat berharga . Anak anda akan lebih teruja dan yakin kemana-mana sahaja.
imoo Watch Phone Z5 Buat Anak-Anak Lebih Bergaya
imoo Watch Phone Z5 memberi tumpuan dalam mencipta produk pintar di seluruh dunia, memimpin gaya hidup kanak-kanak dan membantu mereka membesar dengan stabil, ceria dan lebih bergaya!

Buat pertama kalinya imoo Watch Phone Z5 telah dilancarkan di Malaysia pada 22 Ogos 2020. Apa yang menariknya tentang imoo Watch Phone ianya bukan jam tangan biasa tetapi jam tangan telefon yang dilengkapi dengan pelbagai fungsi menarik, antaranya:
1) Boleh membuat panggilan audio atau video
imoo Watch Phone Z5 membolehkan anda untuk membuat panggilan 2 hala (Panggilan masuk dan panggilan keluar). Anda atau anak boleh memilih untuk membuat panggilan secara audio atau video. Apa yang lebih menarik, dengan tambahan teknologi HD anda akan dapat melihat anak anda termasuk dimana mereka berada dan persekitarannya kerana ia lengkap dengan resolusi kamera 5MP dan sudut lebarnya 84.4°.

Anda dapat sentiasa berhubung dengan anak-anak tidak kira dimana jua dan pada bila-bila masa. Ini akan memudahkan anda sebagai ibu bapa yang sibuk dan sentiasa jauh dengan anak-anak.
2) Grup Sembang
Selain membuat panggilan audio atau video, imoo Watch Phone Z5 juga boleh dijadikan sebagai perantara bersembang melalui pesanan suara pendek bersama ahli keluarga atau kawan-kawan. Sama seperti telefon pintar yang membolehkan si pemakai mencipta grup bersembang bersama ahli keluarga di dalam aplikasi tersebut.
Walaupun berjauhan dengan anak anda, anda atau anak masih boleh berhubung melalui imoo watch phone dengan hantaran pesanan suara, klip pendek dan juga gambar yang secara tak langsung dapat membina hubungan yang baik.
3) Lokasi
imoo Watch Phone Z5 ini bukan jam tangan telefon yang biasa-biasa kerana ia turut dilengkapi dengan lokasi GPS 7AI yang tepat. Ibu bapa tidak perlu risau lagi kerana anda dapat mengesan lokasi anak anda dengan imoo watch phone ini.Anda akan mendapat notifikasi apabila anak anda berada di rumah atau sudah meninggalkan rumah melalui security guard mode yang terdapat dalam sistem.

4) Kalis Air
Dengan bahan tahan air yang berkualiti dan mempunyai Piawaian Penarafan Kalis Air Industri Antarabangsa IPX8 , imoo Watch Phone Z5 dapat digunakan dalam kedalamananair sebanyak 20m. Jadi tiada masalah jika anak anda terlupa tanggalkan jam tangan telefon ini ketika bermain air ataupun sekiranya ia terjatuh ke dalam air.
Bukan hanya 4 ciri ini malah ada ciri-ciri lain yang terdapat dalam imoo Watch Phone Z5 dan ianya direka khas untuk kanak-kanak antaranya:
i) Tolak nombor yang tidak diketahui – hanya 50 kenalan yang dapat disimpan di aplikasi telefon bimbit, nombor yang tidak didaftarkan dalam buku alamat akan ditolak secara automatik semasa masuk panggilan asing.
ii) Mod kelas – anak anda tidak akan terganggu ketika mod ini diaktifkan, hanya dapat melihat masa & menghubungi kenalan kecemasan (satu kenalan sahaja).
iii) Mod jawapan automatik – menjawab panggilan dari ibu bapa secara automatik selepas 10 saat

iv) Mod sukan persaingan- cabaran hitungan langkah pendek dalam masa 60 saat (mampu mencabar rakan untuk memenangi syiling yang dapat digunakan untuk menebus hadiah dalam watch phone).
Bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak kecil, dapatkan imoo Watch Phone ini kerana ia juga mempunyai penjejakan lokasi yang tepat, pemantauan kenalan yang mudah dari telefon ibu bapa. Jadi anda tidak perlu bimbang lagi tentang keselamatan anak-anak. Memang bukan biasa-biasa jam tangan pintar ini!
Kalau anda nak tahu lebih lanjut berkenaan jam tangan ini anda boleh layari website imoo, Facebook imoo atau Instagram imoo dan untuk pembelian anda boleh ke Lazada, Shopee  atau pengedar imoo di SINI
The post Tak Perlu Telefon Bimbit, Anak Hanya Guna Jam Tangan Untuk Hubungi Ibu Bapa appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-perlu-telefon-bimbit-anak-hanya-guna-jam-tangan-untuk-hubungi-ibu-bapa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hanya Kerana Terlewat Sediakan Makanan Anak Didakwa Pukul Ibu Guna Penggiling Hingga Maut

Hanya Kerana Terlewat Sediakan Makanan Anak Didakwa Pukul Ibu Guna Penggiling Hingga Maut

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 320 hits
Seorang anak didakwa membunuh ibu kandungnya yang sudah lanjut usia hanya kerana terlewat menyediakan hidangan makanan untuknya Menurut laporan yang dipetik dari Gulf News kejadian yang mengejutkan seluruh penduduk kampung tersebut berlaku ...
Nampak Sangat Pergunakan Anak Untuk Buat Duit Ibu Bapa Paksa Anak Usia 3 Tahun Buat Mukbang Dikecam Netizen

Nampak Sangat Pergunakan Anak Untuk Buat Duit Ibu Bapa Paksa Anak Usia 3 Tahun Buat Mukbang Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 694 hits
Nampak sangat pergunakan anak untuk buat duit Ibu bapa paksa anak usia 3 tahun buat Mukbang dikecam netizenSepasang suami isteri di China dikecam teruk oleh netizen selepas dituduh mempergunakan anak perempuan mereka untuk membuat video mak...
10 Wajah Anak Selebriti Sebijik Ikut Muka Ibu Bapa Mereka

10 Wajah Anak Selebriti Sebijik Ikut Muka Ibu Bapa Mereka

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 255 hits
Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi memanglah wajah anak sama ada akan iras ibu atau ayah bukan Begitulah fungsi DNA Tapi kalau dah macam pelanduk dua serupa memang menakjubkan Lagi lagi apabila kita tengok rata anak selebriti pujaan...
Suami Meninggal Bab Nafkah Anak Jatuh Pada Datuk Pak Cik Sebelah Bapa Bukan Ibu

Suami Meninggal Bab Nafkah Anak Jatuh Pada Datuk Pak Cik Sebelah Bapa Bukan Ibu

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 434 hits
Biasa yang berlaku dalam masyarakat kita bila kematian pada si bapa atau suami dan meninggalkan isteri dan anak anak pasti akan ada konflik dalam ahli keluarga Ibaratnya orang kata tanah kubur masih merah lagi tapi harta peninggalan arwah d...
Kerajaan Akan Memperkenalkan Modul Untuk Bantu Ibu Bapa Didik Dan Awasi Penggunaan Gajet Elektronik Anak

Kerajaan Akan Memperkenalkan Modul Untuk Bantu Ibu Bapa Didik Dan Awasi Penggunaan Gajet Elektronik Anak

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 283 hits
Kementerian Komunikasi dan Multimedia kini merancang untuk memperkenalkan sebuah modul khas dalam usaha untuk membantu ibu bapa mendidik dan awasi penggunaan gajet elektronik anak anak Modul ini akan dibangunkan oleh CyberSecurity Malaysia ...
Tikam Bapa 7 Kali Gara Gara Telefon Bimbit

Tikam Bapa 7 Kali Gara Gara Telefon Bimbit

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 210 hits
MALLORCA Menghormati orang tua terutama ibu bapa dengan memberikan layanan yang baik kepada mereka merupakan tanggungjawab besar yang perlu dilakukan oleh anak anak Bagaimanapun di Mallorca Sepanyol lain pula ceritanya apabila seorang remaj...
Polis Lapor Kes Penderaan Anak Ke Atas Ibu Bapa Meningkat Semasa Pkp

Polis Lapor Kes Penderaan Anak Ke Atas Ibu Bapa Meningkat Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 258 hits
Sering kita dengar bahawa kes penderaan kebanyakannya berlaku sesama isteri dan suami atau anak didera oleh ibu bapa Namun apa yang terjadi semasa Perintah Kawalan Pergerakan adalah sebaliknya iaitu peningkatan kes penderaan ke atas ibu bap...
Kuih Peneram Ibu Mertuaku Resipi Mudah Hanya Guna 3 Bahan

Kuih Peneram Ibu Mertuaku Resipi Mudah Hanya Guna 3 Bahan

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 333 hits
Kuih Peneram memang antara kuih tradisi yang jadi kegemaran ramai Ada yang suka makan garing garing ada yang suka makan Kuih Peneram yang lembut Bagi anda yang nak cuba buat sendiri kuih ni saudari Nor Hayani Ismail ada kongsikan resipi dar...
Ibu Ini Kongsi Cara Buat Cili Jeruk 2 Jam Sahaja Dah Boleh Dimakan

Ibu Ini Kongsi Cara Buat Cili Jeruk 2 Jam Sahaja Dah Boleh Dimakan

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 373 hits
Kalau makan mi goreng atau mi rebus memang sedap kalau ada cili jeruk Nak buat cili jeruk biarlah masih ada rangupnya Jangan sampai terlalu lembik Nanti kurang sedapnya Melalui facebook Rafidah Zainul ibu ini kongsi cara membuat cili jeruk ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Berbuka Puasa Dengan Geng Jdt Blogger Di Nippon Sushi

Ketika Orang Lain Sedang Bergembira

Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini