Jangan Sampai Menteri Menteri Kabinet Dari Umno Bn Dilabel Sebagai Boneka Atau Keldai Suruhan Perdana Menteri Ppbm


ADAKAH AHLI2 PARLIMEN UMNO BN YANG BERADA DALAM KABINET TS MUHYIDDIN YASSIN MEMANG MEMBAWA SUARA MEWAKILI PARTI UMNO BN???


Ketika diwawancara dalam satu program Soal Jawab bersama Saudara Shahril Hamdan, Ketua Penerangan UMNO merangkap Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, TS Annuar Musa yg hari ini merupakan Menteri Wilayah Persekutuan di dalam barisan kabinet TS Muhyiddin Yassin, dan juga masih lagi memegang jawatan sebagai Setiausaha Agong Barisan Nasional (BN), tetap bertegas akan terus berpegang dgn prinsip 'Collective responsible' untuk mempertahankan Bajet 2021 dan mahu memastikn ia diluluskan apabila proses undian di parlimen berlangsung... menurut Annuar Musa, pendirian ini utuh dipegang sejak dulu lagi, yakni setiap anggota kabinet mesti bertanggungjawab dan berpegang kuat dgn setiap 'yang telah diputuskan dalam mesyuarat ahli kabinet', tidak boleh berdolak dalih dgn menyatakan persetujuan dalam mesyuarat tetapi menyerang semula keputusan tersebut secara terbuka sebaik keluar dari bilik mesyuarat... menurutnya lagi, pendirian yg sama ini turut dikongsi bersama dgn menteri2 kabinet dlm PN yg lain..

Dapatkan 'Stand Temperature Detector' beserta stand nya hanya pada harga RM83.00 (KLIK SINI)
Sebenarnya, tidak ada sesiapa pun yg mempersoal tentang pendirian ini, cuma, mungkin tanpa TS Annuar Musa sedari, kenyataan yg dibuat ini sebenarnya telah membuka 1 lagi pekung kelemahan yang sedang berlaku didalam krajaan Perikatan Nasional..

2 persoalan yg berbangkit apabila dianalisis kenyataan TS Annuar Musa ini adalah :
1. Samada perihal dan isi kandungan Bajet 2021 ini memang telah dibincangkan oleh semua anggota kabinet yg diketahui umum, diwakili oleh pelbagai parti politik, dan bukannya di'BULLDOZE' oleh pihak berkepentingan dgn langsung tidak diperhalusi terlebih dahulu oleh kabinet, sehinggakan boleh timbul seorang menteri yg secara tiba2 mengaku bahawa beliau sendiri TIDAK TAHU wujudnya peruntukan  RM85 juta kpd JASA, sedangkan agensi tersebut berada di bawah kementeriannya, atau..

2. Barisan kabinet dalam kjaan PN itu sendiri yg tidak cakna dan tidak peka kerana masing2 hanya mementingkan apa yg dia dapat dalam bajet kali ini, bukan mempedulikan apa yg rakyat dapat ketika mana isi kandungan Bajet 2021 ini diperbincangkan oleh barisan kabinet pada peringkat awal sebelum ia dibentang dalam Dewan Rakyat..
 
Walaupun mungkin pendirian TS Annuar Musa itu nampak seperti 'GARANG', malangnya, ia juga secara tak langsung dengan jelas telah menzahirkan 1 perkara, bahawa menteri2 kabinet yg ada, khususnya yg datang dari UMNO BN, termasuklah TS Annuar Musa, mereka telah GAGAL memastikan 2 perkara pokok yg menjadi syarat seperti yg diumumkan oleh DS Najib dan disokong oleh semua MP2 BNBBC itu dari dimasukkan dalam Bajet 2021 sebelum ia dibentangkan oleh Menteri Kewangan tempohari..

2 syarat yg dimaksudkan,
1. Pemberian moritorium secara automatik untuk tempoh 6 bulan hingga Jun 2021,
2. Membenarkan pencarum KWSP mengeluarkan simpanan mereka dari Akaun 1 maksimum RM10k secara one shot
kedua2 syarat ini bukan baru muncul tiba2..  ia dgn jelas telahpun disuarakan oleh DS Najib sejak sebelum parlimen mula bersidang lagi... malah, Presiden UMNO, DS Ahmad Zahid juga sudahpun mengeluarkan surat mewakili Barisan Nasional untuk menyatakan ucapan penghargaan kpd kjaan Muhyiddin kerana bersedia menerima dan melaksana kedua-dua permintaan tersebut, malah DS Zahid yg mewakili BN sudahpun memberi jaminan akan menyokong Bajet 2021 ketika itu.. 
Dapatkan 10 Barangan Makanan Runcit Asas dalam 1 set hanya RM52.90. (KLIK SINI)
Hakikatnya, pada ketika ini, 2 perkara tersebut BELUM lagi diklasifikasikan sebagai 'syarat' oleh UMNO dan BN... ia masih lagi merupakan permintaan atau cadangan yg boleh dilaksana oleh kjaan... harus diingat bahawa cara DS Najib berbeza dengan org lain, termasuklah ketika nak mengemukakan sebarang bentuk pandangan... beliau akan pastikan cadangan yg ingin disuarakan mestilah sudah dilakukan kajian dan kira2 yg menyeluruh berdasarkan fakta yg ada pada beliau serta pengalaman luas beliau yg pernah menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan sebelum ini... tak mungkin DS Najib akan suarakan sesatu cadangan jika beliau sendiri tidak yakin kjaan berkemampuan untuk melaksanakannya, dan itulah DS Najib..

Sebab itu, berdasarkan perkara ini, bukankah sepatutnya menjadi tanggungjawab menteri2 kabinet yg datang dari UMNO BN, termasuk TS Annuar Musa perlu memberikan keutamaan kepada 2 permintaan yg datang dari UMNO BN ini, khususnya ketika ia masih dlm peringkat perbincangan (jika benar wujud proses perbincangan dalam kabinet) lagi sebelum ia dibentangkan... Dan, atas faktor 'Collective Responsible' juga, bukankah menjadi tanggungjawab TS Annuar Musa dan menteri2 kabinet dari UMNO BN ini untuk pastikan kedua-dua permintaan ini, yg jelas merupakan permintaan yang MEWAKILI PARTI UMNO BN, mesti dimasukkan dalam isi Bajet 2021 dan mesti diumumkan oleh Menteri Kewangan ketika pembentangan tanpa ada pindaan2..
 
Sudah tentu lah ia mengejutkan dan mengecewakan semua pihak bilamana perkara yg dibentang tidak seperti yg diharapkan... apa fungsi menteri2 dari UMNO BN ini didalam kjaan PN, jika 2 perkara mudah yg datang mewakili UMNO BN ni pun mereka gagal perjuangkan... dan bilamana hal ini berlaku, barulah 2 perkara yg asalnya hanyalah berbentuk permintaan telah bertukar menjadi SYARAT seperti yg diumumkan oleh DS Najib ketika menyampaikan perbahasan bajet..

Persoalannya sekarang, walaupun berat rasanya nak diungkapkan namun demi kebaikan parti UMNO dan BN, wajar untuk seluruh ahli tahu, yakni, adakah mmg dari awal lg menteri2 dari UMNO BN ini termasuk Annuar Musa sudah merancang untuk pastika kedua-dua syarat ini tidak akan dimasukkan dalam Bajet 2021 dan tidak akan dilaksanakan? Adakah hanya kerana ia datang dari DS Najib maka ia mesti dikesampingkan

Anak anda kebosanan dalam PKPB ini? Dapatkan Buku Cerita Himpunan 366 Kisah Dari Al-Quran dengan harga RM35.00. (KLIK SINI)
Dalam keadaan rakyat semakin marah kpd PN, tiba2 Annuar Musa, yg masih mengaku konon 'pejuang yg berprinsip dari UMNO' mahu bercakap tentang collective responsibility..

Cukup lah PN ini semakin ditolak dan dibenci oleh rakyat, kenapa TS Annuar Musa masih mahu mengheret sama UMNO BN untuk sama2 terjun ke dalam lubang taik yg Muhyiddin, Hamzah, Azmin dan PPBM dah tolong galikan..

AriffSMB
 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaramelayubaru.blogspot.com/2020/11/jangan-sampai-menteri-menteri-kabinet.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jiwa Saya Kekal Sebagai Ahli Umno Annuar Nafi Sertai Ppbm

Jiwa Saya Kekal Sebagai Ahli Umno Annuar Nafi Sertai Ppbm

papar berkaitan - pada 25/11/2020 - jumlah : 211 hits
November 25 2020 11 04 AMAnnuar Musa berkata dalam politik ada turun naiknya oleh itu beliau mengingatkan orang baru supaya tidak menghinanya PETALING JAYA Setiausaha Agung Barisan Nasional Annuar Musa berikrar untuk terus setia kepada Umno...
Ppbm Jangan Ganggu Kerusi Umno Di Selangor

Ppbm Jangan Ganggu Kerusi Umno Di Selangor

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 216 hits
Jika Parti Pribumi Bersatu Malaysia benar benar ikhlas mahu menyatukan orang Melayu dan Islam parti itu sewajanrnya meletakkan calon calonnya di kerusi yang dimenangi oleh DAP Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Shah Alam Mohd Dendera Billah Zamzu...
Idea Kitar Semula Makanan 7 Kuah Sup Ayam Atau Daging Sebagai Stok

Idea Kitar Semula Makanan 7 Kuah Sup Ayam Atau Daging Sebagai Stok

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 380 hits
Masalah yang selalu dihadapi oleh ibu ibu selepas memasak sup ayam atau daging adalah kuah sup tidak habis dimakan Hendak disimpan tak pasti bila nak habiskan hendak dibuang pula terasa membazir Apa kata anda olah atau kitar semula kuah sup...
Pas Talam Dua Muka Ppbm Masih Mahu Hapuskan Umno

Pas Talam Dua Muka Ppbm Masih Mahu Hapuskan Umno

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 225 hits
YBhg Dato Kamal Amir Kamal Hijaz penganalisa politik bekas editor Karangkraf mengulas kenyataan Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah agar UMNO menarik diri dari Kerajaan Perikatan Nasional Adakah PAS yang telah me...
Pas Umno Ppbm To Form Official Coalition Soon

Pas Umno Ppbm To Form Official Coalition Soon

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 209 hits
PAS deputy president Tuan Ibrahim Tuan Man says discussions between the parties are ongoing and will be finalised soon PETALING JAYA An official coalition of PAS Umno and PPBM is expected to be formed soon deputy PAS president Tuan Ibrahim ...
Jangan Takut Bekas Menteri Sri Lanka Makan Ikan Mentah Buktikan Kepada Rakyat Ikan Tak Sebarkan Covid 19

Jangan Takut Bekas Menteri Sri Lanka Makan Ikan Mentah Buktikan Kepada Rakyat Ikan Tak Sebarkan Covid 19

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 190 hits
Seorang bekas anggota Parlimen Sri Lanka menjadi tajuk berita utama di dalam dan luar negara setelah dia menggigit ikan mentah semasa sidang media dalam usaha membuktikan bahawa hidupan marin tidak menyebarkan virus Covid 19 Dilip Wedaarach...
Umno Tidak Mahu Dipaksa Terima Ppbm Khaled Jawap Laporan Petik Annuar

Umno Tidak Mahu Dipaksa Terima Ppbm Khaled Jawap Laporan Petik Annuar

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 196 hits
November 23 2020 10 31 AMKhaled Nordin PETALING JAYA Seorang pemimpin tinggi Umno berkata parti itu tidak mahu dipaksa terima PPBM mengingatkan parti rakan supaya memahami dan menghormati kedudukannya tentang hubungan dengan parti serpihan ...
Ramai Yang Percaya Saya Halang Anwar Jadi Perdana Menteri Tapi Sebenarnya Anwar Tak Mampu Jadi Pm Kata Tun M

Ramai Yang Percaya Saya Halang Anwar Jadi Perdana Menteri Tapi Sebenarnya Anwar Tak Mampu Jadi Pm Kata Tun M

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 323 hits
KUALA LUMPUR Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menjawab dakwaan bahawa beliau merupakan punca yang menyebabkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak dapat menjadi perdana menteri Penjelasan itu dibuat dalam posting terbaru yan...
Pecatlah Annuar Sebagai Setiausaha Bn Jika Umno Ada Maruah

Pecatlah Annuar Sebagai Setiausaha Bn Jika Umno Ada Maruah

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 431 hits
Dah ramai pemimpin UMNO pro penyamun panas bontot bersuara dan kecam Annuar tetapi Zahid masih membisu Pemimpin UMNO berjawatan dan pro Muhyiddin juga setakat ini mendiamkan diri Apa yang Annuar sarankan mungkin satu realiti yang sukar mere...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah