Jangan Sabotaj Arahan Kpn Patriot Beritahu Kerajaan


FMT ReportersMohamed Arshad Raji mengingatkan Hamzah Zainudin bahawa Akta Polis memberi kuasa kepada Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador untuk menukar pegawai.PETALING JAYA: Kumpulan veteran tentera menyifatkan tindakan Menteri Dalam Negeri, Hamzah Zainudin, menangguhkan arahan Ketua Polis Negara (KPN) untuk pertukaran pegawai kanan polis sebagai “sangat mengganggu”.
Presiden Persatuan Patriot Nasional (Patriot), Mohamed Arshad Raji, berkata pertukaran pegawai bawah bidang kuasa KPN mengikut Akta Polis 1967.
Beliau berkata, Suruhanjaya Pasukan Polis, yang dipengerusikan oleh Menteri Dalam Negeri itu, hanya mempunyai bidang kuasa atas masalah disiplin dan hal pertukaran di mana tiada undang-undang lain berkait.
Memandangkan tindakan KPN, Abdul Hamid Bador berada bawah Akta Polis, “PATRIOT merasakan tiada ahli politik, termasuk Menteri Dalam Negeri, perlu campur tangan dalam kuasa KPN untuk mendisiplinkan dan menukar pegawainya,” kata Arshad dalam kenyataan.
Beliau memetik Seksyen 4 (1) akta itu, yang memberi kuasa kepada KPN dalam “kawalan dan arahan pasukan dan semua orang lain yang dilantik atau terlibat untuk tugas polis.”
“Menghentikan pertukaran pegawai dengan alasan tatatertib yang sudah diputuskan oleh KPN adalah tindakan yang berniat jahat dan bercanggah dengan Akta Polis,” katanya.
Katanya, dengan tuduhan penglibatan polis dalam sindiket jenayah Macau Scam dan “kartel polis” yang baru-baru ini disebut oleh Hamid, usaha KPN untuk meningkatkan imej pasukan itu tidak boleh diganggu.
“Beliau berani mendedahkan secara terbuka mengenai korupsi yang berlaku sejak beberapa tahun lalu. Orang ramai memuji tindakannya. Semua Ahli Jemaah Menteri, termasuk Menteri Dalam Negeri, mesti menyokongnya.
“Sebarang usaha untuk menggagalkan apa yang beliau cuba lakukan bagi membersihkan imej pasukan itu dilihat sebagai sabotaj dan bertentangan dengan kehendak rakyat.”
Dalam sidang media semalam, Hamid mengesahkan khabar angin yang tersebar mengenai Menteri Dalam Negeri mengeluarkan arahan untuk menangguhkan rancangannya menukar pegawai kanan polis.
Katanya, beliau akan berjumpa dengan Hamzah dalam masa terdekat untuk “memberikan penjelasan mengapa ia perlu diteruskan.”


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/04/jangan-sabotaj-arahan-kpn-patriot.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hamzah Jangan Kacau Kerja Kpn

Hamzah Jangan Kacau Kerja Kpn

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 127 hits
PETALING JAYA Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainudin tidak sepatutnya campur tangan dan mengganggu bidang kuasa Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador kata Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim Beliau mengulas isu pertukaran jawatan dan...
Tunjuk Prestasi Baik Tambat Pengundi Bukan Keluar Kerajaan Pn Penganalisis Beritahu Umno

Tunjuk Prestasi Baik Tambat Pengundi Bukan Keluar Kerajaan Pn Penganalisis Beritahu Umno

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 270 hits
Penganalisis politik berkata tindakan Umno meninggalkan kerajaan PN hanya akan memberi persepsi kepada rakyat ia lebih pentingkan agenda parti berbanding negara PETALING JAYA Seorang penganalisis politik menyarankan menteri dan timbalan men...
Keputusan Muktamad Sampai Kiamat Pun Dap Jangan Lagi Diberi Peluang Sebagai Kerajaan

Keputusan Muktamad Sampai Kiamat Pun Dap Jangan Lagi Diberi Peluang Sebagai Kerajaan

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 358 hits
Kebodohan terburu buru gelojoh semasa menjadi kerajaan 22 bulan adalah kesilapan terbesar dan kegagalan seumur hidup DAP Sampai kiamat Melayu Islam tidak AKAN ULANGI memberi peluang kepada DAP menjadi kerajaan Mana parti dan Melayu termasuk...
Kerajaan Dah Tak Banyak Wang Kata Pm

Kerajaan Dah Tak Banyak Wang Kata Pm

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 149 hits
Kow Gah ChieKerajaan telah membelanjakan banyak wang iaitu sebanyak RM600 bilion dalam Belanjawan 2021 dan beberapa pakej rangsangan untuk membantu rakyat Malaysia yang terkesan akibat Covid 19 kata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Sudah ba...
Audio Umno Pkr Kerajaan Pn Tiada Kerja Lainkah Abdullah Sani

Audio Umno Pkr Kerajaan Pn Tiada Kerja Lainkah Abdullah Sani

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 293 hits
Audio kononnya perbualan antara Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi yang terus menerus mendapat komen menteri menteri Perikatan Nasional mendedahkan kepada rakyat keutamaan yang salah diberik...
Beban Bukti Audio Zahid Anwar Terletak Pada Kerajaan Muhyiddin

Beban Bukti Audio Zahid Anwar Terletak Pada Kerajaan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 140 hits
Beban Bukti Audio Zahid Anwar Terletak Pada Kerajaan Muhyiddin Amat menarik isu klip audio yang didakwa merakamkan percakapan telefon beberapa minit di antara Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim Isu yang kecil...
Kerajaan Benarkan Premis Makanan Beroperasi Sehingga 6 Pagi

Kerajaan Benarkan Premis Makanan Beroperasi Sehingga 6 Pagi

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 123 hits
Kebenaran itu diberikan bagi membolehkan orang ramai mendapatkan makanan untuk bersahur Premis makanan di dalam kompleks beli belah atau pasar raya masih tertakluk kepada waktu operasi bangunan tersebut di bawah SOP Covid 19 Kerajaan memben...
Kerajaan Negeri Janji Bantu Selesai Isu Tiada Bekalan Elektrik

Kerajaan Negeri Janji Bantu Selesai Isu Tiada Bekalan Elektrik

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 192 hits
KERAJAAN NEGERI JANJI BANTU SELESAI ISU TIADA BEKALAN ELEKTRIK JOHOR BAHRU Masalah ketiadaan bekalan elektrik di flat Taman Desa Kempas di sini sejak tiga tahun lalu dan terpaksa menggunakan generator akan diselesaikan oleh kerajaan negeri ...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Staycation Di Flemington Hotel Taiping

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Lirik Lagu Mati Matian Mahalini

Pb House By D Compose Architect In Chiang Thailand

Elevate Your Home S Aesthetic With These Outdoor Renovations

Police Arrest 5 Men Seize 32kg Of Drugs Worth About Rm800k

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police