Jangan Minta Maaf Untuk 7 Sebab Ini




1. Menjadi Diri Sendiri

Jangan pernah menafikan siapa yang patut anda bergaul dengan orang lain, atau sesuai dengan apa yang anda fikir masyarakat mahu melihat daripada anda. Dunia ini memberi ganjaran kepada orang-orang yang tidak bersalah.

Terdapat sesuatu yang menakjubkan tentang individu yang bebas diri mereka sendiri. Gosokkan topeng dan lepaskan peranan bermain. Tidak perlu menyesuaikan diri apabila awak dilahirkan untuk menonjol.

Sekiranya ada sesiapa yang tidak mencintai awak kerana anda ... orang itu tidak dimaksudkan untuk hidup anda - jadi anda boleh menggunakannya sebagai proses penapisan yang baik untuk mengetahui orang yang terbaik untuk anda. Yang sebenar kamu

2. Mengikuti Impian Kita
Anda tidak boleh meminta maaf kerana mengikuti impian dan matlamat terbesar anda dalam kehidupan.
Sekiranya ada sesiapa yang cuba menghalang anda dalam perjalanan ini, mungkin mereka bukan untuk anda pada peringkat ini dalam hidup anda.

Negatif adalah virus dan pembunuh mimpi.

Anda tidak boleh dibuat untuk merasakan bahawa hidup impian anda adalah salah atau mementingkan diri sendiri. Melangkah, dan menjalani kehidupan impian anda adalah contoh yang menakjubkan kepada dunia dan semua orang yang dapat menyaksikannya dalam hidup anda.

Menetap untuk kehidupan yang anda tidak mahu adalah tindakan mementingkan diri sendiri kerana anda menghukum setiap orang yang menyaksikannya, untuk meneruskan warisan itu.
Jadilah inspirasi yang anda mahu lihat dalam kehidupan anda sendiri
3.  Luangkan Waktu Untuk Diri Sendiri

Sebab utama anda tidak boleh meminta maaf kerana mengambil masa untuk diri sendiri adalah kerana ia akan memberi manfaat kepada semua orang di sekeliling anda.

Anda tidak boleh memberi dari cawan kosong. Mengukuhkan masa untuk diri sendiri adalah penting untuk kehidupan yang bahagia, bertenaga dan memberi.

Terangkan perkara pertama kali setiap pagi sebagai PRIORITI. Masa yang boleh anda habiskan untuk membersihkan minda anda, masa yang anda boleh belanjakan dengan bersyukur, masa anda boleh menghabiskan bermeditasi. Jika anda melakukan hal-hal ini setiap pagi, ia akan memastikan anda mempunyai LEBIH untuk memberi kepada orang lain.

Jadi luangkan masa, buatlah keutamaan, supaya anda dapat memberikan lebih banyak diri anda ke dunia.
4.  Menamatkan hubungan Toksik

Toksik adalah toksik. Tidak kira jika mereka adalah keluarga, kawan seumur hidup atau suami atau isteri anda. Sekiranya hubungan itu mengikis kewujudan anda, sudah waktunya untuk mengakhiri atau membatasi hubungan itu.

Jika mereka benar-benar merawat anda lebih daripada keperluan mereka sendiri, mereka tidak akan membuat anda berasa seperti itu.
Tetapkan contoh bahawa TIDAK ok bagi sesiapa sahaja untuk menyerang tenaga positif anda atau orang lain untuk perkara itu.

Jelaskan bahawa anda hanya akan menerima positiviti di ruang, cinta, kegembiraan dan mereka yang mengangkat anda lebih tinggi.
Dan jangan lupa untuk menjadi orang lain kepada orang lain. Dapat melihat diri anda secara jujur ​​dan bertanya jika anda boleh melakukan lebih baik juga.
5. Hidup dalam kebenaran anda
Mereka yang hidup dalam kebenaran mereka akan membawa kepada kualiti hidup orang lain yang hanya dapat bayangkan.

Hidup dalam kebenaran anda bermaksud berdiri untuk perkara-perkara yang mungkin tidak selesa tetapi perkara yang anda tahu adalah KANAN.
Ini bermakna bersikap jujur, walaupun anda tahu hasilnya mungkin bukan apa yang anda mahu pada masa ini.
Kebenaran SELALU membawa kepada destinasi terbaik pada akhirnya.
6. Anda tidak boleh meminta maaf kerana ketidaksempurnaan anda. 


Tiada siapa di bumi ini yang sempurna. Kita semua mempunyai ketidaksempurnaan dan anda HARUS tidak merasa seperti anda perlu menyembunyikannya atau meminta maaf kerana mempunyai mereka.

Anda HARUS sentiasa komited untuk meningkatkan diri anda, UNTUK ANDA, tetapi jangan melakukannya kerana tuntutan atau harapan orang lain.

Mereka yang menjadi milik anda akan menerima anda untuk siapa anda dan dengan contoh mereka sendiri, mereka akan memberi inspirasi kepada anda untuk menjadi versi anda yang paling hebat.

Jika anda mencari seseorang seperti ini. Berpegang kepada mereka dan kembali nikmat.
7. Mengatakan tidak apabila anda perlu. 
Kebanyakan orang mengambil terlalu banyak tugas kerana mereka hanya tidak tahu bagaimana untuk mengatakan tidak apabila mereka perlu.

Mengambil terlalu banyak boleh menyebabkan stres dan mengatasi, yang membawa anda terus ke arah kehidupan kurang daripada kualiti yang anda perlukan.

Belajar untuk mengatakan TIDAK tegas tetapi tanpa sebarang negatif. Belajar untuk mengatakan YES hanya kepada perkara-perkara yang anda suka dan mesti lakukan. Ketahui perbezaannya dan ia akan menyumbang kepada kebahagiaan yang paling utama.
Inilah yang di petik dari 7 Thing You Should Never Apologise For! 



https://.facebook.com/nor.nadiah

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://miss-nadya.blogspot.com/2019/08/jangan-minta-maaf-untuk-7-sebab-ini.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MissNadyaPunyerBlog+%28%21%E3%83%84+miss+nadya+punyer+blog+%E

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Minta Maaf Bila Mak Ayah Marah Anak Berlebihan Tapi Jangan Buat Anak Keliru Ada Tipnya

Minta Maaf Bila Mak Ayah Marah Anak Berlebihan Tapi Jangan Buat Anak Keliru Ada Tipnya

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 734 hits
Tanpa sedar kita memarahi anak berlebih lebihan hingga sudahnya kita menangis sendirian kerana menyesali perbuatan ini Hakikatnya sebagai mak ayah kita bukanlah berniat untuk memarahi anak namun ada sebabnya dan ini menjadi sebahagian darip...
Amien Rais Jangan Harap Pan Lolos Dpr Jika Gabung Jokowi Ma Ruf

Amien Rais Jangan Harap Pan Lolos Dpr Jika Gabung Jokowi Ma Ruf

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 167 hits
Sikap oposisi lebih bermartabat terhormat dan sesuai aspirasi mayoritas anggota dan para pemilih PAN ucap Icu saat membacakan tulisan tangan Amien
Jangan Persoal Janji Peralihan Kuasa

Jangan Persoal Janji Peralihan Kuasa

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 219 hits
Jangan persoal janji peralihan kuasa Oleh August 02 2019Janji peralihan kuasa yang terkandung dalam dokumen bersama ditandatangani oleh 4 parti komponen Pakatan Harapan dan diumumkan dalam Konvensyen Pakatan Harapan pada 2018 lalu adalah mu...
5 Sebab Jangan Beli Ebook Dato Aliff Syukri

5 Sebab Jangan Beli Ebook Dato Aliff Syukri

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 475 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Saya Percaya tentu ramai yang mengenali beliau 5 Sebab Jangan Beli Ebook Dato Aliff SyukriSaya percaya kebanyakan pembaca blog saya juga pastinya mengenali beliau Termasuk juga anda yang sedang membaca Po...
Jangan Sesekali Abaikan 10 Langkah Ini Untuk Elakkan Dari Terkena Panahan Petir

Jangan Sesekali Abaikan 10 Langkah Ini Untuk Elakkan Dari Terkena Panahan Petir

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 651 hits
Jangan Sesekali Abaikan 10 Langkah Ini Untuk Elakkan Dari Terkena Panahan Petir Salam semu baru baru ini terbaca pasal insiden 3 nyawa yang terkorban akibat dipanah petir di Johor Sebut saja petir apa yang terlintas dalam fikiran korang sem...
Tun M Jangan Khianat Dengan Cuba Bawa Pihak Luar Tentukan Hala Tuju Ph

Tun M Jangan Khianat Dengan Cuba Bawa Pihak Luar Tentukan Hala Tuju Ph

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 287 hits
Konsensus berhubung kedudukan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri ke 7 dan kemudian Anwar Ibrahim sebagai penggantinya atau Perdana Menteri ke 8 telah dimuktamadkan dalam Kongres PH yang diadakan di Shah Alam pada 7 April 2018 Gabu...
Masa Mengandung Nak Minum Kopi Jangan Lebih 2 Cawan Terlebih Bahaya Untuk Baby

Masa Mengandung Nak Minum Kopi Jangan Lebih 2 Cawan Terlebih Bahaya Untuk Baby

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 398 hits
Bagi peminat kopi kalau tak dapat minum sehari rasa lain macam Tambah lagi bila bau kopi yang semerbak Bagaimanapun ada yang cakap ibu mengandung tak elok banyak minum kopi kerana kandungan kafein Betul ke Sebenarnya ya tetapi sesetengah pe...
Jangan Anggap Saya Seperti Anak Patung Sultan Johor Akhirnya Bersuara Kerana Hal Ini

Jangan Anggap Saya Seperti Anak Patung Sultan Johor Akhirnya Bersuara Kerana Hal Ini

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 622 hits
SULTAN IBRAHIM SAYA BUKAN KOLONEL KOMANDAN YANG BOLEH DIANGGAP SEPERTI PATUNG Jangan Anggap Saya Seperti Anak Patung Sultan Johor Akhirnya Bersuara Kerana Hal Ini
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keputusan Ujian Penilaian Kelas Al Quran Dan Fardu Ain Tahun 2023

Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah