Jangan Lupa Hadir Dalam Mimpi Baba Ya Selepas Setahun Isteri Pergi Lelaki Ini Diuji Pemergian Anak Tercinta


“Jangan Lupa Hadir Dalam Mimpi Baba Ya…” – Selepas Setahun Isteri ‘Pergi’ , Lelaki Ini Diuji Kehilangan Anak Tercinta. Tiada siapa mahukan perpisahan tapi siapalah kita untuk menghalang ketentuan Allah dalam menentukan perjalanan hidup setiap insan.
BACA: Pentingnya Hormat Suami Selepas Berkahwin
“Apa yang aku alami tidak seperti orang lain fikirkan, dalam kesedihan aku bersyukur atas pinjaman ini walaupun hanya sementara untuk membolehkan aku bergelar suami dan ayah.”
Jangan Lupa Hadir Dalam Mimpi Baba Itulah coretan yang diluahkan Mohd Syafiq Zakaria, 28, selepas dia kehilangan isteri dan terbaru, anaknya perempuannya berusia dua tahun lima bulan.
Selepas Mohd Syafiq diijab kabul dengan Siti Aminah Hassan pada 2015, pasangan itu dikurniakan cahaya mata perempuan yang istimewa, dua tahun kemudian.
Namun, isterinya menin ggal dunia pada Mac tahun lalu selepas mengalami pelbagai peny akit termasuk buah pinggang bo cor, manakala anaknya Nur Aaira Syifaa menyusul ibunya pada 7 Julai lalu.
Hampir Hilang kekuatan
Kehilangan kedua-dua insan itu membuat Mohd Syafiq hampir hilang arah dan kekuatan untuk meneruskan perjalanan di dunia ini.
“Sewaktu melahirkan Aaira, isteri berulang-alik ke hospital untuk mendapatkan rawa tan. Semasa mengandung, dia dikesan mengi dap diab etes tapi rendah dan boleh dikawal. Selepas itu arwah mengalami darah tinggi.
“Sebaik bersalin, arw ah pula mengalami batuk tidak henti-henti walaupun kerap ulang-alik dari hospital atau klinik. Hingga penyakit itu memberi kesan ke jan tung dan buah ping gang sebelum dia meninggalkan kami buat selama-lamanya.
Hilang Tempat Mengadu
“Pada ketika itu, saya hilang tempat mengadu dan kekuatan saya hanya pada Nur Aaira. Dialah tempat saya meng ubat kesedihan tapi hanya bertahan selama 15 bulan apabila dia juga bertemu ibunya.
“Nur Aaira cukup istimewa walaupun dia dilahirkan bukan seperti kanak-kanak lain, memiliki satu otak. Doktor pernah memberitahu riwayat Nur Aaira tidak lama tapi saya sentiasa berdoa supaya dia panjang umur,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.
Mohd Syafiq meluahkan isi hati yang terpendam dalam Facebook miliknya hingga menarik perhatian netizen yang tidak putus memberi sokongan kepadanya.
Malah, luahan berserta gambar dia menziarahi pusara kedua-dua insan itu mendapat 16,000 tanda suka, selain 3,700 ulasan serta 6,900 perkongsian warga maya.
Beberapa keping lain yang menjadi kenangan Mohd Syafiq bersama isteri dan turut dimuat naik membuatkan ramai netizen tersentuh dengan keadaan berlaku ke atasnya.
Kakitangan Pos Laju Putrajaya itu berkata, selepas pemergian isteri dan anak, dia akan menziarahi pusara kedua-duanya setiap minggu untuk mengubati kerinduan.
Amat Merindui Mereka “Saya merindui mereka. Isteri dikebumikan di Setapak, manakala anak di Semenyih. Apabila situasi ini berlaku, saya kalah dengan kekuatan selama ini.
“Saya hilang tempat mengadu. Sepanjang hayat, isteri tidak pernah mengeluh apabila kami dikurniakan anak istimewa ini,” katanya.
Jangan lupa Lelaki itu berkata, dia tidak pernah menyalahkan takdir kerana saya tahu percaturan Allah ada hikmah di sebaliknya.
“Mungkin saya sedih di dunia, tapi Insya-Allah, saya yakin pasti gembira di akhirat. Buat isteri dan anak, bermain di taman syurga. Jangan lupa hadir dalam mimpi baba supaya terubat rindu dekat adik dan mami,” katanya.
Sumber: Mohd Syafiq
The post “Jangan Lupa Hadir Dalam Mimpi Baba Ya…” – Selepas Setahun Isteri ‘Pergi’, Lelaki Ini Diuji Pemergian Anak Tercinta appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/jangan-lupa-hadir-dalam-mimpi-baba-ya-selepas-setahun-isteri-pergi-lelaki-ini-diuji-kehilangan-anak-tercinta/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bagai Hilang Separuh Nyawa Selepas Setahun Isteri Pergi Anak Pula Dijemput Ilahi

Bagai Hilang Separuh Nyawa Selepas Setahun Isteri Pergi Anak Pula Dijemput Ilahi

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 401 hits
Semua orang akan diuji Bagaimana ujian itu hanya Allah yang lebih mengetahuinya Begitu juga mengenai kehilangan insan tersayang yang selalu disisi dihati dan menemani jiwa setiap hari Namun bila sampai masanya Allah ambil semula siapa kita ...
Jangan Amalkan Suami Isteri Tidur Berasingan Disebabkan Anak Anak Ia Memberikan Kesan Buruk

Jangan Amalkan Suami Isteri Tidur Berasingan Disebabkan Anak Anak Ia Memberikan Kesan Buruk

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 358 hits
Sedar atau tidak sudah menjadi kebiasaan pada masa kini pasangan suami isteri terpaksa tidur berasingan disebabkan anak anak Pertamanya kerana ada anak kecil Untuk satu katil bersaiz queen atau king sekalipun memang agak sempit dan membahay...
Selepas Berkahwin Anak Perempuan Masih Ada Tanggungjawab Pada Ibu Bapa Jangan Diabaikan

Selepas Berkahwin Anak Perempuan Masih Ada Tanggungjawab Pada Ibu Bapa Jangan Diabaikan

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 422 hits
DALAM satu keputusan kes perbicaraan di Mahkamah Tinggi Syariah di Seremban hakim telah memerintahkan seorang wanita yang juga seorang pensyarah bersama suaminya mem beri nafkah kepada ibu bapanya sepanjang hayat Pasangan itu juga diperinta...
Selepas Sebulan Membesarkan Anak Tanpai Suami Ini Yg Terjadi Kepada Bekas Isteri Pu Abu

Selepas Sebulan Membesarkan Anak Tanpai Suami Ini Yg Terjadi Kepada Bekas Isteri Pu Abu

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 410 hits
Selepas Sebulan membesarkan anak tanpai suami Ini yg terjadi kepada Bekas Isteri PU AbuSelepas Sebulan membesarkan anak tanpai suami Ini yg terjadi kepada Bekas Isteri PU Abu
Memang Stress Bawa Anak Ke Mall Kalau Tak Bersedia Hadapi Perangai Anak Jangan Pergi

Memang Stress Bawa Anak Ke Mall Kalau Tak Bersedia Hadapi Perangai Anak Jangan Pergi

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 549 hits
Menjadi ibu bapa bukan mudah lebih lebih lagi jika anda mempunyai anak anak yang sedang membesar aktif dan panjang akal Kesabaran yang tinggi amat diperlukan untuk mengawal tingkah laku anak anak Tingkah laku anak anak boleh berubah sekelip...
Sama Sama Meninggal Sebab Strok Genap 24 Jam Selepas Pemergian Bapa Anak Tunggal Menyusul Yon Terkejut Terus Sawan

Sama Sama Meninggal Sebab Strok Genap 24 Jam Selepas Pemergian Bapa Anak Tunggal Menyusul Yon Terkejut Terus Sawan

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 336 hits
Sama sama meninggal sebab strok Genap 24 jam selepas pemergian bapa anak tunggal menyusul Yon terkejut terus sawan
Pakar Psikologi Larang 7 Ayat Ini Mak Ayah Jangan Cakap Pada Anak

Pakar Psikologi Larang 7 Ayat Ini Mak Ayah Jangan Cakap Pada Anak

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 403 hits
Merajuk teruk nampaknya anak aku yang seorang tu Aku ada tersalah cakap ke masa marah dia tadi Ish tapi takkan marah sikit pun tak boleh Apa tips komunikasi dengan anak supaya dia lembut hati ya Sebagai ibu bapa biasanya kita menganggap apa...
Suami Sekarang Romantik Tak Cakap I Love You Tapi Ikhlas Bantu Isteri Jaga Anak

Suami Sekarang Romantik Tak Cakap I Love You Tapi Ikhlas Bantu Isteri Jaga Anak

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 919 hits
Sebut je bab romantik ada isteri rasa macam frust je Mana taknya tengok isteri lain dapat hadiah hati mesti rasa nak juga Tengok isteri lain dapat kata kata romantik rasa nak juga Bagi sesetengah perempuan kalau suami tak romantik tandanya ...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Tiktoker Galih Ditahan Bikin Konten Penistaan Agama Untuk Cari Endorse

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Mood Blogging On

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak