Jangan Buang Masa Tebuk Atap Adun Pn Mahu Anwar Diberi Ruang Habis Penggal



Sebelum ini timbul spekulasi menjatuhkan kerajaan, terbaru dakwaan pemimpin PAS Annuar Musa ada 11 Ahli Parlimen BN mungkin alih sokongan. (FMT) – Seorang Adun Perikatan Nasional (PN) menggesa komponen itu menghentikan ‘cakap-cakap’ rancangan mahu menjatuhkan pentadbiran Anwar Ibrahim, sebaliknya memberi peluang presiden PKR menghabiskan penggalnya.
Adun Sungai Tiang, Razak Khamis, menegaskan kenyataan berterusan dibuat segelintir pemimpin PN untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih selepas PRU15 sebagai membuang masa.
“Saya pun tak semuanya setuju dengan Anwar tapi kita kena hormat keputusan rakyat dah pilih kerajaan, jadi kita bagi peluang dia tadbir sampai habis penggal kemudian kita masuk PRU sekali lagi.
“Tapi sampai hari ini kita dok (selalu) bercakap nak jatuhkan tapi tak jatuh pun kerajaan sampai sekarang,” kata Ketua Bersatu Pendang dan timbalan speaker DUN Kedah kepada FMT.
“Buang masa kita sahaja, lebih baik jaga rakyat di kawasan. Saya kata perkara ini kepada kawan-kawan dan memang ada tak seronok dengar.”
Akhir tahun lalu, media melaporkan dakwaan Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (J-Kom), Ismail Yusop, wujud ‘Langkah Dubai’ membabitkan pertemuan pemimpin Perikatan Nasional (PN) dan blok kerajaan di Emiriah Arab Bersatu (UAE).
Episod itu dikatakan untuk menumbangkan kerajaan Anwar yang turut membabitkan tokoh politik veteran berpengaruh bergelar Tun menggunakan dana asing.
Minggu lalu, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Annuar Musa pula mendakwa ada 11 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) akan mengalihkan sokongan sekali gus menjatuhkan kerajaan perpaduan.
Bekas Ahli Parlimen Ketereh itu mendakwa, sokongan kepada calon perdana menteri baharu akan diberikan jika Speaker Dewan Rakyat Johari Abdul tidak mengosongkan enam kerusi Ahli Parlimen Bersatu yang berpaling tadah.
Dakwanya, langkah itu juga akan diikuti oleh Ahli Parlimen daripada Gabungan Rakyat Sabah (GRS), Gabungan Parti Sarawak (GPS) dan Warisan yang kini bersama kerajaan perpaduan, selain disokong wakil rakyat Perikatan Nasional (PN).
 
The post Jangan buang masa ‘tebuk atap’, Adun PN mahu Anwar diberi ruang habis penggal appeared first on Malaysia Today.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2024/07/04/jangan-buang-masa-tebuk-atap-adun-pn-mahu-anwar-diberi-ruang-habis-penggal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sejujurnya Buang Masa Syarikat Letak Syarat Kerja Tak Masuk Akal Individu Anggap Karnival Kerjaya Scam

Sejujurnya Buang Masa Syarikat Letak Syarat Kerja Tak Masuk Akal Individu Anggap Karnival Kerjaya Scam

papar berkaitan - pada 21/6/2024 - jumlah : 117 hits
Selain dari mencari kerja secara online para lepasan graduan kebanyakan akan mengambil kesempatan menghadiri karnival kerjaya bagi mencari peluang pekerjaan Karnival kerjaya dikatakan scam Menerusi sebuah podcast rehatsantaistudio seorang i...
Anwar Kalau Takut Risiko Jangan Bicara Tentang Perjuangan

Anwar Kalau Takut Risiko Jangan Bicara Tentang Perjuangan

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 128 hits
Anwar kalau takut risiko jangan bicara tentang perjuangan ARVE Error src mismatch provider youtube url https youtu be fgmVi4BZvYc src in org https www youtube com embed fgmVi4BZvYc wmode transparent rel 0 feature oembed src in mod https www...
Habis Connection Jisung Luang Masa Bersama Lee Boyoung Anak Anak

Habis Connection Jisung Luang Masa Bersama Lee Boyoung Anak Anak

papar berkaitan - pada 11/7/2024 - jumlah : 66 hits
Jisung telah mendedahkan gambar keluarga yang bahagia bersama isteri Lee Bo young dan dua orang anak mereka Artikel Berkaitan Pada 10hb Jisung memuat naik satu gambar di akaun peribadinya tanpa sebarang kapsyen Dalam gambar itu pasangan ter...
Kalah Di Sungai Bakap Petunjuk Masa Depan Yang Gelap Buat Anwar

Kalah Di Sungai Bakap Petunjuk Masa Depan Yang Gelap Buat Anwar

papar berkaitan - pada 7/7/2024 - jumlah : 84 hits
PRK Dun Sungai Bakap adalah pilihan raya kecil kelapan yang diadakan selepas Anwar Ibrahim mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Sebelum ini PRK telah berlangsung di Kuala Terengganu Pulai Simpang Jeram Pelangai Jepak Kemaman dan Kuala ...
Atap Rumah Orang Nak Tebuk

Atap Rumah Orang Nak Tebuk

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 77 hits
Wiaata RohADUN BERSATU Sungai Tiang tempelak Annuar Musa kononnya ada 11 MP BN akan alih sokongan kepada PN Pergolakan PAS dan BERSATU blok Hamzah House of Daim semakin parah Atap rumah orang lebai nak tebuk last last kapal sendiri yang boc...
Will Anwar Make It Past 2 Years

Will Anwar Make It Past 2 Years

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 144 hits
Although 5 months might not look like much Anwar does have a lot of obstacles to cross before he can reach that halfway point Nehru Sathiamoorthy Whether we realise it or not last week on June 24 Anwar Ibrahim s reign has lasted for 19 mont...
Majlis Ilmu Madani Bersama Anwar Ibrahim

Majlis Ilmu Madani Bersama Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 152 hits
Zamri Zainal AbidinMalam ini sungguh bersejarah kerana buat ke sekian kalinya Syeikhul Azhar sudi datang ke Malaysia Pada malam ini pula di Seri Perdana berlangsung Majlis Ilmu Madani YAB Dato Seri Anwar Ibrahim sendiri menjadi moderator ma...
Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Kereta Bergoyang Tanpa Henti Petugas Kesihatan Ditangkap Basah Di Tempat Parking Hospital

Kempen Skala Kecil Tampak Prk Mahkota Suram

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Anak Pucat Dan Lemah Mungkin Ada Masalah G6pd

Doa Susah Tidur Karena Gelisah

Juicy Luicy Lampu Kuning Chord

Lebih Rm500 000 Wang Gisbh Dibekukan Babit 96 Akaun Kpn

Mama Journey Komensmen 23 Iab

Should Chequered Past Ytl Involve In Public Transportation