Jaga Negara Jangan Macam Syed Saddiq Hanya Tahu Bercakap Razali Tegur Pemuda Umno


 
Razali Ibrahim turut menarik perhatian perwakilan Pemuda dengan mengkritik pentadbiran Pakatan Harapan yang bertalu-talu memburukkan negara sendiri di pentas antarabangsa.KUALA LUMPUR: Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Razali Ibrahim memberi peringatan sinis kepada sayap Pemuda supaya tidak mengikut cara Presiden MUDA, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang hanya pandai bercakap ketika menyentuh isu pembangunan negara.
“Satu hari, tuan-tuan akan jadi ketua bahagian, presiden dan sebagainya…tolong sampaikan kepada anak muda di luar sana nak jaga negara bukan macam Syed Saddiq Ahli Parlimen saya (Muar), cerita dia senang saja macam mana nak jaga negara.
“Tuan-tuan, saya nak bagi tahu…negara ini perbelanjaan pembangunan ada rangka-rangka tertentu. Bina negara bukan hanya di atas kertas dan bercakap saja tetapi ada rangka kerja yang cukup sulit dan cukup untuk bawa kita ke hadapan,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap mewakili MKT pada sesi penggulungan Perhimpunan Agung Pemuda Umno di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTC KL).
Razali turut menarik perhatian perwakilan Pemuda dengan mengkritik pentadbiran Pakatan Harapan (PH) yang bertalu-talu memburukkan negara sendiri di pentas antarabangsa sehingga pelabur enggan datang ke Malaysia selepas gabungan itu menang pilihan raya umum ke-14.
Beliau yang juga Ketua Umno Bahagian Muar berkata, tindakan PH memburukkan Umno dan Barisan Nasional (BN) boleh dimaafkan namun tingkah laku mereka memburukkan nama negara di mata negara asing tidak boleh dimaafkan sama sekali.
“Kita tak marah dia (PH) kutuk kita.. kita marah dia pergi rayau (bercerita buruk) satu dunia menyebabkan pelabur lari. Kita boleh maafkan salah dia dekat kita, (tetapi) kita tak boleh maafkan salah dia kerana memburukkan negara ini sehingga orang tak mahu datang dan hormati kita lagi.
“Pergi cerita dekat semua orang cerita tak betul pasal apa, akhirnya negara kita rugi… yang ini kita tak boleh maafkan sebab merugikan negara dan rakyat,” kata bekas Ahli Parlimen tiga penggal itu.
Beliau turut mendakwa parti pembangkang mempunyai niat jahat kerana dari awal memilih warna dan nama seakan-akan menyamai identiti Umno, dipercayai merujuk kepada Bersatu.
“Dia orang ni memang jahat, niat awal memang jahat, pilih parti pun jahat. Warna dia pilih warna kita tu satu bab, warna parti pun dia pilih jahat. Satu Amanah, lepas tu Pejuang, kemudian Bersatu, saya pun tak reti nak suruh bersatu ke bersama,” sinisnya.
Beliau secara sinis turut mengakui tidak akan menyertai Bersatu dan Perikatan Nasional (PN) dengan mendakwa parti itu terbentuk di atas pengkhianatan individu terhadap partinya.
“Saya takkan masuk PN ni, satu je sebab saya, lagi 50 tahun (kalau) kita nak sambut ulang tahun PN. Saya nak cerita dekat cucu cicit saya pun tak reti sebab semua terbentuk atas lompatan dua atau tiga kali. Yang tinggalkan parti kita ada di situ, yang tinggalkan PKR ada di situ.
“Parti (Bersatu) itu tertubuh dengan lompat, pengkhianatan, hari ini ok la ada kuasa.. lagi 50 tahun kalau tuan puan ada dalam parti itu, kalau dia wujudlah…kejatuhan sebuah kerajaan pintu belakang ditubuh dengan pengkhianatan dan lompat parti.,” katanya. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2022/03/jaga-negara-jangan-macam-syed-saddiq.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kah Kah Woiii 40 Kerusi Saja Woiii Gila Kuasa Kot Umno Hanya 40 Kerusi Jangan Sibuk Nak Bubar Parlimen

Kah Kah Woiii 40 Kerusi Saja Woiii Gila Kuasa Kot Umno Hanya 40 Kerusi Jangan Sibuk Nak Bubar Parlimen

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 124 hits
Umno hanya 40 kerusi jangan sibuk nak bubar ParlimenPosted By on March 18 2022Perwakilan Umno mahupun pimpinan parti itu tidak boleh menggunakan platform Perhimpunan Agung Umno yang sedang berlangsung bagi mendesak pembubaran Parlimen Menur...
Berkempen Jangan Sampai Memfitnah Ianya Budaya Umno Yang Amat Jelik

Berkempen Jangan Sampai Memfitnah Ianya Budaya Umno Yang Amat Jelik

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 134 hits
MENJAWAB FITNAH SDR ZAIDI TENTANG SAIFUDDIN NASUTION Musim pemilihan parti pelbagai isu berlegar Anggota2 parti mesti bijak menapis Fakta dan fitnah jauh bezanya Tulisan saudara Zaidi ini satu contoh yang saya maksudkan Benar sejarah tidak ...
Hiburan Jangan Sebab Nak Rating Tinggi Sanggup Gadai Agama Ustaz Adnin Tegur Team Perempuan Itu

Hiburan Jangan Sebab Nak Rating Tinggi Sanggup Gadai Agama Ustaz Adnin Tegur Team Perempuan Itu

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 157 hits
Sedia maklum sekarang ini kecoh warganet bincang isu babak panas yang dilakonkan oleh Zul Ariffin dalam drama yang bakal ditayangkan pada bulan Ramadan Video yang dimuat naik oleh pelakon terbabit telah mencuri perhatian ramai bukan saja pe...
Macam Mana Wang Berbilion Lolos Tanpa Di Kesan Bank Negara

Macam Mana Wang Berbilion Lolos Tanpa Di Kesan Bank Negara

papar berkaitan - pada 4/3/2022 - jumlah : 140 hits
Macam mana wang berbilion lolos tanpa di kesan Bank Negara Posted By on March 04 2022Kes 1Malaysia Development Berhad yang tiba tiba meletup semula apabila didedahkan oleh bekas pegawai perbankan Goldman Sachs Tim Leissner berkaitan penjana...
Singapura Maju Sebab Tak Ada Umno Bn Mudah Nak Bangunkan Negara Naib Presiden Pas

Singapura Maju Sebab Tak Ada Umno Bn Mudah Nak Bangunkan Negara Naib Presiden Pas

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 125 hits
Singapura maju sebab tak ada UMNO BN mudah nak bangunkan negara Naib Presiden PASNaib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin semalam mendakwa rakyat Johor menolak PAS kerana pemimpin parti itu hanya menunggang agama untuk mencari ke...
Pau 2021 Umno Akan Kembalikan Kegemilangan Dan Tentukan Hala Tuju Negara

Pau 2021 Umno Akan Kembalikan Kegemilangan Dan Tentukan Hala Tuju Negara

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 108 hits
KUALA LUMPUR UMNO yakin mampu mengembalikan kegemilangan negara dalam pelbagai bidang terutama ekonomi dan kebajikan rakyat seperti yang di laksanakannya dahulu apabila mendesak Parlimen dibubarkan dan Pilihan Raya Umum Ke 15 diadakan seger...
Kalau Iya Pun Jangan Lah Bagi Mulut Penuh Sagon Jawab Bab Kewangan Negara Bab Hal Ehwal Agama Oun Dia Dok Diam Lagi

Kalau Iya Pun Jangan Lah Bagi Mulut Penuh Sagon Jawab Bab Kewangan Negara Bab Hal Ehwal Agama Oun Dia Dok Diam Lagi

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 193 hits
Dewan kecoh gara gara menteri agama jawab isu hutang 1MDB SRC March 17 2022 Menteri di Jabatan Perdana Menteri Idris Ahmad mengisi kekosongan ditinggalkan Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz dalam menjawab pertanyaan berhubung pembaya...
Tengku Zafrul Dedah Ada Satu Negara Ni Tak Pernah Benar Rakyat Dia Keluarkan Wang Persaraan Tak Macam Kwsp

Tengku Zafrul Dedah Ada Satu Negara Ni Tak Pernah Benar Rakyat Dia Keluarkan Wang Persaraan Tak Macam Kwsp

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 150 hits
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja boleh mengagihkan kadar dividen simpanan konvensional sehingga 6 7 peratus berbanding 6 1 peratus jika pengeluaran khas tidak dibuat
Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular