Jadual Cadangan Waktu Perjalanan Balik Kampung Aidiladha Plus 2022


PLUS Malaysia Berhad (PLUS) mengumumkan jadual TTA (cadangan waktu perjalanan) di Lebuhraya Utara-Selatan yang bertujuan untuk mengagihkan trafik pada musim perayaan Aidiladha ini bermula 7 Julai sehingga 12 Julai 2022.
TTA dikeluarkan berdasarkan data trafik sebagai panduan serta membantu pengguna lebuh raya menikmati pengalaman perjalanan yang lebih terurus dalam tempoh perayaan akan datang.
Ia bermatlamat untuk mengagihkan trafik dan mengelakkan kenderaan daripada memasuki lebuh raya secara serentak dan terkumpul serentak di laluan-laluan utama lebuh raya, plaza tol dan kawasan rehat, sekaligus mengurangkan kesesakan.
Berdasarkan kajian PLUS bagi perjalanan kembali semula ke Lembah Klang, pengguna lebuh raya dijangka mengalami tempoh perjalanan dua kali lebih panjang berbanding perjalanan biasa sekiranya mereka memilih untuk tidak mematuhi jadual TTA ini.
Jadi, jom tengok jadual cadangan waktu perjalanan di bawah ok!
Cadangan Waktu Perjalanan Di Lebuhraya Utara-Selatan Sempena Cuti Perayaan Hari Raya Aidilfitri 2022 TTA ini bertujuan untuk mengagihkan trafik dan mengelakkan kesesakan daripada memasuki lebuh raya secara serentak di laluan-laluan utama lebuh raya, plaza tol dan kawasan rehat, sekaligus mengurangkan kesesakan.
TTA dikeluarkan berdasarkan data trafik sebagai panduan serta membantu pengguna lebuh raya menikmati pengalaman perjalanan yang lebih terurus dalam tempoh perayaan akan datang. Ia bermatlamat untuk mengagihkan trafik dan mengelakkan kenderaan daripada memasuki lebuh raya secara serentak dan terkumpul serentak di laluan-laluan utama lebuh raya, plaza tol dan kawasan rehat, sekaligus mengurangkan kesesakan.
“Kami menjangkakan kira-kira 1.9 juta kenderaan akan berada di lebuh raya setiap hari semasa musim cuti Aidiladha ini berbanding 1.8 juta kenderaan sehari pada hari biasa. Oleh itu, sila jangkakan kesesakan dan tempoh perjalanan yang lebih panjang pada hari-hari puncak tersebut,” kata Ketua Pegawai Operasi PLUS, Datuk Zakaria Ahmad Zabidi.
“Oleh itu, kami menasihatkan pengguna lebuh raya supaya mengikuti jadual TTA, merancang perjalanan lebih awal, serta membuat persiapan yang diperlukan untuk menghadapi perjalanan yang lebih panjang,” tambah Datuk Zakaria.
BALIK KAMPUNG – Perjalanan dari Lembah Klang (pada7 Julai hingga 10 Julai 2022) BALIK KAMPUNG – Perjalanan dari Lembah Klang (pada 7 Julai hingga 10 Julai 2022)
Pengguna lebuh raya dari Lembah Klang yang menuju ke destinasi lebih jauh seperti Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak (Utara) dan Johor dinasihatkan untuk memasuki lebuh raya sebelum jam 10:00 pagi. Sementara itu, bagi mereka yang menuju ke lokasi yang lebih dekat atau ke negeri-negeri lain dinasihatkan untuk memasuki lebuh raya selepas jam 1:00 petang.
PULANG KE BANDAR – Perjalanan Kembali ke Lembah Klang (pada 10 Julai hingga 12 Julai 2022) Bagi perjalanan kembali semula ke Lembah Klang dari Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak (Utara), Johor dan lain-lain negeri, pengguna lebuh raya pula dinasihatkan supaya memasuki lebuh raya sebelum jam 9:00 pagi.
Baca juga: Kad Touch N Go Baru (NFC) : Cara Beli, Daftar & Tambah Nilai Online
Maklumat Lanjut Cadangan Waktu Perjalanan PLUS Sempena Hari Raya Aidilfitri Dalam pada itu, pelanggan lebuh raya boleh mendapatkan maklumat trafik terkini menerusi Twitter @PLUSTrafik, Aplikasi PLUS, talian PLUSLine 1800-88-0000, Chatbot PUTRI, papan tanda elektronik (VMS) di lokasi-lokasi terpilih serta mengikuti laporan trafik terkini menerusi siaran-siaran radio utama negara.
PLUS juga menasihatkan pelanggan lebuh raya supaya mematuhi peraturan lalu lintas, memandu dengan berhemah, pastikan kenderaan berada dalam keadaan baik dan selamat sampai ke destinasi untuk meraikan Aidilfitri bersama keluarga tersayang.
Di samping jadual TTA, pelanggan lebuh raya juga disaran untuk menggunakan Aplikasi PLUS, Waze atau Google Map untuk mendapatkan pelan perjalanan dengan lebih baik.
Sila rujuk jadual TTA yang disertakan dan bacaan lanjut di sini https://bit.ly/3IiyLeS


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/jadual-cadangan-waktu-perjalanan-hari-raya-plus/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=jadual-cadangan-waktu-perjalanan-hari-raya-plus

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aidiladha Balik Kampung Rush In Full Swing

Aidiladha Balik Kampung Rush In Full Swing

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 158 hits
The balik kampung rush out of the heavily populated Klang Valley ahead of the Aidiladha celebration tomorrow was in full swing this morning Traffic volume on major highways from the federal capital to the north east and south of the peninsu...
Takbir Raya Haji 2022 Waktu Panduan Lafaz Takbir Aidiladha

Takbir Raya Haji 2022 Waktu Panduan Lafaz Takbir Aidiladha

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 293 hits
TAKBIR RAYA HAJI 2022 TAKBIR MUTLAQ DAN MUQAYYAD KETIKA AIDILADHA Takbir mutlak di sunnahkan di awal bulan Zulhijjah sehingga akhir hari tasyrik Antara sunnah yang dianjurkan pada 10 hari pertama Zulhijjah adalah memperbanyakkan takbir Anta...
Coretan Hari Raya Aidiladha 2022

Coretan Hari Raya Aidiladha 2022

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 246 hits
Hari Raya Haji di sambut selama empat hari bermula dari hari ke 10 bulan Zulhijjah sudah pun masuk hari ke empat Di Johor cuti sekolah Hari Raya Aidiladha 2022 sampai Isnin di beberapa negeri lain cuti sampai Selasa Agak lambat nak cerita k...
Kampung Susun Bayam Ditargetkan Rampung September 2022

Kampung Susun Bayam Ditargetkan Rampung September 2022

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 188 hits
Kampung Susun Bayam Ditargetkan Rampung September 2022 Kampung Susun Bayam yang berada dekat dengan Jakarta International Stadium tersebut rencananya memiliki empat lantai yang diperuntukkan bagi 138 keluarga dan ditargetkan rampung pada Se...
Describing Malaysia Trip As Balik Kampung Aussie Minister Penny Wong Pays Homage To Birthplace Of Kota Kinabalu

Describing Malaysia Trip As Balik Kampung Aussie Minister Penny Wong Pays Homage To Birthplace Of Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 133 hits
Australia s Foreign Minister Penny Wong speaks at an event in Kuala Lumpur on June 29 2022 Bernama picKOTA KINABALU June 29 Australian Foreign Minister Penny Wong launched into what was effectively a love letter to her birthplace and childh...
Waktu Wukuf 2022 Doa Hari Arafah

Waktu Wukuf 2022 Doa Hari Arafah

papar berkaitan - pada 8/7/2022 - jumlah : 555 hits
DOA AFDHAL WAKTU WUKUF DI ARAFAH 2022 Nabi bersabda Maksud Sebaik baik doa adalah doa pada hari Arafah dan sebaik baik apa yang aku dan para nabi sebelumku katakan adalah Doa waktu wukuf di Arafah adalah waktu berdoa yang paling mustajab da...
Hari Raya Aidiladha 2022 Gotong Royong Korban 9 Ekor Lembu Tumbang

Hari Raya Aidiladha 2022 Gotong Royong Korban 9 Ekor Lembu Tumbang

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 438 hits
hai assalammualaikumHari Raya Aidiladha 2022 Gotong Royong Buat Korban Pada Hari Ahad 10 Julai 2022 Bersamaan 10 Zulhijjah 1443 Hijrah kita menyambut Hari Raya Aidiladha atau dikenali sebagai Hara Raya Haji dan Hari Raya Korban Alhamdulilla...
Sabah Born Australian Minister Balik Kampung To Kk

Sabah Born Australian Minister Balik Kampung To Kk

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 140 hits
Wong poses with some of the guests who attended the reception with Sabahans at Le Meridien Hotel on Wednesday night KOTA KINABALU Sabah born Australian Foreign Minister Penny Wong has described her trip to Kota Kinabalu as b
Salam Aidiladha 2022

Salam Aidiladha 2022

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 334 hits
Salam Aidiladha 2022 Alhamdulillah selamat sudah aktiviti Qurban pada 2022 Tahun ni balik kampung abahku Negeri Sembilan Ya den ado darah nogori Tapi bila bercakap nada Jawa tu yang keluar Haha Lama tak singgah kampung sini sejak arwah Atok...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu