Izara Aisyah Cuti Berlakon Bersedia Nak Jadi Ibu Kalau Dapat Anak Mesti Comel Bayinya


Mendirikan rumah tangga sejak November 2017, persoalan tentang zuriat tentu sering menjadi pertanyaan peminat terutamanya netizen. Menurut laporan Berita Harian, Izara Aisyah, 26 kini mengambil keputusan untuk berehat sehingga tahun hadapan sebagai persediaan dirinya untuk menjadi seorang ibu.
Menurutnya, dia memang seorang yang sukakan kanak-kanak dan tidak sabar untuk galas tanggungjawab sebagai ibu. Namun tidak mahu berasa tertekan, dia dan suaminya, Muhamad Adib Khalid menyerahkan segalanya kepada ketentuan rezeki.
View this post on Instagram
Selamat
A post shared by Izara Aishah Adib (@izaraaishahofficial) on Aug 11, 2019 at 3:36am PDT

“Sebelum ini, saya dan suami mahu meluangkan masa berdua, di samping berusaha memastikan kedudukan ekonomi kami stabil. Kini, kami sudah bersedia jika dikurniakan cahaya mata.
“Saya memang sukakan kanak-kanak, malah tidak sabar menggalas tanggungjawab sebagai ibu. Saya bagaimanapun, tidak mahu memberikan diri tekanan, sebaliknya menyerahkan kepada ketentuan rezeki,” katanya.
Izara dah sedia galas tanggungjawab sebagai ibu Semoga ada berita baik yang akan kita terima tak lama lagi dari Izara Aisyah dan suami.
10 tip cepat hamil oleh Dr Hamid Arshat:
Kahwin awal.  Untuk wanita, kahwin cepat bila ada peluang. Telah terbukti bahawa wanita berada dalam keadaan paling subur sebelum umur 20 tahun. Pada masa tersebut belum tumbuhnya endometriosis , fibroids dan lain-lain penyakit peranakan
Pemeriksaan doktor lebih awal.  Lebih 80% pasangan biasanya akan hamil dalam masa setahun selepas kahwin. Oleh itu, jika anda mengalami masalah senggugut atau gangguan haid, silalah berjumpa dengan doktor secepat untuk pemeriksaan peranakkan dan ujian kesuburan.
Semak kesihatan bersama.  Tentukan status kesihatan suami isteri berada dalam keadaan terbaik. Buat rawatan jika adanya penyakit.
Hubungan seksual.  Mampu buat hubungan seksual yang sempurna dan memuaskan. Ada yang kahwin selama 6 tahun tapi masih gagal menembusi selaput dara isteri. Jumpa pakar untuk rawatan jika masih gagal dalam tempuh 6 bulan kahwin.
Waktu subur yang tepat. Pasangan mempunyai peluang hamil yang baik jika pusingan haid isteri adalah teratur iaitu 28-30 hari (+/- 5 hari). Kebiasannya, waktu subur atau ovulation berlaku pada hari ke14 jika pusingan adalah 28 hari dan hari ke16 jika pusingan 30 hari. Waktu subur boleh dikesan oleh catatan suhu BBT dan ovulation test kit.
Hubungan yang kerap sewaktu subur.  Hubungan seksual boleh dilakukan selang malam mulai hari ke-12 hingga hari ke-20. Kekuatan benih suami berada dalam keadaan terbaik dalam jarak 48 jam. Baca al-Fatiha, ayat Qursi dan tiga Qul sebelum tidur. Baca doa untuk dapat zuriat yang terbaik sebelum jimak agar dilindungi dari gangguan syaitan. Jangan bangun untuk buang air atau mencuci faraj bila bersetubuh pada waktu subur. Kepit peha dan alas bantal dibawah pinggong selama 2-4 jam atau terus tidur. Jika ada peluang, pergilah bercuti ditempat peranginan ketika isteri subur.
Berada dalam keadaan tenang.  Ketenangan jiwa dan lapang fikiran pada kedua suami dan isteri adalah sangat  penting untuk menjayakan kehamilan. Lakukan senaman selama 30 minit sehari dengan berjalan kaki, berjogging, mengayuh basikal, berkebun, basuh kereta atau cuci rumah. Buat senaman yoga, tai chi atau deep breathing exercise. Mulut dan hati sentiasa berzikir mengingati dan memuji Allah SWT. Baca quran 2-3 muka setiap hari. Tahan marah dan bersabar walaupun menghadapi provokasi.
Berat badan.  Kawal berat badan. Kegemukkan akan mengganggu hormon subur dan menghindar pematangan telor/ovulation. Rujuk kepada garis panduan untuk menguruskan badan.
Makanan yang berkhasiat.  Pemakanan yang berkhasiat dan berzat sangat penting untuk cepat hamil. Sebaikknya 70% makanan terdiri dari bahan-bahan segar segar mentah – buah-buahna dan sayur-sayuran. Minum juz segar dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Jauhkan gula dan manisan, fast dan junk foods . Rujuk garis panduan pemakanan
Mengambil vitamin.  Makan supplement multivitamis, vit E dan C, folic acid. Dan tambahan untuk suami zinc dan selenium.
Sumber: Berita Harian & Bidadari
 
The post Izara Aisyah Cuti Berlakon, Bersedia Nak Jadi Ibu? Kalau Dapat Anak, Mesti Comel Bayinya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/izara-aisyah-cuti-berlakon-bersedia-nak-jadi-ibu-kalau-dapat-anak-mesti-comel-bayinya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Anak Cerdik Petah Masa Bawah 18 Bulan Ibu Ayah Rajin Rajinlah Melayan

Nak Anak Cerdik Petah Masa Bawah 18 Bulan Ibu Ayah Rajin Rajinlah Melayan

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 405 hits
Anak boleh jadi cerdik mengikut rangsangan yang diterimanya daripada orang sekeliling Usia 18 bulan ke bawah adalah waktu kritikal pembentukan pemikiran Sekiranya anak boleh mempercayai orang sekeliling proses rangsangan jadi lebih mudah Pe...
Dilema Ibu Cuti Pantang Mahu Bekerja Semula Anak Tolak Botol Demand Susu Segar

Dilema Ibu Cuti Pantang Mahu Bekerja Semula Anak Tolak Botol Demand Susu Segar

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 217 hits
Beberapa hari lalu Tasha Manshahar telah berkongsi sebuah video di laman Instagramnya disertai dengan kapsyen panjang menceritakan tentang pengalamannya untuk memperkenalkan botol kepada bayinya kerana akan mula bekerja tidak lama lagi Kata...
Nak Tengok Anak Berbakti Kepada Ibu Bapa Sila Pergi Hospital Klinik

Nak Tengok Anak Berbakti Kepada Ibu Bapa Sila Pergi Hospital Klinik

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 428 hits
Nak Tengok Anak Berbakti Kepada Ibu Bapa Sila Pergi Hospital Klinik Lumrah hidup adakalanya kita tak mampu menjaga ibu bapa Mungkin kerana kita lupa pengorbanan ibu bapa Dan mungkin juga kita tak layak leka mengejar harta dunia dan kekayaan...
Izara Aishah Berehat Daripada Dunia Lakonan Sebab Nak Jadi Ibu

Izara Aishah Berehat Daripada Dunia Lakonan Sebab Nak Jadi Ibu

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 379 hits
Kejap je masa berlalu dah dua tahun Izara Aishah mendirikan rumah tangga bersama suaminya Adib Khalid yang juga merupakan anak tiri kepada Datuk Siti Nurhaliza dan memenuhi pelbagai komitmen dalam industri Nampaknya kali ni Izara nak bereha...
Rasa Tak Cukup Memanjakan Sebak Lihat Anak Tidur Dekat Nak Bersalin Perasaan Ibu Bercampur Baur

Rasa Tak Cukup Memanjakan Sebak Lihat Anak Tidur Dekat Nak Bersalin Perasaan Ibu Bercampur Baur

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 302 hits
Makin mendekati hujung kehamilan isteri Alif Satar mengakui sebak memikirkan anak pertama dan kedua Bimbang tidak cukup memanjakan dengan kasih sayang dan perhatian Shadila Halid yang mendirikan rumah tangga dengan Alif Satar pada 2014 melu...
Susu Ibu Pelbagai Rasa Setiap Hari Anak Excited Nak Menyusu Bila Besar Tak Cerewet Makan

Susu Ibu Pelbagai Rasa Setiap Hari Anak Excited Nak Menyusu Bila Besar Tak Cerewet Makan

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 404 hits
Susu ibu dihasilkan oleh badan ibu untuk keperluan bayi Rupanya apa yang dimakan ibu akan dirasai oleh bayinya Secara tidak langsung mereka telah merasa rasa makanan melalui susu ibu dan tidak cerewet untuk menerima makanan pelengkap kelak ...
Kejam Ibu Tikam Bayinya 3 Kali Selepas Terdengar Bisikan Suara Kata Dia Belum Bersedia Untuk Menjadi Ibu

Kejam Ibu Tikam Bayinya 3 Kali Selepas Terdengar Bisikan Suara Kata Dia Belum Bersedia Untuk Menjadi Ibu

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 389 hits
Para penduduk di kampung itu tidak menyangka tragedi itu berlaku pada keluarga berkenaan kerana mereka tidak pernah menghadapi sebarang masalah Ibu tikam bayinya 3 kali selepas terdengar bisikan suara kata dia belum bersedia untuk menjadi i...
Selagi Tak Jadi Ibu Takkan Pernah Tahu Banyak Dugaan Nak Pastikan Jadi Yang Sempurna Untuk Anak

Selagi Tak Jadi Ibu Takkan Pernah Tahu Banyak Dugaan Nak Pastikan Jadi Yang Sempurna Untuk Anak

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 316 hits
Ketika dijemput ke program TV Mingguan Wanita untuk bercerita tentang topik Kerana Ibu Kuturutkan pelakon cantik Elfira Loy dan ibunya Filzah Yusoff saling berkongsi perasaan tentang hubungan mereka anak beranak Kata Elfira dahulu jika terp...
Kedekatan Ibu Anak Bukan Sekadar Mitos Ini Alasan Logisnya

Kedekatan Ibu Anak Bukan Sekadar Mitos Ini Alasan Logisnya

papar berkaitan - pada 16/9/2019 - jumlah : 206 hits
Masalahnya bukan hanya jumlah waktunya saja tapi beberapa alasan berikut menjelaskan kedekatan anak pada sang ibu
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil