Itu Jelah Kerja Kau Kan Viral Peniaga Keropok Lekor Terbalikkan Barang Niaga Peniaga Laksa


(Video) 'Itu jelah kerja kau kan, viral?!' - Peniaga keropok lekor terbalikkan barang niaga peniaga laksa



Viral di media sosial petang semalam, video menunjukkan seorang seorang peniaga laksa yang baru saja memulakan perniagaannya terpaksa mengutip bahan-bahan masakannya yang jatuh akibat diterbalikkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab. 


Menurut sumber, kejadian yang berlaku di kawasan Taman Koperasi LLN, Kajang, itu berpunca dari rasa tidak puas hati peniaga keropok lekor terbabit terhadap mangsa. 


"Kawan saya baru nak buka gerai laksa bersebelah dengan gerai keropok lekor, tetapi mereka memaki kawan saya dan rakan sekerjanya. Sebaik saja dia selesai membuka gerai, peniaga keropok lekor itu datangg lalu menterbalikkan segala bahan-bahan masakan dari meja sehingga terjatuh. 


"Tindakan mereka ini langsung tidak masuk akal. Kenapa mereka bertindak sedemikian? Apakah mereka yang memiliki jalan ini? Saya pasti mereka tak perlu bayar pun untuk meletakkan barang niaga mereka di situ. Tempat ini pun tak perlu dibayar untuk berniaga dan mencari rezeki bersama-sama. Tetapi perbuatan dia itu seolah-olah menggambarkan dia pemilik tempat itu. 


"Kedua, dia berniaga keropok lekor dan kawan saya berniaga laksa. Dua makanan yang berbeza untuk pelanggan.  Kenapa perlu bertindak secara melampau seperti itu? Bukannya kawan saya mencuri idea atau merompak duit dia. 


"Ketiga, kawan saya datang berniaga di situ untuk mencari rezeki seperti mana peniaga keropok lekor itu mahu mencari rezeki. Tak wajar dia melakukan perbuatan kebudak-budakan seperti itu untuk menghalang seseorang yang berusaha berniaga untuk menyara kehidupannya. 


"Jarang saya nak komen dan menilai seseorang berdasarkan penampilan mereka, tetapi sikap awak yang sangat menjengkelkan itu membuatkan penampilan awak sangat menjijikkan," katanya. 




Susulan kejadian itu, mangsa telah membuat laporan dan memberi keterangan kepada polis selama empat jam, untuk tindakan lanjut. Namun, sumber mengatakan, peniaga keropok lekor itu telah memohon maaf kepada mangsa. 


"Orang jual keropok lekor itu dah minta maaf dengan abang ipar kepada adik yang menjual laksa ini," katanya. 


Di media sosial, netizen tidak dapat menerima perbuatan peniaga berkenaan yang dianggap biadab sehingga sanggup menganiaya peniaga lain yang baru sahaja mahu mencari rezeki. 


"Kalau sampai buang barang jualan orang lain, ini dah kategori melampau. Mangsa pun bukannya jual benda yang sama. Silap-silap stall laksa ini nanti yang tolong naikkan jualan keropok lekor itu. Yelah, orang tengok stall laksa, singgah dan beli. Sambil-sambil tunggu makanan siap dibungkus, mata tengok kiri kanan, eh keropok lekor, customer itu pun turut membeli," kata Atticus. 


"Apalah yang ditakutkan rezeki tak sampai, tak faham manusia Melayu Islam ini berfikir macam mana. I dah bertahun-tahun berniaga, belah kiri belah depan atas ada empat buat bisnes yang sama. Elok je kami berniaga dah bertahun, tak tutup pun bisnes. Masing-masing semua dapat rezeki senang hidup semuanya. Tiada hasad dengki," kata Tukul. 


Sumber: Facebook


Sumber: (Video) 'Itu jelah kerja kau kan, viral?!' - Peniaga keropok lekor terbalikkan barang niaga peniaga laksaBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2021/06/video-itu-jelah-kerja-kau-kan-viral.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Nafi Dihubungi Azmin Itu Kerja Jkom

Rafizi Nafi Dihubungi Azmin Itu Kerja Jkom

papar berkaitan - pada 20/6/2021 - jumlah : 214 hits
June 19 2021 Naib Presiden PKR Rafizi Ramli menafikan dirinya dihubungi Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Azmin Ali Whatsapp bahawa Azmin hubungi saya berlegar Ramai yang dok mesej tanya Setakat ini yang hubungi saya hanyalah ex...
Susun Atur Dan Daiso 6 Barang Yang Menjadikan Kerja Senang Dan Rumah Kemas

Susun Atur Dan Daiso 6 Barang Yang Menjadikan Kerja Senang Dan Rumah Kemas

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 605 hits
assalamualaikum salam sejahtera selamat pagi pagi pagi ni sambil sambil menggoreng cekodok teringat la nak up satu entri tentang susun atur di rumah saya ni guna barang yang dibeli di Daiso lama dah tersimpan rapi dlm draft folder sebab tak...
Pilih Tak Buatkan Buah Hatinya Akun Instagram Tata Janeeta Anak Kan Nggak Butuh Itu

Pilih Tak Buatkan Buah Hatinya Akun Instagram Tata Janeeta Anak Kan Nggak Butuh Itu

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 246 hits
Jika biasanya artis langsung membuatkan akun untuk buah hatinya sesaat setelah lahir Tata ternyata punya pemikiran yang berbeda
Majlis Kerja Tertinggi Umno Bersetuju Parti Itu Tangguh Pemilihan Selama 18 Bulan

Majlis Kerja Tertinggi Umno Bersetuju Parti Itu Tangguh Pemilihan Selama 18 Bulan

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 220 hits
PETALING JAYA Majlis Kerja Tertinggi UMNO telah bersetuju agar pemilihan jawatan di semua peringkat termasuk cawangan dan bahagian ditangguhkan selama 18 bulan bermula esok Setiausaha Agungnya Datuk Seri Ahmad Maslan berkata keputusan ini a...
Pernah Viral Kunci Tangan Sama Sama Pasangan Ini Berp1sah Lepas 123 Hari

Pernah Viral Kunci Tangan Sama Sama Pasangan Ini Berp1sah Lepas 123 Hari

papar berkaitan - pada 20/6/2021 - jumlah : 265 hits
Beberapa bulan yang lalu viral tentang pasangan kekasih dari Ukraine yang memutuskan untuk mengvnci tangan mereka berdua selama tiga bulan sebab nak test cinta mereka Kalau ada antara korang yang masih ingat atau tertanya tanya apa jadi lep...
Resepi Kopi Viral Sepanjang Pkp 3 0 Tak Susah Amp Tak Perlu Keluar Rumah Lagi Dah

Resepi Kopi Viral Sepanjang Pkp 3 0 Tak Susah Amp Tak Perlu Keluar Rumah Lagi Dah

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 182 hits
Viral pula sekarang ini kopi ais ikat tepi dan dikatakan sangat sedap sampai orang sanggup langgar SOP PKP 3 0 semata mata nak dapatkan kopi ais ini Namun bagi anda yang tidak dapat keluar dari rumah atau tempat menjual kopi ais ikat tepi v...
Info Viral Tentang Set Pinggan Yang Dikatakan Tak Halal

Info Viral Tentang Set Pinggan Yang Dikatakan Tak Halal

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 318 hits
Assalamualaikum dan Selamat Malam Hai Pembaca semua Bonde nak kongsikan tentang info ini kepada ibu ibu dan surirumah diluar sana Ini adalah penerangan yang diberkan oleh Persenol This is a content summary only Visit my website for full lin...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau