Isu Sokong Anwar Umno Pecah



Mesyuarat MP BN: Hishammuddin, Mastura tolak cadangan sokong Anwar (Astro Awani) – Cadangan bahawa UMNO dan Barisan Nasional (BN) mempertimbangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri seterusnya, disahkan telah dibangkitkan oleh seorang Ahli Parlimen yang menyertai perjumpaan dengan Pengerusi BN, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini.
Seorang sumber memberitahu Astro AWANI bahawa Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein antara yang menentang cadangan itu.

“Beliau (Hishammuddin) berkeras dengan pendiriannya dan menolak agar UMNO dan BN menyokong Anwar,” kata sumber itu ringkas.
Sementara itu, Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Datin Mastura Mohd Yazid dalam catatan terbaharu di Facebooknya berkata, beliau adalah orang UMNO yang berpegang teguh kepada perjuangan AaBaTa (Agama, Bangsa, dan Tanah Air) yang menjadi prinsip parti itu selama ini.

“Demi perjuangan ini, saya tidak akan menyokong DSAI (Anwar Ibrahim) dan DAP,” tulisnya ringkas.
Terdahulu, Astro AWANI melaporkan, ada antara kalangan Ahli Parlimen BN yang membangkitkan cadangan agar Anwar disokong sebagai Perdana Menteri, dedah seorang daripada mereka yang menyertai perjumpaan dengan Ahmad Zahid pada Isnin.

Bagaimanapun, sumber berkenaan berkata, jika ada sebarang perbincangan dengan Pengerusi Pakatan Harapan itu, ia sama sekali tidak boleh melibatkan penyertaan DAP.
Kata sumber itu lagi, UMNO dan BN tetap berpegang pada prinsip “No DAP” jika ingin mencari jalan keluar dari kemelut politik sedang melanda negara ketika ini.
Ketika diminta mengulas mengenai identiti Ahli Parlimen itu, Mastura berkata, media perlu mendapatkan penjelasan daripada individu itu sendiri.

“Perlu bertanya kepada individu tersebut. Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO malam ini amat penting. Pendirian saya adalah saya tidak menyokong DSAI (Anwar Ibrahim) dan saya tidak menyokong DAP.
Ditanya sama ada individu itu adalah pemimpin kanan BN, Mastura berkata: “Maafkan saya. Saya tak dapat nak menamakan individu tersebut di atas menghormati kerahsiaan perjumpaan hari ini.”
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/10/26/isu-sokong-anwar-umno-pecah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
30 Mp Umno Sokong Anwar Khalid Samad

30 Mp Umno Sokong Anwar Khalid Samad

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 249 hits
Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad mengesahkan seramai 30 Ahli Parlimen Umno menyokong Anwar Ibrahim Beliau mendedahkan perkara itu diketahui dalam satu surat ditandangani pemimpin Amanah DAP PKR dan Umno yang diserahkan Anwar kepada Y...
Khalid Samad Kata 30 Dari Umno Sokong Anwar

Khalid Samad Kata 30 Dari Umno Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 365 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai jumlah sokongan yang jelas termasuk 30 ahli parlimen Umno ketika beliau mempersembahkan bukti sokongan itu kepada Yang Dipertuan Agong kata Pengarah Komunikasi AMANAH Khalid Samad Khalid satu satunya pemim...
Tajuddin Tidak Puas Hati Terhadap Perikatan Nasional Jangan Terkejut Umno Sokong Anwar

Tajuddin Tidak Puas Hati Terhadap Perikatan Nasional Jangan Terkejut Umno Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 356 hits
KUALA LUMPUR Seorang ahli majlis tertinggi UMNO hari ini memaklumkan parti itu sedia bekerjasama dengan Presiden PKR Datyk Seri Anwar Ibrahim sekiranya pemimpin berkenaan mempunyai formula yang dapat membahagiakan semua parti terlibat Datuk...
Mujahid Rayu Umno Sokong Anwar

Mujahid Rayu Umno Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 243 hits
Naib Presiden Amanah Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mendakwa UMNO telah menjadi mangsa kumpulan pembelot dalam Kerajaan Perikatan Nasional Dalam artikel terbaharu bertajuk Membuang Sial Langkah Sheraton yang dimuat naik di Facebooknya har...
Umno Tak Akan Hukum Zahid Najib Sekiranya Mereka Sokong Anwar Kata Penganalisis

Umno Tak Akan Hukum Zahid Najib Sekiranya Mereka Sokong Anwar Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 321 hits
freemalaysiatoday com October 21 2020 12 31 PMUmno tidak mungkin mengambil tindakan disiplin terhadap Presiden Zahid Hamidi dan bekas presiden Najib Razak sekiranya benar kedua duanya menyokong usaha Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana ment...
Mesyuarat Mp Bn Ada Mp Umno Syor Sokong Anwar Tolak Dap Sumber

Mesyuarat Mp Bn Ada Mp Umno Syor Sokong Anwar Tolak Dap Sumber

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 188 hits
Firdaus AzilOktober 26 2020 Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin antara yang menghadiri mesyuarat di Menara Dato Onn pada Isnin Gambar Astro AWANI SHAHIR OMARKUALA LUMPUR Ada antara kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional yang membangkitk...
Umno Kunci Mulut Ditanya Sokong Anwar Atau Tidak

Umno Kunci Mulut Ditanya Sokong Anwar Atau Tidak

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 230 hits
KUALA LUMPUR Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan mengunci mulut ketika ditanya sama ada parti itu kini telah beralih arah menyokong Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim Ada ke sebut begitu katanya pada sidang me...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya