Isu Sebenar Mengapa Ada Sedutan Tidak Disiarkan Anthony Loke


Kasthuri Jeevendran



KUALA LUMPUR – Menteri Pengangkutan, Anthony Loke menafikan sebarang penglibatan beliau berhubung kenyataan Setiausaha Akhbarnya, Lim Swee Kuan yang berbaur ‘ugutan’ terhadap stesen penyiaran Rangkaian Televisyen Malaysia (RTM).

Bagaimanapun, dalam masa yang sama beliau melahirkan rasa hairan mengapa ada sedutan tidak disiarkan dalam siaran langsung itu.

“Ini bukan soal sekatan kebebasan media. Isu sebenar adalah sedutan yang tidak disiarkan sedangkan sepatutnya disiarkan.  Kita bukan hadkan kebebasan media.

“Saya biarkan Gobind  siasat isu ini sepenuhnya,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pecah Tanah Menara Sentral RAC hari ini.

Mengulas lanjut mengenai hantaran setiausaha akhbarnya di laman Facebook yang mendakwa RTM sabotaj kerajaan Persekutuan, beliau menyifatkan perkara itu sebagai pandangan peribadi Swee Kuan.

“Saya tidak terlibat dalam memberi apa-apa arahan kepada setiausaha saya untuk keluarkan kenyataan seumpama itu. Saya tidak bagi arahan.

“Itu adalah pandangan peribadi beliau dan saya tiada kaitan. Saya tidak berniat untuk panjangkan isu ini sebaliknya sudah serahkan kepada Menteri Komunikasi Dan Multimedia, Gobind Singh Deo untuk ambil tindakan.

“Sekali lagi saya tegaskan, saya tidak pernah keluar arahan kepada setiausaha keluarkan sebarang kenyataan berhubung perkara ini,” katanya.

Kelmarin Swee Kuan memuatnaik hantaran di laman Facebooknya menyentuh tentang liputan langsung TV1 bagi Sambutan Tahun Baharu Cina Pakatan Harapan.

Sambutan di Dataran Centrio Seremban II itu dihadiri oleh Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, , timbalannya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail selain menteri-menteri Kabinet lain termasuk Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Aminuddin Harun.

Bagaimanapun, Swee Kuan mendakwa tidak ada langsung liputan ucapan Menteri Besar selain sebarang liputan bosnya, Anthony  yang juga Ahli Parlimen Seremban.

Dakwa Swee Kuan lagi, tindakan itu sebenarnya seolah-olah RTM sengaja mensabotaj kerajaan Pakatan Harapan (PH) secara terbuka dan perlu berhadapan dengan tindakan tegas.

Dalam pada itu, malam tadi Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Latheefa Koya dalam ciapan di laman sosial Twitternya berkata, tindakan Swee Kuan sebenarnya mencerminkan keangkuhan.

Kata Latheefa, sepatutnya tidak ada sebarang peraturan bahawa setiap ucapan ahli politik kerajaan perlu mendapat siaran langsung.

Malah, kata pemimpin PKR itu, tindakan Swee Kuan itu seolah-olah memberi gambaran bagaimana media yang dikuasai oleh kerajaan terdahulu, Barisan Nasional (BN) diperlakukan seperti sebelum ini.

Gobind ketika diminta mengulas isu tersebut semalam berkata, beliau telah mengarahkan RTM menyediakan laporan. – MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN: Menteri arah RTM sedia laporan dakwaan sabotaj kerajaan
RTM sabotaj kerajaan PH?
Angkuh sungguh kenyataan Setiausaha Akhbar Menteri Pengangkutan



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/02/isu-sebenar-mengapa-ada-sedutan-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Laporan Rtm Pembantu Loke Minta Maaf

Isu Laporan Rtm Pembantu Loke Minta Maaf

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 255 hits
MALAYSIAKINI Setiausaha akhbar kepada Menteri Pengangkutan Anthony Loke meminta maaf kerana menegur liputan RTM pada majlis rasmi Sambutan Tahun Baru Cina Kerajaan Persekutuan di Seremban Pada hantaran Facebook hari ini Lim Swee Kuan memoho...
Banyolan Ma Ruf Amin Saat Menjawab Isu Isu Negatif

Banyolan Ma Ruf Amin Saat Menjawab Isu Isu Negatif

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 234 hits
Ma ruf Amin sering keluarkan celetukan yang menghibur Apalagi saat menanggapi isu negatif
Rakyat Malaysia Tuntut Kebenaran Isu Selesai Saman Sarawak Report Patriot

Rakyat Malaysia Tuntut Kebenaran Isu Selesai Saman Sarawak Report Patriot

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 260 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Patriot Kebangsaan menegaskan bahawa rakyat Malaysia menuntut kebenaran ke atas penyelesaian di luar mahkamah kes saman presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown Pre...
Emma Kunci Mulut Gosip Dikata Sudah Berkahwin Tapi Ini Jawab Chacha Maembong Fasal Isu Terbabit

Emma Kunci Mulut Gosip Dikata Sudah Berkahwin Tapi Ini Jawab Chacha Maembong Fasal Isu Terbabit

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 388 hits
Meski Emma Maembong sudah pun memberikan kenyataan serta permohonan maaf berkaitan dengan beberapa keping fotonya tanpa hijab bersama abang kepada Syed Sadding Syed Abdullah namun timbul pula isu yang membayangkan pelakon cantik itu sebenar...
Isu Begpackers Kalau Tak Cukup Duit Anda Tak Sepatutnya Pergi Melancong

Isu Begpackers Kalau Tak Cukup Duit Anda Tak Sepatutnya Pergi Melancong

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 297 hits
Isu begpackers Kalau tak cukup duit anda tak sepatutnya pergi melancong Isu pelancong dari negara Barat yang kini menyasarkan aktiviti merayu sumbangan di negara negara Asia termasuk Malaysia bukan saja mencetus rasa tidak puas hati dalam k...
Sprm Akan Siasat Pemimpin Pas Isu Rm90juta

Sprm Akan Siasat Pemimpin Pas Isu Rm90juta

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 341 hits
SATU LAPORAN Polis telah dibuat secara rasmi di Ibu Pejabat Polis Cheras Kuala Lumpur pada Selasa Tuduhan Skandal rasuah mega PAS sebanyak RM 90 Juta dana haram 1MDB melibatkan Najib Razak dan Hadi Awang ini telah ditutup secara politik ole...
Isu Rm90 Juta Pas Sedia Serah Dokumen Kewangannya

Isu Rm90 Juta Pas Sedia Serah Dokumen Kewangannya

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 349 hits
MALAYSIAKINI PAS sedia memberi kerjasama penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk menyiasat dakwaan RM90 juta dimasukkan ke dalam akaun pemimpin parti itu Malah setiausaha agungnya Takiyuddin Hassan berkata pihaknya sedia m...
Banyak Betul Isu Membawang Minggu Ni

Banyak Betul Isu Membawang Minggu Ni

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 438 hits
Jarang sangat nak tulis entri entri santai sesekali layan boleh la kan Almaklum la kita kan pengamal social media yang tegar Bermakna memang hari hari scroll news feed FB IG twitter je sekali sekala So apa apa isu yang tengah trending atau ...
Polis Buat Aduan Sprm Panggil Pemimpin Pas Isu Terima Rm90 Juta Dari Umno

Polis Buat Aduan Sprm Panggil Pemimpin Pas Isu Terima Rm90 Juta Dari Umno

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 336 hits
Foto oleh IsmawebKUALA LUMPUR Beberapa individu akan dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi membantu siasatan berhubung dakwaan RM90 juta dimasukkan ke dalam akaun pemimpin PAS Menurut sumber kertas siasatan berhubung kes ber...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


A First Date With Onew At Guess Onew Fanmeeting 2024

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation