Isu Pu Sungai Besi Najib Melukis Lagi


Raziatul Hanum A.Rajak
Najib berkongsi penjelasan mengenai manfaat diterima ATM melalui perjanjian dengan 1MDB.   KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melukis lagi hari ini.
Kali ini bagi menjelaskan soal tuduhan beliau yang menjual tapak Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Sungai Besi.

Menurutnya, selepas dijelaskan beberapa kali dengan perkataan, nampaknya masih ramai yang tidak faham.

"Saya tahu ada yang masih menuduh saya menjual tapak TUDM Sungai Besi tanpa mengetahui kisah sebenar langkah ini.

"Berkali-kali penjelasan sudah dibuat tetapi mereka tetap dengan tuduhan yang sama. Adakah mereka tidak membaca?

"Oleh kerana ramai tidak suka baca dan sering panggil saya lukis, maka saya juga lukis kesimpulan untuk isu Pangkalan Udara (PU) Sungai Besi ini," katanya melalui kemaskini status di Facebook, hari ini

Menjelaskan soal kontroversi PU Sungai Besi seluas 486 ekar, Najib berkata Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berpendirian lokasi tersebut sudah tidak sesuai dari aspek operasi keselamatan.

"Berbanding 60 tahun dahulu, lokasi di tengah bandaraya dan dikelilingi kepesatan pembangunan dengan adanya bangunan tinggi dan kepadatan penduduk bermakna PU di Sungai Besi ini amat terdedah dengan ancaman luar dan usaha risikan.

"Sebab itu juga, mengapa kebanyakan lapangan terbang antarabangsa di dunia dipindahkan dari tengah bandaraya kepada kawasan pinggir bandar," katanya.

Menurutnya dalam perjanjian dengan 1MDB, ATM mendapat PU di Sendayan dengan keluasan tanah 750 ekar dilengkapi dengan fasiliti moden dan sudah mula beroperasi 16 Mac lalu.

Najib berkata 1MDB turut membiayai projek menaiktaraf dan membina enam lagi aset dan pangkalan ATM termasuk PU Gong Kedak di Terengganu, PU Butterworth dan PU PDRM di Ipoh yang telah siap tahun lepas.

Manakala pembinaan dan kerja naik taraf masih dijalankan di PU Kuantan, PU Subang dan Rejimen Artileri Diraja (31 RAD) di Kajang.

"Kesemua projek-projek yang bernilai RM2.7 bilion ini dianugerahkan kepada Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) bukan kepada kroni.

"Dengan ini, keselamatan aset-aset ini boleh dipastikan dan LTAT boleh menjana untung untuk wang pesara ATM," katanya

Beliau turut memberitahu PDRM menerima Pangkalan Udara (PGU) PDRM Subang beroperasi 28 Februari lalu berkeluasan 40 ekar dengan 17 bangunan dan fasiliti baru yang lebih besar berbanding fasiliti lama dan membolehkan operasi PGU berjalan 24 jam tanpa henti.

Beliau melahirkan rasa hairan selepas penjelasan dibuat beliau masih dituduh menjual PU Sungai Besi.

"Mengapa tidak pula mereka katakan saya kejam atau zalim kerana membina PU Sendayan yang jauh lebih besar dan canggih, PGU Subang untuk RMP yang lebih besar dan moden serta menaikkan taraf enam lagi pangkalan ATM?

"Semua kos pembinaan dibiayai 1MDB. Walaupun 1MDB mengambil alih tanah ini dari pihak TUDM sama seperti tanah TRX, harga jualan RM400 juta juga tidak memberi gambaran yang penuh," katanya.

Jelasnya, antara syarat dikenakan, 1MDB tidak boleh memulakan sebarang pembinaan di atas tanah tersebut dan terpaksa menanggung kos pinjaman untuk beberapa tahun sehingga kesemua lapan pangkalan ATM siap dibina dan memulakan operasi.

"Setelah kesemua pembinaan dan pemindahan selesai, 1MDB boleh mula memaju dan membangunkan projek Bandar Malaysia yang mempunyak nilai pembangunan kasar sebanyak RM200 bilion jauh lebih tinggi daripada hutang 1MDB kini.

"Ini yang propaganda PH telah sembunyikan mengenai 1MDB sehingga kini. Begitu juga dengan peranan 1MDB dalam penyelesaian perjanjian legasi Penjanaan Tenaga Bebas (IPP) berat sebelah yang akan dan telah membolehkan Petronas dan Tenaga untung sebanyak RM400 bilion dalam tempoh 20 tahun ini," katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2018/12/isu-pu-sungai-besi-najib-melukis-lagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Najib Jual Tapak Tudm Sungai Besi 1mdb

Kisah Najib Jual Tapak Tudm Sungai Besi 1mdb

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 362 hits
NAJIB JUAL TAPAK TUDM SUNGAI BESI APA ATM DAPAT Najib suka bantu rakyat yang tak bersyukurDari Facebook Najib Razak Dis 2018 Saya tahu ada yang masih menuduh saya menjual tapak TUDM Sungai Besi tanpa mengetahui kisah sebenar langkah ini Ber...
Isu Th Najib Terus Bidas Kerajaan Ph Dalam Media Sosial

Isu Th Najib Terus Bidas Kerajaan Ph Dalam Media Sosial

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 295 hits
SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membidas tindakan Kerajaan PH yang mempolitikkan Tabung Haji Menurutnya TH ialah Tabung Haji dan bukan Tabung Harapan untuk kamu dijadikan bahan politik Langkah Kerajaan PH semalam ...
Dedah Isu Tabung Haji Untuk Tutup Kelemahan Pakatan Dakwa Najib

Dedah Isu Tabung Haji Untuk Tutup Kelemahan Pakatan Dakwa Najib

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 309 hits
Dedah isu Tabung Haji untuk tutup kelemahan Pakatan dakwa Najib Dikemas kini 36 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 3 De
Makan Di Indobowl Cafe Lake Fields Sungai Besi

Makan Di Indobowl Cafe Lake Fields Sungai Besi

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 366 hits
Korang mesti selalu dengar jenama Indomie kan Mama sekeluarga memang suka Indomie goreng sebab rasanya memang sedap especially soy sauce dia Tapi tak sangka Indomie yang kami makan tu rupanya boleh divariasikan menjadi pelbagai menu yang se...
Kerajaan Ph Tidak Bijak Politikkan Isu Th Najib

Kerajaan Ph Tidak Bijak Politikkan Isu Th Najib

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 238 hits
KUALA LUMPUR Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan kerajaan Pakatan Harapan tidak bijak kerana mempolitikkan isu Tabung Haji Menerusi catatan status di laman Facebook miliknya Najib turut mempersoalkan kenyataan yang ...
Mujahid Kata Isu Th Dah Settle Cepatnya Najib Razak

Mujahid Kata Isu Th Dah Settle Cepatnya Najib Razak

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 257 hits
Isu TH dah settle Cepatnya Hari ini turut dilaporkan tentang kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dr Mujahid Yusuf Rawa mengenai isu Tabung Haji Katanya walaupun TH berdepan dengan pelanggaran Akta Tabung Haji 1995 sejak 2014 namun ...
Bekas Sekutu Najib Deepak Sumbang Derma Pada Ph

Bekas Sekutu Najib Deepak Sumbang Derma Pada Ph

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 335 hits
BEKAS SEKUTU NAJIB DEEPAK SUMBANG DERMA PADA PH beliau banyak tahu tentang rosmah juga kes private investigator p bala subramaniam Bekas sekutu Najib Deepak sumbang derma pada PHPosted By on December 10 2018Dua ahli perniagaan yang menjadi ...
Najib Bagi Jalan Untuk Selamatkan Duit Tabung Haji

Najib Bagi Jalan Untuk Selamatkan Duit Tabung Haji

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 419 hits
Kerajaan Pakatan Harapan mengumumkan Tabung Haji telah membuat kesalahan yang kejam iaitu terlebih membayar dividen kepada pencarum selama empat tahun berturut turut iaitu dari 2014 hingga 2017 Dakwa mereka akibat membayar dividen berjumlah...
Najib Ditangkap Sprm Lagi Hariz Mohd

Najib Ditangkap Sprm Lagi Hariz Mohd

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 373 hits
SPRM menangkap bekas perdana menteri Najib Razak hari ini berhubung dakwaan mengubah laporan audit 1MDB kata sumber Sumber daripada pihak berkuasa memberitahu Malaysiakini Najib ditangkap ketika beliau hadir untuk sesi soal siasat pada jam ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment