Kisah Najib Jual Tapak Tudm Sungai Besi 1mdb


NAJIB JUAL TAPAK TUDM SUNGAI BESI, APA ATM DAPAT?!
Najib suka bantu rakyat yang tak bersyukurDari Facebook Najib Razak Dis 2018 :
Saya tahu ada yang masih menuduh saya "menjual" tapak TUDM Sungai Besi tanpa mengetahui kisah sebenar langkah ini.
Berkali-kali penjelasan sudah dibuat tetapi mereka tetap dengan tuduhan yang sama. Adakah mereka tidak membaca? 
Sebenarnya, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berpendirian bahawa Pangkalan Udara (PU) Sungai Besi yang keluasan tanahnya 486 ekar tidak lagi sesuai dari aspek operasi dan keselamatan.
Ini penjelasan dari Panglima TUDM: Pemindahan pangkalan udara atas faktor keselamatan - Panglima TUDM
Berbanding 60 tahun dahulu, lokasi di tengah bandaraya dan dikelilingi kepesatan pembangunan dengan adanya bangunan tinggi dan kepadatan penduduk bermakna Pangkalan Udara di Sungai Besi ini amat terdedah dengan ancaman luar dan usaha risikan.
Sebab itu juga, mengapa kebanyakan lapangan terbang antarabangsa di dunia dipindahkan dari tengah bandaraya kepada kawasan pinggir bandar.
Selain itu, kebanyakan bangunan dan fasiliti di PU Sungai Besi ini sudah berusia 60 tahun ke atas serta dalam keadaan usang.
Oleh itu, satu perjanjian telah dibuat dengan 1MDB.
Apa yang ATM perolehi dengan penyerahan tanah 486 ekar Sg Besi?
1) ATM dapat Pangkalan Udara di Sendayan di atas tanah 750 ekar yang jauh lebih besar.
Dengan keluasan tiga kali ganda daripada saiz fasiliti dibina sedia ada di PU Kuala Lumpur, PU Sendayan telah dilengkapi dengan fasiliti moden, sejajar dengan pelan modenisasi nasional TUDM. 
Ada yang bertanya mengapa Pangkalan Udara (PU) Sendayan yang satu kali lebih besar dari PU Sungai Besi tidak ada landasan penerbangan.
Ini di atas keperluan perancangan pihak TUDM sendiri kerana mereka percaya pangkalan-pangkalan lain di negara termasuk pembinaan dan kenaikkan taraf di PU yang lain oleh 1MDB seperti di Subang sudah memenuhi keperluan TUDM pada masa ini.
Kalau TUDM memerlukan landasan di PU Sendayan, kerajaan pada masa itu tentu akan membina juga.
PU Sendayan sudah bermula operasi pada 16 Mac tahun ini: https://bit.ly/2B3oSzz
Kos pembelian tanah, kos pemindahan dan kos pembinaan dibiayai oleh 1MDB.
Apa lagi yang ATM dan pihak polis dapat?
2) PDRM dapat Pangkalan Udara (PGU) PDRM Subang yang luasnya 40 ekar dengan 17 buah bangunan dan fasiliti baru yang lebih besar berbanding fasiliti lama. PGU ini juga membolehkan operasi PGU berjalan 24 jam tanpa henti yang tidak dapat dijalankan sebelum ini.
PGU Subang ini telah bermula operasi pada 28 Februari 2018. https://bit.ly/2RMNy6j
Kos pembelian tanah, kos pemindahan dan kos pembinaan juga dibiayai oleh 1MDB.

Apa lagi yang ATM perolehi?
3) ATM juga dapat menaiktaraf dan membina 6 lagi aset dan pangkalan mereka.
Ini termasuk PU Gong Kedak (Terengganu), PU Butterworth dan PU PDRM di Ipoh yang telah siap tahun lepas.
Manakala pembinaan dan kerja naik taraf masih dijalankan di PU Kuantan, PU Subang dan Rejimen Artileri Diraja (31 RAD) di Kajang.
Kos ini juga ditanggung oleh 1MDB.

Ada apa lagi yang ATM dapat?
4) Kesemua projek-projek yang bernilai RM2.7 bilion ini dianugerahkan kepada Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) - bukan kepada kroni.
Dengan ini, keselamatan aset-aset ini boleh dipastikan dan LTAT boleh menjana untung untuk wang pesara ATM.
Saya amat hairan mengapa saya sering dituduh menjual PU Sg Besi. Mengapa tidak pula mereka katakan saya kejam atau zalim kerana membina PU Sendayan yang jauh lebih besar dan canggih, PGU Subang untuk RMP yang lebih besar dan moden serta menaikkan taraf 6 lagi pangkalan ATM?
Walaupun 1MDB mengambil alih tanah ini dari pihak TUDM sama seperti tanah TRX, harga jualan RM400 juta juga tidak memberi gambaran yang penuh.
Antara syaratnya ialah 1MDB tidak boleh memulakan sebarang pembinaan di atas tanah tersebut dan terpaksa menanggung kos pinjaman untuk beberapa tahun sehingga kesemua 8 pangkalan ATM telah siap dibina dan memulakan operasi.
Setelah kesemua pembinaan dan pemindahan selesai, 1MDB boleh mula memaju dan membangunkan projek Bandar Malaysia yang mempunyak nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM200 bilion - jauh lebih tinggi dari hutang 1MDB kini.
Ini yang propaganda PH telah sembunyikan mengenai 1MDB sehingga kini seperti TRX bernilai RM40 bilion yang saya telah jelaskan di sini: https://bit.ly/2G7qoGq 
Begitu juga dengan peranan 1MDB dalam penyelesaian perjanjian legasi Penjanaan Tenaga Bebas (IPP) berat sebelah yang akan dan telah membolehkan Petronas dan Tenaga untung sebanyak RM400 bilion dalam tempoh 20 tahun ini seperti saya jelaskan di sini: https://bit.ly/2Pq97aY
Oleh kerana ramai tidak suka baca dan sering panggil saya lukis, maka saya juga lukis kesimpulan untuk isu PU Sungai Besi ini.
DS Mohd Najib Tun RazakMantan Perdana Menteri Malaysia

Daeng : Najib sepatutnya tidak mendedahkan hal ini kerana jumlah pengundi daripada badan beruniform kini berpihak kepada kerajaan Pakatan Harapan. Yang mana kerajaan ada kisahkan kebajikan dan keperluan mereka. Mereka hidup selesa seperti mana Mahathir sendiri mengatakan mereka (penjawat awam) "GEMUK" (merujuk kepada pemalas, tidak efeysen dan manja) semasa di zaman pemerintahan Barisan Nasional yang sering memberikan penghargaan kepada usaha mereka. 
Hari ini mereka sendiri dihukum oleh Mahathir dengan mengurangkan kan perbelanjaan, dipotong bonus tahunan, disekat kenaikan gaji, tidak ada pengambilan baru dan berkira kira untuk menamatkan lebih ramai penjawat awam pada masa akan datang kerana ia adalah agenda utama DAP yang konsisten untuk mengecilkan saiz penjawat awam yang rata ratanya diduduki oleh orang Melayu.
Sehingga hari ini 17,000 telah dibuang kerja oleh Kerajaan Pakatan Harapan dari pelbagai gred terutama bagi yang berjawatan Kontrak.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://daengselili.blogspot.com/2018/12/kisah-najib-jual-tapak-tudm-sungai-besi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FvMNZX+%28%D8%AF%D9%85%D9%8A+%D9%85%D9%84%D8%A

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Pu Sungai Besi Najib Melukis Lagi

Isu Pu Sungai Besi Najib Melukis Lagi

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 365 hits
Raziatul Hanum A RajakNajib berkongsi penjelasan mengenai manfaat diterima ATM melalui perjanjian dengan 1MDB KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melukis lagi hari ini Kali ini bagi menjelaskan soal tuduhan beliau ...
Najib Popular Di Alam Maya Setelah Terjatuh Atau Ditumbangkan Ini Bukan Kisah Nak Tumbangkan Kerajaan Najib 8743

Najib Popular Di Alam Maya Setelah Terjatuh Atau Ditumbangkan Ini Bukan Kisah Nak Tumbangkan Kerajaan Najib 8743

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 549 hits
Jenis tanam kepala ke bawah kaki ke atas cam tanam tiang letrik terbalik Sedikit secubit secoet Benang dah basah usahalah tegakan Penjara menanti najib berkongsi Ada kebaikan untuk pertimbangkan cadangan bernas ini dari saudara Selesaikan d...
Najib Dakwa Bukan Dia Yang Jual Tanah Ktm Di Tanjung Pagar

Najib Dakwa Bukan Dia Yang Jual Tanah Ktm Di Tanjung Pagar

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 304 hits
PETALING JAYA Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menafikan dakwaan bahawa beliau menjual tanah milik Keretapi Tanah Melayu Bhd di Tanjung Pagar Singapura Beliau berkata banyak pihak kelihatan tidak memahami isu tersebut Najib berk...
Najib Arrested Over 1mdb Audit Tampering

Najib Arrested Over 1mdb Audit Tampering

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 346 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak has been arrested by the MACC over the alleged tampering of the 1MDB audit report according to sources The highly placed sources told Malaysiakini that Najib was nabbed after arriving at the MACC head...
Kisah Anak Petani Tiap Hari Seberangi Sungai Untuk Sekolah Kini Kuliah Di Harvard University

Kisah Anak Petani Tiap Hari Seberangi Sungai Untuk Sekolah Kini Kuliah Di Harvard University

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 269 hits
Bagi mereka yang masih ragu kerja keras dan ketekunan dapat mengantar seseorang pada kesuksesan haruslah melihat kisah ini Putra seorang petani di Filipina membuktikan ia mampu mencapai cita citanya Mengutip Elite Readers pada Jumat kisahny...
Najib Ph Tidak Pernah Menafikan Mahu Jual 25 Kepentingan Pertronas

Najib Ph Tidak Pernah Menafikan Mahu Jual 25 Kepentingan Pertronas

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 299 hits
Media antarabangsa telah melaporkan bahawa menteri menteri kerajaan PH sudah pun memulakan rancangan dan pengaturan untuk menjual 25 kepentingan Petronas melalui satu penyenarain di bursa saham Apabila ditanya oleh media bisnes tempatan seb...
Senyap Senyap Guan Eng Jual Lapangan Terbang Najib Razak

Senyap Senyap Guan Eng Jual Lapangan Terbang Najib Razak

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 304 hits
Loading Loading Jika Menteri Kewangan Pakatan Harapan mengumumkan secara terus bahawa mereka akan jual sekurang kurangnya 30 dari lapangan terbang bangunan hospital hospital awam stesen keretapi dan tanah tanahnya tentu ramai akan
Makan Di Indobowl Cafe Lake Fields Sungai Besi

Makan Di Indobowl Cafe Lake Fields Sungai Besi

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 367 hits
Korang mesti selalu dengar jenama Indomie kan Mama sekeluarga memang suka Indomie goreng sebab rasanya memang sedap especially soy sauce dia Tapi tak sangka Indomie yang kami makan tu rupanya boleh divariasikan menjadi pelbagai menu yang se...
Jangan Aniaya Budak Sekolah Najib Bantah Skandal 1mdb Dalam Buku Sejarah Sekolah

Jangan Aniaya Budak Sekolah Najib Bantah Skandal 1mdb Dalam Buku Sejarah Sekolah

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 471 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menempelak tindakan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik yang memberi jaminan memasukkan skandal 1MDB ke dalam silibus sejarah Malaysia yang baharu Ada masa dan tempatnya kita berpolitik bukan...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h