Isu Ltte Jatuhkan Kerajaan Melaka Bawah Ph



Ipohmali
1- Dalam kehangatan Politik di Melaka, Ia mengingatkan aku sejarah Kejatuhan Kerajaan PH di Putrajaya.. Mungkin ramai yang lupa, Aku pernah menulis bagaimana sentimen Kaum, LTTE digunakan untuk jatuhkan Kerajaan, Sehinggakan ada pemimpin PH yg masuk perangkap Ashabiyah..
2- Mungkin kita lupa, Sebelum Putrajaya tumbang..Plot Kejatuhan PH bermula di Melaka..2 Adun dan seorang Exco ditahan dibawah SOSMA dan dikaitkan dengan LTTE.. Ya, masa tu aku pernah menulis.. Aku tak sabar melihat bukti kaitan mereka dengan LTTE, Terutama transaksi kewangan.. Masa tu aku antara mempertahankan mereka dan mengaitkan dengan Deepstate..
3- Sehingga hari ini aku belum temui apa apa pendedahan bukti selain dari pertuduhan memiliki buku atau risalah berkenaan LTTE yg berlaku sejak zaman BN..Bagi aku perjuangan LTTE ini bukan hanya berkait dengan Pemimpin PH..sama seperti penyokong BN termasuk MIC yg secara terbuka menyokong LTTE di parlimen..
4- Kenapa aku yakin ianya sebahagian plot sebelum Jatuhnya Kerajaan PH.. Bila aku melihat pendedahan surat Tun Mahathir kepada KDN yg dipimpin Mahaiddin agar LTTE dikeluarkan sebagai senarai Pengganas dan membebaskan mereka yg ditahan dibawah SOSMA sebagai keterlaluan..
5- Dalam Surat itu, Tun mengaitkan Takrifan Pengganas yg dipakai Kerajaan US kepada Hamas.. Bagi aku pandangan Tun itu tepat..Jika bermudah mengaitkan sokongan Perjuangan LTTE dengan Keganasan, Apakah PAS hari ini sokong Taliban secara terbuka kita nak kaitkan dengan Keganasan Taliban melindungi Al Qaeda dan Osama ? Sudah tentu tidak.. Begitu juga aliran Salafi..
6- Maksudnya Tun sendiri tidak mengetahui apa apa akan tindakan KDN, Sebelum 2 Adun ditangkap.. Isu LTTE dimainkan sentimen kaumnya oleh kelompok Ashabiyah PAS, UMNO hatta anak Buah Zakir Naik dengan kempen2 mereka di media Sosial.. Lebih teruk di panaskan sentimen kebencian seorang Mufti dari Utara..Ini adalah plot permainan dari dalam PH sendiri..
7- Ada orang kata, Seorang Muaalaf covert kepada Melayu..lebih melayu dari Melayu yang sedang galak siasat Hal peribadi dan Alat sulit orang ni..Sebelum ini berjaya mendedahkan bukti LTTE.. hakikatnya, apa yg didedahkan tentang Keganasan, Takda kaitan dengan Politik Malaysia pun.. hari ini LTTE bukan lagi ancaman di Sri lanka..
7- Mereka anak buah Zakir naik hanya alat memanaskan Sentimen Perkauman dan Taksub kepada Zakir Naik.. Kalau nak kaitkan Keganasan, Kelompok Salafi dan Pondok Salafi di perlis pun boleh dikaitkan dengan Keganasan.. Tapi bukan kerja kita bermain Politik kebencian..
8- Apakah hanya pemimpin PAS dan UMNO yang mainkan Sentimen kaum ni ? Tidak..Ada pemimpin Bersatu, PH sendiri terperangkap dalam permainan kebencian kaum ini.. Termasuk lah Dr Maszlee disebabkan dia dari aliran yg sama dari Mufti Utara.. Mungkin hari ini Dr Maszlee sudah sedar permainan Politik dan Fitnah ini.. Dr Maszlee sebelum Putrajaya jatuh pernah pertikaikan Peguam Negara kerana membebaskan dua adun tersebut..
9- Isu LTTE ni samalah macam Sentimen anti Dong Zong, Anti Sekolah Vernakular.. Isu kematian Adib, Isu Kuil..Isu Jawi BMF.. Ianya hanya alat kelompok Ashabiyah..Contohnya LTTE.. MIC tetap sokong LTTE.. MCA tetap Sokong Dong Zong.. Tapi ramai dari kita terperankap di dalamnya..
10- Jadi dah Nampak ker semua percaturan dan Sejarah Kejatuhan PH ? Apapun aku bersyukur berlakunya langkah Sheraton.. Akhirnya Allah zahirkan segala perancangan Jahat mereka sendiri..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/33255

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jatuhkan Kerajaan Melaka Idris Haron Nor Azman Gugur Keahlian Umno

Jatuhkan Kerajaan Melaka Idris Haron Nor Azman Gugur Keahlian Umno

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 271 hits
October 4 2021 6 58 PMPETALING JAYA Keahlian bekas Menteri Besar dan ADUN Sungai Udang Idris Haron serta ADUN Pantai Kundor Nor Azman Hassan dalam Umno tergugur secara automatik kerana terlibat dalam gerakan menjatuhkan kerajaan Melaka Ketu...
Serah Kepada Presiden Berhubung Isu Kerajaan Melaka Ismail

Serah Kepada Presiden Berhubung Isu Kerajaan Melaka Ismail

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 160 hits
Serah kepada Presiden berhubung isu kerajaan Melaka Ismail Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menyerahkan kepada Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi untuk menyelesaikan isu pergolakan yang berlaku dalam kerajaan negeri Melaka kerana ia meliba...
Keahlian Adun Umno Terbabit Jatuhkan Kerajaan Melaka Terbatal Automatik

Keahlian Adun Umno Terbabit Jatuhkan Kerajaan Melaka Terbatal Automatik

papar berkaitan - pada 3/10/2021 - jumlah : 248 hits
Mohd Amin Jalilam hmetro com mySeremban Umno akan menggugurkan Ahli Dewan Undangan Negeri daripada parti itu di Melaka yang didapati terbabit dalam gerakan menjatuhkan kerajaan negeri sedia ada Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasa...
Politik Melaka Ada Bukti Ph Terlibat Jatuhkan Kerajaan

Politik Melaka Ada Bukti Ph Terlibat Jatuhkan Kerajaan

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 324 hits
Sementara itu Pengerusi Perikatan Nasional Melaka Datuk Rafiq Naizamohideen membidas kenyataan bahawa Pakatan Harapan tidak terlibat langsung dalam gerakan menjatuhkan kerajaan negeri itu Beliau mendedahkan bahawa wujud rundingan antara emp...
Polis Panggil Bekas Exco Melaka Beri Keterangan Gagal Kembalikan Kereta Rasmi Kerajaan

Polis Panggil Bekas Exco Melaka Beri Keterangan Gagal Kembalikan Kereta Rasmi Kerajaan

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 461 hits
BERNAMA Polis meminta Noorhizam Hassan Baktee untuk hadir namun beliau memberi alasan mempunyai urusan di luar Ketua Polis Melaka Abdul Majid Mohd Ali dan pegawai lain bergambar dengan kereta Toyota Camry yang disita dari tempat parkir kond...
Krisis Melaka Sulaiman Ketuai Kerajaan Sementara Kata Suk

Krisis Melaka Sulaiman Ketuai Kerajaan Sementara Kata Suk

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 336 hits
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri akan menjalankan tugas masing masing kecuali mereka yang telah meletak jawatan kata Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka Kamel Mohamad MELAKA Sulaiman Md Ali mengetuai kerajaan sementara Melaka dan dibantu...
Gelora Melaka Biar Kerajaan Pusat Tentukan Keputusan Adakan Prn

Gelora Melaka Biar Kerajaan Pusat Tentukan Keputusan Adakan Prn

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 248 hits
Keputusan sama ada perlu diadakan Pilihan Raya Negeri Melaka atau tidak seharusnya diserahkan sepenuhnya kepada kerajaan pusat untuk menentukannya SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI L...
Setelah Berjaya Gulingkan Kerajaan Umno Melaka Kini Sprm Pula Buru Idris Haron

Setelah Berjaya Gulingkan Kerajaan Umno Melaka Kini Sprm Pula Buru Idris Haron

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 194 hits
October 8 2021 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia memandang serius dakwaan Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Udang Datuk Seri Idris Haron berhubung isu pembolotan projek ekonomi dan menipu Kerajaan Persekutuan berkaitan royalti pasir di...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat