Istimewa Althea A Bloom Koleksi Terbaru Althea


Istimewa Althea A'bloom Koleksi Kosmetik Terbaru Althea | Assalamualaikum. Kita tahu kan yang negara Korea memang terkenal sebagai negara yang begitu obses dengan kecantikan dan terkenal dengan produk-produk kosmetik yang semakin mendapat tempat di hati peminat barangan kosmetik di seluruh dunia. Jadi kali ni aku nak berkongsi tentang satu laman web untuk korang shopping barang-barang kecantikan dari Korea. 



Untuk yang belum pernah dengar tentang Althea, ianya adalah laman web membeli belah barangan produk kecantikan dan kosmetik dari Korea yang berkualiti dan boleh dipercayai. Nama Althea dipilih hasil inspirasi dari bunga kebangsaan Korea iaitu Althea yang melambangkan kecantikan orang Korea itu sendiri. Simbolik sangat. 

Memperkenalkan Althea A'bloom, Koleksi Terbaru Althea


Terbaru, Althea telah memperkenalkan koleksi terbaru mereka iaitu Althea A'bloom. Ada empat produk dalam set Althea A'bloom iaitu A'bloom Mask Sheet, A'bloom Giant Meringue Puff, A'bloom Baby Meringue Puffs dan A'bloom BHA Blackhead Blaster. 



Pengalaman Menggunakan Althea A'bloom Mask Sheet

Ramai orang abaikan kepentingan pakai mask sedangkan mask membantu menjadikan kulit korang kekal lembap dan berseri. Jadi kalau nak kulit cantik macam orang Korea kena rajin ok.
Ada empat jenis mask yang terdapat dalam set A'bloom iaitu bloom Brightening Lemon Lime, A'bloom Moisturizing Watermelon, A'bloom Nourishing Avocado dan A'bloom Anti-Blemish Peach. Setiap mask mempunyai fungsi yang berbeza-beza. Aku dah cuba A'bloom Anti Blemish Peach - AC Me. Memang moist gila dan dalam tu ada 25gram jus okeh. Bau Peach yang tak terlalu over dan kulit muka jadi super lembut lepas 20 minit pakai.


Harga: RM2.00 / sheet 

Cara Pakai Althea A'bloom Mask SheetCuci muka dan sapukan toner. Apply Althea A'bloom Mask Sheet dan biarkan sehingga 10 hingga 20 minit. Jangan bilas muka selepas tanggalkan mask dan jangan pakai mask lebih dari 20 minit kerana mask akan menyedut kelembapan kulit muka. 






Althea A'bloom Anti Blemish Peach - AC Me Peach

Khas untuk kulit wajah jenis berminyak dan membantu membersihkan serta merawat kulit muka sensitif. Althea A'bloom Anti Blemish Peach - AC Me Peach kaya dengan ekstrak buah Peach dan Tea Tree oil yang berfungsi mengawal pengeluaran minyak, mengimbangi kelembapan dan membersihkan kulit.
Althea A'bloom Nourishing Avocado - Avo Cuddle Me


Kaya dengan antioksidan dari Avocado untuk menyuburkan dan melindungi kulit dari faktor persekitaran yang berbahaya dan juga membantu mencegah kedutan di wajah. Ekstrak buah Avocado dan Bunga Raya yang terdapat dalam Althea A'bloom Nourishing Avocado - Avo Cuddle Me berfungsi melicinkan kulit muka dan jadikan kulit lebih lembut. 




Althea A'bloom Moisturizing Watermelon - Water Me Long

Althea A'bloom Moisturizing Watermelon - Water Me Long sheet sesuai untuk semua jenis kulit terutama jenis kulit kombinasi. Ada ekstrak tembikai yang popular dengan fungsi kelembapan dan juga ekstrak Lavender yang menenangkan.

Althea A'bloom Brightening Lemon Lime - Sparkle Me Bright


Sparkle-Me-Bright Sheet Mask membantu mencerahkan kulit dan anti kusam. Vitamin C dari Lemon dan ekstrak Limau nipis membantu menghilangkan bintik-bintik gelap dan ramuan tambahan Teh hijau menjadikan kulit lebih cerah. Mask khas untuk kulit muka kombinasi. 

Pengalaman menggunakan Althea A'bloom Giant & Baby Meringue Puff

Si comel Althea A'bloom Meringue Puff datang dengan dua saiz iaitu saiz Giant dan saiz Baby. Bentuk puff yang seakan menyerupai Meringue memang sangat applicable sebab senang nak pegang dan perbezaan saiz puff untuk memberikan kesan sapuan yang sekata pada muka. 



Althea A'bloom Baby Meringue Puffs sesuai digunakan pada bahagian T-Zone, bawah mata dan untuk buat contouring dan highlight muka. Manakala Althea A'bloom Giant Meringue Puffs digunakan untuk bahagian muka yang lebih luas seperti dahi dan pipi.

Giant Meringue Puff: (RM8.00 / 1 pieces) | Size: 48*46mm
Baby Meringue Puff: (RM11.00 / 3 pieces) | Size: 30*28mm


Tip: Untuk dapatkan make up yang cantik dan foundation nampak sekata dekat kulit muka memang korang kena pakai puff ni. Jangan tonyoh tapi kena dap dap dengan lemah lembut je kat kulit muka. Cuba la. Ada beza tau. Lagi satu, aku suka basahkan puff rasa macam cantik je make up. Jadi glowing muka. 


Pengalaman Menggunakan Althea A'bloom BHA Blackhead Blaster

Penghapus Blackhead paling berkesan untuk aku so far. Sebelum ni aku pernah try blackhead remover jenis liquid dan jenis stiker tapi semua tu tak memberikan kepuasan hati. Tapi lepas aku guna Althea A'bloom BHA Blackhead Blaster ni memang aku melompat kegembiraan. Habis bintik hitam dan bintik putih terutama dekat bahagian T-Zone aku tanggal.

Aku ada habit suka pegang hidung. Lepas pakai Althea A'bloom BHA Blackhead Blaster ni hidung aku rasa licin weh. Sebelum ni kasar ok. Ciri lain yang aku suka sangat Althea A'bloom BHA Blackhead Blaster ni sebab dia stick jadi senang nak pegang. Macam pakai lipstick tapi kena tonyoh kat muka la jangan bibir. Jahanam bibir korang aku tak tanggung. Hahahaha.

Kandungan utama Althea A'bloom BHA Blackhead Blaster ialah Charcoal, Apricot Seed Powder, Natural BHA dan Tea Tree Leaf Oil. Aku suka pakai sebab rasa berangin je.

Harga: RM16.00 | Weight: 8 Gram

Cara pakai BHA Blackhead Blaster:

1. Cuci muka dan sapukan pada bahagian muka yang ada blackhead macam hidung dan bahagian dagu.  
2. Urut secara membulat dengan perlahan selama beberapa minit.
3. Bilas dengan air.
Please do check out website Althea untuk korang borong semua produk yang aku cerita dekat atas. Boleh guna link aku kongsi dekat bawah ni. Selamat ber shopping dan cantik macam artis Korea.

Website | Facebook  | Instagram 



#Butterflymsia #AltheaKorea #AltheaAbloom

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2019/06/istimewa-althea-abloom-koleksi-terbaru-althea.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Koleksi Althea A Bloom Dengan 4 Produk Kecantikan Mampu Milik

Koleksi Althea A Bloom Dengan 4 Produk Kecantikan Mampu Milik

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 355 hits
Siapa tak teruja bila dapat stok barangan kecantikan dari Althea ni lebih lebih lagi sewaktu menjelang hari Lebaran Semua orang nak cantik dan nak berwajah cantik bila di kunjungi dan mengunjungi adik beradik dan sahabat handai yang di Hari...
A Bloom Produk Terbaru Althea Korea

A Bloom Produk Terbaru Althea Korea

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 324 hits
A BLOOM PRODUK TERBARU ALTHEA KOREA Assalamulaikum dan Salam Sejahtera hai reader semua Salam Syawal semua masih lagi mood rayakan Sepanjang raya hari tu Bonde nak bagi tahu tentang produk baharu dari Althea Korea iaitu A Bloom sebelum ni B...
A Must Have Althea A Bloom Collection

A Must Have Althea A Bloom Collection

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 322 hits
Assalamualaikum Hai hello everyone A Must Have Althea A Bloom Collection aku harap semua dah kenal Althea tapi bagi yang belum kenal Althea ialah salah satu online shopping barang barang kecantikan directly dari Korea Althea telah menjadi p...
Althea Korea A Bloom Collection

Althea Korea A Bloom Collection

papar berkaitan - pada 20/6/2019 - jumlah : 509 hits
Hi Korang Lama tak citer pasal Althea ni ek yelah lately ni Kak lily cam tak de masa nak review produk kecantikanlah hehehehe Kalau korang nak tau Althea antara platform membeli belah produk kecantikan dan penjagaan diri yang memang sentias...
4 Produk Dalam Kotak Althea A Bloom A Bloom Bha Blackhead Blaster Mask Muka Meringue Puff

4 Produk Dalam Kotak Althea A Bloom A Bloom Bha Blackhead Blaster Mask Muka Meringue Puff

papar berkaitan - pada 20/6/2019 - jumlah : 430 hits
4 PRODUK DALAM KOTAK ALTHEA A BLOOM A BLOOM BHA BLACKHEAD BLASTER MASK MUKA MERINGUE PUFF Selamat Hari Raya semua Sebelum raya Syawal menjelma mummy dah sesiap simpan stok barangan beauty kecantikkan Almaklumlahkan nama pun raya Bukan je pa...
Cara Terbaru Agar Sunat Tidak Menyakitkan

Cara Terbaru Agar Sunat Tidak Menyakitkan

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 320 hits
Senyumperawat com Sunat merupakan tuntunan dalam Islam Bagi seluruh laki laki harus melalui proses ini Namun memang tidak mudah untuk membujuk anak mau sunat Perlu keberanian dari diri mereka sendiri untuk mau disunat Salah satu alasan utam...
Nick Fury Perlukan Pasukan Baru Dalam Trailer Terbaru Spider Man Far From Home

Nick Fury Perlukan Pasukan Baru Dalam Trailer Terbaru Spider Man Far From Home

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 274 hits
Sony Pictures dan Marvel Studios telah melancarkan trailer antarabangsa terbaru filem Spider Man Far From Home Dalam trailer tersebut memaparkan Nick Fury perlukan pasukan baru untuk berhadapan dengan ancaman Elementals Spider Man Far From ...
Stu Terima Nasihat Ber Dating Dari Penari Tiang Dalam Klip Terbaru Filem Stuber

Stu Terima Nasihat Ber Dating Dari Penari Tiang Dalam Klip Terbaru Filem Stuber

papar berkaitan - pada 24/6/2019 - jumlah : 339 hits
Jangan salah faham tiada adegan memberahikan dalam klip terbaru filem Stuber yang dilancarkan studio 20th Century Fox Anda ingin tahu apakah yang ditunjukkan dalam klip terbaru filem tersebut tontonnya di pemain video dibawah Stu aka Stuber...
Zizan Razak Perrli Rekaan Terbaru Motosikal Shuib Lawak

Zizan Razak Perrli Rekaan Terbaru Motosikal Shuib Lawak

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 683 hits
Pelawak dan penyampai radio Shuib Sepahtu berkongsi pengalaman melucukan apabila motosikal jenis Y15ZR miliknya bertukar wajah selepas diubah suai oleh isterinya sendiri Siti Sarah Hasil kreativiti Sarah itu telah dimuat naik di Instagram S...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan