Island Hoping Di Langkawi 2nd Day

Island hoping di Langkawi memang mengujakan. Semua orang dah tak sabar nak main dengan air dan dekat dengan laut. Saya beli voucher di Shopee juga. Kos untuk Island Hoping adalah ; Kids RM19.00 Adults :RM28-29 (Pakej combo jadi lebih murah). Kami risau juga, sebab pada 28 Julai ini, hujan turun dengan lebatnya. Tapi kami tawakal jer la, tiket dah beli, harapan menggunung untuk menikmati alam dan suasana laut. Maka, doa sahaja. Cerita – 1st day disini Island hoping di Langkawi ; perjalanan dalam hujan renyai-renyai Masa kami sampai ke kawasan untuk naik boat, hujan masih ada. Renyai-renyai pun takut juga. UN tanya pada beach boy, “{okay ke dik kalau nak teruskan, risau juga akak.. ” “Tak pa kak, selagi nampak bukit dan pulau, kita boleh teruskan perjalanan .. ” Jadinya akak redha je lah.. tapi tahu yang suami dah risau. Dia sangat pentingkan keselamatan kami semua. UN doa sahaja banyak-banyak, semoga dapat happykan anak-anak dan mak. Itu yang utamanya. Island hoping di Langkawi ; Bermulanya trip kami Masa berlalu pantas, jam 9 kami sampai masih renyai-renyai. Tapi dalam 920pagi gitu, cuaca semakin baik. Ombak memang bergeloralah, sebab sebelumnya hujan dan masih ada angin yang menunjukkan hujan boleh turun dengan lebat. Apapun teruskan perjalanan yang penting. Nampak je cool gitu, tapi turun jer daripada boat kecil ini, dah mula mau rasa nak muntah. Ombak memang kuat. UN ni jenis mabuk kalau bergentak…ehm..ku redha jer la…tak lama, rasa bergelodak dalam perut tau! Adui.. Kami di bawa ke Tasik Dayang Bunting dahulu. Memandangkan kami dah pernah ke tasik, jadi kami tunggu je disini. Nak jadi ceritanya; masa dalam boat bagi mak pegang pisang. Senang la nanti anak-anak nak makan, dan pisang tu tak lah lembik kalau letak dalam beg. Turun je kat tepi jeti Tasik Dayang Bunting > mak kena serbu dengan monyet! Ingatkan garanglah monyet-monyet ini, langsung tak ingat pasal pisang.. rupanya depa ni lapar. Habis pisang yang kami bawa, sedekahkan pada monyet-monyet yang ada. Roti yang kami bawa pun jadi rezeki kepada monyet-monyet ini. Lapar sangat agaknya. Kami rehat di jeti tak jauh dari tempat beach boy turunkan penumpang. Sejam juga disini, menikmati alam. Tapi masa nak balik, hujan lebat sangat, tapi sekejap je la hujan tu datang dan berlalu pergi. Hujan dah reda, baru kami teruskan perjalanan untuk beri helang makan. Peminat haiwan memang terujalah. Nampak ada helang turun ambil makanan, ada helang hitam dan helang putih. Sangat-sangat enjoy. Peminat alam seperti Angah dan Ben memang teruja lah. Cuma siapa ada lense yang lebih baik, boleh shoot helang dengan lebih dekat. Berada disini dalam 10 minit, kami di bawa ke Pulau Beras Basah dan diberikan masa selama 1 jam untuk mandi manda dan bermain dengan air. kat sini roti pula kena sambar dengan monyet. So berhati-hati kalau bawa makanan semasa melakukan Island Hoping ya. Turun daripada boat kami dapat lihat pantai yang bersih dan halus je pasir kat sini. Ini kali ke-2 kesini, yang lepas tu tahun 2014 atau 2015. Masa tu sarah masih kecil lagi, dalam beberapa bulan sahaja. Island hoping di Langkawi – boleh juga ‘Camping’ di tepi laut Kami bawa khemah untuk salin baju kalau perlu, tapi memandangkan masa kami sampai tu hujan renyai, pasangkan untuk mak berehat kat dalam khemah. Boleh la mak berteduh seketika. Masa yang diberi digunakan sebaiknya untuk berendam di lautan. Anak-anak enjoy sangat bermain dengan pasir dan berada di pantai. Tapi, sebabkan kami ambil pakej boat sharing, maka kami kena ikut juga pakej, minta untuk mereka hantar kami ke Pantai tapi beach boy cakap kena tunggu yang lain juga. Rugi masa masa kat Tasik Dayang Bunting. Tapi okayla chill gitu… kalau nak beach boy ikut kehendak diri, kena la ambil yang private boat..heheh mahal la pula kan 🙂 Apapun bersyukur sebab dapat menikmati percutian ini. Tak ada yang lain , melainkan lihat ahli keluarga happy. Sesekali bercuti inilah masa untuk bonding bersama anak-anak. Kalau hari biasa , memang sibuk. Kami tak sama seperti orang lain. Masa kalau boleh nak tambah jadi 36jam sehari. Kesimpulannya, Island hoping di Langkawi memang best. bawa anak-anak pun masih okay dan masih boleh control anak-anak. Laksa ikan sekor – airport Langkawi Masa otw balik dari jeti ke Alia Residence, tempat kami menginap. Perut dah lapar, tak teringin nasi pun. Jadi kami singgah makan kat Laksa Ikan Sekoq Kuah Pekat. Ehm, kedai banyak, tapi kami pilih yang ini. Tips : Kata orang kalau nak makan masuk ke kedai yang ramai orang masuk. Jadi kami pilih kedai ini. Memang sedap! Kuah memang pekat, kedai ini pun nampak bersih , orang yang jual pun bersih dan puas hati walaupun hanya gerai tepi jalan. Lokasi dia seolah-olah duduk tepi Anjung Tinjau kat KLIA. Laksa RM5.00 biasa, kalau Laksa ikan sekoq RM7.00 dan bihun sup RM6. Cucur udang atau pasembor pun sedap. Semua kami rasa. Cendol pun best. Overall walaupun gerai tepi jalan, tapi bersih dan sedap. Semoga murah rezeki penjaja makanan Laksa Ikan Sekoq. Cuma kalau dia letak nama Laksa Ikan Sekoq Abg Shah ke… kan senang orang mau cari. Ini kalau recomend pun, orang jumpa semua kedai laksa ikan sekoq kat sederet kedai ini. Kereta sewa murah di Langkawi Sepanjang perjalanan kami di Langkawi, inilah kenderaan kami. Best sesekali bergaya naik HONDA! kami ni pengguna kereta Malaysia ja, jadi dapat naik H pun teruja..hahahah! Kalau nak p sana boleh hello – Abg Mat Langkawi – Sky Cab Langkawi – aktiviti petang di hari ke-2 Dulu kami honeymoon kat sini juga. Ni gambar selepas 11 tahun perkahwinan kami. Nanti nak update gambar masa honeymoon..hehehe Kawasan parking lengang je..maybe sebab bukan cuti sekolah. Kalau cuti sekolah pun tak sure mcmna, sebab orang masih berhati-hati untuk jalan-jalan kerana Covid 19. Enjoy sangat view dari atas, lagi pula lepas hujan. Redup je pun, cuma macam biasa kalau mendung, bukan lah cuaca cantik untuk bergambar. Kena rajin edit bagi lawa. Family potrait. Anak-anak UN jenis mudah bergambar. Maybe sebab train dari mereka kecil. So im happy..gambar senang nak ambil dan boleh la jadikan kenangan dengan anak-anak. Ini shoot selepas 10 tahun perkahwinan – Doa ummi untuk anak-anak : Ummi doakan anak-anak Ummi dari kecil sampai besar, akan terus akrab dan bersamasusah dan senang. Tak ada yang iri hati atau ada hasad dengki. Kena tolong menolong dan sayang menyayangi antara satu sama lain. Yang penting, jaga hati dan kena dengar nasihat adik beradik. Itu yang selalu UN pesan pada anak-anak. Jangan lupa saat bersama masa kecil. Hati kena jaga! Parking : Parking masuk ke sini total RM10.00, sejam berapa RM lupa. tapi kami sampai dalam jam 430ptg – kul 7 la duduk kat situ. Sory. Ini sahaja aktiviti hari kedua kami, semoga perjalanan ini akan tinggalkan memori indah dalam keluarga kami terutamanya anak-anak. Mereka banyak bantu dalam keluarga. Lipat kain, cuci kain dan lap pinggan semua anak-anak bantu. Semoga mereka sentiasa happy dan mudah menerima pelajaran. Amin Esok nya kami balik jam 1tghari. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan semua orang happy. Syukur ada kesempatan ini untuk bercuti. Alhamdulillah – next Raya Aidiladha pula. Plan nak ke Kelantan ? Boleh stay disini
The post Island Hoping di Langkawi ; 2nd day appeared first on Ummi Nani.

127 Arrested On First Day Of Mandatory Face Mask Rule

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 235 hits
CORONAVIRUS The authorities arrested 127 people for not wearing face masks yesterday as the mandatory face mask rule came into effect Senior Minister Ismail Sabri Yaakob said a total of 315 people were arrested yesterday for various violati...
Day 1 Of Compulsory Masking The Few Malaysian Clusters Arvinder Singh Hs

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 181 hits
AUG 1 Today marked a significant day as far as the Malaysian Healthcare history goes Malaysia enforced compulsory usage of facemasks when in crowded public areas and whilst using public transport The author conducted his own mini survey in ...
This Gallery Of Mustang Mach E 1400 Photos Will Make Your Day

papar berkaitan - pada 1/8/2020 - jumlah : 287 hits
Ford recently announced a new breed of one of America s favorite sports cars the Mustang Mach E 1400 Prototype Built on the platform in collaboration with RTR the prototype unleashes 1 400 horsepower proving you don t have to sacrifice musc...
9 Best Online Trading Platforms For Day Trading

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 316 hits
Charles Schwab Vs Td Ameritrade These embody white papers government information original reporting and interviews with industry experts We also does investopedia have an app reference original research from different respected publishers w...
Diselenggarakan Via Online Jakarta Sneakers Day X Tokopedia Sukses Digelar Berhasil Raih Penjualan Yang Signifikan

papar berkaitan - pada 7/8/2020 - jumlah : 203 hits
Kolaborasi JSD x Tokopedia menuai kesuksesan lantaran nilai transaksinya meningkat lebih dari 2x lipat dibandingkan dengan kolaborasi sebelumnya
Dr M To Unveil Bersatu Blackout Candidate In Slim On Same Day As Umno

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 170 hits
Bersatu rebels led by former prime minister Dr Mahathir Mohamad is expected to announce their chosen candidate to contest in the Slim by election on Aug 12 the when Umno will be unveiling their own candidate Mahathir s group has referred to...
28 Day Lockdown In Two Perlis Villages

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 724 hits
Travel to the villages in Sanglang is banned except for essential services KANGAR Two villages in Kuala Sanglang district have been placed in lockdown for 28 days by the Perlis state government in the wake of a rise in Covid 19 cases The lo...
Acer Day Kembali Untuk Tahun Keempat Kini Akan Dijalankan Secara Atas Talian

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 199 hits
Acer Malaysia akan tiba dengan acara promosi Acer Day untuk tahun keempat tidak lama lagi Kebiasaannya Acer Day ialah acara fizikal dimana Acer Malaysia akan memperkenalkan pelbagai promosi dan diskaun untuk pelbagai produk mereka sepanjang...
Covid 19 Second Day With More Than 20 New Infections

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 255 hits
The country recorded 23 new Covid 19 cases as of noon marking the second consecutive day with more than 20 new infections The rise in active cases however was tempered by 17 recoveries There are 167 active cases now four more than yesterday...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis

Maaflah Biarlah Benak Ubi Tapi Betul Hafidz Roshdi Pertahan Tindakan Tak Hadir Mahkamah Bidas Balik Teguran Shuhada