Islam Dibuli Tidak Selamat Di Bawah Kerajaan Ph Mufti Perlis



(Utusan) – Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menyifatkan realiti politik pada masa ini yang membiarkan umat Islam dibuli telah menyebabkan rakyat akur bahawa agama Islam berada dalam keadaan tidak begitu selamat di bawah pentadbiran kerajaan hari ini.
Luahan kekecewaan Mohd. Asri itu susulan selepas rakannya yang juga Ketua Pegawai Eksekutif One Centre Malaysia negeri, Muhammad Zamri Vinoth ditahan serta direman kerana didakwa menghina agama Hindu.
Katanya, jika dilihat, pelbagai kenyataan yang dibuat oleh individu-individu di dalam kerajaan yang menghina umat Islam dan menimbulkan ketegangan kaum namun mereka hanya dipanggil untuk beri keterangan.
Malah kata beliau, betapa ramai lagi yang menghina Nabi Muhamad SAW dan mempersendakan ajaran Islam juga hanya melalui proses sama.
“Tapi, ceramah dalam masjid untuk umat Islam sahaja di Kelantan oleh seorang individu yang menceritakan pengalaman peribadi menukar agama dan memilih agama Islam (Muhammad Zamri) telah menyebabkan beliau ditangkap.
“Apakah fakta beliau (Muhammad Zamri) palsu?, apakah beliau menghina atau sekadar menceritakan tentang kisah dirinya sendiri?
“Apakah beliau bertujuan untuk menimbulkan ketegangan seperti mana kenyataan pemimpin-pemimpin yang telah menyebabkan tragedi antara kuil dan pihak bomba (Subang Jaya). Tidak pula mereka ini ditangkap.
“Bagaimana pula dengan ucapan pemimpin-pemimpin politik dari agama lain yang sering menimbulkan permusuhan dengan masyarakat Islam?,” katanya dalam status Facebooknya di sini hari ini.
Semalam, Muhammad Zamri yang juga pembantu pendakwah Islam terkenal, Dr. Zakir Naik ditahan anggota polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9) di hadapan sebuah restoran di sini berikutan beberapa laporan polis dibuat terhadapnya kerana didakwa menghina agama Hindu.
Muhammad Zamri didakwa membuat kenyataan yang berbaur penghinaan terhadap agama Hindu dalam satu video tular di laman sosial.
Tambah Mohd. Asri, Muhammad Zamri selama ini telah membuat banyak program membantu membina hubungan baik antara agama termasuk menziarahi gereja, tokong dan pelbagai dialog harmoni dianjurkannya di bawah One Centre Malaysia negeri.
“Ucapan beliau itu hanyalah sedikit daripada pengalaman dirinya sahaja sebelum menganut Islam (jika) dibandingkan usaha beliau untuk membina hubungan antara agama.
“Saya tidak menyalahkan pihak polis, tetapi ini berlaku kerana realiti politik yang membiarkan umat Islam dibuli. Suara-suara mempertahankan Islam sukar kedengaran dalam kalangan yang memimpin pentadbiran hari ini melainkan sejumlah kecil. Apakah ini suatu keadilan? .
“Realiti ini menjadikan rakyat makin akur bahawa Islam berada dalam keadaan yang tidak begitu selamat di bawah pentadbiran hari ini,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/04/29/islam-dibuli-tidak-selamat-di-bawah-kerajaan-ph-mufti-perlis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penahanan Zamri Mufti Perlis Sifatkan Islam Terancam Dibawah Kerajaan Ph

Penahanan Zamri Mufti Perlis Sifatkan Islam Terancam Dibawah Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 429 hits
Terima saudara Firdaus Inilah realiti yang kelihatan pada hari ini Pelbagai kenyataan yang dibuat oleh individu individu yang berada dalam kerajaan hari ini yang menghina Umat Islam dan menimbulkan ketegangan kaum mereka hanya dipanggil unt...
Rakyat Makin Akur Islam Tidak Begitu Selamat Bawah Ph Kata Asri

Rakyat Makin Akur Islam Tidak Begitu Selamat Bawah Ph Kata Asri

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 385 hits
FMT Reporters PETALING JAYA Mohd Asri Zainul Abidin mendakwa suara mempertahankan Islam sukar kedengaran dalam kalangan pemimpin pentadbiran hari ini menjadikan rakyat makin akur Islam berada dalam keadaan yang tidak begitu selamat bawahnya...
Dap Mufti Perlis Akan Bersemuka Bincang Kritikan Ph Gagal Pertahan Islam

Dap Mufti Perlis Akan Bersemuka Bincang Kritikan Ph Gagal Pertahan Islam

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 353 hits
MALAYSIAKINI Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Dr Mohd Asri Zainul Abidin dijangka bertemu bagi berbincang tentang laporan media yang memetik kenyataan mufti Perlis itu tentang DAP Ia susulan kenyataan Mohd Asri sebelum ini yang berkata...
Kalau Mereka Orang Islam Ia Tindakan Mempersendakan Hukum Agama Mufti Kecoh 3 Gadis Berhijab Tapi Bawah Terdedah

Kalau Mereka Orang Islam Ia Tindakan Mempersendakan Hukum Agama Mufti Kecoh 3 Gadis Berhijab Tapi Bawah Terdedah

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 546 hits
Kalau Mereka Orang Islam Ia Tindakan Mempersendakan Hukum Agama Mufti Kecoh 3 gadis berhijab tapi Bawah Terdedah Kebiasaanya kisah wanita berhijab khususnya artis dan selebriti yang mengambil keputusan untuk membuka tudung akan kecoh tetapi...
Ugut Cederakan Mufti Perlis Lelaki Ditangkap

Ugut Cederakan Mufti Perlis Lelaki Ditangkap

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 414 hits
Predeep Nambiar Tangkap layar video lelaki yang didakwa mengugut untuk mencederakan mufti Perlis Mohd Asri Zainal Abidin GEORGE TOWN Seorang kerani berusia 36 tahun ditangkap polis kerana disyaki mengugut mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidi...
Kerani Ugut Cederakan Hingga Parah Mufti Perlis Kena Tangkap

Kerani Ugut Cederakan Hingga Parah Mufti Perlis Kena Tangkap

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 348 hits
04 05 2019Suspek guna akaun FB Sandev Sandev ditahan di Pulau Pinang Lelaki 36 tahun ditangkap di Pulau Pinang beberapa jam selepas mengugut mencederakan Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin KANGAR 28 Syaaban 1440H Sabtu Individu y...
Hukum Pegawai Kerajaan Beragama Islam Menyelia Urusan Berkaitan Arak

Hukum Pegawai Kerajaan Beragama Islam Menyelia Urusan Berkaitan Arak

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 277 hits
Soalan Apakah hukum jika saya terlibat dalam meluluskan lesen premis menjual minuman keras Saya bekerja di Jabatan Kesihatan yang melakukan pemeriksaan premis bagi memastikan arak yang dijual mematuhi peraturan peraturan makanan Proses ini ...
Umat Islam Hilang Kuota Tambahan Haji Di Bawah Ph

Umat Islam Hilang Kuota Tambahan Haji Di Bawah Ph

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 260 hits
ALOR SETAR 4 Mei 8211 Umat Islam kehilangan kuota tambahan sebanyak 10 000 orang untuk menunaikan haji setiap tahun berikutan hubungan dingin antara kerajaan Pakatan Harapan dengan Arab Saudi Ketika mendedahkan perkara itu Ketua Pergerakan ...
Man Who Sent Threatening Facebook Message To Perlis Mufti Nabbed

Man Who Sent Threatening Facebook Message To Perlis Mufti Nabbed

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 253 hits
The individual who sent a Facebook message threatening to cause physical harm to Perlis mufti Mohd Asri Zainul Abidin two days ago was nabbed in Penang yesterday Perlis police chief Noor Mushar Mohd said the suspect was picked up at his hom...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah