Inkues Adib Pembangkang Jangan Persoal Tindakan Tommy Thomas


ALOR SETAR – Pembangkang tidak wajar memanipulasi tindakan Peguam Negara, Tommy Thomas yang meminta Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) menarik balik pelantikan Syazlin Mansor daripada mewakili kementerian dan bomba dalam inkues berhubung kematian Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim.
Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Mahfuz Omar, berkata ini kerana perkara itu boleh difahami dengan jelas oleh sesiapa sahaja biarpun bukan daripada pengamal undang-undang.
“Bagi saya pembangkang pun faham isu ini, jadi tak perlu nak manipulasi dengan andaian sendiri, semua orang faham Syazlin tidak boleh menjadi peguam mewakili KPKT serta bomba dan keluarga arwah Adib dalam masa yang sama.
“Saya tak fikir ada orang nak tekan beliau (Syazlin), jadi jangan cuba nak kelirukan antara isu politik dengan proses perundangan, inkues ini tetap akan diteruskan kerana ramai lagi peguam yang mewakili keluarga arwah Adib,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas Majlis Penyampaian Kad Kasih Ibu Darul Aman ( KIDA ) Daerah Pokok Sena di Sekolah Menengah Sains Pokok Sena di sini, hari ini.
Mengulas lanjut, Mahfuz yang juga Timbalan Menteri Sumber Manusia, berkata tindakan Jabatan Peguam Negara itu adalah wajar supaya tidak berlaku percanggahan dalam tugas Syazlin.

Katanya, Syazlin sepatutnya meneruskan usahanya menjadi peguam kepada keluarga arwah Adib kerana ia tidak dihalang jabatan terbabit.
Media sebelum ini melaporkan, Syazlin yang mewakili ketiga-tiga pihak berkepentingan mengumumkan penarikan diri di Mahkamah Koroner Shah Alam, kelmarin dipercayai akibat tekanan beberapa pihak.
Tindakannya itu dikritik pelbagai pihak termasuk pembangkang yang turut menyoal motif Tommy Thomas yang membatalkan lantikan peguam Syazlin mewakili kerajaan.
Adib, 24, menghembuskan nafas terakhir pada 17 Disember lalu di Institut Jantung Negara (IJN) selepas 21 hari bertarung nyawa.
Allahyarham parah selepas dipercayai dipukul dalam kejadian rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman, USJ25, Subang Jaya dekat sini, 27 November lalu.


Sumber: kulihatlangitbiru.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/05/inkues-adib-pembangkang-jangan-persoal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenapa Syazlin Mansor Tarik Diri Dari Inkues Adib Ini Penjelasan Tommy Thomas

Kenapa Syazlin Mansor Tarik Diri Dari Inkues Adib Ini Penjelasan Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 424 hits
KENYATAAN ini bertujuan untuk menjelaskan kekeliruan dan spekulasi yang timbul berhubung penarikan diri Syazlin Mansor seorang peguam bela dari Majlis Peguam Malaysia daripada terus mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan J...
Tommy Thomas Perlu Beri Penjelasan Dakwaan Penglibatan Dalam Inkues Adib

Tommy Thomas Perlu Beri Penjelasan Dakwaan Penglibatan Dalam Inkues Adib

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 239 hits
oleh Haji Ahmad Amzad Bin Hashim1 Seluruh negara telah dikejutkan dengan berita penarikan peguam Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan Puan Syazlin Mansor daripada mewakili KPKT pihak bomba dan keluarga Allahyarham Adib 2 Telah berleg...
Inkues Adib Apa Dah Jadi

Inkues Adib Apa Dah Jadi

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 202 hits
27 05 2019Peguam Jabatan bomba tarik diri sudah kes berat Najib Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak desak kerajaan menjelaskan tindakan peguam mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan menarik diri pada saat akhir prosid...
Punca Peguam Kes Inkues Adib Tarik Diri Tersebar

Punca Peguam Kes Inkues Adib Tarik Diri Tersebar

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 307 hits
Punca Peguam Kes Inkues Adib Tarik Diri Tersebar Peguam Syazlin Mansor yang mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia menarik diri daripada prosiding inkues kematian anggota bomba Muham...
Inkues Adib Peguam Tarik Diri Mungkin Didesak Pihak Tertentu

Inkues Adib Peguam Tarik Diri Mungkin Didesak Pihak Tertentu

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 505 hits
SHAH ALAM Peguam yang mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia dan keluarga mangsa Syazlin Mansor yang mengundur diri dipercayai akibat didesak pihak tertentu Difahamkan Syazlin menerima sep...
Inkues Adib Peguam Yang Wakili Kpkt Dan Keluarga Tarik Diri

Inkues Adib Peguam Yang Wakili Kpkt Dan Keluarga Tarik Diri

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 320 hits
SHAH ALAM Episod inkues kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim memasuki cerita baharu selepas peguam yang mewakili Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia dan ahli keluarga mangsa Syazlin Mans...
Peguam Tarik Diri Lelaki Ini Anggap Inkues Adib Macam Kartun

Peguam Tarik Diri Lelaki Ini Anggap Inkues Adib Macam Kartun

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 411 hits
ASALNYA Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye sembang laporan bedah siasat akan diberitahu umum sebulan selepas kematian Adib Bila cukup sebulan tiba tiba Peguam Negara Tommy Thomas suruh buat inkues pulak kononnya untuk tentukan punc...
Inkues Adib Pakar Forensik Kesal Dimalukan Di Mahkamah

Inkues Adib Pakar Forensik Kesal Dimalukan Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 401 hits
Saksi yang merupakan Pakar Forensik Hospital Kuala Lumpur Dr Ahmad Hafizam Hasmi SHAH ALAM Seorang saksi doktor pakar forensik menyatakan kekesalannya kerana dimalukan di dalam mahkamah ketika memberi keterangan pada inkues kematian anggota...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na