Inilah Sebab Anak Sulung Perempuan Istimewa Di Mata Lelaki Untuk Dijadikan Calon Isteri




Menjadi anak perempuan pertama dari sebuah keluarga sangat berat, di samping sebagai tulang belakang keluarga, anak pertama juga biasanya sangat kuat dan tegar motivasi dirinya.

Tak ada yang tahu bagaimana proses perjuangannya yang terlihat kuat dan tegar itu dan dia kadang-kadang menangis sendirian, dia tertatih berusaha melawan keterbatasan, ia bekerja keras demi nasib untung dirinya dan keluarga. Tak ada tempat meminta tolong bagi anak pertama, kecuali dirinya sendiri dan Tuhan.

Tak ada tempat meminta yang akan menjadikannya payah, tak ada tempat merengek yg akan membuatnya nampak lemah. Ketika terpaksa meminjam pada teman, hati kecilnya selalu berteriak, “Saya harus cepat sukses agar kelak mampu untuk bantu orang lain juga.” Ya, dibentuk berdikari atau terbentuk berdikari.

Menurut penelitian, anak pertama perempuan berpotensi lebih hebat dari anak pertama laki-laki. Menurutku itu kerana ketika anak pertama perempuan merasakan pahit kehidupannya sewaktu masih menjadi anak, naluri keibuan memanggilnya untuk tidak membiarkan anak-anaknya kelak menderita sepertinya.

Karakteristik anak pertama secara mendasar iaitu lebih dewasa, bijaksana dan memiliki banyak pengetahuan yang jarang diutarakan. Dalam hal ini anak pertama memiliki pola pemikiran yang kritikal sehihngga daya analisanya sangat kuat.
Kehidupan akan terus menuntun untuk terus berlajar tentang hidup. Maka anak pertama biasanya selalu melanjutkan pendidikan pada jenjang perguruan tinggi dan berharap boleh membahagiakan kedua orang tuanya dan saudaranya kelak.

Untuk kamu anak pertama, hal ini mungkin boleh membantumu semakin kuat
Kejar mimpimu biarpun sendirian
Belajar tentang apapun yang kamu sukai
Teruslah menyayangi keluarga mu meskipun suatu saat kamu akan jauh dari mereka
Hidupkan kebahagian mu melalui hobby
Belajar untuk tetap tegar
Semangat,kamu lah jawaban atas semua doa keluargamu

7 Sebab Kenapa Anak Sulung Perempuan Menjadi Isteri Idaman

Menjadi anak sulung perempuan bukannya mudah. Walau bermacam cabaran sebagai anak sulung dengan masalah jantina nya sebagai perempuan, namun kamu tetap mempunyai banyak kelebihan.
Jangan peduli apa-apa orang nak kata kepada dirimu kerana kamu adalah seorang kakak yang baik untuk adik-adikmu.
Sebagai bukti, kamu mempunyai kelebihan yang tidak dimiliki oleh anak bongsu, kerana anak sulung perempuan itu selalunya menjadi isteri idaman setiap lelaki.

1. Kamu seorang yang jujur
Hal ini kerana kamu selalu berlaku jujur terhadap kedua ibubapa kamu, jadi jujur adalah sifat neutral yang kamu miliki.
Inilah sebabnya kamu menjadi sebab kenapa dan sesuai menjadi isteri idaman setiap jejaka di luar sana. Siapakah yang tak mahu seorang isteri yang jujur kan?

2. Kamu bersifat Optimis dan Berdikari
Walaupun dilahirkan sebagai anak perempuan sulung, kamu mempunyai tubuh badan yang kuat dan berdikari. Kamu bukan sahaja dapat membela nasib kamu sendiri bahkan dapat membela nasib adik-adik kamu serta keluarga kamu sendiri. Sebab itulah kamu menjadi idaman lelaki.

3. Kamu Seorang Perempuan yang selalu melindungi adik-adikmu
Perempuan itu diperlukan bukan sahaja untuk kecantikkan secara fisik sahaja, namun faktanya lebih gemar bersama lelaki yang kuat dan berdikari. Oleh kerana kamu anak sulung, kamu memiliki tanggungjawab untuk menjaga adik-beradik selain mampu menjaga diri sendiri sekaligus dalam mengurus hal ehwal adik – beradik.

4. Anak Perempuan Sulung Biasanya Pandai Memasak
Sudah pasti kamu biasa memasak dan membuat kuih muih untuk adik beradik atau orang tua kamu. Sifat ibu yang menjaga keluarga cenderung untuk dimiliki oleh kamu. Bukan sahaja kelebihan memasak,selari dengan sifat lembutnya juga membuatkannya menjadi isteri idaman pada amnya.

5. Kamu Pendengar Yang Baik
Oleh sebab kamu sudah terbiasa mendengar celoteh-celoteh dari adik mu, maka jelas sekali bahawa kamu pendengar yang baik. Kamu juga mendengar keluhan kisah adikmu dan tidak jarang memberikan adik kamu untuk jalan keluar. Bukan sahaja pendengar yang baik, kamu juga dianggap isteri idaman kerana kemampuan kamu untuk mengendalikan segala situasi masalah.

6. Anak Sulung Perempuan Merupakan Calon Ibu Yang Baik
Macammana tidak menjadi isteri idaman? Kamu kan sebagai anak sulung perempuan yang sudah terbiasa menjaga adikmu. Kamu selalu membantu ibumu membuat kerja0kerja rumah disaat ibumu menguruskan adik-adikmu yang lain. Apabila terbiasa dengan menjaga orang lain maka jelas kamu mempunyai peribadi yang bertanggungjawab.

7. Anak Sulung Perempuan Terkenal Dengan Kerajinannya
Kamu selalu membantu ibubapa membersihkan rumah disaat ibubapa kamu keluar atau pergi berkebun di belakang rumah. Kamu melakukannya dengan ikhlas dan bersemangat kerana anak sulung perempuan juga adalah tumpuan keluarga. Ini membuktikan kamu seorang anak yang rajin yang tidak harus diperl3kehkan.
Kepada anak perempuan yang sulung, kamu sangat beruntung dapat menjadi isteri idaman setiap jejaka di luar sana!



Sumber: Sumber



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://informasisantaiku.blogspot.com/2019/01/anak-sulung-perempuan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Abang Akan Terus Berada Di Sini Sehingga Sayang Sedar Isteri Koma Selepas Melahirkan Anak Sulung

Abang Akan Terus Berada Di Sini Sehingga Sayang Sedar Isteri Koma Selepas Melahirkan Anak Sulung

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 644 hits
Abang akan terus berada di sini sehingga sayang sedar Isteri koma selepas melahirkan anak sulungMohd Saiful Sudin 29 tetap setia menunggu di sisi isterinya Norfadilla Che Par 28 yang koma selepas melahirkan anak sulung mereka pada November ...
Tengok Anak Menitis Air Mata Isteri Pergi Mengejut Selepas Beberapa Jam Lahirkan Anak Kedua

Tengok Anak Menitis Air Mata Isteri Pergi Mengejut Selepas Beberapa Jam Lahirkan Anak Kedua

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 418 hits
Teringat lebih daripada teringat dua tiga hari tidak mahu makan dan minum susu Dia berlari ke dapur mencari ibunya lepas itu menangis kerana tidak jumpa Demikian ujar seorang jurutera kilang di Alor Gajah Melaka Mohd Hasbullah Mohamed Yasin...
Kewajipan Utama Anak Perempuan Terhadap Ibu Bapa Setelah Berkahwin Yang Selalu Diabaikan

Kewajipan Utama Anak Perempuan Terhadap Ibu Bapa Setelah Berkahwin Yang Selalu Diabaikan

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 848 hits
Sebagai anak perempuan yang telah menikah kewajiban yang harus dipenuhi tentu saja bukan lagi hanya kepada orang tua melainkan kepada suaminya Islam sendiri memberikan perintah kepada muslimah agar selalu mentaati suaminya dan mengikuti sua...
Anak Sulung Darjah 1

Anak Sulung Darjah 1

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 574 hits
Assalamualaikum Alala kejapnyaa dia dah darjah 1 Terasa ngilu parut czer tengok gambar ni huhu My first born first love first motherhood journey Anak yang paling senang diurus tak banyak karenah Makin besar ni je makin mengada Dah pandai me...
Sayu Baca Mesej Terakhir 3 Jam Sebelum Maut Cikgu Ida Dan Anak Sulung Nya Maut Kereta Bertembung

Sayu Baca Mesej Terakhir 3 Jam Sebelum Maut Cikgu Ida Dan Anak Sulung Nya Maut Kereta Bertembung

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 1001 hits
Sayu Baca Mesej terakhir 3 jam sebelum maut Cikgu Ida dan anak sulung nya maut kereta bertembung Setiu Mesej terakhir Cikgu Noraida buat rakan nya 3 jam sebelum pergi buat selamanya dia dan anak sulung nya maut kemalangan artikel berkaitan ...
Tiga Tahun Menanti Anzalna Nasir Hamil Anak Sulung

Tiga Tahun Menanti Anzalna Nasir Hamil Anak Sulung

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 298 hits
Tahniah diucapkan kepada Anzalna Nasir dan suami Hanif Zaki yang bakal menimang cahaya mata pertama mereka tidak lama lagi Berita baik itu The post appeared first on
Kuatnya Pengaruh Ayah Dalam Pembentukan Diri Anak Perempuan Kaunselor Kongsi 5 Tips Ayah Boleh Jadi Hero Pertama Anak

Kuatnya Pengaruh Ayah Dalam Pembentukan Diri Anak Perempuan Kaunselor Kongsi 5 Tips Ayah Boleh Jadi Hero Pertama Anak

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 420 hits
Pengaruh ayah sangat kuat kepada pembentukan diri anak perempuan Kalau betul caranya anak perempuan boleh jadi orang yang hebat kuat keyakinan diri 5 tips yang dikongsikan ini boleh dijadikan panduan Ayah figura lelaki pertama yang hadir da...
Suap Isteri Dan Anak Makan Pasti Rezeki Akan Datang Pada Kamu

Suap Isteri Dan Anak Makan Pasti Rezeki Akan Datang Pada Kamu

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 313 hits
Perasan tak sekarang Dah banyak orang kita tak makan sekali dengan keluarga Kalau ada pun time makan tu masing masing leka main henset atau pun sibuk melayan tv AllahuSemasa saya di taman petang tadi telah datang seorang lelaki Kami pun ber...
Gantung Anak Dan Pukul Semata2 Agar Isteri Kembali Padanya

Gantung Anak Dan Pukul Semata2 Agar Isteri Kembali Padanya

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 522 hits
MANILA Seorang lelaki ditangkap kerana menggantung anak lelakinya dalam keadaan terbalik di tingkap sebelum memukul kanak kanak itu dan merakamkan perbuatan berkenaan semata mata untuk memaksa ibu mangsa kembali kepadanya ABS CBN News melap...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang