9 Selebriti Cantik Malaysia Yang Minat Superbike Yang No 7 Tu Memang Mengancam


Ternyata kini, wanita dan lelaki itu mempunyai sifat yang jauh berbeza jika hendak dibandingkan.
Namun dalam sesetengah hal lain seperti hobi, lelaki dan wanita bisa sahaja berkongsi cabang minat yang sama seperti keghairahan terhadap motosikal berkuasa tinggi atau Superbike ini.
Jom lihat siapa dia selebriti wanita Malaysia yang meminati aktiviti menunggang motosikal ‘besar’ ni…
1) Siti Elizad
Siti Elizad dilahirkan pada 25 Mei 1984 di Kuala Lumpur dan merupakan anak bongsu daripada lima beradik kepada pasangan Mohd Sharifuddin Baharuddin dan Nazariah Mohd Salleh (1951-2013), beliau merupakan anak perempuan tunggal dalam keluarganya
Ternyata Siti Elizad mempunyai minat terhadap motor berkuasa tinggi. Fizikalnya yang tinggi memang sesuai buat Siti Elizad, nampak lagi mengancam!

sumber : The Gegar
2. Fauziah Latif
Siti Fauziah binti Sheikh Abdul Latiff (lahir 5 Disember 1970) atau juga dikenali sebagai Gee merupakan salah seorang penyanyi terkenal suatu masa dulu. Kelibatnya bukan sahaja lincah di atas pentas malah di jalan raya.
Fauziah Latiff merupakan selebriti wanita yang kerap tampil bersama motorsikal berkuasa tinggi. Sememangnya menyerlahkan lagi keayuan beliau.

3. Linda Onn
Sebelum ini penyampai radio Suria FM, Linda Onn, 34, tidak gemar menunggang motosikal gara-gara dimarahi oleh ibunya kerana jatuh ketika menunggang motosikal secara ‘curi-curi’ sewaktu berusia 13 tahun.
Kini keinginan menunggang motosikal kembali menyerap dalam jiwa Linda dan kali ini beliau menunggang motosikal berkuasa tinggi jenis Ducati 696cc sejak Mac 2010.

4. Dira Abu Zahar
Tiada istilah takut, bahaya mahupun mengalah bagi lima bintang popular Erra Fazira, Dira Abu Zahar, Lisdawati, Linda Onn dan Datuk Siti Nurhaliza apabila menjadikan aktiviti menunggang motosikal besar sebagai hobi. Bagi mereka aktiviti tersebut memberikan 1001 kepuasan yang tidak dapat diungkap dengan kata-kata.
Sememangnya bukan mudah untuk seorang wanita menunggang motosikal berkuasa tinggi sehingga mencecah 1200 cc. Selain berat, ia juga memerlukan seseorang penunggang itu mempunyai tenaga yang kuat untuk menunggangnya kerana jika silap percaturannya, maka motosikal besar itu boleh terbalik dan menimpa pemiliknya.

5. Raja Ilya
Baru sahaja Raja Ilya mengumumkan dia kini sudah bertunang dengan jejaka yang hanya dikenali sebagai TWG. Bagaimanapun, Ilya tidak mendedahkan wajah tunang dan butir terperinci berkenaan majlis pertunangan mereka diadakan di mana dan bila.
Sebelum ini pernah tular sebuah gambar beliau menunggang sebuah motorsikal berkuasa tinggi. Adakah dia juga peminat superbike? Tidak mustahil jika dilihat dari gaya pemanduannya seperti seorang jaguh jalan raya!
Namun kharbarnya motor KTM beliau telah di curi di car park sebuah baguanan production house damansara perdana.

6. Erra Fazira
Demi minat mendalam terhadap bidang permotoran, primadona filem Melayu, Erra Fazira tidak pernah menjadikan kemalangan dan kecederaan yang menimpanya sebagai batu penghalang bagi meneruskan pembabitannya.
Bagi figura jelita itu, detik cemas dialami apabila motosikal yang ditunggangnya terbabas hingga masuk ke bawah lori ternyata memberikan kekuatan dalaman bagi meneruskan minat terhadap bidang berkenaan.

7. Janna Nick
Nurul Jannah binti Muner dilahirkan pada 1 Jun 1995 atau lebih dikenali sebagai Janna Nick merupakan seorang pelakon dan penyanyi wanita Malaysia. Beliau mula bergiat aktif dalam bidang lakonan dengan memegang watak tambahan dalam telefilem Cinta Vlog (2012) dan mula dikenali secara meluas menerusi peranan sebagai Nur Jannah dalam siri drama waktu perdana.
Janna pernah dilihat bersama sebuah superbike, namun tidak dapat dipastikan hobi beliau adakah betul-betul terarah kepada bidang permotoran. Namun beliau juga pernah terlibat dalam aksi perlumbaan kereta baru-baru ini.
Jadi tidak mustahil Janna juga berjiwa rider!

8. Lisdawati
Menurut Lisdawati, kenangan yang cukup berbekas ketika itu adalah pengalaman pergi kerja dengan motosikal Yamaha TZM yang dibeli hasil daripada gaji pertamanya.
“Kalau dah naik motosikal, agak kurang sesuai pakai baju kurung. Jadi, saya pakai stail penunggang motosikal lengkap dengan jaket dan seluar kulit, kira rugged ketika itu. Tapi sebelum masuk pejabat saya tukar pakai baju kurung,” beritahunya sambil tergelak kecil.
“Kenangan yang tidak dapat dilupakan ialah setiap pagi sebelum sampai pejabat, saya akan melalui sebuah hotel yang terletak berhampiran pejabat saya. Saya memakai topi keledar yang ada penutup muka, dan pakaian pula rugged. Biarpun orang tahu yang bawa motosikal itu perempuan, saya tetap mahu berlagak macho.

9. Dato Siti Nurhaliza
Bagi penyanyi no 1 malaysia ini, rasanya bukanlah peminatg tegar aktiviti permotoran. Tapi suami dia, yes!
Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin mengakui masih fobia dan tidak akan mengizinkan Datuk Seri Khalid Mohd. Jiwa menunggang motosikal berkuasa tinggi bagi mengelak berulangnya kemalangan yang menimpa suaminya di New Zealand pada 13 Disember lalu.
Menurut Siti Nurhaliza, suaminya yang juga dikenali sebagai Datuk K sebenarnya masih berminat untuk menunggang motosikal berkuasa besar tetapi beliau masih trauma dengan kemalangan tersebut.

Bonus!
Luna Maya… bukan artis Malaysia tapi saja nak kongsi.
Tonton Video Luna Maya Berkongsi Tips Keselamatan Untuk Menunggang Superbike

sumber : hangat.com
The post 9 Selebriti Cantik Malaysia Yang Minat Superbike, Yang No.7 Tu Memang Mengancam appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/03/9-selebriti-cantik-malaysia-yang-minat-superbike-yang-no-7-tu-memang-mengancam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Artis Malaysia Yang Memiliki Superbike Memang Bergaya Habis Yang Last Tu Motor Dia Paling Power

7 Artis Malaysia Yang Memiliki Superbike Memang Bergaya Habis Yang Last Tu Motor Dia Paling Power

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 1439 hits
Sekarang kalau lepak di mana2 pun salah satu isu yang hangat dibualkan oleh kaum adam ialah isu superbike selain daripada isu bola sepak Siapa yang tak nak pakai superbike Memang menjadi kegilaan ramai lelaki kepada superbike pada masa kini...
Selebriti Malaysia Ini Pernah Berkahwin Lebih Dari 2 Kali Tidak Sangka Artis No 2 Pernah Berkahwin 4 Kali

Selebriti Malaysia Ini Pernah Berkahwin Lebih Dari 2 Kali Tidak Sangka Artis No 2 Pernah Berkahwin 4 Kali

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 897 hits
Siapa sahaja yang mahu rumahtangga yang dibina hancur sekelip mata dengan pelbagai punca Akan tetapi kegagalan perkahwinan kali pertama bukanlah titik noktah buat 7 selebriti ini Sebaliknya mereka bangun dan mencari pelengkap hidup mereka B...
Laura Lashes Malaysia Bulu Mata Palsu 3d Effect Homemade Memang Awesome

Laura Lashes Malaysia Bulu Mata Palsu 3d Effect Homemade Memang Awesome

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 516 hits
Bulu mata paling Viral dah sampai Fenomena mata lentiks MUA Bellaz dah melanda di Malaysia Hampa kalau tengok Live Bella mesti taw kan kan kanMemang dah ramai MUA Malaysia yang pakai bulu mata palsu nih Hampa nak tau dak kenapa Sebab dia sa...
Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik

Inilah Dia Wajah Artis Wanita Malaysia Dan Antarabangsa Tanpa Make Up Siapa Nampak Paling Cantik

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 1857 hits
Setiap wanita memiliki kecantikan mereka tersendiri Tapi sekarang ni susah nak cari wanita yang semula jadi cantik tanpa mekap Sebut je pasal selebriti mesti ramai yang cakap Deorang tu cantik sebab mekap kalau tak mekap tak cantik pun Kami...
Inilah Dia Anak Gadis Fauzi Nawawi Yang Viral Hanna Faresha Memang Cantik Orangnya

Inilah Dia Anak Gadis Fauzi Nawawi Yang Viral Hanna Faresha Memang Cantik Orangnya

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 1461 hits
Sebelum ini kejayaan cemerlang anak gadis Fauzi Nawawi dalam peperiksaan SPM mencuri perhatian ramai Memperoleh 10A sememangnya satu keputusan yang boleh membuatkan bapanya tersenyum bangga Anak gadis Fauzi Nawawi bernama Hana ini kini beru...
5 Selebriti Cantik Berbagi Tips Pakai Lipstik Bold

5 Selebriti Cantik Berbagi Tips Pakai Lipstik Bold

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 240 hits
5 Selebriti cantik berbagi tips pakai lipstik bold Ada tips agar lipstik bold tahan lama oleh Taylor Swift cara bikin bibir terlihat lebih penuh ala Kylie Jenner hingga tips makeup dari Yoon Eun hye
Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 823 hits
Semalam telah menyaksikan sebuah anugerah berprestij tahunan Anugerah Skrin 2018 yang bersiaran secara langsung di Pusat Dagangan Dunia Putra Anugerah kali ini berpihak kepada filem Dukun dan drama Pendosa Ingin Ke Syurga apabila kedua duan...
Antara Selebriti Yang Melaram Sari Sempena Deepavali Cantik Sungguh

Antara Selebriti Yang Melaram Sari Sempena Deepavali Cantik Sungguh

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 425 hits
Hari ini merupakan hari perayaan bagi masyarakat Hindu menyambut Deepavali Seperti biasa sebagai rakyat Malaysia yang berbilang kaum pastinya selebriti terutamanya tidak pernah kalah menggayakan busana ala ala Bollywood Ini antara selebriti...
15 Selebriti Ini Berubah Cantik Teruk Sejak Wujud Media Sosial No 15 Ketara Sangat

15 Selebriti Ini Berubah Cantik Teruk Sejak Wujud Media Sosial No 15 Ketara Sangat

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 459 hits
Kami perasan sejak akhir akhir ini ramai betul yang membezakan wajah wajah selebriti yang dahulu dan kini Tetapi sedar tak korang semua sejak wujudnya teknologi seperti Instagram ramai selebriti yang mula mempergayakan diri mereka dengan pe...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024