Inilah Amaran Zahid Kepada Ismail Sabri Kata Ketua Umno Digantung


agendaily.com1/10/2022
Ketua UMNO Bahagian Alor Setar Datuk Mohd Yusof Ismail mendakwa penggantungan keahliannya dibuat oleh Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bukan keputusan Majlis Tertinggi.
Ketua UMNO Bahagian Alor Setar Datuk Mohd Yusof Ismail menganggap penggantungannya sebagai ahli UMNO bersama bekas Ahli Majlis Tertinggi (MT) Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman semalam, adalah isyarat daripada Presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob supaya mempercepatkan Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).

Menurutnya, Zahid seboleh-bolehnya mahu supaya Parlimen dibubarkan segera agar PRU-15 dapat dilaksanakan pada bulan ini juga.

“Saya fikir tindakan ini (penggantungan) adalah mesej yang nak disampaikan kepada Perdana Menteri (Naib Presiden UMNO) sebab kedua-dua kami merupakan penyokong kuat Perdana Menteri, terutamanya dalam kumpulan Ketua Bahagian.

“Apa pun, saya tetap UMNO dan darah masih ‘biru’ (Barisan Nasional). Kita tunggu sajalah enam tahun, tak lama pun… Cuma enam kali raya saja,” katanya memetik laporan Warta Rakyat, hari ini.

Mengulas lanjut katanya, setakat ini beliau masih belum menerima sebarang surat rasmi dari UMNO berhubung tindakan dikenakan terhadapnya dan hanya dimaklumkan mengenai perkara itu oleh rakan-rakan MT yang hadir dalam mesyuarat, malam tadi.

“Keputusan ini memang mengejutkan sebab saya tak tahu masalah apa yang saya timbulkan. Kalau saya buat salah, tak ada pula Lembaga Disiplin parti panggil.

“Saya difahamkan selepas mengumumkan tindakan terhadap kami semalam, Presiden terus keluar dari bilik mesyuarat tanpa ada perbincangan.

“Maknanya bukan MT yang buat keputusan sebaliknya Zahid yang buat dan klausa mana digunakan, saya pun tak tahu,” katanya.

Mohd Yusof dalam pada itu memaklumkan, beliau sejak dari awal lagi sudah menyatakan kepada Presiden yang dirinya tidak berniat untuk bertanding dalam PRU-15 walaupun namanya disebut-sebut sebagai antara individu yang akan diangkat sebagai calon sekirangnya UMNO diberi ruang bertanding di Parlimen Alor Setar bagi menggantikan MCA.

“Saya awal-awal dah beritahu yang tak minat bertanding. Cumanya kita mahukan kerusi Parlimen Alor Setar itu diberikan kepada UMNO berbanding MCA, BN mampu merampas kerusi di situ. Itu saja,” katanya.

Sebelum ini, Tajuddin turut membidas Zahid dengan mendakwa terlibat dalam surat sokongan kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, semasa krisis politik sebelum ini.

Sementara Mohd Yusof pula sebelum ini menawarkan kerusi Parlimen Alor Setar kepada Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar selepas Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan meminta untuk memberi laluan kepadanya bertanding di kerusi disandangnya di Rembau.

Untuk rekod, Tajuddin dan Yusof sebelum ini dilihat cenderung mempertahankan Ismail Sabri ekoran serangan dihadapinya daripada kem Zahid


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/10/inilah-amaran-zahid-kepada-ismail-sabri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Chemistry Saya Dengan Pm Kental Zahid Hamidi Janji Ismail Sabri Akan Terus Jadi Pm Kalau Bn Menang Pru15

Chemistry Saya Dengan Pm Kental Zahid Hamidi Janji Ismail Sabri Akan Terus Jadi Pm Kalau Bn Menang Pru15

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 119 hits
Foto Benar NewsPerdana Menteri Ismail Sabri Yaakob memberi bayangan bahawa Pilihan Raya Umum Ke 15 akan diadakan dalam sedikit masa saja lagi Bila tarikh dia saya percaya sikit saja lagi tak lama lagi Saya mendengar dengan jelas Top Five ad...
Pm Ismail Sabri Forced By Crazy People In Umno To Dissolve Parliament

Pm Ismail Sabri Forced By Crazy People In Umno To Dissolve Parliament

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 127 hits
Parti Pribumi Bersatu Malaysia Armada chief Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal said Ismail Sabri himself does not want to propose a dissolution BERNAMA picMOHD HUZAINI DAUDKUALA LUMPUR Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob is being f...
Tajuddin Dan Ketua Bahagian Alor Setar Digantung Keahlian Umno Laporan

Tajuddin Dan Ketua Bahagian Alor Setar Digantung Keahlian Umno Laporan

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 128 hits
agendaily com1 10 2022Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dan Datuk Mohd Yusof Ismail digantung keahlian UMNO selama enam tahun Majlis Tertinggi UMNO semalam mengambil tindakan disiplin terhadap dua pemimpin akar umbinya kerana lantang mengkri...
Umno Tidak Pernah Padam Agenda Penyatuan Ummah Kata Zahid

Umno Tidak Pernah Padam Agenda Penyatuan Ummah Kata Zahid

papar berkaitan - pada 3/10/2022 - jumlah : 190 hits
UMNO tidak pernah memadamkan agenda penyatuan ummah termasuk dalam kerjasama politik parti itu dengan PAS yang menjadi asas kestabilan politik tanah air Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu sentiasa menekankan soal keikhlasan ...
It Ain T Over Till It S Over Ismail Sabri On Pas Umno Talks

It Ain T Over Till It S Over Ismail Sabri On Pas Umno Talks

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 176 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob said negotiations between PAS and Umno will continue so long as they have not failed The talks have put PAS in a difficult spot as Umno wants the Islamist party to sever ties with Bersatu and Perikatan Nas...
Kenyataan Zahid Calon Pm Tidak Benar Kata Setiausaha Agung Umno

Kenyataan Zahid Calon Pm Tidak Benar Kata Setiausaha Agung Umno

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 163 hits
freemalaysiatoday com September 24 2022 11 30 PMAhmad Maslan meminta orang ramai merujuk kepada media sosial rasminya untuk memastikan kesahihan kenyataan dikeluarkan PETALING JAYA Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan menafikan mengeluarkan k...
Perjumpaan Khas Umno Bersama Zahid Ismail Sebelum Parlimen Bubar Esok

Perjumpaan Khas Umno Bersama Zahid Ismail Sebelum Parlimen Bubar Esok

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 147 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Perjumpaan khas dengan semua ketua bahagian termasuk sayap Pemuda Wanita dan Puteri di Dewan Tun Hussein Onn Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur esok merupakan himpunan terbesar dan terakhir Umno sebelum Parlimen di...
Umno Sec Gen Claims Ismail Sabri Govt Lost 40pc Legitimacy To Lead After Perikatan Mps Protest Letter To Agong

Umno Sec Gen Claims Ismail Sabri Govt Lost 40pc Legitimacy To Lead After Perikatan Mps Protest Letter To Agong

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 123 hits
Umno secretary general Datuk Seri Ahmad Maslan today claimed the current federal government has lost 40 per cent of its legitimacy after Perikatan Nasional ministers sent a letter to the King to object to a general election during the year ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya