Inilah Amalan Untuk Hancurkan Ilmu Sihir Di Tubuh Badan Kita Insya Allah


Sihir menjadi salah satu perbuatan perbuatan yang tidak disukai oleh Allah SWT. Hal ini kerana ketika seseorang menggunakan ilmu sihir untuk mencelakakan orang lain maka disaat itu ia telah mendekatkan diri kepada syaitan. Jika seseorang terkena ilmu sihir, maka orang itu akan mengalami kesakitan, masalah berpanjangan, atau bahkan boleh membawa kepada kematian. Maka orang di sekitarnya akan berusaha untuk mengeluarkan sihir tersebut melalui cara ruqyah.
Ruqyah biasanya dilakukan dengan membaca ayat-ayat di dalam Al-Qur’an. Agar ruqyah tersebut mujarab maka kita harus membaca ayat untuk menghancurkan ilmu sihir.Oleh itu, ayat apakah yang harus dibaca tersebut? Berikut maklumat selanjutnya.
1. Al Baqarah Ayat 102

Ayat pertama yang dapat digunakan untuk menghancurkan sihir terdapat dalam surah Al-Baqarah ayat 102. Allah Ta’ala berfirman:
“Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babilon yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan: “Sesungguhnya kami hanya cubaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir”. Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun, kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui.”
2. Al A’raaf Ayat 117-122

Surah selanjutnya yang dapat menghancurkan ilmu sihir yakni QS. Al-A’raaf ayat 117-122. Allah Ta’ala berfirman:
“Dan Kami wahyukan kepada Musa: “Lemparkanlah tongkatmu!”. Maka sekonyong-konyong tongkat itu menelan apa yang mereka tipu dayakan. Kerana itu nyatalah yang benar dan batallah yang selalu mereka kerjakan. Maka mereka kalah di tempat itu dan jadilah mereka orang-orang yang hina. Dan ahli-ahli sihir itu serta merta meniarapkan diri dengan bersujud. Mereka berkata: “Kami beriman kepada Tuhan semesta alam, (yaitu) Tuhan Musa dan Harun”.”
Di dalam ayat tersebut, Allah SWT memberitahukan bahwa Dia telah mewahyukan kepada hamba dan Rasul-Nya, Musa as. dalam situasi yang sangat genting. Yakni situasi untuk membedakan yang haq dan yang bathil. Kemudian Allah memerintahkan kepada Musa agar melemparkan tongkat yang ada di tangan kanannya.
Fa idzaa Hiya talqafu (“Maka sekonyong-konyong tongkat itu menelan.”) Maksudnya memakan. Maa ya’fikuun (“Apa yang mereka tipu dayakan.”) Yaitu, apa yang telah mereka lemparkan dan apa yang mereka buat seakan-akan nyata, padahal sebenarnya adalah bathil.
Ibnu ‘Abbas berkata: “Lalu tongkat Musa itu tidaklah melewati tali-tali dan tongkat-tongkat mereka itu melainkan ditelannya. Akhirnya para ahli sihir itu mengetahui bahwa hal itu merupakan sesuatu yang datang dari langit dan bukan sihir. Maka mereka pun meniarapkan diri dengan bersujud seraya mengatakan: aamannaa bi rabbil ‘aalamiina rabbi muusaa wa Haaruuna (“Kami beriman kepada Tuhan semesta alam. Yaitu Tuhan Musa dan Harun.”)
Muhammad bin Ishaq berkata: “Tongkat Musa itu mengejar tali-tali dan tongkat-tongkat mereka satu persatu sehingga apa yang mereka lemparkan itu tidak terlihat lagi di lapangan. Setelah itu, Musa as. mengambil kembali tongkatnya seperti sediakala. Dan para ahli sihir itu pun bersujud seraya berkata, “Kami beriman kepada Rabb semesta alam, yaitu Rabb Musa dan Harun. Seandainya ia adalah seorang tukang sihir, nescaya ia tidak dapat mengalahkan kami.”
3. Yunus Ayat 81-82:

Ayat terakhir yang juga dapat digunakan untuk menghancurkan sihir ialah QS. Yunus ayat 81-82. Allah SWT berfirman:
“Maka setelah mereka lemparkan, Musa berkata: “Apa yang kamu lakukan itu, itulah yang sihir, sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidak benarannya” Sesungguhnya Allah tidak akan membiarkan terus berlangsungnya pekerjaan orang-yang membuat kerusakan.Dan Allah akan mengokohkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya)”
4. Thaha ayat 69

Surah terakhir yaitu QS. Thaha ayat 69, Allah Ta’ala berfirman: “Dan lemparkanlah apa yang ada ditangan kananmu, nescaya ia akan menelan apa yang mereka perbuat. “Sesungguhnya apa yang mereka perbuat itu adalah tipu daya tukang sihir (belaka). Dan tidak akan menang tukang sihir itu, dari mana saja ia datang.”
Jika orang-orang yang terkena sihir ataupun gangguan jin kemudian dibacakan ayat-ayat di atas, maka mereka akan merasakan tanda-tanda khusus. Di antaranya iaitu akan ada rasa yang menjalar di tubuh, bergetar atau kesemutan dari hujung badan/persendian. Ada pula yang merasakan sakit kepala yang hebat serta sesak nafas.
Demikianlah informasi mengenai ayat-ayat yang boleh dibacakan ketika seseorang terkena sihir dari orang-orang yang mengerjakan kebatilan. Semoga boleh menjadi sumber rujukan bagi kita untuk menolong orang lain yang terkena sihir. Wallahualam. Semoga bermanfaat. Sila sebarkan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://depalmasp.com/inilah-amalan-untuk-hancurkan-ilmu-sihir-di-tubuh-badan-kita-insya-allah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selalu Amalkan Dzikir Ini Di Waktu Pagi Insya Allah Akan Selalu Dicukupkan Rezeki Dan Dimudahkan Urusannya Rileks Media

Selalu Amalkan Dzikir Ini Di Waktu Pagi Insya Allah Akan Selalu Dicukupkan Rezeki Dan Dimudahkan Urusannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 73 hits
Dzikir pagi berikut patut diamalkan karena akan membuat kita lebih semangat di pagi hari dan dimudahkan Allah dalam segala urusan Untuk waktunya yang utama dibaca saat masuk waktu Shubuh hingga matahari terbit Namun boleh juga dibaca sampai...
Jokowi Kalau Ulama Umara Sering Bertemu Insya Allah Negara Adem Ayem Tentram

Jokowi Kalau Ulama Umara Sering Bertemu Insya Allah Negara Adem Ayem Tentram

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 28 hits
Presiden Joko Widodo atau Jokowi mengundang para kiai dan habib dari wilayah Jakarta Depok Tangerang dan Bekasi ke Istana Negara Menurut Jokowi apabila ulama dan umara atau pemimpin pemerintahan sering bertemu dan bersilaturahmi negara akan...
Ma Ruf Amin Sebut Ada Yang Bilang Ri Akan Bubar Tenang Indonesia Aman Insya Allah

Ma Ruf Amin Sebut Ada Yang Bilang Ri Akan Bubar Tenang Indonesia Aman Insya Allah

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 24 hits
Ada yang takut bakal punah bilang akan bubar emangnya dinosaurus punah canda Ma ruf saat hadir dalam Harlah Ke 92 Nahdlatul Ulama di Alun alun Kabupaten Kendal Jawa Tengah
16 Tips Menguruskan Badan Dan Sihat

16 Tips Menguruskan Badan Dan Sihat

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 70 hits
16 Tips Menguruskan Badan Dan Sihat Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Azam setiap kali tahun baru Nak kurus Tak cakap orang lain tapi bercakap tentang diri sendiri sahaja sudah berlalu 31 hari bulan Januari 2019 bagaimanakah denga...
Bapa Pukul Anak Sampai Lebam Seluruh Badan Kerana Nakal Dan Tak Mendengar Kata

Bapa Pukul Anak Sampai Lebam Seluruh Badan Kerana Nakal Dan Tak Mendengar Kata

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 67 hits
Kesan lebam di muka seorang murid lelaki dan keadaannya yang lesu dan batuk terjawab selepas dia memberitahu kepada guru tadika bahawa dia telah dipukul oleh bapanya Ketua Polis Daerah Kulim Superintendan Ahmad Nasir Jaafar berkata perbuata...
Menteri Jonan Minta Badan Geologi Tata Ulang Wilayah Rawan Bencana

Menteri Jonan Minta Badan Geologi Tata Ulang Wilayah Rawan Bencana

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 24 hits
Rekomendasi yang dikeluarkan Badan Geologi nantinya akan memberikan gambaran kondisi geologi kawasan yang terindikasi berpotensi terjadinya bencana secara rinci baik dari aspek geologi teknik dan mikrozonasi Rekomendasi ini selanjutnya digu...
Nak Cepat Turunkan Berat Badan Sila Amalkan 4 Jus Detoks Epal Ini Rileks Media

Nak Cepat Turunkan Berat Badan Sila Amalkan 4 Jus Detoks Epal Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 91 hits
Kalau nak turunkan berat badan tak payah fikir panjang Cari sahaja makanan yang rendah nilai kalorinya tetapi berkhasiat untuk di amalkan Siapa penggemar epal hijau pastinya beruntung kerana epal hijau adalah solusi terbaik untuk turunkan b...
Elfira Doakan Sufian Menang Ajl Ini Respon Tuan Punya Badan

Elfira Doakan Sufian Menang Ajl Ini Respon Tuan Punya Badan

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 100 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPenyanyi Sufian Suhaimi tidak memandang negatif tweet yang dimuat naik oleh bekas tunangnya Elfira Loy Menerusi laman Twitter Elfira mendoakan agar Sufian memenangi Anugerah Juara Lagu 33 dan semoga dengan...
Tanda Tanda Sa Kit Di Badan Merupakan Satu Kewajipan Yang Perlu Kita Ketahui Rileks Media

Tanda Tanda Sa Kit Di Badan Merupakan Satu Kewajipan Yang Perlu Kita Ketahui Rileks Media

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 81 hits
Tanda tanda sa kit di badan memberi beberapa maksud tertentu Umumnya orang salah faham akan perkara ini Bacalah info dibawah agar anda memahaminya Maklumat di bawah ini Merupakan maklumat yang paling baik Tanda tanda sa kit yang selalu kita...

Akibat Bergaduh Dalam Parlimen Sehingga Terkoyak Menampakkan Bra Pemimpin Wanita Global Viralhancing

Egg Boy Derma Dana Kepada Mangsa Serangan Pengganas Di Masjid Nz

Bekas Ratu Cantik Hina Presiden Turki Mengapa

Bekas Raja Permaisuri Agong Mangkat

Kisah Yang Hilang Di Dasar Tasik Kenyir Yang Menjadi Misteri Sehingga Ke Hari Ini

Orang Islam Anggap Dia Hero Tapi Ally Iskandar Beri Kiasan Padu Mohon Hadam

Tinjauan Awal Pengundi Sebelum Prk Rantau

Rupa Rupanya Finalis Miss Universe New Zealand Ini Turut Berada Dalam Masjid Ketika Insiden Di Christchurch



Resepi Kuih Cara Berlauk Paling Enak

Resepi Kuih Cara Manis Garing dan Sedap

Resepi Kuih Butir Nangka Berinti Pisang

7 Haiwan Paling Penting Untuk Manusia Terus Hidup Di Bumi

6 Hormon Yang Buatkan Wanita Cepat Tua


Pemandu Ambulans Diarah Berhenti Di Lampu Isyarat Siren Hanya Untuk Minta Keutamaan Laluan Sahaja

Cassa Detik Pakej Perkahwinan Lengkap Dan Dewan Eksklusif Sekitar Kuala Lumpur

Masak Apa Tu

Upim Online Sistem Masuk Ke Institusi Pendidikan Mara

Jom Eat Clean Untuk Diet Tubuh Yang Sihat

Siapakah Wanita Melayu Chubby Berbikni Dan Bertatu Bernama Baby