Ini Yang Perlu Anda Fikir Sebelum Membeli Kereta Terpakai



Siapa kat sini yang sedang merancang nak membeli kereta terpakai tapi risau sebab banyak risikonya? Kalau hendak beli kereta baru pula mungkin kewangan tak berapa ok dan agak mahal.

Zaza sendiri pun guna kereta ayah je buat masa ni tapi memang terdetik nak beli kereta sendiri nanti. Zaza pun baru mahir bawa kereta dalam kampung je. Kalau dekat jalanraya besar atau bandar memang tak berani lagi nak bawa sorang-sorang.

Pernah juga terfikir nak beli kereta terpakai. Kalau guna kereta ayah je selalu kesian pula sebab ayah pun guna setiap hari untuk kesana sini.

Ada juga servey sebelum ni pasal kereta. Kalau zaza tak kisah sangat kereta tu design macam mana janji elok, boleh tahan lama. Kereta biasa macam axia atau myvi pun tak apa. Zaza bukanlah gila sangat dengan kereta ni. Pada zaza asal boleh guna untuk ke sana sini pun dah bersyukur sangat.



Oklah, zaza nak share la sikit pada korang yang rancang nak beli kereta terpakai ni. Panduan ni pun untuk zaza juga kalau nak beli nanti. Panduan Untuk Beli Kereta Terpakai1. Beli Ikut Kemampuan Dan BajetPerkara utama adalah bajet dan kemampuan. Misal kata bajet korang nak beli kereta Axia dalam harga RM25k je. So boleh la servey kereta Axia je. Bajet ni penting supaya kewangan tidak terbabas.
2. Buat Carian OnlineAda banyak laman yang menjual kereta terpakai. Jadi korang bolehlah buat servey dulu. Baca terperinci setiap penerangan dalam laman tersebut. Dalam masa sama boleh bertanya kepada rakan-rakan media sosial jika mereka pernah membeli kereta terpakai untuk mendapatkan lebih banyak info.
3. Cari Kenderaan Yang Usia Pengeluaran Bawah 5 TahunZaza ada juga buat carian di beberapa laman. Jadi pada pembeli yang nak mengurangkan risiko kerosakan kereta, disyorkan untuk membeli kereta terpakai yang pengeluarannya tak lebih dari 5 tahun.
4. Buat Pemeriksaan Pada Badan KenderaanKalau rasa tak mahir pasal kenderaan terutamanya perempuan, boleh bawa rakan lelaki untuk menemani bagi membuat pemeriksaan pada badan kereta. Biasanya orang lelaki lebih mahir dan tahu selok belok kenderaan. Jadi lebih selamat untuk mengelakkan dari ditipu oleh jurujual. Lakukan pemeriksaan di dalam dan luar kenderaan.Pastikan semua dalam keadaan yang baik dan selamat untuk digunakan.
5. Pandu Uji Kereta Yang Bakal DibeliLakukan ujian pandu uji terlebih dahulu. Bawa kereta ke beberapa kawasan dan cuba lalu kawasan yang ada selekoh. Buat penelitian sama ada keluar bunyi atau tidak ketika memusingkan stereng kereta. Beri perhatian juga pada enjin dan tayar kereta.
6. Buat Perbandingan dengan Beberapa KenderaanSebelum membeli, korang boleh membuat perbandingan dengan beberapa kereta lain ( model yang sama ). Bandingkan harga dan pandu uji supaya tak tersalah beli.
7. Pilih Kenderaan Mileage RendahMileage adalah jarak perbatuan sesebuah kenderaan. Lagi jauh kereta bergerak, lagi cenderung untuk kereta mengalami kerosakan. Oleh itu, pilihlah kenderaan yang mileage rendah supaya kereta mampu bertahan lama.
8. Jangan Beli Kenderaan Yang Diubah SuaiBerhati-hati dalam membeli kenderaan terpakai kerana ada kemungkinan ia sudah diubah suai. Kenderaan yang terlalu banyak diubah suai kemungkinan tahap keselamatannya diragui kerana barang alat ganti yang digunakan mungkin dari kedai atau dipasang oleh orang yang tak bertauliah.

Membeli kereta terpakai bukanlah mudah. Banyak lagi sebenarnya yang perlu korang diambil tahu. Jangan terburu-buru. Sekurang-kurangnya ambillah masa lama untuk membuat servey agar korang tak menyesal dikemudian hari.

Korang juga boleh membuat carian beli kereta terpakai dekat Carsome. Carsome adalah salah satu perkhidmatan untuk membantu korang membeli kereta terpakai atau jika ingin menjual kereta lama pun boleh. Mereka menawarkan kenderaan yang berkualiti dan sememangnya dipercayai.

Jika korang juga sedang mencari kereta sedan terpakai, boleh tengok 7 kereta sedan ini yang terbaik di Malaysia https://www.carsome.my/news/item/7-kereta-sedan-terpakai-terbaik-di-malaysia






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zazaiman.com/2020/11/ini-yang-perlu-anda-fikir-sebelum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Proton Melancarkan Laman Khusus Untuk Menjual Kereta Terpakai Yang Diperakui

Proton Melancarkan Laman Khusus Untuk Menjual Kereta Terpakai Yang Diperakui

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 266 hits
Proton hari ini telah melancarkan sebuah laman web baru bagi memudahkan pengguna menjual dan membeli kenderaan Proton terpakai Dengan langkah ini Proton dilihat lebih mengawal penstabilan dan peningkatan harga kenderaan Proton terpakai di p...
3 Sebab Utama Kereta Terpakai Menjadi Pilihan Poket Golongan Muda Yang Baru Mula Berkerja

3 Sebab Utama Kereta Terpakai Menjadi Pilihan Poket Golongan Muda Yang Baru Mula Berkerja

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 330 hits
AssalamualaikumBismillahTahniah Jika anda sedang membaca artikel ini anda tentu sekali telah berjaya menamatkan salah satu fasa terpenting dalam kehidupan seseorang Kini bermulalah satu lagi fasa baru iaitu fasa berkerja Berbeza dengan fasa...
Platform Jual Beli Kereta Terpakai Terbaik Hanya Di Carsome

Platform Jual Beli Kereta Terpakai Terbaik Hanya Di Carsome

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 365 hits
Anda ada nak jual kereta lama anda Atau anda ada bercadang dan terfikri untuk beli kereta baru Sebelum itu pastikan anda mendapat platform dan jumpa mereka yang terbaik dalam bidang jual beli kereta ini Musim pandemik ini mungkin bagi mener...
Langgar Kereta Polis Sebelum Memecut Ke Dalam Ipd Rempuh Lagi Dua Anggota

Langgar Kereta Polis Sebelum Memecut Ke Dalam Ipd Rempuh Lagi Dua Anggota

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 223 hits
Seorang lelaki warga emas yang berusia 64 tahun merempuh dua motosikal yang ditunggang anggota polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Perak Tengah semalam Dah kenapa tu Mujurlah dua anggota polis yang merupakan seorang lelaki yang berusia 32 tah...
Semak Keadaan Sebenar Sebelum Beli Kereta Recond Jepun Dengan Scrut My

Semak Keadaan Sebenar Sebelum Beli Kereta Recond Jepun Dengan Scrut My

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 372 hits
Beberapa hari lepas heboh dan tular mengenai cara menilai kenderaan lelong dari Jepun dengan SCRUT Saya sendiri cukup teruja dan sedikit cuak untuk tahu keadaan sebenar kereta Toyota Wish kondisi recond yang saya beli 2 tahun lepas Saya seb...
Nak Beli Kereta Terpakai Nah 6 Panduan Dan Tips Yang Pembeli Perlu Tahu

Nak Beli Kereta Terpakai Nah 6 Panduan Dan Tips Yang Pembeli Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 288 hits
Nak Beli Kereta Terpakai Nah 6 Panduan dan Tips Yang Pembeli Perlu Tahu l Assalamualaikum Pernah tak korang terfikir untuk beli dan pakai kereta terpakai aka second hand car Ada sesetengah orang berpendapat tak class pakai kereta terpakai n...
Macam Macam Ibu Bapa Fikir Sebelum Beli Susu Anak Cerewet Nak Yang Terbaik

Macam Macam Ibu Bapa Fikir Sebelum Beli Susu Anak Cerewet Nak Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 455 hits
Sebagai ibu bapa kita pasti menginginkan hanya yang terbaik buat si manja Apabila sudah masanya anak perlu minum susu tepung formula kita akan memilih jenama yang diyakini dengan pelbagai kandungan nutrisi yang bagus untuk kesihatan anak Ib...
Fikir Dengan Tenang Sebelum Lari Dikejar Orang

Fikir Dengan Tenang Sebelum Lari Dikejar Orang

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 275 hits
Antara yang menggelupur macam beruk dulu lebai lucah ni lah kemudian dia buat status bodo dia kata melayu tak yah kalut bukan kalut kami nak tengok juga kilang arak tutup tu saja lagi pula kami tak bawa fatwa macam macam yang bodo macam han...
Mengejutkan Pegawai Kerajaan Miliki 4 Kereta Mewah Dipercayai Upah Setting Kaunter Di Klia

Mengejutkan Pegawai Kerajaan Miliki 4 Kereta Mewah Dipercayai Upah Setting Kaunter Di Klia

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 362 hits
Kereta kereta mewah yang dirampas SPRM dalam Op Selat termasuk penahanan empat lagi individu dalam perkembangan terbaru siasatan kes itu KUALA LUMPUR Empat kereta mewah Roll Royce Phantom Mustang Range Rover dan Audi dirampas dalam Op Selat...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan