Ini Tindakan Terpuji Najib Sewaktu Melawat Ahli Keluarga Allahyarham Kata Kata Beliau Juga Buat Ramai Sebak


Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menziarahi keluarga pemandu lori, Mohamad Suhaimi Khamis, 38 yang maut dalam insiden kemalangan tiga lori, Sabtu lalu.
Najib tiba di rumah ibu saudara, Khatijah Abdul Kasim, 36 (isteri allahyarham) di Kampung Kenangan di sini kira-kira jam 4.30 dan meluangkan masa hampir satu jam.
Dalam pada itu, Najib turut memuat naik status di Facebook beliau meluahkan rasa simpati dan mendoakan keluarga Allahyarham tabah.

” Suasana sedih dan pilu tadi di rumah Allahyarham Mohamad Suhaimi Khamis, mangsa kemalangan lori tangki minyak di Slim River baru-baru ini.
” Takziah dan semoga ahli keluarga kekal tabah.
” Al-Fatihah..” tulis Najib
Status tersebut telah menarik perhatian netizen apabila mendapat 23k like dan lebih 900 komen, rata-rata turut mendoakan Allahyarham.
Selain itu, tindakan Najib menyentuh kepala anak Allahyarham juga mendapat pujian ramai. Selain merasa sebak, perasaan terharu dan tersentuh dengan layanan mesra Najib yang melakukan sesuatu yang dianjurkan Islam
” Allahuakhbar ,bossku sebenarnya dengan menyetuh kepala seorang anak yatim ,adalah perkara yg dianjurkan selain bersedekah kepadanya, Ya Allah berikan kesehatan dan keberkatan kepada pemimpin kami”, komen netizen bernama Soiki
” Salam takziah buat keluarga Allahyarham. Bertabah lah hadapi dugaan Allah. Tkasih dan tahniah DSN menziarah dan menyantuni keluarga Allahyarham. Semoga arwah ditempatkan dalam kalangan syuhada dan mereka yang diredhai Allah. Aamiin”, komen seorang netizen
Najib juga sempat menunaikan solat Asar berjemaah di rumah itu dan menikmati minum petang sebelum berangkat ke Semenyih.

Ini kata-kata Najib terhadap ahli keluarga
Najib ketika ditemui menzahirkan rasa dukacita dan ucapan takziah atas kehilangan insan tersayang yang menjadi ketua keluarga menyara nafkah.
” Saya datang untuk beri sokongan dan harap sedikit sebanyak dapat memberikan ketenangan jiwa kepada keluarga yang sedang menghadapi ujian berat ini.
” Ada beberapa perkara yang boleh dibantu untuk meringankan beban keluarga terutamanya berkenaan hal tuntutan insurans dan Perkeso yang boleh dipermudahkan urusannya.
” Insya-ALLAH kita juga tengok keperluan dari segi bantuan persekolahan anak-anak,” katanya
Imbas kembali bagaimana kejadian itu berlaku Dalam kejadian yang berlaku 3 hari lalu, Mohamad Suhaimi Khamis ma ut terbakar dalam satu kema langan membabitkan tiga lori di Kilometer 372 Lebuhraya Utara Selatan arah utara, di sini pagi tadi.
Lebih menyayatkan hati, terdapat rakaman video tular dalam media sosial menunjukkan mangsa yang belum dikenal pasti identiti, berlari sebelum terbaring di tengah lebuhraya dalam keadaan terbakar.
Menurut pihak polis, siasatan awal di tempat kejadian mendapati berlakunya kema langan ma ut melibatkan tiga lori yang mengakibatkan dua daripadanya terbakar.
” Pemandu lori pertama, Mohamad Jurid Bakar berusia 45 tahun yang memandu dari arah selatan menuju ke utara memberhentikan kenderaannya di lorong kecemasan kerana brek angin mengalami masalah.
” Pemandu lori kedua Kamarul Azwar Abu Bakar berumur 34 tahun turut berhenti di lorong kecemasan untuk membantu pemandu lori pertama. Selesai membantu dia kembali ke kenderaannya untuk meneruskan perjalanan,” katanya kepada media di sini, hari ini.
Bagaimanapun, sebuah lori tangki muatan minyak diesel dari lorong tengah dilihat menghampiri ke arahnya kemudiannya terlanggar belakang lori kedua, seterusnya menyebabkan lori kedua melanggar belakang lori pertama.
” Lori muatan diesel kemudiannya terbakar dan merebak ke lori kedua, manakala lori pertama pula terselamat kerana berada di hadapan.
” Seorang mangsa dipercayai pemandu lori minyak diesel ma ut di tempat kejadian setelah terbakar, manakala dua lagi pemandu lori lain berusia 34 dan 45 tahun tidak mengalami kecederaan,” katanya.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber: sinarharian, FB Najib & Newsviral
 
The post Ini Tindakan Terpuji Najib Sewaktu Melawat Ahli Keluarga Allahyarham. Kata-Kata Beliau Juga Buat Ramai Sebak appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/ini-tindakan-terpuji-najib-sewaktu-melawat-ahli-keluarga-allahyarham-kata-kata-beliau-juga-buat-ramai-sebak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengumuman Penting Mengenai Tol Untuk Pancing Undi Kata Najib

Pengumuman Penting Mengenai Tol Untuk Pancing Undi Kata Najib

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 229 hits
BANGI Datuk Seri Najib Razak hari ini mendakwa pengumuman berkaitan tol lebuh raya yang akan dibuat dalam masa terdekat seperti yang dimaklumkan Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah untuk memancing undi Ditemui pemberita di gedung ...
Deposit Pas Rm2 5 Juta Saya Tak Tahu Kata Najib

Deposit Pas Rm2 5 Juta Saya Tak Tahu Kata Najib

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 366 hits
Bekas perdana menteri berkata beliau tidak tahu menahu mengenai pendedahan Sarawak Report
Video Seperti Hilang Separuh Roh Kekuatan Video Semadikan Jenazah Allahyarham Bapa Aliff Syukri Bikin Netizen Sebak

Video Seperti Hilang Separuh Roh Kekuatan Video Semadikan Jenazah Allahyarham Bapa Aliff Syukri Bikin Netizen Sebak

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 326 hits
Video Seperti Hilang Separuh Roh Kekuatan Video Semadikan Jenazah Allahyarham Bapa Aliff Syukri Bikin Netizen Sebak Pengasas kosmetik sensasi Datuk Seri Aliff Syukri yang baru sahaja kehilangan bapanya Kamaruzaman Kamaludin ada berkongsi se...
Satu Kumpulan Dari Ph Cuba Membuat Provokasi Semasa Saya Melawat Ke Pekan Rabu Ds Najib Razak

Satu Kumpulan Dari Ph Cuba Membuat Provokasi Semasa Saya Melawat Ke Pekan Rabu Ds Najib Razak

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 410 hits
DS Najib Razak Saya diberitahu bahawa satu kumpulan dari PH cuba membuat provokasi semasa saya melawat ke Pekan RabuBeranang pagi tadi Mereka tidak puas hati bahawa saya berjalan jalan di sana dan telah minta saya keluar untuk berhadapan de...
Update Saya Sedih Dengan Tindakan Netizen Yang Tularkan Rakaman Video Tolonglah Hormati Perasaan Keluarga

Update Saya Sedih Dengan Tindakan Netizen Yang Tularkan Rakaman Video Tolonglah Hormati Perasaan Keluarga

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 349 hits
UPDATE Saya Sedih Dengan Tindakan Netizen yang Tularkan Rakaman Video Tolonglah Hormati Perasaan Keluarga Saya sedih dan kesal dengan tindakan netizen yang tularkan rakaman video arwah berlari menyelamatkan diri dalam keadaan terbakar Masya...
Tubik Air Mato Ambo Syurga Buatmu Bro Netizen Tersentuh Lihat Tindakan Terpuji Lelaki Jaga Ibu Uzur

Tubik Air Mato Ambo Syurga Buatmu Bro Netizen Tersentuh Lihat Tindakan Terpuji Lelaki Jaga Ibu Uzur

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 436 hits
Benarlah kata kata Kasih ibu membawa ke syurga kasih ayah sepanjang masa Sebagai anak sudah menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjaga kedua orang tua kita seperti mana mereka menjaga kita bagai menatang minyak yang penuh Dididik dijag...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Satu Kesulitan Tidak Mungkin Menang Melawan Dua Kemudahan Tetap Optimis

Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja