Ini Pula Sasaran Bagi Terengganu Fc Ii Musim Depan


 


Kuala Terengganu: Selepas dinaikkan 'pangkat' memegang jawatan ketua jurulatih Terengganu FC (TFC II), musim depan, Badrul Afzan Razali pantas mengidam untuk memburu tiga pasukan terbaik dalam kancah Liga Perdana musim depan.
Selain itu, jurulatih berusia 44 tahun kelahiran Kemaman itu juga berazam untuk melahirkan lebih ramai pemain berkualiti yang seterusnya diserapkan dalam pasukan 'abang' Terengganu FC (TFC) bersesuaian dengan status pasukan 'feeder club'.
Bekas pemain tengah berpengalaman Terengganu, Pahang, Kelantan, Perlis, Kedah, Johor FC dan Felda United itu juga berazam untuk memburu kejuaraan Piala Cabaran musim depan.
"Sebenarnya saya tidak menjangka dilantik sebagai pengendali skuad TFC II musim depan, tapi ini dinamakan rezeki selepas mengetuai pasukan Piala Presiden Terengganu musim ini yang tidak diteruskan kerana kebimbangan wabak pandemik Covid-19.
"Dengan kepercayaan yang diberikan oleh Terengganu Football Club Sdn Bhd, sudah pasti saya menyasarkan target tersendiri iaitu berada di kelompok tiga terbaik liga.
"Selain itu impian saya juga untuk merampas kembali Piala Cabaran selepas dibatalkan tahun ini selain mahu mencungkil lebih ramai pemain yang mampu diangkat beraksi dengan pasukan utama," kata Badrul yang terbabit dalam bidang kejurulatihan bermula 2011 membimbing pasukan Piala Presiden Negeri Sembilan sehingga 2015.
Selain itu, Badrul juga pernah menjadi jurulatih pasukan Sime Darby selama dua tahun bermula 2016 sehingga muncul juara Piala FAM pada 2017 serta membawa pasukan Piala Presiden Terengganu muncul juara pada 2018.
Antara kenangan manis sebagai pemain apabila berjaya membantu Terengganu muncul naib juara Piala Malaysia pada 1998 dan Kedah pada 2004.
Skuad The Turtles yang sudah menjalani latihan sejak dua hari lalu di Kompleks Sukan Negeri di Gong Badak, Kuala Nerus turut dibantu legenda bola sepak negeri, Subri Sulong yang sebelum ini menjawat jawatan penolong jurulatih TFC.
Mengulas lanjut, Badrul akui saingan Liga Perdana musim depan pasti lebih mencabar terutama dengan kehadiran pendatang baharu, skuad Projek FAM-MSN yang dibarisi 100 peratus pemain muda selain saingan daripada pasukan negeri dan kelab.
"Sebab itu saya boleh katakan saingan Liga Perdana musim depan tetap mencabar dan berkualiti ditambah pasukan yang tidak berstatus 'feeder club' untuk memburu dua slot ke saingan Liga Super sebagaimana Pulau Pinang dan Kuala Lumpur yang berjaya ke pentas liga utama musim depan," katanya. - Harian Metro (Malik Muhamad)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.terengganusebelas.com/2020/12/ini-pula-sasaran-bagi-terengganu-fc-ii.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Adalah Sasaran Terengganu Fc Untuk Musim Musim Akan Datang

Ini Adalah Sasaran Terengganu Fc Untuk Musim Musim Akan Datang

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 328 hits
TERENGGANU FC Sdn Bhd menjadikan saingan Piala AFC sebagai Indeks Prestasi Utama buat ketua jurulatih Mohd Nafuzi Zain Ketua Pegawai Eksekutif TFC Ab Rasid Jusoh berkata sasaran itu juga diletakkan kepada pengurusan syarikat itu bagi musim ...
2020 Masa 039 Rehat 039 Bola Sepak Jana Semangat Musim Depan

2020 Masa 039 Rehat 039 Bola Sepak Jana Semangat Musim Depan

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 204 hits
Sukan bola sepak menjadi mangsa pandemik Covid 19 apabila Malaysia terpaksa menguatkuasakan PKP Foto AFPKUALA LUMPUR 26 Dis Tanggal 18 Mac 2020 akan terpahat buat selamanya dalam ingatan peminat bola sepak tempatan sebagai permulaan masa re...
Jadikan Sebagai Dorongan Untuk Hadapi Musim Depan

Jadikan Sebagai Dorongan Untuk Hadapi Musim Depan

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 306 hits
Gambar Terengganu Football ClubKuala Lumpur Penyerang Terengganu FC II Engku Nur Shakir Engku Yacob tidak menyangka akan dicalonkan dalam Anugerah Bola Sepak Nasional 2020 virtual setelah bermain pada musim pertama di Liga Malaysia Pemain b...
Senarai Pemain Terengganu Fc Musim 2021

Senarai Pemain Terengganu Fc Musim 2021

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 586 hits
Kuala Terengganu Terengganu FC sudah melengkapkan kuota pemain tempatan dimana pemain baharu yang masuk ialah 7 orang manakala akan diperkuatkan lagi dengan kehadiran 5 pemain import baharu Berikut adalah senarai tidak rasmi nama pemain Ter...
Pkpp Dilanjut Sehingga 31 Mac Depan Ismail Sabri

Pkpp Dilanjut Sehingga 31 Mac Depan Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 276 hits
Ismail Sabri Yaakob KUALA LUMPUR Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini mengumumkan sekatan ke atas aktiviti awam di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan akan dilanjutkan hingga 31 Mac depan PKPP yang telah dilaksanaka...
8 Pemenang Utama Gegar Vaganza Dari Musim 1 7 Bintang Kembali Menyengat

8 Pemenang Utama Gegar Vaganza Dari Musim 1 7 Bintang Kembali Menyengat

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 514 hits
Gegar Vaganza ialah sebuah rancangan realiti TV nyanyian Malaysia terbitan Astro yang menyaksikan penyanyi profesional lama atau berpengalaman dalam industri muzik di Malaysia bersaing dalam satu pentas menggalas tanggungjawab menyanyikan l...
Ia Bakal Mengejutkan Penonton Boleh Jangka Lebih Banyak Kejutan Dalam Musim 2 3 The Penthouse

Ia Bakal Mengejutkan Penonton Boleh Jangka Lebih Banyak Kejutan Dalam Musim 2 3 The Penthouse

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 499 hits
Seperti yang diumumkan sebelum ini drama The Penthouse tidak akan berakhir hanya dengan musim ini sahaja Menurut Presiden Studio S drama The Penthouse juga termasuk dalam senarai drama untuk tahun 2021 nanti bagi saluran SBS The Penthouse m...
Ph Bincang Idea Gabungan Besar Bulan Depan Kata Guan Eng

Ph Bincang Idea Gabungan Besar Bulan Depan Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 198 hits
JANUARI 1 201Lim Guan Eng berkata parti pembangkang perlu bersatu dan bekerjasama dalam menghadapi PRU15 GEORGE TOWN Pakatan Harapan akan mengadakan mesyuarat untuk membincangkan pembentukan gabungan besar yang merupakan kerjasama baru anta...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord