Ini Gaya Hidup Mewah Sc4mmer Terkaya Di Malaysia Rupanya Macam Ni Mereka Boleh Berjaya


Kini heb0h diperkatakan tentang pnahanan seorang lelaki berpngkat Datuk Seri dan Datuk oleh Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) diprcayai terlibat dalam k3s penlpuan slndiket atau ‘macau scamm’.
Mesti ramai yang nak tahu, siapakah individu-individu tersebut. Katanya, mereka ini sangat terkenal dalam kalangan seIebriti tanah air kita dan menjalani kehidupan yang sangat mewah.
Boss Macau Scam terbesar di Malaysia bukannya orang Macau atau orang Cina seperti yang kita sangka tetapi orang Melayu kita sendiri. Sudah lama gerakan mereka ini diintip oleh SPRM dan PDRM.
Kalau nak tahu apa itu Macau Sc4m, orang yang call korang cakap korang ada saman la, korang terbabit dengan d4ah dan macam-macam lagi la.
B0s bsar dah kena tngkap
Terkini, menerusi perk0ngsian di Facebook mend3dahkan identiti individu-individu yang dithan SPRM itu. Dimaklumkan, lelaki berpangkat Datuk Seri itu merupakan ketua atau bos yang selama ini menjalankan aktiviti ‘macau scamm’.
“Ini buktinya orang bawa cash dalam plastik hitam. Bukan kad kredit, debit mahupun cek. Shopping, holiday, parti dan jol”


Ini buktinya orang bawa cash dalam plastik hitam. Bukan kad kredit, debit mahupun cek. Shopping, holiday, parti dan joli.
Posted by Raymie Jethro on Monday, October 5, 2020
Mereka akan suruh korang masukkan duit dalam bank yang diberikan nombor akaun pal-su. Kebanyakan yang kena tip-u adalah warga emas dan orang yang berduit. Mereka ni buat kerja ramai-ramai sampai berpuluh-puluh orang.
Identiti bos Macam Sc4m terbesar di Malaysia mula terde-dahAkhirnya tert4ngkap Ayahanda Terbesar Mac4u Sc4m di Malaysia.
Gambar couple dengan winter clothing itu adalah Ayahanda Boss Chip Beso Dato Addy Kanna dan isterinya Datin Alya Suhaila.
Pada mulanya mereka buka kel4b malam di Jalan P Ramlee dan Safe House di alamat 107, Jalan U-Thant hanya 5 minit dari KLCC.
Macau Sca-mmer dengan duit berjuta-juta ringgit ini kemudiannya mencari perniagaan artis-artis dan mereka invest pada perniagaan artis.
So, apa yang korang syak artis yang tak pandai bisnes tiba-tiba ada bisnes jutaan ringgit adalah benar belaka.
Sama ada mereka Partner in Cri1me mahupun m4ngsa hanya mahk4mah yang dapat menentukannya nanti.
Mereka berbelanja menggunakan duit cash. Sampai shopping di Pavilion pun bawak plastik hitam penuh dengan cash money. Begitu juga bila berparti di kel4b-kel4b malam sekitar KL bayar puluh ribu pun pakai cash money.
Modus Operandi (Cara beroperasi)i) Cabutan bertuah (Lucky Draw)
Pengadu menerima panggilan telefon yang mend@kwa m4ngsa telah memenangi pertandingan cabutan bertuah (lucky draw) bernilai jutaan dollar dari syarikat Hong Kong dan Macau.
Pemanggil kemudiannya memberikan nombor telefon untuk dihubungi sekiranya pengadu mahu menuntut hadiah berkenaan. setelah bersetuju, pengadu dikehendaki membayar cukai dan insuran dengan cara memasukkan wang ke dalam akaun tertentu bagi menuntut hadiah tersebut. setelah transaksi selesai, pemanggil gagal dihubungi dan wang hadiah yang dijanjikan tidak diterima.
ii) ‘Spoofing’ pegawai polis / agensi kerajaan
Pengadu menerima pangilan telefon daripada individu yang mengaku sebagai pegawai mahkamah dan polis serta mend@kwa bahawa pengadu terlibat di dalam kegiatan har4m (seperti ah long, kongsi gel4p dan pengedaran ddah) dan m4ngsa kemudiannya diminta untuk memindahkan wang dari akaunnya ke dalam akaun tertentu, kononnya bagi mengelakan akaun m4ngsa dibekukan oleh pihak berkuasa.
iii) ‘Spoofing’ pegawai bank negara atau bank komersil (kad kredit)
m@ngsa menerima panggilan daripada seseorang yang mengaku sebagai pegawai bank, dengan d@kwaan bahawa m@ngsa gagal membuat bayaran kad kredit. pengadu kemudiannya diarah untuk menghubungi seseorang, kononnya pegawai dari Bank Negara Malaysia (BNM) bagi mengelakkan nama disenarai hit4m atau akaun bank dibekukan. m@ngsa akhirnya diperdaya untuk membuat pemindahan wang ke nombor akaun tertentu melalui e-banking atau melalui mesin deposit tunai (CDM).
(iv). Tip-u cu-lik dan minta wang tebu-san
Mngsa menerima panggilan telefon daripada seseorang yang mend@kwa anak atau saudaranya dic-ulik. mngsa diperdaya untuk memindahkan wang tebvsan ke nombor akaun pihak ketiga yang diberikan oleh pemanggil. (terkesan juga pelbagai helah dan taktik lain yang digunakan oleh ahli-ahli sind1iket untuk memperdayakan mngsa, termasuk d@kwaan l4nggar lari dan g4gal membayar hu-tang pinjaman bank / institusi kewangan).
Apa yang perlu dilakukan jika anda berdepan situasi seperti di atas:i). Sentiasa berwaspada dan tidak mudah terped-aya dengan mus-lihat atau tip-u helah pihak-pihak tertentu;
ii) Jangan sesekali panik dan mengikut arahan yang diberikan oleh pemanggil, tanpa terlebih dahulu menghubungi pihak polis atau institusi kewangan terbabit;
iii) Jangan hubungi semula nombor telefon yang anda terima. sebaliknya dapatkan nombor telefon rasmi syarikat, organisasi atau institusi terbabit untuk pengesahan lanjut;
iv) Jangan ded@hkan nombor akaun bank, nombor kad ATM atau kad kredit anda kepada orang yang tidak dikenali, dan;
v) Layari portal rasmi BNM untuk mendapatkan maklumat dan nasihat terkini berhubung penipuan kewangan (financial fra-ud) seumpamanya.
Kosmo! Online meIap0rkan individu terbablt juga didkwa terlibat dalam judl dalam taIian serta aktiviti pengubbahan wang hram.5 individu termasuk 2 orang yang bergeIar Datuk Seri dan Datuk dithan Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) semalam bagi membntu slasatan k3s penl­puan slndiket Macau Scamm di negara ini.
Difahamkan, salah seorang daripada mereka sngat dikenali dalam kalangan seIebriti tanah air selain menjalani kehidupan serba mewah. Menurut sumber, Datuk Seri dan isterinya juga diprcayai se­ring berprti bersama beberapa seIebriti p0pular.
Pasangan itu juga tidak segan siIu mempmerkan kehidupan mewahnya di medla s0siaI.
Katanya, Datuk Seri itu diprcayai seorang t4uke judl onIine serta terlibat dalam aktiviti pengubbahan wang hram.
“Wang hasil keglatan hram itu kemudiannya ‘dicuci’ atau digunakan untuk menjalankan perniagaan vape yang diusahakan oleh seIebriti yang telah dipnggil oleh SPRM di Putrajaya.
“Sspek bergeIar Datuk Seri itu juga diprcayai merupakan rakan niaga kepada pers0naliti yang juga artis,” kata sumber itu semalam.
Terdahulu, kelima-lima individu terbbit dibawa ke Mhkamah Majlstret Putrajaya di sini semalam untuk mendpatkan pe­rlntah thanan rman.
Kelima-lima sspek yang terdiri daripada tiga lelaki dan dua wanlta tiba di mhkamah ber­kenaan pada pvkul3 petang semaIam dengan memakai baju Iokap SPRM berwarna oren.
Butiran mengenai tempoh rman kesemua individu terbabit bgaimanapun tidak dik0ngsi oleh pihak SPRM walaupun pihak medla menunggu hampir lima jam di luar mhkamah tersebut.
Beberapa sIebriti tanah air yang pernah terlibat perniagaan bersama individu terbabit juga turut dipnggil oleh SPRM untuk membantu slasatan.
Terbaik nasihat Anju kepada meraka yang mahu kaya cepat

Kalau Tuhan nak jtuhkan tu sekejap jerDalam pada itu, rata-rata ntlzen berpuas hati apabila mendpat tahu mengenai tngkapan tersebut. Kebanyakan mereka menyatakan pernah dan hampir menjadi mngsa penlpuan sc4mmer.
Banyak jalan cari rezeki yang halal di bumi Tuhan ini, jangan disbabkan wang ringgit kita sebagai manusia sanggup menlpu dan menganlaya orang lain.
 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber : Sumber : OMM via theklasik.com / Jirancakap


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/ini-gaya-hidup-mewah-sc4mmer-terkaya-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Boe Menyasarkan Mereka Boleh Tewaskan Oled Samsung Menjelang 2024

Boe Menyasarkan Mereka Boleh Tewaskan Oled Samsung Menjelang 2024

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 148 hits
BOE adalah syarikat yang menghasilkan paparan skrin untuk banyak peranti tidak kira telefon pintar atau juga televisyen Huawei dan Lenovo adalah antara jenama yang menggunakan panel skrin BOE BOE adalah seperti Samsung menguji dan menambah ...
Susulan K3s Guna Artis Cuci Duit Hram 2 Pegawai P0iis Dit4han Dan Rupanya Pangkat Mereka Bukan Biasa2

Susulan K3s Guna Artis Cuci Duit Hram 2 Pegawai P0iis Dit4han Dan Rupanya Pangkat Mereka Bukan Biasa2

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 375 hits
Beberapa hari lalu terb0ngkar t4ktik perdaya dan guna populariti artis untuk menjalankan kegiatan mencuci duit hram melalui pelbagai usaha sama dan perniagaan sah
Kajian Covid 19 Boleh Hidup Sehingga 28 Hari Atas Permukaan

Kajian Covid 19 Boleh Hidup Sehingga 28 Hari Atas Permukaan

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 230 hits
BRISBANE Kajian mendapati virus COVID 19 boleh hidup di permukaan seperti wang kertas dan telefon sehingga 28 hari dalam keadaan sejuk lagi gelap menurut Agensi Sains Kebangsaan Australia Penyelidik di pusat kawalan penyakit CSIRO melakukan...
Benda Tu Nak Mai Nak Buat Macam Mana Kes Covid 19 Meningkat Mb Kedah Kata Tak Boleh Salahkan Kerajaan Negeri

Benda Tu Nak Mai Nak Buat Macam Mana Kes Covid 19 Meningkat Mb Kedah Kata Tak Boleh Salahkan Kerajaan Negeri

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 426 hits
Benda tu nak mai nak buat macam mana Kes Covid 19 meningkat MB Kedah kata tak boleh salahkan kerajaan negeriKedah semalam mencatatkan 153 kes baharu positif Covid 19 yang kebanyakannya dikesan di penjara Alor Setar Bagi Menteri Besar Kedah ...
Nak Anak Berjaya Bijak Jadikan Waktu Tidur Awal Rutin Harian Boleh Elak Anak Tambah Berat Gagal Akademik

Nak Anak Berjaya Bijak Jadikan Waktu Tidur Awal Rutin Harian Boleh Elak Anak Tambah Berat Gagal Akademik

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 291 hits
Sebagai ibu bapa memang ramai yang tahu bahawa kanak kanak memerlukan tidur yang cukup untuk perkembangan tumbesaran yang baik Namun dengan gaya hidup pada hari ini untuk menidurkan si kecil kita memang sesuatu yang agak mencabar Menurut Kh...
Ini Rupanya Sebab Hati Kita Tak Tenang Walaupun Pelbagai Nikmat Hidup Kita Sudah Dapat

Ini Rupanya Sebab Hati Kita Tak Tenang Walaupun Pelbagai Nikmat Hidup Kita Sudah Dapat

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 228 hits
KADANGKALA hati rasa seolah olah tidak tenang dan jiwa pula berkecamuk tanpa diketahui puncanya Walaupun dikelilingi oleh ahli keluarga yang sentiasa di sisi dan rakan rakan yang baik namun ia tidak mampu menangkis hati yang tidak pernah da...
Macam Mana Boleh Kena Kencing Manis Ni Budak 11 Tahun Kerap Makan Makanan Ringan Alami Diabetic Ketoacidosis

Macam Mana Boleh Kena Kencing Manis Ni Budak 11 Tahun Kerap Makan Makanan Ringan Alami Diabetic Ketoacidosis

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 297 hits
Sejak dari kecil kita digalakkan untuk mengamalkan pemakanan yang sihat Pemakanan yang sihat bukan sahaja baik untuk kesihatan malahan bagi tumbesaran kanak kanak Namun begitu kanak kanak kini terlalu mudah terpengaruh dengan makanan segera...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keputusan Ujian Penilaian Kelas Al Quran Dan Fardu Ain Tahun 2023

Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah