Ini Calon Pn Prk Mahkota Tapi Bn Ingkar Janji Spr


 

Yong Mew Chai ketika ditemui pada hari penamaan calon PRK Mahkota, di Kluang, Johor pada hari ini, 14 September 2024. (FOTO: HARAKAHDAILY/Abdul Aziz Yunos)
1. Coach Haizan mesra dengan bukan Melayu
KLUANG: Calon PERIKATAN NASIONAL (PN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Mahkota, Mohamad Haizan Jaafar, 61, yang lebih dikenali sebagai ‘Coach Haizan’ mampu meraih sokongan masyarakat Cina di situ. 
Penolong Setiausaha Parti Gerakan Negeri Johor, Yong Mew Chai berkata, ini kerana beliau dilihat sebagai seorang yang tidak mempunyai prejudis terhadap […]


Coach Haizan diiringi Muhyiddin dan Faizal Azumu ketika proses menyerahkan kertas pencalonan pada hari penamaan calon PRK Mahkota, di Kluang, Johor pada hari ini, 14 September 2024. (FOTO: HARAKAHDAILY/Abdul Aziz Yusof)


2. Kenali Coach Haizan: Calon sah PN PRK Mahkota


KLUANG: Tokoh sukan dan bekas pemain bola sepak Johor F.A era 80an, Mohamad Haizan Jaafar, 61, yang lebih dikenali sebagai ‘Coach Haizan’ kini sah sebagai calon mewakili PERIKATAN NASIONAL (PN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Mahkota.

Ia adalah susulan pencalonan beliau diterima Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada penamaan calon yang berlangsung di Dewan Tunku Ibrahim Ismail, di sini, hari ini.

Beliau yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Bersatu Bahagian Kluang itu pernah mewakili Johor FA dalam pelbagai kejohanan bola sepak termasuk Piala Razak dan Piala Presiden pada era 80an.
Coach Haizan merupakan anak jati Kluang, dilahirkan di Layang-layang dan dibesarkan dalam sebuah keluarga yang sederhana di mana bapanya adalah seorang pesara kerajaan di Pejabat Kesihatan Daerah Kluang.
Pendidikan awal beliau di Sekolah Kebangsaan Tunku Mahmud 1 Kluang, kemudian terus ke Sekolah Tinggi Kluang. 
Setelah itu, beliau terus menabur bakti dan berkhidmat di Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN) Kampus Wilayah Selatan sebagai Pembantu Sukan. 
Coach Haizan (lima dari kanan) calon berwibawa PERIKATAN NASIONAL yang dipertaruhkan di gelanggang PRK Mahkota.
Berkat komitmen dan integriti yang utuh, beliau pernah menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) Perkhidmatan Awam pada tahun 2002 dan juga 2016.
Ketika berada di dalam perkhidmatan Coach Haizan telah dianugerahkan Diploma Of Fitness pada Jun 1995 oleh The Canadian Association of Health Physical Education And Recreation dengan kerjasama The Canadian International Development Agency.
Kerjaya bola sepak beliau diteruskan sebagai pemain semi pro Negeri Johor dan pernah mewakili Johor ke Pertandingan Piala Emas Raja-Raja. 
Kini beliau merupakan seorang jurulatih bola sepak dengan memegang lesen B dalam bidang kejurulatihan. 
Disiplin, ketegasan dan keakraban beliau dengan anak-anak muda telah menjadikan beliau terkenal dengan gelaran ‘coach’ dalam kalangan masyarakat Kluang yang majmuk.
Coach Haizan pernah berkhidmat sebagai ketua jurulatih untuk beberapa pasukan bola sepak seperti Johor Indian yang bersaing di dalam pertandingan Piala Bardhan dan pasukan Remaja Cina Kluang yang bersaing di pertandingan Chinese Kluang Cup.
Penglibatan dan sumbangan beliau dalam pembangunan sukan dan modal insan setempat serta personaliti beliau yang mesra dan peramah menjadikan ‘Coach’ sebagai aktivis masyarakat yang cukup disenangi di kalangan warga Kluang pelbagai peringkat.
Selain menjadi jurulatih, beliau juga merupakan pengusaha dalam bidang perkhidmatan makanan, dan telah mendirikan rumah tangga dengan dikurniakan tiga orang anak.
Beliau juga merupakan Penyelaras Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Zon Kluang yang sehingga kini bertanggungjawab menyelaras 28 KRT di dalam Daerah Kluang,” ujarnya.
Coach Haizan juga pernah berkhidmat sebagai Ahli Majlis Perbandaran Kluang dan Presiden Kelab Sukan Dan Kebajikan Intan Kluang. 
Tarikh 28 September 2024 bakal menyaksikan Coach Haizan sebagai calon PERIKATAN NASIONAL pada hari pengundian PRK Mahkota.
Kerusi DUN Mahkota dikosongkan setelah penyandangnya, Datuk Sharifah Azizah Syed Zain meninggal dunia pada 2 Ogos lepas sewaktu dirawat di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom akibat pendarahan dalaman.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan tempoh berkempen adalah selama 14 hari bermula hari ini sehingga jam 12 tengah malam Jumaat 27 September.
Tarikh 28 September ditetapkan sebagai hari mengundi dengan 20 pusat mengundi akan dibuka membabitkan 109 saluran dengan jumlah petugas terlibat pada PRK itu sebanyak 1,126 orang.
Sementara itu, pengundian awal pula akan berlangsung pada 24 September melibatkan tiga pusat mengundi dengan 11 saluran.
Sebanyak 66,318 pengundi berdaftar yang layak menunaikan tanggungjawab pada PRK itu di mana 61,397 daripada mereka adalah pengundi biasa, 4,510 tentera serta pasangan, 401 polis dan 10 orang PTH (pengundi tidak hadir) luar negara. – HARAKAHDAILY 14/9/2024


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Awal-awal lagi dipersembah hadiah kepada pihak SPR. Perarakan calon BN ingkar peraturan SPR kerana guna alat muzik seperti yang ditetapkan larangannya.
Perarakan calon bagi Barisan Nasional (BN) yang jelas dilihat menggunakan alat muzik gendang di Kluang, Johor pada hari ini, 24 September 2024. (FOTO: HARAKAHDAILY/Abdul Aziz Yunos)
Perkara itu berlaku ketika penyokong BN dan PERIKATAN NASIONAL (PN) sedang menunggu proses penamaan calon selesai di prkarangan Dewan Tunku Ibrahim Ismail, di sini, hari ini.
Bunyi gendang itu dapat didengari dengan jelas oleh penyokong-penyokong PN yang berhimpun kira-kira 300 meter dari lokasi perhimpunan BN. 
Terdahulu, dalam satu laporan media pada Khamis lepas, Setiausaha SPR berkata, penggunaan semua jenis alat muzik sepanjang perarakan itu adalah dilarang. Ia termasuk juga penggunaan pembesar suara bagi tujuan diayah politik melalui kenderaan.
Juga larangan menunggu atau berada dalam jarak 50 meter dari sempadan yang ditetapkan. Perbuatan-perbuatan di atas adalah tidak dibenarkan pada hari penamaan calon dan merupakan satu kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 [Akta 5].
Kita boleh lihat lagi bagaimana puak-puak jahat langgar peraturan itu lakukan seterusnya.
Na'auzubillahi minzalik!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/09/ini-calon-pn-prk-mahkota-calon-xx.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Johor Akur Bersatu Tanding Prk Mahkota Akan Bantu Calon Menang

Pas Johor Akur Bersatu Tanding Prk Mahkota Akan Bantu Calon Menang

papar berkaitan - pada 5/9/2024 - jumlah : 105 hits
freemalaysiatoday com 05 Sep 2024 10 00 AMPesuruhjaya PAS Johor Abdullah Husin berkata pihaknya tidak akan merayu terhadap keputusan pucuk pimpinan membenarkan Bersatu bertanding pada PRK Mahkota Pesuruhjaya PAS Johor Abdullah Husin berkata...
Umno Pilih Calon Boleh Menang Untuk Prk Mahkota

Umno Pilih Calon Boleh Menang Untuk Prk Mahkota

papar berkaitan - pada 4/9/2024 - jumlah : 90 hits
malaysiakini comNaib Presiden Umno Wan Rosdy Wan Ismail menegaskan bahawa calon yang akan mewakili parti itu pada pilihan raya kecil Mahkota adalah calon yang boleh menang Selain itu katanya calon berkenaan juga seorang yang boleh diterima ...
Syed Hussein Calon Bn Prk Mahkota

Syed Hussein Calon Bn Prk Mahkota

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 70 hits
Ketua Pemuda Umno Kluang Syed Hussein Syed Abdullah menjadi pilihan BN untuk bertanding mewakilinya pada PRK Mahkota 28 Sept nanti KLUANG Ketua Pemuda Umno Kluang Syed Hussien Syed Abdullah dipilih sebagai calon Barisan Nasional bagi PRK Ma...
Prk Mahkota Calon Penyokong Pn Berarak Sambil Berselawat Ke Pusat Penamaan Calon

Prk Mahkota Calon Penyokong Pn Berarak Sambil Berselawat Ke Pusat Penamaan Calon

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 82 hits
bharian com myOleh September 14 2024 9 10amPenyokong PN hadir di sekitar pusat penamaan calon bagi memberi sokongan kepada calon dinamakan parti itu untuk bertanding PRK DUN Mahkota pagi ini NSTP NUR AISYAH MAZALANKLUANG Ratusan penyokong b...
Bn Dijangka Menang Besar Prk Mahkota Annuar Musa

Bn Dijangka Menang Besar Prk Mahkota Annuar Musa

papar berkaitan - pada 9/9/2024 - jumlah : 69 hits
bharian com myOleh September 8 2024 3 55pmTan Sri Annuar Musa Foto BERNAMAKUALA LUMPUR Calon Barisan Nasional dijangka menang besar pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Mahkota mengulangi kejayaan diperoleh di Nenggiri bulan lalu P...
Prk Mahkota Laungan Hussien Bergema

Prk Mahkota Laungan Hussien Bergema

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 106 hits
bharian com myOleh September 14 2024 9 39amPenyokong BN mengiringi Syed Hussien ke pusat penamaan calon NSTP ALIAS ABD RANIKLUANG Laungan Hussien Hussien Hussien bergema ketika penyokong Barisan Nasional mengiringi Syed Hussien Syed Abdulla...
Gelanggang Prk Mahkota Dibuka Esok

Gelanggang Prk Mahkota Dibuka Esok

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 88 hits
Gelanggang Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Mahkota akan dibuka secara rasmi esok dengan bermulanya proses penamaan calon bagi PRK itu di Dewan Tunku Ibrahim Ismail di Kluang Setiap bakal calon diberi tempoh sejam bermula 9 hingga 1...
Prk Mahkota Bn Umpama Siar Siar Di Taman

Prk Mahkota Bn Umpama Siar Siar Di Taman

papar berkaitan - pada 9/9/2024 - jumlah : 69 hits
Zahid Hamidi nampaknya cuba memberi gambaran bahawa Barisan Nasional tidak akan mendapat laluan mudah untuk mempertahankan kerusi DUN Mahkota lantas menagih kerjasama erat semua parti dalam kerajaan perpaduan menggerakkan kempen bagi memena...
Prk Mahkota Annuar Lancar Perang Psikologi Terhadap Bn Tak Perkecil Bersatu

Prk Mahkota Annuar Lancar Perang Psikologi Terhadap Bn Tak Perkecil Bersatu

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 93 hits
freemalaysiatoday com 10 Sep 2024 08 00 AMPenganalisis berkata Annuar Musa sedar BN jauh di hadapan berdasarkan gabungan undinya dan PH berbanding 7 614 undi diperoleh PN pada PRN Johor 2022 BN mengumumkan Ketua Pemuda Umno Kluang Syed Huss...
Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

Ramai Di Atas Jalan Balik Kampung


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Apa Alasan Betapa Pentingnya Memberus Gigi 2 Kali Sehari Agaknya Ye Jom Baca

Belajar Public Speaking Langkah Penting Menuju Komunikasi Efektif

Pattani The Wood Hotel

Unlocking The Power Of Crypto How Fokawa Simplifies Digital Asset Trading

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Kabinet Kekal Dasar Sedia Ada Sijil Pengesahan Halal Secara Sukarela