Ini 8 Produk Pilihan Bantu Mama Hilangkan Stretch Mark Ketika Hamil


Tanda regangan atau stretch mark adalah masalah yang biasa terjadi dalam kalangan wanita. Garis memanjang biasanya berwarna perang seakan-akan ‘berkedut’ dan ada kalanya kelihatan seperti satu garisan merekah membuatkan seseorang itu rasa kurang senang setiap kali melihatnya.
Tanda regangan ini biasanya berlaku disebabkan kehamilan atau faktor perubahan saiz badan. Bagi wanita hamil tanda ini dianggap situasi normal pada kulit iaitu perubahan fizikal mahupun fisiologi tubuh termasuk hormon dalam badan.

Bagi wanita yang hamil, semakin besar kandungan maka makin besar regangan yang berlaku. Biasanya ia akan kelihatan pada paha, perut, dada dan bawah lengan. Hal ini kerana, ketika hamil paras hormon dalam badan meningkat seperti estrogen dan testeron menyebabkan kandungan kolagen pada kulit rendah.
Selain itu, bagi masalah tanda regangan yang tidak melibatkan kehamilan, ia dikaitkan dengan masalah selulit iaitu mungkin ada kena mengena dengan amalan gaya hidup kurang sihat sehingga membuatkan wanita atau lelaki turut mengalaminya.
Mungkin ada yang selesa untuk mencuba petua semulajadi untuk memudarkan parut regangan ini tetapi sebenarnya ada alternatif yang lagi mudah dan menjimatkan masa anda terutama bagi ibu yang sibuk menguruskan anak dan rumah tangga tetapi dalam masa sama nak menjaga kecantikan.
Bagi membantu anda mengatasi tanda regangan ini, ini antara beberapa produk yang boleh anda cuba.
1) Mama’s Choice Stretch Mark Cream
Mama’s Choice Stretch Mark Cream diformulasikan khusus untuk ibu hamil dan menyusu. Krim anti-stretch mark ini dapat merawat dan memperbaiki masalah regangan kulit. Dengan bahan utamanya Lipobelle Soyaglycone, aloe vera, shea butter, minyak zaitun dan minyak jojoba ia adalah produk yang selamat, halal dan semulajadi.
Lipobelle Soyaglycone yang menjadi bahan utama krim ini adalah satu inovasi terbaru dan ia berasaskan kacang soya yang dapat membantu kulit anda kekal sihat dengan pelbagai cara.
Selain itu, krim ini dapat meningkatkan pengeluaran kolagen pada kulit, membantu menyembuhkan dan memperbaiki kulit anda yang ada kesan regangan. Bukan itu sahaja, kulit anda akan lebih tebal hingga 12%, serta melindungi kulit anda dari regangan ketika perut semakin membesar.
Ia juga dicipta khas untuk mengurangkan kedutan dan meningkatkan penghidratan kulit dengan lebih lancar.
Bukan itu sahaja, Mama’s Choice Stretch Mark Cream ini juga boleh melegakan kegatalan kulit dan 100% selamat untuk kegunaan ibu mengandung, ibu berpantang/postpartum dan yang menyusukan bayi.
Disyorkan untuk mula pakai dari trimester kedua kandungan sampai enam bulan selepas bersalin dan sebaiknya digunakan secara konsisten untuk melindungi dan mengurangkan tanda regangan kulit.
Buat pengguna yang memilih produk Mama’s Choice Stretch Mark Cream ni anda tak perlu ragu-ragu kerana ia bebas dari paraben dan alkohol serta direka dan diuji secara dermatologi di makmal Singapura.
Selain bebas paraben dan alkohol, krim ini juga hypoallergenic bagi memastikan produk ini boleh digunakan oleh semua orang. Itu sebabnya krim ini juga selamat digunakan untuk ibu yang mempunyai kulit sensitif.
Menariknya juga, Mama’s Choice Stretch Mark Cream juga antara produk terlaris yang dijual secara dalam talian di Singapura, Indonesia dan Thailand pada harga yang sangat berpatutan.
2) Pureen Stretch Mark Lotion
Membantu mencegah dan mengurangkan kesan regangan. Ia disahkan Halal. Triple Action Formula mengandungi Cocoa Butter, Shea Butter, Almond Oil dan Rose Hip Seed Oil untuk melembapkan kulit dan melegakan kegatalan akibat kekeringan pada kulit.
3) Palmer’s Cocoa Butter Formula Massage Lotion for Stretch Marks
Membantu memperbaiki dan meningkatkan keanjalan kulit serta mengurangkan kemunculan tanda regangan daripada kesan stretch marks. Pure Cocoa Butter dan Shea Butter yang diperkaya vitamin E dan kolagen akan mengekalkan kelembapan supaya sentiasa lembut. Ibu hamil tidak perlu menunggu selepas kelahiran untuk sapuan krim ini. Gunakannya semasa sedang hamil ketika tanda-tanda stretch marks mula kelihatan. Ianya sesuai untuk kegunaan seluruh badan.
4) Buds Baby Stretch Mark Prevention Cream
Regangan yang berlaku dapat ditentang secara perlahan-lahan dengan penggunaan Buds Baby Stretch Mark Prevention Cream. Kombinasi ramuannya terdiri daripada shea butter, jojoba dan minyak zaitun. Selain itu ia diperkaya dengan vitamin E. Krim ini dipatenkan 100% mengandungi bahan organik tumbuhan. Dapat mengurangkan rasa kegatalan semasa terjadinya regangan pada kulit. Kesan stretch marks serta merta dapat dikurangkan dalam kelembapan kulit yang sentiasa terpelihara.
5) Sebamed Anti-Stretch Mark Cream
Krim anti-regangan formula lembut tiga kali ganda. Dengan nilai pH 5.5 mencegah kesan regangan, mengurangkan kesan regangan yang ada dan memulihkan tisu kulit. Selain itu sesuai juga digunakan oleh semua peringkat umur dan jenis kulit.
6) Cosmoderm Vitamin E 15,000 IU With Rosehip Oil
Cosmoderm Vitamin E 15,000 merupakan minyak yang dihasilkan daripada tumbuhan Rosehip yang berkesan untuk kesihatan kulit, memperbaiki struktur lapisan dalam kulit yang rosak kesan daripada parut stretch marks serta mengekalkan kelembapan kulit. Anda boleh menyapu ke seluruh permukaan kulit yang mengalami keregangan akibat stretch mark termasuk muka dan leher. Urutan minyak yang dilakukan dua ke tiga kali seminggu dapat melancarkan semula aliran darah pada bahagian kulit yang bermasalah.
7) Bio – Oil
Bio – Oil membantu memperbaiki kesan parut baru dan lama. Ia juga membantu mengurangkan kemungkinan kesan regangan semasa peningkatan usia remaja, kehamilan, dan peningkatan berat badan yang cepat. Selain itu, boleh membantu mengurangkan tanda regangan yang sedia ada.
8) Krim Pencegahan Stretch Marks Mustela
Diformulasikan khas untuk ibu mengandung, Krim Pencegahan Stretch Marks Mustela berfungsi dengan kulit anda untuk mengelakkan munculnya stretch mark. Krim regangan cepat menyerap ini terbukti selamat dan berkesan untuk ibu dan bayi dan 100% sesuai dengan penyusuan susu ibu.
Oleh itu, bagi ibu yang masih tercari-cari lagi produk yang bersesuaian untuk merawat regangan kulit anda, antara yang boleh di cuba adalah Mama’s Choice Stretch Mark Cream.
Selain harganya yang sangat berpatutan ia juga terbaik dan berbaloi dengan wang anda!
Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk ini, boleh ke website mamaschoice.my atau boleh dapatkan di Shopee dan Lazada.
The post Ini 8 Produk Pilihan Bantu Mama Hilangkan Stretch Mark Ketika Hamil appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ini-8-produk-pilihan-bantu-mama-hilangkan-stretch-mark-ketika-hamil/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 Produk Cosmoderm Untuk Hilangkan Jerawat Dan Parut Di Muka Cosmoderm Tea Tree Oil Dan Vitamin E

2 Produk Cosmoderm Untuk Hilangkan Jerawat Dan Parut Di Muka Cosmoderm Tea Tree Oil Dan Vitamin E

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 593 hits
2 PRODUK COSMODERM UNTUK HILANGKAN JERAWAT DAN PARUT DI MUKA COSMODERM TEA TREE OIL DAN VITAMIN E Masalah jerawat dan parut antara masalah besar di kulit wajah seseorang tidak kiralah lelaki mahupun seorang perempuan Jerawat sering kali di ...
Ketika Pn Hadapi Lebih Tekanan Pemberontak Dalam Bn Tiada Pilihan

Ketika Pn Hadapi Lebih Tekanan Pemberontak Dalam Bn Tiada Pilihan

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 169 hits
Robin AugustinPETALING JAYA Ahli Parlimen Barisan Nasional yang mesra dengan kerajaan pimpinan Perikatan Nasional tidak mempunyai banyak pilihan selain akur terhadap parti yang mahu menarik sokongan terhadap pentadbiran Perdana Menteri Muhy...
Malaysia Antara Negara Terbaik Bantu Rakyat Ketika Pkp

Malaysia Antara Negara Terbaik Bantu Rakyat Ketika Pkp

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 290 hits
COVID 19 serlah semangat perpaduan dan keprihatinan rakyat Malaysia Kota Bharu Malaysia antara negara terbaik dalam membantu rakyat yang berdepan dengan kesusahan sepanjang pandemik Covid 19 melanda Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Mente...
Pilihan Raya Tidak Sesuai Diadakan Ketika Pandemik Covid 19

Pilihan Raya Tidak Sesuai Diadakan Ketika Pandemik Covid 19

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 192 hits
Pilihan raya tidak sesuai diadakan ketika pandemik Covid 19 Naib Presiden Pas Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berpandangan pilihan raya tidak sesuai diadakan ketika ini kerana pandemik Covid 19 Menurut laporan Awani walaupun proses demokrasi i...
Dik Kau Boleh Nampak Kan Cuba Suluh Tepi Busut Tu Itu Ke Benda Tu Dua Beradik Didatangi Pocong Ketika Memancing

Dik Kau Boleh Nampak Kan Cuba Suluh Tepi Busut Tu Itu Ke Benda Tu Dua Beradik Didatangi Pocong Ketika Memancing

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 482 hits
The ReporterSetiap orang mempunyai pengalaman paranormal mistik masing masing Ini sekadar perkongsian sahaja Bagi yang lemah semangat anda tidak digalakkan untuk terus membaca Kejadian berlaku pada tahun 2021 Ketika itu aku berusia dalam li...
Doa Ketika Datang Bulan Haid

Doa Ketika Datang Bulan Haid

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 759 hits
AssalamualaikumBismillah1 Doa Pertama Kali Datang Bulan HaidAlhamdulillahi ala kulli halin wa astaghfirullaha min kulli dzanbin Segala puji bagi Allah atas segala perkara dan aku memohon kepadaMu Ya Allah daripada semua dosaku 2 Doa Sepanja...
Mahkamah Tinggi Kesatuan Eropah Putuskan Majikan Ada Kuasa Untuk Pecat Pekerja Yang Memakai Hijab Ketika Bertugas

Mahkamah Tinggi Kesatuan Eropah Putuskan Majikan Ada Kuasa Untuk Pecat Pekerja Yang Memakai Hijab Ketika Bertugas

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 199 hits
Mahkamah Tinggi Kesatuan Eropah telah memutuskan bahawa majikan boleh memecat mana mana pekerja wanita yang berhijab ketika bertugas lapor portal DW Keputusan itu dibuat berikutan kes yang difailkan oleh dua wanita Muslim di Jerman yang dig...
Lakukan Ketika Malas Itu Hebat

Lakukan Ketika Malas Itu Hebat

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 195 hits
LAKUKAN KETIKA MALAS ITU HEBAT Assalammualaikum wbt Malasnya la Rasa malas ni bukan dibuat buat Bila rasa malas datang memang tak boleh bawa bincang Nak lawan kena betul betul lawan dengan semangat itu pun selalu tewas Terbabas juga Penanga...
Ambil Iktibar Patuhi Sop Elak Peningkatan Kes Dalam Komuniti Ketika Aidiladha Rayu Noor Hisham

Ambil Iktibar Patuhi Sop Elak Peningkatan Kes Dalam Komuniti Ketika Aidiladha Rayu Noor Hisham

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 218 hits
Noor Hisham berkata 267 kluster komuniti dengan 17 106 kes positif dilaporkan tercetus susulan sambutan perayaan lalu iaitu Aidilfitri dan Hari Gawai PETALING JAYA Masyarakat diseru mengambil iktibar dengan sama sama menjaga diri dan keluar...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya