Ikhtiar Untuk Cara Hidup Sihat Dengan Mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In Sanivir




Ikhtiar Untuk Cara Hidup Sihat Dengan Mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir
Korang pernah dengar tentang cuka kurma? Abe nak share dengan korang info tentang Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir. Apa itu Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir? Jom Abe bagitahu... Cuka kurma mempunyai pelbagai khasiat untuk tubuh badan dan kesihatan. Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir sesuai dan bagus diamalkan untuk korang yang mempunyai masalah batuk dan sakit tekak yang akan berpanjangan. Ianya bagus untuk membantu melegakan batuk dan gatal tekak. Banyak khasiat yang  terkandung dalam Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ini tau, meh Abe ceritakan.


Apa Itu Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir? 

OXYMEL merupakan sejenis ramuan 100% campuran herba dari turun temurun sejak zaman  dahulu kala. KHAL pula adalah perahan buah-buahan terpilih yang akan diperap bagi menghasilkan cuka. Manakala In-Sãnivir adalah ramuan yang di adun khas untuk membantu memberi kelegaan pada orang yang sedang hadapi demam, selesema, batuk dan seangkatan dengannya.  
Ianya telah di adunkan bersama ketiga-tiga ramuan ini untuk menghasilkan minuman cuka yang terbaik untuk kesihatan badan. Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ini bukan hanya berasaskan Cuka Kurma Ajwa sahaja malah ianya mempunyai campuran extrak Pudina yang membantu lagi dalam melegakan batuk atau sakit tekak. 
   
Bahan Bahan Dalam Penghasilan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir
Sebagai seorang pengguna yang bijak, kita perlu tahu apakah bahan yang terkandung dalam satu satu produk sebelum membeli dan mengamalkan produk tersebut agar tidak membawa kemudaratan pada diri di kemudian hari. Apabila mengamalkan produk untuk diri sendiri dan juga keluarga, Abe akan pastikan produk yang kami ambil atau guna adalah produk yang selamat dan terjamin mutunya. Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir adalah produk;

- 100% Tanpa bahan kimia- 100% Tanpa bahan pengawet- 100% Tanpa sebarang Gula- 100% Tanpa sebarang Pewarna- 100% Tanpa sebarang Perisa

Ianya adalah gabungan ekstrak Pudina yang mempunyai 100% campuran herba  bermutu tinggi dan semulajadi. Ianya juga dari bahan-bahan yang halal dan dijaga kebersihannya.


Bahan-bahan utama Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ialah:

Madu HutanCuka Kurma AjwaEkstrak PudinaEkstrak Rumpai Laut 

Dengan mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir insyaAllah dapat membantu memberikan kesegaran tubuh badan kepada pengguna dan ianya membantu dalam  masalah berkaitan sistem pernafasan seperti selesema, batuk, mengurangkan mukus serta  kahak dan mengurangkan suhu badan.  
Produk terbaik yang dirumus daripada bahan alam semulajadi ini memberi banyak manfaat, khasiat dan kebaikan kepada pengguna di luar sana. 
   
Produk Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir adalah;

- 100% HALAL, suci dan bersih- 100% buatan tangan dan - 100% buatan sendiri


Khasiat Dan Kebaikan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir Untuk Kesihatan

Kandungan Nutrien Tinggi: Cuka kurma Ajwa kaya dengan nutrien penting seperti vitamin, mineral, dan  antioksidan yang dapat memberikan manfaat kesihatan secara menyeluruh.Antioksidan Kuat: Kelebihan antioksidan dalam cuka kurma Ajwa membantu melindungi sel-sel badan  daripada kerosakan radikal bebas, membantu melambatkan penuaan sel, dan  meningkatkan sistem imun.Pengawalan Gula Darah: Cuka kurma Ajwa telah dikaitkan dengan penurunan gula darah, memberikan faedah  kepada pesakit diabetes dengan mengawal dan membantu tahap glukosa dalam  darah.Pemulihan Sistem Pencernaan: Cuka ini membantu meningkatkan fungsi sistem pencernaan dan mengurangkan  masalah pencernaan seperti kembung dan sembelit.Peningkatan Tenaga: Kandungan nutrien dalam cuka kurma Ajwa dapat memberikan tenaga tambahan,  membantu mengatasi keletihan dan meningkatkan prestasi fizikal.Penurunan Berat Badan: Penggunaan cuka kurma Ajwa dapat membantu dalam usaha penurunan berat  badan dengan meningkatkan rasa kenyang dan mengawal selera makan.Penyokong Sistem Kardiovaskular: Kesan positif cuka kurma Ajwa terhadap kesihatan jantung membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular.Penyembuhan Luka Cepat: Cuka ini mempunyai sifat antibakteria yang dapat mempercepat proses penyembuhan luka dan mengurangkan risiko jangkitan.Menyokong Fungsi Hati: Kandungan aktif dalam cuka kurma Ajwa boleh membantu melindungi hati daripada  kerosakan dan meningkatkan fungsi hati secara keseluruhan.Pengurangan Radang: Sifat anti-radang cuka kurma Ajwa dapat membantu mengurangkan keadaan radang  dalam badan, memberikan perlindungan terhadap pelbagai penyakit. Produk ini dapat membantu korang yang mempunyai masalah batuk. Kalau korang ada masalah ni, elok sangat untuk korang amalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ni sebagai salah satu cara ikhtiar. Selebihnya kita berserah pada Allah SWT untuk kuasa penyembuhan.


Kelebihan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir:

Sangat bagus untuk membantu mengurangkan selesema, batuk, demamMeredakan segala macam jenis masalah dan gejala common fluMeredakan masalah sakit kepala, pening dan seumpamanyaMeredakan masalah selesema, kahak, dan mengecilkan mukus dironggaMemberi kelegaan daripada sakit tekak, batuk, demam dan seumpamanyaBertindak sebagai fast respons melawan virus berkaitan common fluMelancarkan pernafasan yang tersumbat akibat selesemaMembuang angin dalam badanBadan akan mudah sendawa dan membuang angin 
 
Cara Cara Mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir
Ianya digunakan secara tradisional sebagai minuman kesihatan yang boleh diambil 1 atau 2 sudu besar selepas makan atau bila diperlukan. Digalakkan minum air kosong secukupnya selepas pengambilan cuka Kurma Ajawa ini.



Dewasa:
1-2 sudu besar sekali minum, diambil selepas makan. Diikuti minum air putih 2  gelas. Minum dua kali sehari atau bila perlu atau sehingga gejala sembuh.
Kanak-kanak (Untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas):
1 sudu kecil selepas makan diikuti minum air putih 2 gelas. Minum dua kali sehari atau bila perlu atau sehingga gejala  sembuh. 
Untuk penjagaan kesihatan:
Ambil 2 sudu besar dicampurkan segelas air suam dan setengah sudu madu (apa-apa jenis dibolehkan). Minum 1x sehari sebelum sarapan pagi.
Untuk penjagaan kesihatan ibu mengandung:
Ambil setengah sudu khal dicampur air suam dan madu, minum sebelum sarapan. Sekali sehari sahaja.


Cara Penyimpanan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir
Simpan pada suhu bilik. Elakkan daripada haba panas dan cahaya matahari. Tidak perlu disimpan dalam peti ais.
Abe dah amalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir. Apa komen Abe?



Yang paling ketara perubahannya, Abe dapat rasakan sistem tubuh lebih segar ketika bangun daripada tidur. Selama ini batuk dan selesema juga hilang sepenuhnya. Lain betul daripada sebelum-sebelum ni yang mana Abe kalau time bangun tidur, duk sibuk dengan batuk. Tapi setelah seminggu amalkan, badan jadi segar dan batuk serta selesema dah tiada lagi, Alhamdulillah

Selain itu, badan terasa lebih ringan. Bab membuang pulak, smooth je flowsnya, hehehhehe. Sistem penghadaman yang baik adalah faktor utama untuk tubuh badan yang sihat dan jika sistem penghadaman tergangggu akan menyebabkan masalah kesihatan. Abe akan terus amalkan Cuka Kurma ni sebab dah terasa ia dah sebati dengan tubuh badan Abe, Alhamdulillah.


Cara Dapatkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir
Kalau korang berminat nak dapatkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir, korang boleh dapatkan secara online di Shopee. Klik je link ni. Senang kan. Dapatkan segera untuk seisi keluarga dan jalani hidup lebih sihat dengan mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir. Semoga pengambilan yang berterusan akan dapat membantu menjaga kesihatan korang sekeluarga dengan lebih baik. 


Link shopee: shopee.com.my/bknetwork 

Link produk: OXYMEL Khal In-Sãnivir


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.queachmad.com/2024/02/ikhtiar-untuk-cara-hidup-sihat-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Ini Dapat Melegakan Batuk Dan Sakit Tekak Dengan Pati Oxymel Khal In Sanivir

Cara Ini Dapat Melegakan Batuk Dan Sakit Tekak Dengan Pati Oxymel Khal In Sanivir

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 147 hits
Baru baru ni anak Mimin si Fayyadh Affan tu dia kena tahan wad rentetan dari demam lepas sambut hari lahir dia awal bulan 12 Dia diwadkan sebab tiba tiba batuk dan selesama 24hb Disember 2023 waktu pagi waktu tengah hari dah dengar nafas di...
Berat Tak Mahu Naik Masa Hamil Ni Cara Sihat Naikkan Berat Mama

Berat Tak Mahu Naik Masa Hamil Ni Cara Sihat Naikkan Berat Mama

papar berkaitan - pada 14/2/2024 - jumlah : 85 hits
Setiap kali hendak membuat pemeriksaan bulanan ibu hamil pasti risau kenaikan dan atau penurunan berat badan waktu hamil Bimbang dimarahi doktor jika berat tidak naik Ini yang disyorkan oleh pakar otak Dr Rizal Abu Bakar untuk naikkan berat...
Oxymel Khal In S Nivir Alternatif Kepada Ubat Batuk

Oxymel Khal In S Nivir Alternatif Kepada Ubat Batuk

papar berkaitan - pada 21/2/2024 - jumlah : 137 hits
AssalamualaikumKorang as parents ajar anak makan ubat tak kalau diorang tak sihat Contoh macam demam ke batuk atau selesema Kalau demam je Fatin bagi anak anak makan ubat Selesema je memang big no Lagi lagi yang buatkan mengantuk tu Dari an...
Pati Oxymel Khal Melegakan Batuk Berpanjangan

Pati Oxymel Khal Melegakan Batuk Berpanjangan

papar berkaitan - pada 21/2/2024 - jumlah : 154 hits
Gabungan Bahan Semulajadi Melegakan Batuk Ramai yang dah ketahui khasiat cuka kurma madu pudina boleh melegakan batuk serta kahak Malah sangat baik untuk selsema flu dan demam Memandangkan Cik Sue mengalami batuk berpanjangan dah macam maca...
Kunyit Dengan Minyak Kelapa Dara Rawat Selesema Bayi Cara Alami

Kunyit Dengan Minyak Kelapa Dara Rawat Selesema Bayi Cara Alami

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 97 hits
Bila anak selesema selain ubat mama dan papa juga boleh gunakan cara alami dengan menggunakan kunyit Campurkan kunyit dan minyak kelapa dara Selama ini kita mungkin pandang rendah pada kunyit tanpa mengetahui rupanya ia boleh merawat macam ...
Cara Mudah Buat Kek Coklat Moist Leleh

Cara Mudah Buat Kek Coklat Moist Leleh

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 163 hits
AssalamualaikumBismillahKek Coklat Moist ni memang sangat popular Nak buat pun tak susah boleh jadi peluang berniaga juga Resepi ni buat kek coklat moist yang premium tapi bahan bahannya tak mahal sangat nbsp Sejak berkahwin antara resepi y...
Cara Memilih Situs Bo Togel Online Terpercaya Untuk Bermain Aman

Cara Memilih Situs Bo Togel Online Terpercaya Untuk Bermain Aman

papar berkaitan - pada 6/2/2024 - jumlah : 121 hits
Cara Memilih Situs Bo Togel Online Terpercaya untuk Bermain Aman Apakah Anda seorang penggemar togel online Jika ya maka Anda pasti memahami betapa pentingnya memilih situs bo togel online terpercaya untuk bermain aman Dalam dunia internet ...
Saya Mahu Musa Dibesarkan Dengan Cara Terbaik Mizz Nina Ibu Angkat Musa Yang Sah Tiada Lagi Pertikaian

Saya Mahu Musa Dibesarkan Dengan Cara Terbaik Mizz Nina Ibu Angkat Musa Yang Sah Tiada Lagi Pertikaian

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 103 hits
Tiada lagi sebarang pertikaian Aktivis kemanusiaan Mizz Nina mengesahkan dia mempunyai dokumen lengkap sebagai penjaga yang sah kepada anak angkatnya Musa malah tidak mahu hal itu dibangkitkan lagi Nina hadir ke mahkamah hari ini bagi mengh...
Nak Mandi Dalam Pantang Pun Ada Caranya Ini Cara Mandi Yang Betul

Nak Mandi Dalam Pantang Pun Ada Caranya Ini Cara Mandi Yang Betul

papar berkaitan - pada 5/2/2024 - jumlah : 113 hits
Selepas melahirkan anak seluruh tubuh terasa lemah longlai kerana kehilangan banyak tenaga semasa proses melahirkan Di tambah pula dengan rasa tidak selesa dan rimas dengan keadaan tubuh Ini menyebabkan wanita mahu segera untuk mandi dan me...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


User Generated Content

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Seni Membaca Surat Attin Dari Ustadz Manis Dan Seni Membaca Solawat By

Doa Agar Hati Tenang

Bermulalah Perjalanan Dengan Pendakap Gigi

Eur Usd 9 Mei Kenaikan Harga Telah Melemah