Ikan Kembung Masak Lemak Cili Api Pedas Berapi


Ikan Kembung Masak Lemak Cili Api Pedas Berapi. Masak apa dinner korang? Tapau atau masak sendiri? Kalau masak sendiri, kita geng 😅😅 kalau tak sempat masak nak buat macam mana, kan? Kadang-kadang jalan jem pun boleh jadi sebab kita tak sempat masak lauk untuk dinner.
Kami makan berlaukkan ikan kembung masak lemak cili api. Pedas kaw gitu



Pedas tapi sedap cili api ikan kembung ni. Pedas-pedas pun sempat anak bujang bongsu saya ni hirup kuah dia
  Baca : Lebih 500 Resepi Sedap Dan Mudah Untuk Dicuba!!💖💥
berkaitan resepi mudah, resepi sedap, masakan kampung, macam-macam resepi, menu sarapan, menu lauk-pauk tengahari, menu makan malam, kuih muih, kuih raya tradisional, resepi yang mudah untuk dicuba

Ikan Kembung Masak Lemak Cili Api Pedas Berapi
Nak cuba buat resepi ikan kembung lemak cili api pedas berapi?? Boleh ikuti resepinya di bawah

Bahan-bahan:
6 ekor ikan kembung, dibersihkan1 biji bawang besar merah - kisar3 Ulas bawang putih - kisar2 inci halia - kisar15 tangkai cili padi merah - kisar10 tangkai cili padi hijau - kisar2 sudu kecil serbuk kunyit - kisar sekali2 batang serai - dititikGaram dan gula secukupnya1 kotak santan - dibancuh dengan air secukupnya1 keping asam keping


Cara penyediaan ikan kembung masak cili padi pedas berapi
1. Panaskan minyak. Tumis segala bahan kisar bersama dengan serai hingga naik bau
2. Tambahkan sedikit air jika bahan kisar pekat sangat
3. Kemudian masukkan ikan satu persatu. Biarkan seketika
4. Masukkan santan dan kacau rata. Kacau perlahan sebab isi ikan kembung tu lembut ya, takut nanti ikan hancur
5. Perisakan dengan garam dan gula, jika suka
6. Kecilkan api, biar mendidih sekejap. Kemudian matikan api. Siap untuk dihidangkan buat keluarga




Siap dah lauk kita malam ni iaitu ikan kembung masak lemak cili padi. Pedas tak terkata weii, kena. sediakan air di sebelah ya. Kalau you all tak suka pedas, maka kurangkan jumlah cili padi tersebut

Selamat mencuba
Selamat membaca, Sebarkan bahagia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aynorablogs.com/2022/01/ikan-kembung-masak-lemak-cili-api-pedas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siput Sedut Masak Lemak Cili Api

Siput Sedut Masak Lemak Cili Api

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 122 hits
Assalamualaikum SETIAP kali nampak siput sedut di pasar mesti terbayang sedapnya jika dapat makan Siput Sedut Masak Lemak Cili Api Tapi nak menyiangnya tu bercintalah pulak Jadinya cuma hanya memandang jer la plastik siput tu sambil berlalu...
Sambal Sotong Ayam Masak Lemak Cili Api Menu Tengahari Ni

Sambal Sotong Ayam Masak Lemak Cili Api Menu Tengahari Ni

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 159 hits
Assalamualaikum Hi korang Hari ni cukup 2 lauk je ye eh 3 la sebab nak goreng ikan masin jugak hari ni xde sayur sebab dah abis stock ada la Pak Zain beli macam sawi tapi pahit giler Pak Zain salah capai dia kata dia capai sawi terus masuk ...
Resepi Ayam Masak Cili Kering Memukau

Resepi Ayam Masak Cili Kering Memukau

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 90 hits
Resepi Ayam Masak Cili Kering Memukau MASAKAN berasaskan ayam memang selalu digemari ramai tidak kira kanak kanak mahupun dewasa Hampir semua keluarga sangat menyukai ayam dan menjadikannya lauk pauk harian Bila sebut pasal ayam aduhai Tiba...
Sedapnya Lauk Pucuk Ubi Masak Lemak

Sedapnya Lauk Pucuk Ubi Masak Lemak

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 151 hits
Assalamualaikum semua Alhamdulillah dah setengah bulan Januari 2022 dah kita Cepat betul rasa masa berlalu Masa bawa anak anak balik ke kampung dua minggu lepas mak ada masakkan lauk pucuk ubi masak lemak Lama betul tak makan lauk ni Kalau ...
Masak Sayur Pedas Timun Ikut Resipi Arwah Mak Sedap Tak Terkata

Masak Sayur Pedas Timun Ikut Resipi Arwah Mak Sedap Tak Terkata

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 174 hits
Sayur Pedas Timun merupakan lauk orang kampung yang sangat sedap dan mudah penyediaannya Walaupun ringkas sebegini tetapi rasanya membuatkan anda boleh tambah nasi beberapa kali Cuma padankan dengan lauk sampingan yang lain seperti ikan gor...
Cara Mudah Buat Cili Jeruk Tanpa Masak Potong Gaul Siap

Cara Mudah Buat Cili Jeruk Tanpa Masak Potong Gaul Siap

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 117 hits
Kalau makan mi nasi atau kuey teow goreng memang sedap kalau dinikmati bersama cili jeruk ni Ada cara yang mudah dan cepat untuk buat cili jeruk tanpa masak Cara yang dikongsikan saudari Aisyah Humaira ini hanyalah potong dan gaul dah siap ...
Resepi Cara Masak Asam Pedas Daging Tetel

Resepi Cara Masak Asam Pedas Daging Tetel

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 178 hits
Assalamualaikum Hi korang Ada kat sini yang suka Asam Pedas Tetel SA adalah salah seorang peminat tegar asam pedas tetel kalau pergi Melaka memang akan cari port asam pedas best ni cumanya SA x pandai masak Asam Pedas yang melibatkan tetel ...
Cara Simple Masak Nasi Lemak Pandan Sambal Ayam Goreng Berempah

Cara Simple Masak Nasi Lemak Pandan Sambal Ayam Goreng Berempah

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 138 hits
Menu nasi lemak antara yang mudah untuk dimasak dan senang disediakan buat hidangan keluarga Resipi nasi lemak pandan bersama sambal dan ayam goreng berempah yang dikongsi Nurul Huda Sulaiman ini mudah saja untuk dimasak NASI LEMAK BERSAMA ...
Resepi Ikan Patin Masak Tempoyak

Resepi Ikan Patin Masak Tempoyak

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 192 hits
Assalamualaikum hai semua Kali nie Kak Sue nak kongsi Resepi Ikan Patin Masak Tempoyak pula dengan korang Haa mesti ada ramai peminat Ikan Patin Masak Tempoyak kat sini kan Tapi nak bagi tau sesiap nie Kak Sue masak menu kegemaran ramai iku...
Kejayaan Pengkhianatan Zahid Konco Kepada Tuhan Politik D A P Mereka

Terkini Senarai Inisiatif Bantuan Belanjawan Negeri Selangor 2023 Bantuan Yang Boleh Dimohon Rakyat

First Time Menikmati Hi Tea Buffet Lunch Kat Causeway Cafe St Giles Southkey Mid Valley Southkey Jb

Kita Telah Berjaya

5 Sebab Tiara Sendayan Adalah Projek Penjualan Perumahan Terbaik

Seven Spooky Places In Malaysia You Should Check Out

Tudia Calon Ph Bn Parlimen Padang Serai Bercakaran Isu Tarik Diri

Anwar Should Unravel The Mystery Of Raymond Koh 2 Others



5 Spesis Hidupan Yang Dinamakan Sempena Tokoh dan Selebriti

Berapa Gaji Pengadil Piala Dunia

Ramalan Peserta Gegar Vaganza 2023 Musim 10 GV10

8 Barangan Yang Lebih Baik Anda Beli Terpakai

Keputusan Markah Konsert Akhir Gegar Vaganza 2022 GV9 Juara Pemenang Finalis


Drama Kudeta Lakonan Vanidah Imran

2023 S 3 Big Kitchen Trends

Ways To Use Curtain Sheers In Your Home Decor

3 Maut 5 Cedera Nahas 2 Kenderaan Di Kluang

Brazil Hilang Semangat Tanpa Neymar

Informasi Yang Tular Di Media Sosial Berkenaan Empat Bantuan Kerajaan Adalah Tidak Benar