Ibu Rayu Penculik Bebaskan Anaknya



Seorang ibu hari ini merayu agar anak lelakinya yang diculik dan dilarikan ke negara jiran sejak lebih setahun dibebaskan kerana keluarnya telahpun menuruti segala kemahuan pihak penculik berkenaan.

Wan Shariza Wan Zulkifli, 51, berkata sejak Mohamad Aiman Zafri, 25, dilarikan sekumpulan lelaki pada Julai tahun lepas dan membayar RM22,000 sebagai wang tebusan namun anaknya itu sehingga sekarang masih belum dibebaskan kumpulan itu.


Loading... “Saya tidak tahu bagaimana nasib anak kedua saya itu sama ada masih hidup atau tiada dan saya berharap jika masih hidup, dia dapat dilepaskan untuk kembali ke pangkuan keluarga,” katanya kepada pemberita di Kota Bharu, hari ini.

Wan Shariza berkata anaknya dibawa lari dalam kejadian 11 malam di Jalan Pekeliling di sini pada 5 Julai 2017 tanpa mengetahui punca sebenar anaknya itu dilarikan.

“Namun penculik ada meminta wang tebusan sebanyak RM50,000 dengan mengatakan anaknya itu ada berhutang dengan mereka,” katanya.
Ketika kejadian Mohamad Aiman serta isterinya Nur Azra Syazwani Abdullah, 25, dalam perjalanan pulang dari tempat kerja dengan menaiki sebuah kereta Perodua Kancil sebelum mereka berhenti di sebuah kedai runcit dan secara tiba-tiba tiga lelaki bersenjatakan kayu keluar dari kereta dan memaksa mangsa masuk ke kereta mereka.

Sementara itu, Nur Azra berkata, melalui panggilan telefon daripada suaminya selang tidak lama selepas itu sempat memberitahu penculik akan membawanya ke Pekan Golok, Selatan Thailand untuk berbincang suatu perkara.

Dia yang bekerja sebagai penyambut tetamu sebuah hotel dekat Wakaf Che Yeh di Kelantan, berkata selepas kejadian dia terus membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu kira-kira pukul 12 tengah malam, hari yang sama berhubung kejadian.

Pada keesokannya, seorang lelaki menggunakan nombor telefon pendaftaran negara jiran menghubungi dengan meminta wang sebanyak RM50,000 sebagai tebusan jika mahu melihat suaminya selamat.

"Ketika perbincangan kami merayu agar wang tebusan dikurangkan daripada RM50,000 kepada RM20,000 dan ditambah lagi RM2,000 selepas itu kerana tidak mempunyai wang dan selepas persetujuan dicapai wang berkenaan diarah ditinggalkan di sebuah perhentian bas di Batu Karang, Rantau Panjang kira-kira pukul 8 malam pada 14 Julai 2017,” katanya.

“Setelah berbuat demikian, kami diminta mengambil mangsa di Pengkalan Lubok, Rantau Panjang. Namun, kami menunggu hingga pukul 1.00 pagi tetapi suami saya tidak kelihatan,” katanya.
Nor Azra berkata suspek kemudian ada menghubungi keluarganya lagi untuk mendapatkan baki wang tebusan dan kali terakhir mendapat berita tentang mangsa pada 13 Ogos tahun lepas dan merayu agar suamniya itu dilepaskan dan tidak dicederakan.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Supt Noor Halim Nordin berkata, pihak polis sebenarnya masih meneruskan siasatan kes yang diklasifikasikan mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana melarikan orang ke negara jiran.

Beliau berkata polis juga merujuk kes berkenaan kepada pihak berkuasa negara jiran dan Interpol untuk sebarang maklumat.

"Berkaitan kes itu polis turut melakukan serbuan di Rantau Panjang dan menahan seorang wanita dan empat lelaki berusia antara 21 hingga 26 tahun dan kita percaya kesemua yang terlibat mengenali antara satu sama lain,” katanya.

- Bernama

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2018/11/ibu-rayu-penculik-bebaskan-anaknya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Miris Ibu Ini Nekat Jual Ginjal Hanya Karena Ingin Membelikan Ponsel Untuk Anaknya

Miris Ibu Ini Nekat Jual Ginjal Hanya Karena Ingin Membelikan Ponsel Untuk Anaknya

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 264 hits
Kasih sayang seorang ibu kepada sang anak sangatlah besar Ia akan menuruti semua keinginan buah hatinya walaupun itu akan membuatnya menderita sekalipun Seperti seorang ibu yang bernama Juwarti ini ia rela menjual ginjalnya demi memenuhi ke...
Ibu Bawa Mangga Dituduh Penculik Anak Akun Fb Heni Natalia Dipolisikan

Ibu Bawa Mangga Dituduh Penculik Anak Akun Fb Heni Natalia Dipolisikan

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 296 hits
Ibu bawa mangga dituduh penculik anak akun FB Heni Natalia dipolisikan Kepada petugas Sartika menceritakan tuduhan itu diketahuinya dari sepupunya yang melihat postingan menyebar ke Facebook Penasaran Sartika pun memastikan dan dia kaget me...
Ibu Maut Selepas Melindungi Anaknya Dari Letupan Skuter Elektrik

Ibu Maut Selepas Melindungi Anaknya Dari Letupan Skuter Elektrik

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 337 hits
Ibu maut selepas melindungi anaknya dari letupan skuter elektrikMalang tak berbau sebuah motosikal skuter jenis elektrik yang ditinggalkan dalam keadaan dicas di depan pangsapuri terbakar dan meletup Dalam masa yang sama seorang wanita cuba...
Lawatan Pelajar Politeknik Metro Johor Bahru Ke Ibu Pejabat Yapeim

Lawatan Pelajar Politeknik Metro Johor Bahru Ke Ibu Pejabat Yapeim

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 836 hits
Lawatan dari pelajar Diploma Perbankan Islam Politeknik METrO Johor Bharu Johor ke Ibu Pejabat YaPEIM
Tun Rahah Mohamed Noah Doa Seorang Ibu

Tun Rahah Mohamed Noah Doa Seorang Ibu

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 236 hits
Tun Rahah Mohamed Noah Doa Seorang Ibu Credit Fiena Jaga Dia Untukku
Derita Ibu Dan Anak Apabila Ayah Kahwin Empat

Derita Ibu Dan Anak Apabila Ayah Kahwin Empat

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 624 hits
Bukan niat untuk memburuk burukkan ayah kandung tetapi saya mahu masyarakat juga tahu bagaimana penderitaan yang ditanggung anak anak yang menjadi mangsa tidak bertanggungjawab lelaki bernama ayah Walaupun saya belum mendirikan rumahtangga ...
Tetapkan Rutin Makan Menyusu Tidur Serentak Ibu Ini Kongsi Tekniknya Uruskan Anak Kembar

Tetapkan Rutin Makan Menyusu Tidur Serentak Ibu Ini Kongsi Tekniknya Uruskan Anak Kembar

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 249 hits
Rezeki Allah nak bagi dalam pelbagai cara Cuma kita tak tahu macam mana rezeki yang dah ditentukan pada kita Rezeki anak wang kerjaya antara yang cukup berharga buat seseorang dalam hidup mereka Begitu juga buat pasangan suami isteri ini Si...
Bahaya Stres Seorang Ibu Kalau Pasangan Tak Peduli Nampak Macam Kuat Tapi Boleh Sampai Kelar Anak

Bahaya Stres Seorang Ibu Kalau Pasangan Tak Peduli Nampak Macam Kuat Tapi Boleh Sampai Kelar Anak

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 367 hits
Stres seorang ibu tidak sama seperti seorang bapa Para suami fahamilah cara untuk menghadapi isteri yang stres Jangan pandang remeh dan dan anggap isteri seorang yang kuat kerana stres dan murung boleh menyebabkan sesuatu yang buruk di luar...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord