Ibu Bapa Mula Bimbang Keselamatan Anak Di Sekolah



Ibu bapa mula bimbang keselamatan anak di sekolah
SUNGAI PETANI – Kalangan ibu bapa meluahkan rasa bimbang susulan peningkatan jumlah kluster Covid-19 dalam kalangan pelajar di asrama sekolah di ne­geri ini sejak kebelakangan ini.
Seorang waris dari Sungai Lalang dekat sini, Norshuhaida Muhammad Ali, 44, berkata dia mempunyai tiga orang anak yang masih bersekolah.
Katanya, seorang anak pe­rempuan kini bersekolah di sekolah berasrama iaitu di Sekolah Menengah Agama Fauzi di Yan dekat sini.
Ujarnya, pihak sekolah baru sahaja memaklumkan bahawa waris sudah tidak dibenarkan untuk menghantar makanan ke asrama sejak dua hari lalu sebagai langkah keselamatan.
“Sebagai ibu sudah pasti saya bimbang mengenai keselamatan dan kesihatan anak-anak.
“Saya berharap agar pihak sekolah dapat mengambil tindakan sewajarnya supaya tiada penularan Covid-19 dalam kalangan pelajar di asrama,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.
Seorang ibu dari Kota Kuala Muda, di sini, Suzana Saad, 44, berkata, penularan kes Co­vid-19 di sekolah anaknya iaitu di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kota Kuala Muda bagi Kluster Dah Jalan Pantai membuatkan dia semakin bimbang untuk menghantar anak ke sekolah.
Katanya, meskipun anaknya tidak tinggal di asrama, namun risiko untuk dijangkiti tetap ada memandangkan mereka akan bertemu dengan rakan-rakan sekolah setiap hari.
“Sebagai ibu, saya bimbang akan keselamatan anak-anak, namun begitu saya juga terpaksa akur dengan situasi pandemik di negara kita ketika ini,” katanya.
Seorang lagi waris dari Guar Chempedak, dekat sini, Noor Hanim Bohari, 39, berkata dia mempunyai seorang anak yang kini menyambung pelajaran di Kolej Matrikulasi Kedah dan tiga orang lagi masih bersekolah di sekolah menengah dan sekolah kebangsaan.
Katanya, dia sentiasa berpesan kepada anak-anaknya supaya mematuhi prosedur operasi standard (SOP) di pusat pengajian masing-masing selain membekalkan makanan tambahan seperti vitamin C kepada mereka.
“Saya harap ibu bapa peka dengan kesihatan anak-anak, jika lihat anak tidak sihat jangan benarkan mereka ke sekolah,” ujarnya.
Pengarah Kesihatan Negeri Kedah, Dr. Othman Warijo berkata, sebanyak sembilan kluster membabitkan institusi pendidikan dengan seramai 1,120 pelajar disahkan positif Covid-19 setakat ini di Kedah.
Ujarnya, satu kluster baharu diisytihar semalam iaitu Kluster Dah Teratai Jingga babit 18 pelajar Maktab Mahmud Alor Setar.
Katanya, kluster pendidikan pertama yang dikesan adalah pada 11 Januari lalu iaitu Kluster Dah Che Bema membabitkan Kompleks Al-Hidayah, Desa Keda, Sungai Petani (sekolah tahfiz) dalam daerah Kuala Muda.
“Kluster pendidikan kedua pula dikesan pada 17 Januari lalu iaitu Kluster Dah Jalan Merbau diikuti Kluster Dah Penyarum, Kluster Dah Teluk Teduri dan Kluster Dah Jalan Pantai.
“Seterusnya Kluster Dah Padang Halban, Kluster Dah Sungai Kob, Kluster Dah Sungai Limau dan Kluster Dah Teratai Jingga,” katanya ketika dihubungi di sini semalam. K Online
Ibu bapa mula bimbang keselamatan anak di sekolah
Baca Artikel Menarik :
Wakil rakyat pembangkang ‘ghaib’ ketika bencana banjir – Ismail Menakjubkan! Seekor Rusa Melompat Sebelum ‘Terbang’ Tinggi Ke Udara [VIDEO] Unsur mistik dalam kehilangan Kamaliah? Khalid serah banglo, penthouse, kereta selepas isteri setuju poligami Orang utan bunuh manusia: Kenyataan Zuraida undang kecaman netizen Alfie Zumi dipukul kumpulan lelaki bermotosikal Poster man UMNO, awalkan PRU15 Suria KLCC cat semula dekorasi Tahun Baharu Cina selepas dikecam Azhan Rani Ingat Detik Kemalangan, Puncanya 2 Remaja Naik Motor Kapcai Tengah Bersembang Teguran Nik Abduh dibidas Sanusi Angkara Pagar Rumah Rupanya Mengundang Sengsara Layari Laman Facebook MYKMU</a
Nabila Huda bakal berdepan tindakan saman

Zul Ariffin buka mulut tentang hubungan dengan Sabrina

Cerai, hilang datuk dalam sehari

The post Ibu bapa mula bimbang keselamatan anak di sekolah appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/21/ibu-bapa-mula-bimbang-keselamatan-anak-di-sekolah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Perlu Hantar Anak Ke Sekolah Kalau Demam Batuk Sesak Nafas Norma Baharu Yang Ibu Bapa Perlu Cakna

Tak Perlu Hantar Anak Ke Sekolah Kalau Demam Batuk Sesak Nafas Norma Baharu Yang Ibu Bapa Perlu Cakna

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 171 hits
Dalam memastikan sesi pembelajaran dan pengajaran secara FIZIKAL di institusi pendidikan yang selamat ibu bapa juga turut memainkan peranan yang penting Pematuhan norma baharu dan pembudayaan hidup sihat amat penting bagi meningkatkan daya ...
Raudhah Islamic School Sekolah Baru Anak Anak 2022

Raudhah Islamic School Sekolah Baru Anak Anak 2022

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 743 hits
Allah Allah tak tahu nak luahkan rasa macamna Ada hikmah sebalik duka Sejak sessi persekolahan buka anak anak p sekolah balik dengan keceriaan 4 orang sekolah sama berebut nak cerita hari hari yang depa lalui By turn nak cakap semua excited...
Bapa Mengaku Tak Bersalah Dera 7 Anak Cederakan Isteri

Bapa Mengaku Tak Bersalah Dera 7 Anak Cederakan Isteri

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 136 hits
GEORGE TOWN Seorang bapa hari ini mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen atas tujuh pertuduhan mendera tujuh orang anaknya berumur lima hingga 14 tahun pada tahun lalu Tertuduh berumur 42 tahun yang bekerja sebagai pembantu peniaga di Pa...
Ibu Pening Anak Teringin Nak Rambut Biru Tapi Semua Ini Hanya Sementara Daddy Dia Macam Tak Bagi

Ibu Pening Anak Teringin Nak Rambut Biru Tapi Semua Ini Hanya Sementara Daddy Dia Macam Tak Bagi

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 254 hits
GENERASI dahulu dan sekarang cukup berbeza Kecanggihan teknologi menjadikan dunia pada masa kini tanpa sempadan Ini secara tidak lansung mended4hkan generasi muda kepada trend budaya malah fesyen yang lebih pelbagai Berkongsi video anaknya ...
Beg Sekolah Berat Tak Bagus Untuk Kesihatan Anak Beli Beg Jenis Paling Ringan

Beg Sekolah Berat Tak Bagus Untuk Kesihatan Anak Beli Beg Jenis Paling Ringan

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 224 hits
Tidak dinafikan pelbagai gaya dan ragam anak ke sekolah dengan beg masing masing Kita nampak anak selesa rupanya anak menanggung bebanan yang banyak disebalik beg sekolahnya Sudahlah buku teks berlambak dengan jadual yang padat setiap hari ...
Bapa Tetap Maafkan Anak Penggal Kepala Ibunya Sebab Tak Dapat Duit Untuk Beli Dadah

Bapa Tetap Maafkan Anak Penggal Kepala Ibunya Sebab Tak Dapat Duit Untuk Beli Dadah

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 152 hits
Penganggur yang memenggal kepala ibu kandungnya pada Sabtu lalu di Kampung Baru Pasir Penambang dikatakan berpunca dari suspek yang berang dengan mangsa enggan memberinya wang untuk memberi bekalan dadah Dalam sidang media Isnin Ketua Polis...
Menurut Kajian Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Kuat Berleter

Menurut Kajian Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Kuat Berleter

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 158 hits
Jika anda seorang yang suka membebel atau berleter jangan risau kerana ia akan memberikan kebaikkan pada pasangan atau anak anda Kajian yang dilakukan oleh Universiti of Essex di England mendapati anak yang didesak oleh ibu atau bapa ketika...
Bimbang Dijangkiti Covid 19 Guru Letak Anak Positif Covid 19 Dalam But Kereta

Bimbang Dijangkiti Covid 19 Guru Letak Anak Positif Covid 19 Dalam But Kereta

papar berkaitan - pada 10/1/2022 - jumlah : 163 hits
Seorang guru di Amerika Syarikat dipercayai meletakkan anaknya yang positif Covid 19 ke dalam but kereta kerana bimbang dirinya akan dijangkiti virus berkenaan jika duduk dengan jarak yang dekat Guru terbabit dikenali sebagai Sarah Beam dit...
Selepas Anak Terlepas Hvkuman Penjar4 Ini Kata2 Ibu Daniel Kepada Pihak Masjid

Selepas Anak Terlepas Hvkuman Penjar4 Ini Kata2 Ibu Daniel Kepada Pihak Masjid

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 329 hits
MAHKAMAH Tinggi Shah Alam pada Isnin mengenepikan hukum4n penj4ra 10 hari dan denda RM4 000 terhadap Daniel Iskandar remaja yang didakwa atas kesal5han cubaan menc uri tabung masjid di Kuang Rawang minggu lalu
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan