Hukuman Mati Blood Eagle Teknik Penyeksaan Viking Paling Ngeri Kejam Dalam Sejarah Kehidupan Manusia


Untuk korang yang tak tahu, Viking adalah orang Skandinavia yang pergi menyerang tanah atau perairan di luar kawasan Skandinavia pada abad ke-8 hingga ke-11.
Kalau korang pernah tengok series Vikings dekat History Channel, korang memang tahulah yang dorang ni memang akan gunakan kekerasan sebab nak rampas harta dan tanah dan dorang buat semua ni atas nama tuhan-tuhan dorang dan salah satunya adalah Odin.
Fun Fact: Dorang percaya kalau dorang mati masa tengah berlawan untuk masa menyerang tanah orang lain ni, dorang akan diangkat masuk ke dalam syurga dorang yang dipanggil Valhalla. Di sana, dorang akan duduk bersama tuhan-tuhan dorang dan pejuang-pejuang yang mati masa berperang. Macam orang Islam lah, mati syahid gitu.
Blood Eagle

Viking ni kalau dorang bunuh atau hukum orang, memang dorang tak ada belas kesian tau. Dorang memang kejam dan tak ada rasa belas kasihan. So, kali ni admin nak cerita pasal salah satu teknik dorang dalam menghukum orang. Teknik ni dipanggil sebagai Blood Eagle.
Blood Eagle, dikatakan hukuman paling kejam dalam sejarah manusia sampaikan pakar sejarah susah nak percaya yang benda ni betul-betul berlaku.
Dalam series Vikings, dorang describe Blood Eagle ni sebagai teknik penyeksaan yang paling kejam dan menakutkan yang pernah dicipta:
Mangsa akan dibiarkan hidup sementara dorang tikam belakang badan dan kelar tulang belakang supaya tulang rusuk, paru-paru dan usus boleh dikeluarkan dan dibentuk menjadi sayap berdarah.”
Sejarah hukuman Blood Eagle
Menurut AllThatsInteresting, penggunaan terawal hukuman Blood Eagle dikatakan berlaku pada tahun 867. Ia berlaku beberapa tahun sebelum Aella, Raja Northumbria (kini dikenalik sebagai North Yorkshire, England), menjadi mangsa serangan Viking.
Aella telah membunuh ketua Viking, Ragnar Lothbrok dengan membuang dia ke dalam lubang berisi ular hidup berbisa.
Sebagai pembalasan, anak-anak Ragnar telah menyerang England pada tahun 865. Ketika itu, Ivar The Boneless, anak Ragnar, Viking yang paling digeruni mahukan Aella mati.
Dah semestinya kalau bunuh Aella macam tu je takkan cukup untuk membalas penderitaan Ragnar semasa dia dibunuh.
So, Ivar nak jadikan Aella sebagai contoh dan buat musuh-musuh dia rasa takut dengannya.
Sebab tu, dia menghukum Aella dengan hukuman Blood Eagle.
Cara hukuman dilaksanakan

Sarjana-sarjana moden berdebat tentang bagaimana Vikings melaksanakan ritual ini dan adakah betul dorang ni buat hukuman ni.
Mana taknya, proses Blood Eagle ni terlampau kejam dan menakutkan sampai susah nak percaya yang dorang memang betul-betul buat benda ni.
Sama ada, ritual ini benar-benar dilakukan atau pun tak, kita memang tak boleh nak deny yang hukuman ni memang ngeri dan kejam.
Sebab, pada awalnya dorang akan ikat tangan dan kaki mangsa supaya dorang tak dapat lari atau buat pergerakan mengejut. Lepastu, orang yang berdendam tu akan tikam tulang ekor mangsa hingga ke rusuk.
Setiap tulang rusuk akan dipisahkan dari tulang belakang dengan menggunakan kapak sampai organ dalaman mangsa boleh dilihat.
Difahamkan, sepanjang proses ini, dorang akan pastikan mangsa terus hidup lepastu dorang akan letak garam dekat luka yang terbuka. Scary gilaaa
Tak cukup dengan itu, lepas dorang potong tulang rusuk dan keluarkan tulang rusuk dari belakang badan, penyeksa akan keluarkan paru-paru mangsa untuk buat macam orang ni ada sepasang sayap yang terkeluar dekat belakang.
Ritual disebalik Blood Eagle

Aella bukanlah keturunan di-Raja yang terakhir menerima hukuman ini. Seorang sarjana percaya yang sekurang-kurangnya empat orang yang berpengaruh turut mengalami nasib yang sama.
Ini bermakna, teknik penyeksaan ini telah berlaku di England, Ireland dan France. Dikatakan, ada dua sebab utama kenapa Viking gunakan Blood Eagle pada mangsa mereka. Pertama, mereka percaya yang ini adalah korban untuk tuhan mereka, Odin dan kedua kerana hukuman ini dijalankan sebagai balasan kepada individu yang tak dihormati.
Teknik penyeksaan Viking yang lain
Selain Blood Eagle, Vikings ada juga amalkan teknik-teknik penyeksaan yang lain.
Daging Tergantung
Caranya, dorang akan cucuk tumit kaki mangsa dan masukkan tali melalui lubang tersebut dan ikat tali tu dan gantung mangsa secara terbalik. Mangsa bukan je rasa sakit dekat bahagian tumit, tapi darah akan mengalir sampai ke hati dorang.
Perjalanan maut
Badan mangsa akan dibelah dan usus akan dikeluarkan sikir, kemudian penyeksa akan pegang usus mangsa sambil suruh mangsa jalan keliling pokok sampailah semua usus keluar dan balut pokok tersebut.
Tak kisahlah macam mana penyeksaan yang Vikings buat, yang penting dorang tahu macam mana nak tunjuk dekat musuh dorang supaya jangan pandang dorang sebelah mata.
Kalau semua penyeksaan yang diceritakan ni tak betul, maknanya Vikings ni memang tahulah macam mana nak buat orang-orang semua takut dengan dorang tanpa perlu buat apa-apa pun sebenarnya.
sumber
The post Hukuman Mati Blood Eagle: Teknik Penyeksaan Viking Paling Ngeri & Kejam Dalam Sejarah Kehidupan Manusia appeared first on InfoJe.Com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://infoje.com/hukuman-mati-blood-eagle-teknik-penyeksaan-viking-paling-ngeri-kejam-dalam-sejarah-kehidupan-manusia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Bakal Perdana Menteri Paling Kabut Dalam Sejarah Isham Jalil

Anwar Bakal Perdana Menteri Paling Kabut Dalam Sejarah Isham Jalil

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 411 hits
Semalam Anwar Ibrahim berkata beliau menerima keputusan Dr Mahathir ke atas lantikan Latheefa Koya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM Sebelum ini Anwar telah menggesa Dr Mahathir untuk memberi penjelasan ke atas perlantikan Latheefa Koya Namun ...
Ibu Kejam Robek Perut Bayi Hayun Ke Perabot Sampai Mati

Ibu Kejam Robek Perut Bayi Hayun Ke Perabot Sampai Mati

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 329 hits
Sangat kejam dan tidak berhati perut seorang wanita membunuh bayinya yang baru dilahirkan dengan cara paling kejam hanya disebabkan bayi itu punyai wajah sama dengan kekasih gelapnya Elena Smocot 27 dijatuhi hukuman penjara 18 tahun kerana ...
Hukuman Mati Bagi Kes Bunuh Pemandu Grab

Hukuman Mati Bagi Kes Bunuh Pemandu Grab

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 427 hits
Dua lelaki termasuk seorang warga Filipina didakwa di Mahkamah Majistret Tuaran semalam atas pertuduhan membunuh seorang pemandu Grab bulan lalu Amru Al Asy Japri 24 dan warga Filipina Arsit Indanan 20 didakwa di depan Majistret Jessica Omb...
Brunei Berlakukan Hukuman Mati Bagi Penghina Nabi Muhammad

Brunei Berlakukan Hukuman Mati Bagi Penghina Nabi Muhammad

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 331 hits
Negara tetangga Indonesia Brunei Darussalam secara resmi mulai memberlakukan hukuman mati terhadap pelaku penghina Nabi Muhammad Sholallahu Alaihi Wasallam Ancaman hukuman bagi penghina nabi ini berlaku bagi siapa saja yang tinggal diwilaya...
Bukti Kehidupan Manusia Yang Allah Telah Ubah 360 Darjah

Bukti Kehidupan Manusia Yang Allah Telah Ubah 360 Darjah

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 347 hits
Allah tidak menyembunyikan masa lalu Umar ra Dia pernah membunuh anak perempuannya dia pernah minum arak dia pernah menyembah berhala dan dia pernah cuba untuk membunuh Rasulullah saw Allah tidak menyembunyikan masa lalu Abu Sufyan ra Dia p...
Atur Pengiriman 53 3 Kg Sabu Warga Tanjung Balai Dijatuhi Hukuman Mati

Atur Pengiriman 53 3 Kg Sabu Warga Tanjung Balai Dijatuhi Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 302 hits
Junaidi divonis maksimal karena terbukti telah mengatur penyelundupan dan pengiriman sekitar 53 3 Kg sabu sabu dari Malaysia ke Kota Medan
Terkini Lebih 50 Maut Dalam Serangan Bersenjata Di Las Vegas Paling Dasyat Dalam Sejarah As

Terkini Lebih 50 Maut Dalam Serangan Bersenjata Di Las Vegas Paling Dasyat Dalam Sejarah As

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 328 hits
Amerika Lebih 50 terbunuh dan 200 cedera dalam satu serangan bersenjata di Mandalay Bay Resort and Casino di Las Vegas dalam kejadian hari ini Kejadian itu menjadikannya sebagai insiden tembakan paling dahsyat dalam sejarah A S moden Menuru...
2 Suspek Bunuh Pemandu Grab Berdepan Hukuman Mati

2 Suspek Bunuh Pemandu Grab Berdepan Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 385 hits
2 Suspek Bunuh Pemandu Grab Berdepan Hukuman Mati Dua suspek yang didakwa membunuh seorang pemandu Grab beberapa minggu lalu di Tuaran Sabah didakwa di Mahkamah Majistret Tuaran 2 Suspek Bunuh Pemandu Grab Berdepan Hukuman Mati Tertuduh war...
Heh Mak Gi Mati Ar Kau Iklan Raya 2019 Yang Paling Disturbing Amp Dikecam Netizen

Heh Mak Gi Mati Ar Kau Iklan Raya 2019 Yang Paling Disturbing Amp Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 292 hits
Iklan raya sinonim dengan babak gembira dan sedih berlainan dengan iklan raya karya dari Ikram Daud ini Bukan sahaja dianggap menyeramkan malah menimbulkan pelbagai reaksi kurang senang netizen yang kemudian mengecam iklan raya tersebut nbs...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled

A Tale Of Two Leaders

Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord