Hotel Th Tak Tutup Pekerja Tak Dibuang



Pembangkang yang kehilangan modal menuduh kononnya Tabung Haji mentup 4 hotel milik mereka dan kakitangannya kehilangan kerja.
Bagaimanapun pihak kerajaan Pakatan Harapan menjelaskan tidak berlaku penutupan hotel sebagaimana didakwa, sebaliknya dialbil alih syarikat lain.
Sehubungan itu, pembuangan pekerja juga tidak berlaku apabila hotel-hotel berkenaan diambilalih oleh Urusharta Jamaah Sdn Bhd (UJ) dan akan diberi nama baru, rangkaian Raia Hotel mulai 1 April 2020.
TH dalam kenyataan semalam memaklumkan, semua kakitangan membabitkan TH Hotel Kota Kinabalu, TH Hotel Penang, TH Hotel & Convention Centre Alor Setar dan TH Hotel & Convention Centre Terengganu yang sebelum ini diuruskan oleh TH Hotel and Residence Sdn Bhd (THHR) akan dikekalkan perkhidmatan mereka.
“Untuk makluman, tiada kakitangan THHR akan diberhentikan. Seramai 90% daripada kakitangan THHR akan terus bekerja di rangkaian Raia Hotel.
“Manakala 10% kakitangan hotel akan diserap oleh THHR Kelana Jaya. Selain itu, 90% kakitangan yang terlibat juga akan menerima saguhati berdasarkan sumbangan yang telah diberikan sepanjang tempoh perkhidmatan di THHR.
“TH akan sentiasa menjaga kebajikan kakitangan yang terlibat demi kelangsungan karier mereka di masa hadapan,” ujar kenyataan itu.
UJPM akan mengambil alih operasi keempat-empat hotel tersebut yang sebelum ini di bawah seliaan THHR bermula 1 April 2020.
“Kesemua hotel ini adalah sebahagian daripada pemindahan aset yang terdiri daripada 29 aset hartanah, satu (1) syarikat tidak tersenarai dan pegangan ekuiti yang mempunyai nilai semasa sebanyak RM9.63 billion pada hari pemindahan. UJ telah menerbitkan sukuk sejumlah RM19.6 billion dan membayar RM300 juta tunai bagi melengkapkan transaksi ini,” ujar kenyataan itu.
Penubuhan UJPM ini merupakan salah satu langkah kerajaan untuk memastikan kesinambungan pekerjaan serta operasi hotel memandangkan aset-aset hotel di bawah milikan TH telah berpindah milik kepada UJ pada Disember 2018 tanpa berlakunya perpindahan pengurusan dan kakitangan hotel.
Kenyataan menyebut, operasi hotel di bawah pengurusan baharu ini akan beroperasi seperti sedia kala dan kekal sebagai hotel patuh syariah dengan nama baharu iaitu Raia Hotel mulai 1 April 2020.
“UJ juga telah menyediakan dana bagi menambahbaik kemudahan dan fasiliti hotel untuk memberi manfaat kepada pengunjung. UJ juga ingin meyakinkan orang ramai bahawa hotel-hotel ini boleh digunakan seperti mana yang telah dipraktikkan dulu semasa musim operasi haji.
Pengambilalihan operasi dan perkhidmatan rangkaian hotel oleh UJPM merupakan sebahagian daripada Pelan Pemulihan Semula dan Penstrukturan TH.
Langkah pengambilalihan operasi hotel-hotel ini daripada THHR adalah langkah-langkah yang perlu diambil oleh UJ bagi memenuhi mandat yang telah diberikan oleh kerajaan bagi mengurangkan komitmen kerajaan.
UJ memainkan peranan penting untuk memastikan objektif ini tercapai dan akan sentiasa giat berusaha untuk mengembangkan nilai asetaset di bawah portfolio UJ.
“TH dan UJ berharap rakyat Malaysia akan memberikan sokongan sepenuhnya kepada pihak pengurusan baharu yang akan menjadi operator di empat hotel tersebut.
“Ini kerana, dari segi asasnya, pihak UJ akan meningkatkan imej hotel-hotel tersebut dari segi penjenamaan semula, menaik-taraf fasiliti dan mengoptimumkan tahap kecekapan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/26412

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tutup Operasi 4 Hotel Najib Persoal Apakah Th Tenat

Tutup Operasi 4 Hotel Najib Persoal Apakah Th Tenat

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 244 hits
4 buah hotel milik TH di Kota Kinabalu Pulau Pinang Alor Setar dan Terengganu akan ditamatkan operasi dan perkhidmatan bermula 1 Apr depan PETALING JAYA Najib Razak mempersoalkan apakah hotel yang mempunyai kaitan dengan Lembaga Tabung Haji...
Tutup Hotel Ini Penjelasan Tabung Haji

Tutup Hotel Ini Penjelasan Tabung Haji

papar berkaitan - pada 21/2/2020 - jumlah : 275 hits
KUALA LUMPUR Operasi empat Hotel Tabung Haji akan diteruskan di bawah pengurusan baharu iaitu UJ Property Management Sdn Bhd Menurut Lembaga Tabung Haji pengambilalihan operasi dan perkhidmatan rangkaian hotel oleh UJPM merupakan sebahagian...
Mana Ada Tutup Hotel Th Cuma Pindah Pengurusan Kata Kadir Jasin

Mana Ada Tutup Hotel Th Cuma Pindah Pengurusan Kata Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 206 hits
A Kadir Jasin KUALA LUMPUR Kerajaan didakwa tidak ada rancangan untuk menutup empat hotel Tabung Haji sebaliknya rangkaian hotel itu akan beroperasi di bawah pengurusan Urusharta Jemaah Sdn Bhd Malah kebanyakan daripada 278 kakitangan dikek...
4 Hotel Tabung Haji Tutup

4 Hotel Tabung Haji Tutup

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 462 hits
RASA CURIGA PENUTUPAN HOTEL TABUNG HAJI HOTEL LAIN OK JE PAS TUNTUT PENJELASAN PAS turut bimbang dengan nasib semua aset hartanah LTH bernilai RM1 4 bilion yang telah dipindahkan kepada UJSB antaranya tanah TRX KL Platinum Park dan tanah Pr...
Lebai Kata Hotel Th Tutup Bilik Boleh Lagi Tempah

Lebai Kata Hotel Th Tutup Bilik Boleh Lagi Tempah

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 355 hits
Via WhatsApp Sy cuba cari2 Hotel TH di Sabah Kedah Penang Terengganu melalui Agoda sbb lebai Pas kata hotel TH dah tutup tapi herannya kenapa hotel TH ni masih ada Utk harini pun masih boleh booking bilik Kalau dah tutup mesti dah tak blh b...
Dpr Dan Pemerintah Akan Beri Keterangan Di Sidang Ke 4 Uji Materi Uu Pekerja Migran

Dpr Dan Pemerintah Akan Beri Keterangan Di Sidang Ke 4 Uji Materi Uu Pekerja Migran

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 123 hits
Sidang lanjutan uji materi ini akan digelar hari Kamis 20 Februari 2020 merupakan sidang keempat dengan agenda mendengarkan keterangan dari perwakilan Pemerintah dan Komisi IX DPR RI
Pekerja Terkejut Jumpa 2 Mayat Bayi Di Pusat Kitar Semula

Pekerja Terkejut Jumpa 2 Mayat Bayi Di Pusat Kitar Semula

papar berkaitan - pada 21/2/2020 - jumlah : 320 hits
New Jersey 20 Feb Dua mayat bayi yang baru lahir ditemui di sebuah pusat kitar semula di sini semalam Menurut portal pihak berkuasa telah menerima makluman dari syarikat kitar semula berkenaan penemuan mayat seorang bayi di sana kira kira j...
Covid 19 Kes Disahkan Terkini Seorang Pelajar Pekerja Dbs Dibenarkan Pulang

Covid 19 Kes Disahkan Terkini Seorang Pelajar Pekerja Dbs Dibenarkan Pulang

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 245 hits
Singapura Kementerian Kesihatan Singapura hari ini mengesahkan satu lagi kes jangkitan COVID 19 di negara itu melibatkan seorang pelajar di Institut Teknologi Singapura MOH berkata kes terbaharu itu melibatkan pelajar berusia 24 tahun yang ...
Pekerja Pembinaan Tarik Perhatian Selepas Berjaya Pecahkan Rekod Larian Usain Bolt Dalam Acara Perlumbaan Kerbau

Pekerja Pembinaan Tarik Perhatian Selepas Berjaya Pecahkan Rekod Larian Usain Bolt Dalam Acara Perlumbaan Kerbau

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 328 hits
Seorang pekerja pembinaan dan juga pelumba kerbau handal bernama Srinivasa Gowda mendapat perhatian dunia apabila dikatakan telah berjaya memecahkan rekod larian manusia terpantas di dunia Usain Bolt Dalam satu acara larian bersama dua ekor...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord