Hiburan Nak Melancong Ke Luar Negara Ini Tips Persediaan Dan Negara Yang Menerima Daripada Pelancong Malaysia


Pastinya semua rakyat Malaysia teruja dan menyambut baik keputusan kerajaan untuk membenarkan perjalanan rentas negeri yang telah bermula sejak semalam, 11 Oktober.

ARTIKEL BERKAITAN Penantian Berakhir, Rakyat Dibenarkan Rentas Negeri Mulai Esok - PM Ismail SabriAdvertisementManakan tidak, sudah hampir 2 tahun rakyat tidak boleh pulang ke kampung serta melancong kerana sekatan perjalanan yang diunjurkan kerajaan berikutan pandemik COVID-19 yang melanda seluruh dunia.
Sumber : Google  Bukan sahaja rentas negeri dibenarkan malah kerajaan turut bersetuju untuk membenarkan rakyat Malaysia melakukan perjalanan ke luar negara tanpa melalui My Travel Pass daripada Jabatan Imigresen Malaysia.
Sehubungan itu, sedikit panduan buat mereka yang ingin melancong ke luar negara dan negara mana yang menerima pelancong daripada Malaysia telah kami senaraikan sebagai tips untuk anda semua!
UNITED KINGDOMSumber : Google  Pelancong perlu menjalani ujian saringan COVID-19 dalam tempoh tiga hari sebelum berlepas. Pengembara juga diwajibkan untuk turun di lapangan terbang London dan transit di Manchester adalah tidak dibenarkan. Tiada kuarantin kendiri sejurus ketibaan namun perlu melakukan ujian COVID-19 pada hari kedua.
AdvertisementMALDIVESSumber : Google  Pelancong diwajibkan lengkap divaksinasi serta negatif ujian Polymerase Chain Reactian (PCR Test). Jika didapati mempunyai simptom COVID-19 sejurus tiba, PCR Test perlu dilakukan.
PHUKET SANDBOXHanya dibenarkan melancong dalam kawasan Phuket. Perlu lengkap vaksinasi dan negatif PCR Test sebelum ketibaan. Pengembara juga perlu mempunyai insuran COVID-19 dan Certificate of Entry daripada Kedutaan Thailand.
Sumber : Google  Hanya dibenarkan untuk tinggal di hotel yang disediakan dan jika melancong lebih daripada 7 hari, pelancong dibenarkan untuk pergi ke kawasan domestik di Thailand.
BALISumber : Google  Dibenarkan untuk melancong ke Pulau Bali sahaja, negatif PCR Test serta kos untuk lapan hari tempoh kuarantin perlulah ditanggung sendiri oleh pelancong.
ARAB SAUDI (UMRAH SAHAJA)Sumber : Google  Pengembara perlu lengkap vaksinasi serta prosedur operasi standard (SOP) serta tarikh rasmi akan diumumkan oleh kedua-dua negara dalam masa terdekat.
EGYPTSumber : Google  Dibenarkan untuk pelancong yang lengkap vaksinasi, tiada kuarantin diwajibkan namun perlu melakukan PCR Test 96 jam sebelum berlepas ke Egypt. Perlu melakukan kuarantin jika terdapat gejala sejurus ketibaan.
QATARSumber : Google  Pelancong perlu negatif PCR Test 72 jam sebelum tiba. Tiada kuarantin diwajibkan. Penerima vaksin jenis Sinopharm, Sinovac dan Sputnik perlu menjalani ujian Serology Antibody sebelum tiba di Qatar.
UAESumber : Google  Perlu lengkap vaksinasi, mempunyai tourist Visa dan diwajibkan menjalani PCR Test setelah tiba. Tidak perlu kuarantin namun diwajibkan jika mempunyai simptom.
AdvertisementTURKISumber : Google  Pelancong perlu mempunyai Visa dan lengkap vaksinasi. PCR Test diwajibkan setelah tiba dan tidak perlu menjalani kuarantin. Jenis penerima vaksin yang dibenarkan akan diumumkan tidak lama lagi.
AMERIKA SYARIKATSumber : Google  Pelancong perlu negatif COVID-19 tiga hari sebelum berlepas serta mempunyai Visa. Perlu berlepas secara terus daripada negara asal dan dibenarkan transit di mana-mana negara yang dibenarkan sahaja.
Dalam keterujaan anda untuk melancong ke luar negara, dinasihatkan agar mempertimbangkan beberapa perkara sebelum berlepas seperti kos ujian COVID-19, kos kuarantin di bawah tanggungan sendiri, ‘burn days’ (tempoh kuarantin yang diwajibkan oleh sesetengah negara) serta risiko jangkitan COVID-19.
Rancang perjalanan anda dengan sebaiknya ya!
Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.
The post Nak Melancong Ke Luar Negara? Ini Tips Persediaan Dan Negara Yang Menerima Daripada Pelancong Malaysia first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/10/hiburan-nak-melancong-ke-luar-negara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Malaysia Sudah Boleh Pergi Melancong Ke 15 Negara Luar Ini Dengan Syarat

Orang Malaysia Sudah Boleh Pergi Melancong Ke 15 Negara Luar Ini Dengan Syarat

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 373 hits
Semalam kerajaan dah umum yang kita dah boleh berjalan ke luar negara tanpa MyTravelPass Tapi mungkin korang tertanya tanya kita memang lah dah boleh jalan ke luar negara tapi negara mana yang akan terima pelancong dari negara luar ataupun ...
Rakyat Boleh Melancong Luar Negara Tetapi Balik Wajib Kuarantin Pm

Rakyat Boleh Melancong Luar Negara Tetapi Balik Wajib Kuarantin Pm

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 309 hits
Serentak pengumuman rentas negeri berkuatkuasa esok kerajaan bersetuju membenarkan rakyat Malaysia melakukan perjalanan ke luar negara tanpa melalui MyTravelPass Jabatan Imigresen Malaysia Bagaimanapun kata Perdana Menteri Datuk Seri Ismail...
Hiburan Nak Kongsi Kasih Mental Kena Kuat Zarina Zainuddin Beri Nasihat Pedas Buat Isteri Muda Di Luar Sana

Hiburan Nak Kongsi Kasih Mental Kena Kuat Zarina Zainuddin Beri Nasihat Pedas Buat Isteri Muda Di Luar Sana

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 340 hits
Berikutan kisah poligami yang tular di media sosial baru baru ini pelakon senior Zarina Zainuddin tampil memberikan sedikit nasihat buat mereka yang baru sahaja bergelar isteri muda serta yang telah hidup bermadu ARTIKEL BERKAITAN Advertise...
Ramai Nak Tahu Bila Rakyat Boleh Travel Ke Luar Negara

Ramai Nak Tahu Bila Rakyat Boleh Travel Ke Luar Negara

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 233 hits
Ramai Nak Tahu Bila Rakyat Boleh Travel Ke Luar Negara Sebab selepas kelonggaran diberi untuk travel ke Langkawi baru baru ini ada memberikan impak positif kepada sektor pelancongan dalam negara Lagipun kita di Malaysia akan mencapai imunit...
Lada Kemuka Cadangan Sop Pelancong Luar Negara

Lada Kemuka Cadangan Sop Pelancong Luar Negara

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 172 hits
BERNAMA Sebelum ini Kementerian Pelancongan Seni dan Budaya mencadangkan kepada MKN supaya projek rintis gelembung pelancongan di Langkawi dibuka kepada pengunjung dari beberapa negara luar LANGKAWI Lembaga Pembangunan Langkawi telah mengem...
Loca B Kecewa Anak Lahir Di Luar Negara Tidak Dapat Taraf Warganegara Malaysia

Loca B Kecewa Anak Lahir Di Luar Negara Tidak Dapat Taraf Warganegara Malaysia

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 246 hits
Pemenang AJL35 Loca B meluahkan kekecewaannya apabila sukar untuk mendapatkan kewarganegaraan buat anaknya yang dilahirkan di luar negara pada tahun 2016
Awani Ringkas Aliran Trafik Lancar Lada Kemuka Sop Untuk Terima Pelancong Luar Negara

Awani Ringkas Aliran Trafik Lancar Lada Kemuka Sop Untuk Terima Pelancong Luar Negara

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 187 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTER https twitter com 501Awani INSTAGRAM htt...
Hiburan Bila Nak Sanding Di Malaysia Maryam Dan Ryzal Rai Ulangtahun Resepsi Perkahwinan

Hiburan Bila Nak Sanding Di Malaysia Maryam Dan Ryzal Rai Ulangtahun Resepsi Perkahwinan

papar berkaitan - pada 1/10/2021 - jumlah : 179 hits
Personaliti media sosial terkenal Ryzal Ibrahim dan Maryam You Narae mencuri tumpuan netizen apabila mereka berdua meraikan ulang tahun resepsi perkahwinan kelmarin ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementBerbeza budaya dengan Malaysia pasangan ini ...
Hiburan Dah Excited Nak Bercuti Ini Senarai 5 Hotel Dikatakan Berhantu Di Malaysia

Hiburan Dah Excited Nak Bercuti Ini Senarai 5 Hotel Dikatakan Berhantu Di Malaysia

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 374 hits
Jika sebut saja mengenai pengalaman bercuti di pusat peranginan terkenal pasti ada saja cerita mengenai hotel hotel atau tempat penginapan yang berhantu ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMalah anda sendiri mungkin mempunyai pengalaman berhadap...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih