Hiburan Bukan Mimpi Tapi Realiti Ini Cara Mudah Dapatkan Kulit Berseri Bak Bidadari


Hidup di sebuah bandaraya seperti Kuala Lumpur cukup memenatkan terutamanya untuk golongan wanita. Seawal 6 pagi dah kena bangun bersiap-siap untuk ke pejabat. Sekiranya tiada ‘overtime’, paling awal boleh merehatkan diri di rumah pun selambat jam 8 malam. Akibatnya, kita menjadi lemah tak bermaya, cepat marah-marah dan paling menakutkan, kulit wajah nampak lesu serta lebih tua dari usia sebenar.
umur baru 25, tapi kulit macam dah 45. Tak ke sedih?
Semua wanita pastinya memasang Impian untuk mendapatkan kulit yang berseri-seri tampak seperti satu mimpi. Hari ini, kami akan kongsikan cara-cara MUDAH untuk menjadikan mimpi itu satu realiti. Silap-silap kulit wajah anda akan secantik bidadari.
1. Potong gula
Langkah pertama harus dibuat oleh seseorang wanita untuk mendapatkan kulit yang lebih cantik adalah memotong gula di dalam makanan dan minuman. No more air sirap, no more air tin berkarbonat, no more teh tarik dan bila memasak, jangan tambah gula. Gula ini sebenarnya tidak mempunyai sebarang sumbangan nutrisi kepada badan kita melainkan kalori. Ia hanya akan menyebabkan lemak kita tepu, pengaliran darah tersekat dan meningkatkan lagi kolestrol. Semua ini memberi impak negatif kepada kesihatan kulit wajah kita.
Sebagai permulaan, cuba potong gula selama sebulan terlebih dahulu. Dua minggu pertama anda mungkin akan rasa resah dan ‘moody’. Ini adalah satu simptom biasa kerana badan kita cuba menyesuaikan diri dengan ketiadaan gula tambahan di dalam badan. Selepas itu, anda akan nampak perubahan yang amat ketara, bukan sahaja pada kulit muka, malah kepada kesihatan anda secara keseluruhan. Untuk kesan yang lebih efektif, elakkan juga makanan berminyak, banyakkan makan sayur-sayuran dan minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari.
2. Gunakan Tone Up pada wajah sebelum keluar rumah
Pencemaran udara, asap kereta serta pendedahan kepada sinaran UV matahari adalah salah satu punca kulit wajah kita menjadi tidak sihat. Sebenarnya mudah sahaja untuk kita melindungi kulit wajah kita daripada anasir-anasir jahat ini. Kita cuma perlu gunakan Tone Up sebelum keluar dari rumah. Kebiasaannya, Tone Up diapplikasikan ke wajah kita selepas mencuci muka dan sebelum memakai foundation untuk make up. Persoalannya, Tone Up mana yang paling efektif dan terbaik untuk penjagaan kulit sepanjang hari?

Jawapannya tidak lain tidak bukan ialah LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid yang mengandungi SPF35 PA++ untuk melindungi kulit wajah kita daripada sinar UV matahari serta udara tercemar sambil memastikan ia sentiasa lembap sepanjang masa. Bukan itu sahaja, LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid juga mencerahkan lagi warna kulit, melembapkan kulit dari dalam, mengurangkan bintik-bintik hitam dan menghalang penuaan kulit. Senang cakap, kulit wajah kita mula tampak sempurna selepas 8 minggu menggunakan produk terbaru Laneige yang diformulasikan dengan LANEIGE Water Science ini.

Lebih mengkagumkan LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid ini memberikan perlindungan 8 lapisan selama 8 jam. Ia bertindak sebagai perisai bagi menghalang bakteria-bakteria, bahan-bahan tercemar dan kotoran di udara daripada hinggap di wajah anda. Selain itu, ia turut mengandungi ekstrak Saururus Chinensis yang memastikan kulit anda nampak berseri-seri sepanjang hari. Senang cakap, kesihatan kulit wajah anda pasti terjamin sekiranya setiap pagi sebelum pergi kerja anda menggunakan LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid ini.
Sudah tentu LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid ini tidak mengandungi sebarang bahan-bahan berbahaya. Ia diperbuat 100% daripada bahan semulajadi dan yang tidak akan merosakkan kulit anda. Cara menggunakannya pun senang sangat. Selepas cuci muka dan melakukan rutin penjagaan kulit anda, cuma perlu picit sedikit LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid ke jari anda dan ratakannya ke seluruh wajah. Ia akan menyerap dengan segara tanpa menimbulkan rasa gatal-gatal pada kulit anda. Natural all the way!!!
Jadi sekiranya anda mempunyai masalah kulit lesu, tidak berseri-seri dan nampak tua dari usia, inilah masa terbaik untuk mencuba LANEIGE’s NEW White Dew Tone Up Fluid. Maklumat lanjut boleh layari www.laneige.com.
3. Tidur yang secukupnya
Tidur yang cukuplah amat penting untuk badan dan kulit kita mendapat rehat yang secukupnya. Ketika kita tidur, kulit badan akan dirawat dan sel-selnya diperbaharui. Bila tidur tak cukup, itu yang sembam je muka. Jumlah tidur yang ideal iaitu 8 jam sehari namun jika tidur malam anda sering diganggu dengan tangisan anak, boleh cuba tidur siang dalam sejam dua. Kalau tak dapat 8 jam sehari pun tak apa, yang penting tidur itu mesti berkualiti. Deep sleep omputih kata.
4. Keluarkan peluh 3 kali seminggu
Peredaran darah yang lancar memastikan kulit wajah kita mendapat nutrisi yang selengkapnya. Sebab itulah kita kena keluarkan peluh sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama setengah jam setiap kali agar jantung kita sentiasa sihat, sekaligus dapat mengepam darah ke seluruh tubuh badan. Tak kiralah anda nak bersenam ke, berlari ke, zumba ke, yoga ke, main dengan anak ke, yang penting peluh di dalam badan wajib dikeluarkan.
5. Sentiasa berfikiran positif & elakkan stres
Stres yang tidak terkawal boleh menyebabkan kulit menjadi lebih sensitif dan jerawat mula mengambil tempat pada kulit wajah. Untuk menggalakkan kulit dan kesihatan yang baik, sentiasa berfikiran positif walaupun apa jua masalah mendatang. Nak impak yang lebih bagus, banyakkan tersenyum. Kalau ada benda-benda negatif, cuba abaikan. Paling penting, jangan simpan masalah seorang diri, sebaliknya kongsi dan ceritakan dengan kawan rapat anda. Mudah je kan?

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.superpantas.com/2019/03/hiburan-bukan-mimpi-tapi-realiti-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Nak Cerahkan Kulit Kecilkan Pori Hanya Guna Masker Campuran 2 Bahan Ni

Cara Mudah Nak Cerahkan Kulit Kecilkan Pori Hanya Guna Masker Campuran 2 Bahan Ni

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 683 hits
Selain penjagaan mencuci wajah dengan tiga langkah pemakaian masker juga penting untuk membuat rawatan kecantikan sendiri di rumah Tidak payah mengeluarkan belanja besar untuk membeli masker kerana anda boleh lakukannya sendiri di rumah Per...
Cara Mudah Tapi Berkesan Ajar Anak Lemah Matematik Hafal Sifir Mulakan Dari Darjah 1

Cara Mudah Tapi Berkesan Ajar Anak Lemah Matematik Hafal Sifir Mulakan Dari Darjah 1

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 715 hits
Cara Mudah Ajar Anak Lemah Matematik Hafal Sifir Sebenarnya ini bukan satu satunya cara tetapi ianya satu perkongsian yang menarik untuk kita ambil tahu dan untuk kita ketengahkan agar dapat membuka mata ramai orang Mari kita lihat perkongs...
Ini Cara Mudah Untuk Dapatkan Data Internet Bernilai Rm3

Ini Cara Mudah Untuk Dapatkan Data Internet Bernilai Rm3

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 286 hits
Zaman sekarang ini untuk dapatkan data internet dengan harga yang murah pun susah Nak nak lagi yang rajin scroll Facebook Instagram dan Twitter The post appeared first on
Fadli Sindir Kartu Jokowi Bicara Industri 4 0 Tapi Berpikir Cara Kuno

Fadli Sindir Kartu Jokowi Bicara Industri 4 0 Tapi Berpikir Cara Kuno

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 250 hits
Wakil Ketua Umum Partai Gerindra Fadli Zon menilai sudah saatnya masyarakat memiliki mendapatkan banyak keuntungan dari satu kartu Sebab kata dia sudah terlalu kuno untuk menggunakan banyak kartu untuk memberi banyak keuntungan pada masyara...
Mudah Sangat Cara Bapa Ini Biasakan Anaknya Dalam Car Seat Penting Hati Kena Kental

Mudah Sangat Cara Bapa Ini Biasakan Anaknya Dalam Car Seat Penting Hati Kena Kental

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 353 hits
Memandangkan penggunaan kerusi keselamatan kanak kanak bakal diwajibkan tahun depan ramai ibu bapa dah mula berkira kira Pertamanya untuk membelinya dan yang kedua bagaimana penerimaan anak kecil bila diletakkan di dalam kerusi tersebut Apa...
Orangnya Biasa Je Tapi Makin Pandang Makin Sayang Zikir Untuk Kekal Muda Berseri Jika Diamalkan Berterusan

Orangnya Biasa Je Tapi Makin Pandang Makin Sayang Zikir Untuk Kekal Muda Berseri Jika Diamalkan Berterusan

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 423 hits
Doa kecantikan untuk menaikan seri wajah atau muka daripada ayat alQuran atau amalan zikir Bagi sesiapa yang mengkehendaki supaya muka atau wajah nya berseri bolehlah amalkan bacaan ini Muka pucat lesu penat boleh disembunyikan dengan alat ...
Ajak Anak Makan Nasi Dengan Cara Tersembunyi Resipi Bebola Nasi Paling Ringkas Dan Mudah Dibuat

Ajak Anak Makan Nasi Dengan Cara Tersembunyi Resipi Bebola Nasi Paling Ringkas Dan Mudah Dibuat

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 524 hits
Dek kerana susah hati kerana anaknya tidak mahu makan nasi ibu ini berusaha untuk memancing selera anaknya dengan resipi bebola nasi Tidaklah sukar untuk dibuat dan boleh disediakan dengan menggunakan bahan asas di dapur Jika anda juga memp...
Cara Masak Ikan Sardin Homemade Hanya Guna 3 Bahan Mudah

Cara Masak Ikan Sardin Homemade Hanya Guna 3 Bahan Mudah

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 697 hits
Bagi anda yang suka makan ikan sardin menu Ikan Sardin homemade ni memang kena cuba Barulah rasa lebih yakin tanpa pengawet dan tentunya lebih sedap Caranya mudah sahaja Jom cuba resipi perkongsian saudari Alia Farhan Said ni RESIPI IKAN SA...
Fuh Modal Hanya Rm3 Tapi Hasilnya 4 Bulan Wanita Ini Kongsi Cara Betul Tanam Cendawan

Fuh Modal Hanya Rm3 Tapi Hasilnya 4 Bulan Wanita Ini Kongsi Cara Betul Tanam Cendawan

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 678 hits
Sebenarnya tak susah pun nak tanam sendiri cendawan tiram di rumah Syaratnya ikut cara yang betul Menanam cendawan tiram bongkah ini telah dilakukan sendiri oleh wartawan Mingguan Wanita Netty Ah Hiyer Dalam masa 11 hari anda dah boleh tuai...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir

Himpunan Resepi Ayam Masak Black Pepper Yang Simple Dan Sedap