Cara Mudah Nak Cerahkan Kulit Kecilkan Pori Hanya Guna Masker Campuran 2 Bahan Ni


Selain penjagaan mencuci wajah dengan tiga langkah (pembersih, penyegar dan pelembap) pemakaian masker juga penting untuk membuat rawatan kecantikan sendiri di rumah. Tidak payah mengeluarkan belanja besar untuk membeli masker kerana anda boleh lakukannya sendiri di rumah. Perkongsian dari Puan Nor Noriah di laman sosial facebook ini juga memberikan cara bagaimana mahu membuat masker sendiri dari tomato dan juga tepung beras.
Masker ini sangat bagus untuk mengecilkan liang pori wajah, menghaluskan kulit dan mencerahkan kulit wajah. Ayuh kita lihat bahan-bahan dan cara membuatnya:

Sedikit tepung beras dalam 2/3 sudu besar, anggaran supaya bancuhan menjadi pes.*boleh pelbagaikan variasi masker tepung beras samada campurkan dengan madu, yogurt, limau nipis dlln. Kebaikan tepung beras pada kulit.
Menyerap minyak yang berlebihan pada muka.Bagus untuk jenis kulit kering kerana tepung beras dapat memberikan kelembapan pada kulit wajah.Mencerahkan dan menghaluskan kulit wajah.Membuang kulit mati/memudarkan bintik hitam.
Tomato dipotong halus @ diblend bersama sedikit air untuk dijadikan pes.

Pes tomato + tepung beras tadi boleh di buat Masker @ di bekukan untuk dijadikan cube ais dan di sapu pada muka juga. bagus untuk kecilkan liang pori wajah, menghaluskan kulit dan mencerahkan kulit wajah.
Antara kebaikan tomato pada wanita ialah:
1. Menghilangkan lingkaran gelap di bawah mata (mata panda/eyebag)Hiris tomato secara nipis, kemudian celup ke dalam yogurt asli. Lekapkan pada bahagian mata. Cara ini membantu mengurangkan kesan gelap dan membuatkan kulit tampak segar dan semakin cerah. Amalkan petua ini seminggu dua kali.
2. Kecutkan jerawat.Lenyek atau kisar tomato sehingga hancur, jangan campurkan dengan air. Kemudian sapukan pada wajah. Biar ia kering, bilas dengan air suam. Tomato dapat menyejukkan kulit dan menyerap lebihan minyak pada wajah. Jerawat akan beransur kecut dan hilang secara perlahan-lahan tanpa meninggalkan parut.
3. Jeragat jadi pudar.Potong buah ini kepada dua bahagian, kemudian gosokkan secara perlahan-lahan pada bahagian yang mempunyai pigmentasi. Lakukan setiap hari, pigmentasi akan semakin pudar dan kulit semakin cerah.

4. Kecilkan liang Pori wajah.Bagi membantu wanita mengecilkan pori kulit, campurkan air perahan tomato dengan putih telur. Jadikan masker, sapukan pada wajah. Biarkan sehingga kering, bilas wajah dengan air perahan lemon diikuti dengan air suam.
5. Kulit wajah lebih lembap.Campurkan air perahan tomato dengan yogurt asli. Sapu pada seluruh wajah dan leher, biarkan kering kemudian bilas dengan air suam. Kulit jelas kelihatan semakin lembap dan berseri.
6. Tona kulit sekata.Campurkan jus tomato bersama madu asli, kombinasi ramuan ini dikatakan sangat efektif untuk mengatasi masalah tona kulit tidak sekata. Jadikan sebagai masker, biarkan kering pada wajah. Kemudian bilas dengan air suam yang dicampurkan dengan perahan limau nipis. Amalkan seminggu tiga kali, kulit akan menjadi cerah sekata.
7. Rambut lebih sihat.Caranya mudah, lumur rambut dengan jus tomato, balut dengan tuala selama 15-20 minit. Kemudian bilas dengan air bersih. Ini membuatkan rambut sihat dan bersinar.

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2019/03/cara-mudah-nak-cerahkan-kulit-kecilkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Masak Ikan Sardin Homemade Hanya Guna 3 Bahan Mudah

Cara Masak Ikan Sardin Homemade Hanya Guna 3 Bahan Mudah

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 697 hits
Bagi anda yang suka makan ikan sardin menu Ikan Sardin homemade ni memang kena cuba Barulah rasa lebih yakin tanpa pengawet dan tentunya lebih sedap Caranya mudah sahaja Jom cuba resipi perkongsian saudari Alia Farhan Said ni RESIPI IKAN SA...
Guna Bahan Dapur Je Jadikan Masker Muka Boleh Buat Kulit Anda Berseri Seri Dalam Sehari

Guna Bahan Dapur Je Jadikan Masker Muka Boleh Buat Kulit Anda Berseri Seri Dalam Sehari

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 309 hits
Siapa tak menginginkan kulit yang cantik bersih dan berseri seri dalam masa yang sama kan Kata orang kalau mahukan tiga kategori ini ada pada kulit wajah kita kenalah pandai berpantang kan Namun dalam penat penat kita asyik ke spa dan membe...
Stress Betul Tengok Perut Gendut Lepas Bersalin Hanya Guna Bahan Mudah Ini Boleh Kempiskan Perut Anda

Stress Betul Tengok Perut Gendut Lepas Bersalin Hanya Guna Bahan Mudah Ini Boleh Kempiskan Perut Anda

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 257 hits
Air rebusan daun pandan boleh kempiskan perut yang gendut lepas bersalin Resipi mudah ini dikongsikan oleh pengguna facebook Puan Banyak lagi khasiat lain yang boleh didapati dalam air ini Assalamualaikum Cuma nak kongsi je Petua ni terbaca...
Ini Cara Yang Betul Dan Ringkas Jika Nak Perap Daging Bakar Guna Bahan Perap 4 Sepupu Confirm Suami Sayang

Ini Cara Yang Betul Dan Ringkas Jika Nak Perap Daging Bakar Guna Bahan Perap 4 Sepupu Confirm Suami Sayang

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 656 hits
Kepada para isteri yang ingin cuba resepi buat suami tercinta boleh cuba resepi viral ni iaitu daging bakar serta sos pencicah Memang superb Jom semak perkongsian menarik agar menjadi menu kegemaran suami dan anak anak Daging Bakar ViralHir...
Susah Tidur Bila Malam Panas Ini 10 Cara Mudah Nak Sejukkan Bilik Selain Guna Aircond

Susah Tidur Bila Malam Panas Ini 10 Cara Mudah Nak Sejukkan Bilik Selain Guna Aircond

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 533 hits
Ada orang jenis yang memang tak boleh kena panas Kulit sentitifla takut gelap lah itulah inilah Jadi memang akan cuba elakkan situasi berada atau keluar sewaktu matahari tengah terik dan lebih memilih duduk diam dirumah Tapi di rumah juga r...
Ustaz Azhar Idrus Jelaskan Cara Mudah Nak Faham Bumi Bulat Atau Leper

Ustaz Azhar Idrus Jelaskan Cara Mudah Nak Faham Bumi Bulat Atau Leper

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 732 hits
Alhamdulillah kami rafakkan setinggi kesyukuran kepada Nya selawat dan salam ke atas Junjungan Nabi SAW Begitu juga kepada kaum keluarganya para sahabat dan yang mengikut jejak langkahnya hingga hari Akhirat Pertamanya kita pada akhir akhir...
Cara Buat Putu Kacang Hijau Koya Kuih Legend Ni Guna Dua Bahan Aje

Cara Buat Putu Kacang Hijau Koya Kuih Legend Ni Guna Dua Bahan Aje

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 1178 hits
Kuih putu kacang hijau atau biasa dikenali sebagai kuih koya memang teramat legend Kuih warisan tradisi zaman berzaman ni bahan bahannya paling ekonomi dan jimat hanya dua aje bahan ramuannya Menurut catatan saranur74 blogspot com resipi ku...
Hanya Guna Mykad Pengguna Setia Ini Tunjukkan Cara Jimat Hingga Ribuan Ringgit

Hanya Guna Mykad Pengguna Setia Ini Tunjukkan Cara Jimat Hingga Ribuan Ringgit

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 235 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Kisah MyKad LRT dan jimat Satu kisah perkongsian daripada Afil Jefri untuk warga Malaysia Saya nak kongsikan cara berjimat yang saya sendiri dah
Cara Mudah Buat Coco Jar Dengan Dua Bahan Sahaja

Cara Mudah Buat Coco Jar Dengan Dua Bahan Sahaja

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 672 hits
Adik balik cuti hujung minggu ke rumah bawa balik sebalang koko jar sebagai kudapannya Dia beli di kampus RM10 sebalang pastu macam tak puas makan Kak Long apa lagi pi la search kat IG Khairung Aming feveret dia tu tengok cara nak buat coco...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih