Hiburan 30 Hari 30 Kebaikan Didik Anak Ramadan Ini Ibu Ayah Kena Cuba


Pejam celik, pejam celik dah tiba kembali bulan yang dinanti-nanti umat Islam, bulan Ramadan yang mulia. Dalam kesibukan menguruskan keluarga, ibu bapa patut ambil peluang ni untuk ajar anak memulakan kebaikan, semoga menjadi amalan sehingga mereka dewasa nanti.
Jangan terlalu tegasUntuk anak-anak yang baru pertama kali berpuasa, ibu bapa tidak boleh terlalu bertegas. Mulakan dengan puasa ‘half-day’ atau puasa ‘yang-yok’ (siang-siang buka periuk) dahulu. Tak ada apa perlu dikejar ok, mommy daddy? Yang penting anak-anak faham dengan tuntutan agama.
AdvertisementBuat baik itu senangAnak-anak juga perlu difahamkan untuk berbuat baik tidak semestinya kepada ibu bapa sahaja. Semudah menyapa mesra makcik tukang sapu, atau memberi salam kepada pak guard sekolah pun adalah satu kebaikan. Mulakan secara perlahan-lahan untuk mereka faham.
Sebenarnya banyak lagi amalan lain yang boleh dipraktikkan kepada anak-anak sepanjang Ramadan ini. Tak ada idea?
Sempena bulan Ramadan ini, DUTCH LADY memperkenalkan kalendar DUTCH LADY 30 Hari 30 Kebaikan untuk menjadi panduan kepada mummy daddy di luar sana. Haa, senanglah tak payah fikir, tinggal ikut je apa kebaikan berdasarkan kalendar.
Setiap hari ada satu kebaikan beserta dengan kartun comel. Anak-anak pun confirm excited nak buat kebaikan setiap hari. Cabaran yang nampak kecil tapi memberi makna kepada mereka sepanjang bulan ini.
AdvertisementNak buat baik, tubuh badan pun kena dapat khasiat mencukupi walaupun puasa. Susu tepung rumusan untuk kanak-DUTCH LADY dengan 5X DHA* mengandungi nutrien-nutrien penting untuk menyokong perkembangan kanak-kanak.
DHA membantu perkembangan otak si kecil manakala formulanya yang tinggi dengan protein membantu perkembangan fizikal anak anda.. Bukan tu je, susu tepung rumusan untuk kanak-kanak DUTCH LADY juga  mempunyai campuran 20 vitamin dan mineral serta tinggi dengan vitamin A,C,D, dan E untuk membantu menyokong daya ketahanan badan kanak-kanak?.
Susu DUTCH LADY 5X DHA* ini terdapat dalam pelbagai perisa mengikut kategori umur antaranya DUTCH LADY 123 (Umur 1 hingga 3 tahun), DUTCH LADY 456 (4-6 tahun) serta DUTCH LADY 6+ (6 tahun ke atas).
DUTCH LADY MaxGro pula adalah pemakanan pendietan berformula berasaskan susu untuk kanak-kanak yang berumur antara 1 -9 tahun. Ia dirumus khas untuk menyokong si manja dengan membekalkan 80% nutrien harian yang disarankan^ (Malaysia RNI 2017) bagi memastikan si manja mempunyai pemakanan yang lengkap dan seimbang.

Boleh menang hadiah lumayanTambah menarik, DUTCH LADY juga menawarkan hadiah sempena kempen 30 Hari 30 Kebaikan ini. Cuma ikut langkah-langkah seperti dalam gambar.

Muat naik gambar anak-anak membuat kebaikan sepanjang Ramadan ini dan berpeluang menang** baucar Shopee setiap minggu.
Advertisement
Bagi pembelian susu tepung rumusan untuk kanak-kanak DUTCH LADY RM35 dan ke atas pula akan menikmati rebat tunai Touch n’ Go bernilai RM5. Tertakluk terma dan syarat. Untuk waktu terhad je tau!
Untuk memuat turun kalendar DUTCH LADY 30 Hari 30 Kebaikan dan mendapatkan maklumat lanjut mengenai promosi ini, bolehlah ke http://berkatramadan.smartmoments.com.my/. Boleh  juga dapatkan sampel percuma susu tepung rumusan untuk kanak-kanak DUTCH LADY dengan 5X DHA* dan DUTCH LADY MaxGro melalui laman web tersebut.
*5X DHA:  Berbanding dengan susu tepung rumusan untuk kanak-kanak yang terdahulu (Tahun 2009)
**Tertakluk kepada terma dan syarat
vVitamin yang menyokong daya ketahanan badan: Vitamin A & D (https://bit.ly/3v3AkHe); Vitamin C & E (https://bit.ly/3LPJFJM)
^80% Nutrien Harian: Memenuhi sekurang-kurangnya 80% nutrien terpilih daripada saranan pengambilan nutrien yang disyorkan di Malaysia (Malaysia RNI 2017) Seperti Kalsium, Fosforus, Zat Besi, Magnesium, Zink, Vitamin A, D3, E, K1, B1, B2, B3, B6, B12 dan C
The post 30 Hari 30 Kebaikan – Didik Anak Ramadan Ini, Ibu Ayah Kena Cuba! first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2022/04/hiburan-30-hari-30-kebaikan-didik-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mood Anak Ceria Sampai Malam Bangun Pagi Ini Rahsia Yang Ibu Ayah Kena Buat

Mood Anak Ceria Sampai Malam Bangun Pagi Ini Rahsia Yang Ibu Ayah Kena Buat

papar berkaitan - pada 26/3/2022 - jumlah : 106 hits
Anak anak kecil kita memang susah sangat nak bangun pagi Selalu bila kena kejut awal pagi kalau tak nangis tantrum muka muncung itu perkara biasa Ada je yang senang bangun tapi semuanya bersebab Mungkin mereka ada aktiviti yang ditunggu tun...
Nak Beli Apa Apa Tunggu Rosak Dulu Bukan Mak Ayah Berkira Tapi Niat Didik Anak

Nak Beli Apa Apa Tunggu Rosak Dulu Bukan Mak Ayah Berkira Tapi Niat Didik Anak

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 136 hits
Isu memaakai beg berjenama ke sekolah biarpun hanya Darjah 1 menjadi topik perbualan hebat di media sosial Ada mak ayah yang bersetuju jika berkemampuan namun sebahagian besarnya menolak mentah mentah kerana merasakan ia langsung tidak perl...
Hiburan Benci Habis Ni Jadi Mangsa Penceraian Netizen Sedih Ibu Dan Bapa Tiri Sanggup Tukar Nama Anak

Hiburan Benci Habis Ni Jadi Mangsa Penceraian Netizen Sedih Ibu Dan Bapa Tiri Sanggup Tukar Nama Anak

papar berkaitan - pada 6/4/2022 - jumlah : 133 hits
Satu dilaporkan telah tular di media sosial Twitter hari ini apabila ia memaparkan seorang kanak kanak lelaki telah dinafikan haknya untuk berjumpa dengan bapa kandungnya sendiri akibat penceraian Dalam video berdurasi 1 minit lebih itu seo...
Hiburan Dia Speech Delay Baju Penuh Kesan Conteng Ibu Dakwa Anak Darjah 1 Dibuli

Hiburan Dia Speech Delay Baju Penuh Kesan Conteng Ibu Dakwa Anak Darjah 1 Dibuli

papar berkaitan - pada 29/3/2022 - jumlah : 177 hits
Bagi golongan ibu bapa yang mempunyai anak istimewa salah satu perkara yang sukar untuk dilakukan adalah melepaskan mereka ke sekolah untuk uruskan hal sendiri Baru baru ini di TikTok seorang ibu yang mempunyai anak istimewa meluahkan rasa ...
Doa Ibu Kekuatan Anak Baca Doa Ringkas Ini Setiap Hari Hasilnya Sangat Baik

Doa Ibu Kekuatan Anak Baca Doa Ringkas Ini Setiap Hari Hasilnya Sangat Baik

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 219 hits
Ruginya kalau sebagai ibu kalian tak gunakan kelebihan ni untuk sentiasa mendoakan anak anak Doa ibu itu tiada hijabnya Setiap hari tak kira pagi atau malam ambil peluang berdoa untuk anak anak kita sejak mereka lahir sampailah ke akhir hay...
Hiburan Guru Minta Pelajar Non Muslim Makan Sorok Sorok Ibu Bapa Sangka Anak Dipaksa Berpuasa

Hiburan Guru Minta Pelajar Non Muslim Makan Sorok Sorok Ibu Bapa Sangka Anak Dipaksa Berpuasa

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 214 hits
Sempena bulan Ramadan kebanyakkan sekolah akan membuat satu polisi dimana kantin sekolah akan ditutup bagi memastikan setiap murid beragama Islam berpuasa dan untuk murid bukan Islam pula mereka digalakkan untuk membawa bekalan dari rumah t...
Hiburan Gara Gara Main Telefon Ibu Anak Terbeli Televisyen 86 Inci Secara Tak Sengaja

Hiburan Gara Gara Main Telefon Ibu Anak Terbeli Televisyen 86 Inci Secara Tak Sengaja

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 155 hits
Zaman sekarang memang mudah untuk kita membeli belah kerana semuanya hanya atas talian tekan tekan saja di telefon bimbit esoknya dah sampai di hadapan rumah Tular di media sosial apabila memaparkan dua gelagat kanak kanak sedang menangis k...
Hiburan Tiba Tiba Mengundur Tinggal Dalam Kereta Ibu Cemas Anak Main Gear Kereta

Hiburan Tiba Tiba Mengundur Tinggal Dalam Kereta Ibu Cemas Anak Main Gear Kereta

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 139 hits
Malang tidak berbau seorang wanita dilaporkan berhadapan saat cemas apabila keretanya tiba tiba sahaja bergerak mengundur melanggar Proton Saga yang berada di belakang Difahamkan ketika kejadian wanita itu telah memberhentikan kenderaannya ...
Hiburan Tunggu I Kat Syurga Sempat 18 Hari Bergelar Isteri Ibu Mentua Teman Ambil Kad Nikah Tanpa Suami

Hiburan Tunggu I Kat Syurga Sempat 18 Hari Bergelar Isteri Ibu Mentua Teman Ambil Kad Nikah Tanpa Suami

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 147 hits
Setiap wanita yang berkahwin pasti mengimpikan perkahwinan yang bahagia di sisi suami tercinta Namun siapalah kita untuk menidakkan takdir dan ketentuan Nya Jodoh pertemuan ajal dan maut itu semua ketentuan Tuhan Tular sebuah video di mence...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak