Hiburan 20 Tahun Kongsi Bakat Nyanyian Pemergian Siti Sarah Pasti Dirindui


Pastinya semua masih bersedih dengan berita pemergian Siti Sarah Raissuddin selepas mengalami komplikasi akibat COVID-19. Dikenali ramai kerana suara yang merdu dan personaliti yang ceria, sudah pasti ramai yang terkesan dengan berita ini.
Permulaan karierSiti Sarah Raissuddin ternyata mewarisi bakat nyanyian daripada ayahnya, Raissuddin Hamzah yang popular dalam industri hiburan tanah air pada sekitar 1980-an.
AdvertisementBakatnya mula menjadi tontonan ramai apabila dia berjaya disenaraikan sebagai finalis bagi rancangan Bintang RTM pada 2001. Malah Siti Sarah juga pernah menyertai program realiti ‘One In A Million’ pada tahun 2002 namun hanya mampu berpuas hati di tempat ketiga.

Bakat diiktirafMerupakan seorang yang berbakat besar, Siti Sarah pernah menggondol pelbagai anugerah berprestij seperti ‘Artis Baru Terbaik’, ‘Album Pop Terbaik’ dan ‘Album Terbaik’ di Anugerah Industri Muzik (AIM 2003). Bahkan, wanita tersebut turut dinobat sebagai ‘Artis Baru Wanita Terbaik’ pada Anugerah Planet Muzik 2003 (APM2003).
‘Sandarkan Pada Kenangan’ jadi siulanSiti Sarah kemudiannya terus menerima pujian ramai apabila apabila lagu duetnya bersama Jamal Abdillah iaitu ‘Sandarkan Pada Kenangan’ menjadi siulan ramai dan dimainkan di corong radio selama berbulan lamanya. Terbukti, bakatnya yang besar mampu mengiringi dengan kehebatan penyanyi veteran.
AdvertisementHarumkan nama MalaysiaPada 2009, Siti Sarah telah menyertai pertandingan antarabangsa iaitu World Championship of Performance Arts (WCOPA) di mana dia berjaya membawa pulang tiga emas buat Malaysia.
Mengikat kasih abadiSekian lama bercinta, wanita itu kemudiannya mengikat tali perkahwinan bersama pelawak, Shuib Sepahtu pada tahun 2011. Menerusi perkahwinan itu, mereka dikurnikan empat cahaya mata  iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6 dan Ayash Affan.
Ramai yang mencemburui pasangan ini kerana mereka yang bangkit bersama-sama daripada bawah sebelum berjaya mencipta nama sendiri sehingga berjaya kini.

Gegarkan ‘Gegar Vaganza’Berehat lama daripada dunia nyanyian, Siti Sarah membuktikan bahawa bakatnya masih lagi berbisa apabila sentiasa memberikan persembahan terbaik ketika program Gegar Vaganza musim ketiga pada tahun 2016. Membanggakan apabila dia berjaya menduduki tempat naib juara untuk musim tersebut sekaligus membuktikan kehebatannya sebagai penyanyi.
Antara lagu popular yang pernah dirakamkannya ialah Kesetiaan, Ku Teruskan, Ke Hujung Dunia, Pesan Mamaku, Saat Hilang Cintamu, Jangan Kau Mimpi, Tinggalkan Diriku, Mimpi Pun Sama, Bersamamu, Cinta Itu Nyawa (duet bersama Shuib), Semakin dan banyak lagi.
 
View this post on Instagram 
A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin)
Advertisement
Bidadari syurga buat suamiSering menceriakan suasana dengan telatah kelakarnya, walaubagaimanapun ramai berasa risau apabila kesihatan wanita itu mula merosot selepas disahkan positif COVID-19 seminggu yang lalu. Sedang mengandungkan anak ke-4, Siti Sarah kemudiannya di bawa ke hospital kerana paras oksigen yang rendah.
Terpaksa ditidurkan, Siti Sarah selamat melahirkan bayi pra-matang bernama Ayash Affan pada 7 Ogos lalu. Walaubagaimanapun, keadaan wanita itu masih berada dalam fasa yang membimbangkan.

Ternyata Allah lebih sayangkannya, Shuib menyampaikan berita sedih mengenai pemergian ‘bidadari syurga’nya tepat jam 5.13 pagi pada 9 Ogos. Reda, lelaki itu menerima berita tersebut dengan hati yang rela.
Menerima ucapan yang baik daripada rakan selebriti dan orang ramai, pemergian Siti Sarah diiringi dengan doa yang baik.

ARTIKEL BERKAITAN "Ingin Bayarkan Sewa Rumah Orang Miskin.." - Ebit Lew Kongsi Kebaikan Arwah Siti SarahSemoga syurga buatnya, Al-Fatihah.
Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.
The post 20 Tahun Kongsi Bakat Nyanyian, Pemergian Siti Sarah Pasti Dirindui first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/08/hiburan-20-tahun-kongsi-bakat-nyanyian.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Ada Sesuatu Arwah Cuba Sampaikan Shuib Kongsi Nyanyian Terakhir Arwah Siti Sarah

Hiburan Ada Sesuatu Arwah Cuba Sampaikan Shuib Kongsi Nyanyian Terakhir Arwah Siti Sarah

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 203 hits
Sudah beberapa hari berlalu namun masih terasa kesedihan yang menyelubungi pemergian allahyarham Siti Sarah Raissuddin ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementSepertinya suami Shuib Sepahtu juga tidak dapat membendung rasa rindu terhadap bidadari sy...
Hiburan Seperti Mengejar Amalan Baik Saat Terakhir Nadir Al Nuri Kongsi Mesej Terakhir Siti Sarah

Hiburan Seperti Mengejar Amalan Baik Saat Terakhir Nadir Al Nuri Kongsi Mesej Terakhir Siti Sarah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 179 hits
Dunia hiburan tempatan hari ini dikejutkan dengan pemergian penyanyi dan usahawan terkenal Siti Sarah Raisuddin setelah lima hari bertarung di Unit Rawatan Rapi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementTurut terkejut dengan berita pemergian itu adala...
Hiburan Ingin Bayarkan Sewa Rumah Orang Miskin Ebit Lew Kongsi Kebaikan Arwah Siti Sarah

Hiburan Ingin Bayarkan Sewa Rumah Orang Miskin Ebit Lew Kongsi Kebaikan Arwah Siti Sarah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 269 hits
Daripada Allah kita datang kepada Allah kita kembali Pagi ini suasana hiba merundung rakyat Malaysia apabila Siti Sarah Raissuddin disahkan meninggal dunia pagi tadi selepas mengalami komplikasi akibat COVID 19 ARTIKEL BERKAITAN Advertiseme...
Hiburan Saya Rasa Dunia Ini Macam Sesepi Sepinya Bapa Allahyarham Siti Sarah Raisuddin Kongsi Duka Di Hati

Hiburan Saya Rasa Dunia Ini Macam Sesepi Sepinya Bapa Allahyarham Siti Sarah Raisuddin Kongsi Duka Di Hati

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 435 hits
Bapa kepada penyanyi Allahyarhamah Siti Sarah iaitu Raisuddin Hamzah baru baru ini ada berkongsi rasa duka di hati apabila kehilangan anak perempuan tersayang yang pergi menuju dunia abadi pada hari Isnin yang lalu ARTIKEL BERKAITAN Adverti...
Dia Bagi Jam Tangan Guess Seorang Satu Helen Yap Kongsi Kenangan Manis Bersama Siti Sarah 18 Tahun Lalu

Dia Bagi Jam Tangan Guess Seorang Satu Helen Yap Kongsi Kenangan Manis Bersama Siti Sarah 18 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 213 hits
Kisah mengenai pemergian Siti Sarah Raissuddin ternyata telah memberi kesan yang begitu mendalam kepada rakyat Malaysia
Hiburan Naim Daniel Mohon Ejen Insurans Tak Jadikan Pemergian Arwah Siti Sarah Sebagai Modal

Hiburan Naim Daniel Mohon Ejen Insurans Tak Jadikan Pemergian Arwah Siti Sarah Sebagai Modal

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 340 hits
Penyanyi dan juga pelakon hebat Naim Daniel memohon agar mana mana ejen insurans tidak menggunakan isu pemergian Allahyarham Siti Sarah sebagai salah satu cara modal penjualan mereka ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementNaim atau nama sebenarnya ...
Hiburan Allah Terlalu Sayangkan Ibu Netizen Sebak Lihat Shuib Beritahu Anak Tentang Pemergian Siti Sarah

Hiburan Allah Terlalu Sayangkan Ibu Netizen Sebak Lihat Shuib Beritahu Anak Tentang Pemergian Siti Sarah

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 283 hits
Setelah sehari pemergian Siti Sarah Raissuddin Shuib Sepahtu terus mengingati arwah isterinya itu dengan memuat naik pelbagai video ingatan di laman media sosial ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMalah lelaki itu turut berkongsi momen dia memb...
Shuib Kongsi Lagu Terakhir Nyanyian Siti Sarah

Shuib Kongsi Lagu Terakhir Nyanyian Siti Sarah

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 276 hits
Lima hari selepas pemergian bidadari syurganya pelawak dan usahawan Shuib 36 berkongsi sebuah rakaman video nyanyian penyanyi Siti Sarah di laman Youtube miliknya Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad berkata itu adalah nyanyi...
Hiburan Siti Sarah Meninggal Dunia Jam 5 13 Pagi Tadi

Hiburan Siti Sarah Meninggal Dunia Jam 5 13 Pagi Tadi

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 322 hits
Al Fatihah Penyanyi Siti Sarah Raissuddin dimaklumkan telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada jam 5 13 pagi tadi di unit rawatan rapi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementBerita sedih ini dimaklumkan oleh suaminya Shuib Sepahtu melalui In...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan