Henti Sebarkan Fitnah Tentang J Kom






1. Ada yang mengkritik pelantikan staf di pejabat J-Kom. Dan mereka masih menganggap J-Kom adalah alat parti tempat bersarangnya pegawai yang tidak layak. 


2. Pengkritik mengaitkan staf J-Kom sebagai tempat pelantikan politik oleh PM DSAI. Dua yang menjadi serangan pengkritik ini adalah Siti Aishah Syeikh Ismail dan juga Sham Ghaz.


3. Siti Aisyah didakwa telah dilantik sebagai Pengarah J-Kom Zon Utara dengan syarat yang tidak mencukupi, dan Syam Ghaz didakwa dilantik sebagai pegawai J-Kom dengan gaji RM50k sebulan.


4. Saya tegaskan pelantikan pegawai J-Kom atas apa juga jawatan adalah cadangan saya. Ini adalah barisan kepimpinan J-Kom yang saya pilih setelah yakin mereka boleh bekerjasama dalam menjayakan fungsi J-Kom untuk menyampaikan dasar-dasar kerajaan kepada rakyat dan menghubungkan rakyat dengan kerajaan.


5. Fungsi J-Kom ada tiga yang utama: membudayakan ilmu, mendigitalisasikan masyarakat, dan meningkatkan patriotisme rakyat.


6. Saya yakin mereka berdua boleh melaksanakan fungsi ini dengan baik, jika dilantik.


7. Pertanyaannya, betulkan Siti Aisyah dilantik sebagai pengarah zon utara? Saya mengesahkan Siti Aisyah bukanlah pengarah zon utara. Beliau masih belum mempunyai sebarang jawatan di J-Kom.


8. Begitupun, In Shaa Allah, di masa akan datang, jika ada keperluan, saya akan melantik Siti Aisyah di kedudukan yang sesuai untuk membantu saya—tentunya mengikut peraturan yang betul.


9. Bagi saya, pengalaman Aisyah sebagai aktivis sosial dan senator boleh memainkan peranan untuk mendekatkan J-Kom dengan rakyat.


10. Syam Ghaz adalah timbalan saya. Gaji dan elaunnya tidak sampaipun satu pertiga daripada jumlah RM50k yang disebutkan.


11. Saya melantik beliau kerana saya yakin beliau boleh memberikan komitmen penuh untuk membantu saya mengatur program dengan rakyat, dan melaksanakan fungsi J-Kom. 


12. Beliau seorang anak muda yang aktif, bertenaga, mempunyai kesungguhan, dan komited dalam menjalankan tugasnya. Saya menemu bual beliau, dan setelah itu, saya yakin dalam dirinya mengalir nadi rakyat. 


13. Setelah pelantikan telah dibuat, yang tentunya mengikut semua peraturan yang dibenarkan, janganlah lagi kita menyebarkan fitnah. Saya telah membentuk pasukan yang baik untuk J-Kom dan telah pun menggariskan dasar dan visi J-Kom yang jelas.


14. J-Kom bukan alat parti politik, tetapi J-Kom adalah alat kerajaan untuk menyampaikan wawasan Malaysia Madani yang digagaskan oleh PM.


15. Jika J-Kom alat parti, tengoklah apa yang kami buat di J-Kom. Tengok fb J-Kom dan media sosialnya yang lain. Ada kami berpolitik? 


16. Kami hanya menyampaikan dasar-dasar kerajaan sehingga ada yang pro pada parti-parti tertentu menuduh kami sebagai lembab dan tidak berfungsi. Kami jelaskan kami bukan parti politik untuk berfungsi sebagai alat parti.


17. Kelmarin J-Kom telah mengiklankan kekosongan jawatan di fbnya. Kepada sesiapa yang berminat, mohonlah. Kami akan memproses semua permohonan mengikut garis panduan yang ditetapkan SPA.


18. Saya memohon maaf jika kami di J-Kom ada kelemahan. Kami sentiasa berusaha menjadi yang terbaik. Pejabat kami tidak hanya terbuka kepada satu parti politik sahaja, tetapi kepada semua parti. 


19. Datangi J-Kom jika ada program untuk rakyat yang kita boleh lakukan bersama. J-Kom akan turun padang dalam waktu yang terdekat untuk memasarkan program Malaysia Madani. Dalam bulan puasa ini, kami akan mengadakan program Ramadan. Sesiapa sahaja dijemput untuk mengadakan program ini bersama.


20. Dan kepada yang terus menyebar fitnah tentang J-Kom, jangan biarkan kami bertindak. Kita jadilah rakyat Malaysia yang saling menghormati dengan mengelakkan diri dari menimbulkan fitnah yang kesannya menyakitkan.


DATO DR’ MOHAMMAD AGUS YUSOFF
Ketua Pengarah
Jabatan Komunikasi Komuniti (J-KOM)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/02/henti-sebarkan-fitnah-tentang-j-kom.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hafiz Suip Akhirnya Respond Tentang Kehilangan Berat Badan Yg Ketara Rupanya Ini Sebab Kenapa

Hafiz Suip Akhirnya Respond Tentang Kehilangan Berat Badan Yg Ketara Rupanya Ini Sebab Kenapa

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 82 hits
Penyanyi popular Hafiz Suip menjadi tanda tanya dalam kalangan media dan peminat tentang kesihatannya apabila fizikalnya dilihat mengalami penyusutan berat badan sejak beberapa tahun lalu
Contoh Tentang Amalan Khidmat Pelanggan Terbaik Yang Boleh Anda Amalkan

Contoh Tentang Amalan Khidmat Pelanggan Terbaik Yang Boleh Anda Amalkan

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 143 hits
Saya terjumpa satu cerita yang memberikan gambaran terbaik terhadap khidmat pelanggan yang anda boleh cuba di amalkan Ini satu cerita benar yang saya baru baca Teruja nak kongsikan jadi saya terus tulis dan post artikel ni segera Ceritanya ...
Baca Dan Carilah Maklumat Tentang Cuka Yang Akan Dikenakan Jangan Jadi Orang Yang Tak Mahu Membaca

Baca Dan Carilah Maklumat Tentang Cuka Yang Akan Dikenakan Jangan Jadi Orang Yang Tak Mahu Membaca

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 98 hits
Ramai yang suarakan bantahan tentang peningkatan kadar cukai bagi pendapatan melebihi RM100K dalam Belanjawan2023 Saya faham pendapatan RM10K sebulan kalo di bandar bandar besar seperti kat Selangor KL Penang Johor Bahru memang tidaklah sem...
Nak Harapkan Orang Kita Tak Ada Le Orang Kita Suka Buat Tiktok Fitnah Saja Kerja Senang Dosa Pahala Sebelah

Nak Harapkan Orang Kita Tak Ada Le Orang Kita Suka Buat Tiktok Fitnah Saja Kerja Senang Dosa Pahala Sebelah

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 123 hits
Kurang pekerja antara faktor masalah bekalan telur ayam February 11 2023 Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan Mohamad Sabu berkata masalah utama pengeluar telur ayam selain kenaikan harga makanan adalah kekurangan pekerja SEREMBAN Kem...
Jawab Fitnah Walauntit Terhadap Anwar Dan Izzah

Jawab Fitnah Walauntit Terhadap Anwar Dan Izzah

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 98 hits
Pakaian macam ustazah tapi lebih buruk perangai kalahkan pelacur jalanan
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Is Anwar Ever Going To Release Najib



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango