Hasil Jualan Cecah 4 Angka Sehari Kerana Kanser Kaki Dibuang Ibu 4 Orang Anak Ini Gigih Berniaga Online


Angkara kanser, sebelah kaki wanita ini terpaksa dibuang. Namun ianya bukanlah penghalang baginya untuk mencapai kejayaan dalam hidup. Malah semangatnya yang luar biasa bukan hanya mampu menjadi suri rumah tetapi kini bergelar usahawa perniagaan secara e-Dagang.
Apa yang membanggakan lagi, hasil jualanya kini mencecah 4 angka sehari. Disaat ramai yang bersedih atas nasib yang menimpanya namun tidak sedikit pun membuatkan dia turut bersedih. Dia semakin kuat dan yakin ada sinar buat dirinya.

WAJIB BACA: DUIT RAYA ANAK HILANG TANPA KESAN? INI CARA TERBAIK IBU AYAH KENA BUAT
Sebelum saya menjalani amputasi (membuang kaki kiri), boleh dikatakan semua orang yang sayangkan saya menangis. Menangis membayangkan kecacatan saya nanti menyusahkan. Agaknya mereka fikir..habis lah saya lepas ni. Tak ada kerja, suami lari, kawan hilang, rumah tak terurus dan sebagainya.

Saya pula pada waktu tu, entah..saya tak rasa sedih pun. Nangis pun tidak. Perasaan tu lebih kepada..”Tak sabar nak cabar diri sendiri. Boleh tak satu kaki ni buat apa yg dua kaki buat!”
Takpa lah kalau kawan takda. It’s fine kalau suami decide untuk angkat kaki (Thank God we are still happily married 😅). Saya faham jika takda majikan nak menggajikan saya. Pandai-pandailah saya nak survive nanti.
HENDAK SERIBU DAYA.
Permulaan saya di Shopee agak sendu. Sales bulan pertama cuma 1 order sahaja. Nilai jualan, RM30. Sales bulan ke-2, dapat 7 order. Ada peningkatan. Tapi nilai jualan cuma RM254.55.
Dua bulan pertama di Shopee, hidup segan mati tak mahu. Masuk bulan ke-3, naik sikit bilangan order. 8 orang beli. Tapi nilai jualan lebih kurang je. Malah lagi kurang dari bulan sebelumnya

Aduhai..sayu hati tengok apa yg terjual. Tak boleh jadi ni. Jadi, saya ambil masa sebulan untuk mendalami ilmu asas berniaga di Shopee. Kelas percuma di Shopee Uni hampir semua saya hadir. Bermula dari situlah terdapat peningkatan 497% sales berbanding sebelumnya. Ye..Empat Ratus Sembilan Puluh Tujuh Peratus. Tak salah tulis.
Kemudian saya belajar lagi. Fahamkan lagi apa yg boleh saya perbaiki. Saya kena tanamkan dalam minda, saya cuma OKU fizikal, tapi otak masih boleh guna lagi 😅. Jadi akal yg masih berfungsi ni, guna secukup-cukupnya.
Alhamdulillah, sekarang saya dah mampu menggajikan beberapa pekerja untuk membantu urusan membungkus barang dan penghantaran ke courier.
Sales kini 4 angka setiap hari, Alhamdulillah. (LHDN..hangpa sabaq sat na, cheq nega tak sampai setahun lagi ni 😅).
CABAR DIRI SENDIRI
Bayangkan dalam kesulitan saya melangkah dengan topang di ketiak, kesana kemari saya mencari barang untuk dijual. Waktu hujan kan lantai licin, langkah perlahan-lahan. Jangan sampai tergelincir jatuh. Nanti bertambah kecacatan pulak 😅.
Barang berat angkatlah masuk ke kereta. Pandai-pandailah imbang badan supaya tak salah bearing.

Setiap hari masa mula² nak gerakkan Shopee, berikut adalah jadual harian saya:
– Pagi mencari stok.
– Tengahari membungkus.
– Petang buat product photoshoot.
– Malam buat editing/marketing.
– Tengah malam membungkus lagi.
Effort 300%. (tak termasuk effort menjaga 4 orang anak yang masih kecil dan bersekolah). Sekarang saya masih lagi berusaha keras, gigih mencari ilmu sana sini. Supaya bisnes kecil saya ni mampu memberikan saya modal utk dapat rehat yg baik bila dah tua nanti.
Penutup: Usahlah marah dengan takdir. Takdir tertulis di Lauh Mahfudz.
Saya tak marah bila Allah uji saya dengan kanser. Itu bahagian saya. Saya tak bersedih bila Allah ambil semula sebahagian dari tubuh badan saya. Itu takdir saya.
Saya akan marah pada diri sendiri jika tak cukup berusaha. Setiap hari saya panjatkan doa semoga Allah beri kekuatan berganda dari setiap ujian yg datang kepada saya.Kaki ku hanya tinggal satu Ya Allah, tapi berilah kelajuan nya bergerak 4 kali ganda dari masa ada dua kaki. 🤲 Ameen…
Kredit: Zeeda Aziz
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

WEBINAR AKU TAK TAKUT BERANAK
Sertai Webinar keibubapaan terbesar dianjurkan tahun ini. Pastikan anda bersama kami untuk bersama-sama mendapat ilmu dan peluang memenangi pelbagai hadiah.
Webinar PERCUMA ini membariskan speaker-speaker hebat dan berpengalaman dalam bidang keibubapaan seperti Ustaz Don, Ustaz Kazim Elias, Dato’ Dr Fazley Yaakob, Dr Rizal Abu Bakar, Dr Maiza Tusimin dan Dr Afida Sohana.
🔸 27 JUN 2021
🔸 8.00 PAGI – 10.00 MALAM
🔸 Secara virtual di platfotm ZOOM
Selain berpeluang menceduk ilmu yang dikongsi, anda juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah sebab ada 70 hadiah best yang ditawarkan termasuklah sebuah handphone 📱
Jom jadi peserta terawal!
✍🏻 Daftar sebagai peserta di:
https://bit.ly/3yT61Ex
Jom daftar sekarang untuk berpeluang menang hadiah cabutan bertuah!_
The post “Hasil Jualan Cecah 4 Angka Sehari” Kerana Kanser Kaki Dibuang, Ibu 4 Orang Anak Ini Gigih Berniaga Online appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hasil-jualan-cecah-4-angka-sehari-kerana-kanser-kaki-dibuang-ibu-4-orang-anak-ini-gigih-berniaga-online/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hilang Punca Pendapatan Lepas Kaki Dipotong Tapi Demi Anak Lelaki Ini Gigih Ambil Tempahan Menjahit

Hilang Punca Pendapatan Lepas Kaki Dipotong Tapi Demi Anak Lelaki Ini Gigih Ambil Tempahan Menjahit

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 324 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul begitulah nasib keluarga Puan Liya dan En Johan ini apabila Johan diuji dengan kemalangan gas meletup di bengkel tempatnya bekerja Akibat daripada kemalangan itu kaki kanan Johan dipotong se...
Saksi Kepayahan Ibu Pejuang Kanser Besarkan 3 Anak Sendirian Madammu Bangkit Bergelar Jutawan

Saksi Kepayahan Ibu Pejuang Kanser Besarkan 3 Anak Sendirian Madammu Bangkit Bergelar Jutawan

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 832 hits
Siapa yang tak mahu jadi jutawan dan kalau ditanya dengan anak kecil pun ada di antara mereka yang sudah memegang impian untuk menjadi kaya Namun tidak semua orang beruntung dilahirkan dalam dulang emas celik celik mata sudah disarungkan ba...
Anak Tidur Ibu Bapa Keluar Ke Pasar Rumah Terbakar Kakak Meninggal Adik Selamat

Anak Tidur Ibu Bapa Keluar Ke Pasar Rumah Terbakar Kakak Meninggal Adik Selamat

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 220 hits
Seorang kanak kanak perempuan berusia enam tahun yang ditinggalkan di rumah dengan pintu berkunci oleh ibu bapanya yang pergi ke pasar maut selepas rumahnya di Kondominium The Rise Collection II Jalan Dr Wu Lien Teh Georgetown terbakar pagi...
Anak Makan Sesuap Dua Tutup Mulut Rapat Ibu Jangan Stres Sabar Sikit Nanti Ok

Anak Makan Sesuap Dua Tutup Mulut Rapat Ibu Jangan Stres Sabar Sikit Nanti Ok

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 178 hits
Bayi nak mula makan Bayi tak nak makan Usia 6 bulan nak perkenalkan makanan macam mana Tekstur makanan macam mana Bagi menjawab persoalan ini perkongsian Puan Nur Miera boleh memberi panduan buat anda Bagi ibu yang nak sediakan bubur anak t...
Pakar Rambut Kongsi Kenapa Waktu Anak Menyembur Air Liur Ada Kaitan Dengan Rambut Ibu Gugur

Pakar Rambut Kongsi Kenapa Waktu Anak Menyembur Air Liur Ada Kaitan Dengan Rambut Ibu Gugur

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 189 hits
Proses kehamilan dan melahirkan anak adakalanya membuatkan ibu takut untuk menghadapi setiap perubahannya selepas proses bersalin selesai Ada yang bimbang kesan stretch marks malah tidak kurang juga yang takut berdepan masalah keguguran ram...
Kerap Bagi Susu Anak Kurang Makan Usia Anak 2 8 Tahun Hanya Perlu Minum 2 Gelas Susu Sehari

Kerap Bagi Susu Anak Kurang Makan Usia Anak 2 8 Tahun Hanya Perlu Minum 2 Gelas Susu Sehari

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 257 hits
Susu terkenal sebagai minuman sihat yang kaya dengan nutrien Selain berkhasiat dalam membantu menguatkan tulang dan gigi susu juga adalah minuman baik yang menyokong pergerakan otot pembelajaran dan memori Pun begitu kebanyakan ibu bapa ber...
Mengulik Sistem Cod Saat Jualan Online Apa Saja Sih Plus Minusnya

Mengulik Sistem Cod Saat Jualan Online Apa Saja Sih Plus Minusnya

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 209 hits
Belakangan jadi kurir terus yang kena padahal kebanyakan karena pembeli nggak paham sama syarat ketentuannya
Jutawan Belanja Rm805 980 Dapatkan 20 Orang Sebaya Anak Guna Ibu Tumpang

Jutawan Belanja Rm805 980 Dapatkan 20 Orang Sebaya Anak Guna Ibu Tumpang

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 237 hits
Sepasang suami isteri di Georgia sanggup membelanjakan 138 000 Pound Sterling untuk mendapatkan 20 bayi menerusi kaedah ibu tumpang Kristina Ozturk 23 dan suaminya Galip 57 seorang jutawan mengeluarkan belanja besar itu bagi memiliki anak r...
Daftar Vaksinasi Di Mysejahtera Untuk Ibu Menyusukan Anak

Daftar Vaksinasi Di Mysejahtera Untuk Ibu Menyusukan Anak

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 237 hits
Daftar Vaksinasi 2021 Alhamdulillah Fiza dah pun berjaya mendaftar untuk mendapatkan vaksinasi pada 27 Mei 2021 Tapi masa tu sistem MySejahtera takde lagi assessment untuk ibu hamil dan menyusukan anak Walaubagaimana pun sejak semalam lagi ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api