Harith Naem Jaineh Prospek Baru Sabah Fc Iii


Harith memberi keyakinan kepada Sabah FC III


KOTA KINABALU: Sabah FC III akan menanti cabaran Piala Presiden yang ditangguhkan dengan optimis dengan penambahan pemain antarabangsa remaja Malaysia, Harith Naem Jaineh dalam skuad Sabah FC III.

Pemuda Kota Belud yang berusia 20 tahun itu menyertai Badak Junior dari Selangor dan telah mengagumkan dalam 2 bulan dia berada di sini.

Ketua jurulatih yang gembira Johnny Dominicus mengatakan Harith akan menjadi tambahan berharga bagi skuad untuk menghadapi cabaran di Piala Presiden.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak pengurusan Sabah FC kerana telah mendapatkan khidmatnya.

"Bukan hanya dia (Harith) seorang pemain bola sepak yang berbakat, dia juga pemain yang sangat berpengalaman. Kami sangat gembira dapat memilikinya dalam skuad, ”kata Johnny di sini pada hari Isnin.

Harith masa lalu bola sepak telah menyaksikan dia bermain untuk Akademi Moktar Dahari di bawah ketua jurulatih Lim Teong Kim sebelum bergabung dengan pasukan junior Selangor.

Johnny Dominicus Saat paling diingati ketika Harith keluar dari bangku simpanan untuk menjaringkan hattrick dan memberi inspirasi kepada Selangor untuk kemenangan 4-2 ke atas Sabah atas saingan Piala Remaja tahun lalu.

Dan dia telah menunjukkan apa yang dia mampu sejak menyertai dengan dengan Junior Rhinos, menjaringkan satu-satunya gol dalam kekalahan 1-4 kepada pasukan Liga Super negeri baru-baru ini sambil juga menjaringkan gol dalam kemenangan 3-0 ke atas pasukan Piala Belia Sabah Sabtu lalu .

Skuad Malaysia pada Kejuaraan B-16 AFC 2018 Di pentas saingan antarabangsa, Harith tampil untuk pasukan kebangsaan di AFC Championship 2018 di Kuala Lumpur dan dia juga merupakan sebahagian daripada pasukan yang memenangi gangsa pada kejuaraan AFF Bawah 16 tahun pada tahun yang sama.
PEMAIN Malaysia, Harith Naem Jaineh diasak pemain Jepun Asahi Yokohama pada aksi terakhir Kumpulan A Kejuaraan B-16 Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) di Stadium Nasional, Bukit Jalil. "Saya gembira kerana dia telah memutuskan untuk kembali dan membantu skuad negara. Kehadirannya tentunya akan memberi semangat dan kekuatan kepada pasukan.

Harith bersama Skuad B-16 benam Guam 14-1 pada aksi kedua Kelayakan Kejuaraan B-16 Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) 2018 di Stadium Wibawa Mukti, Bekasi, Indonesia. "Dia selalu bersedia untuk berkongsi pengalamannya dengan rakan sepasukan barunya. Kami benar-benar berterima kasih kepada Sabah FC atas usaha mereka untuk memperkuatkan skuad, ”tambah Johnny.

Harith Naem Jaineh Sebagai rekod, 26 pemain telah dinamakan untuk membawa cabaran Sabah FC III di Piala Presiden 2021, dengan permulaan ditangguhkan dari bulan Jun hingga September kerana pandemik Covid-19.

Skuad penuh terdiri daripada 3 penjaga gol iaitu Mohd Faizal Hafiz Mansur, Mohamad Ramzi Mustakim dan Muhammad Azrin Paiting.

Pertahanan Gerald Gadit, Seherry Aladin, Mohd Faqrul Idris, Rozacklye Yanam, Jeremie Jamie Limus, Ritchie Svenson Fred Donny, Abdul Hanafie Tokyo Abdul Hasim dan Syahrul Norsyahrizuan Miti.

Bekas pemain muda negara, Mohd Nasip Mohammad Zain akan menjadi pilihan di bahagian tengah yang turut merangkumi Mohd Hizaz Mohd Lokman, Muhammad Asyraf Rusydi Musa, Mohamad Sahrizan Saidin, Mohd Naaim Firdaus Stibin, Mohd Nureizkhan Isa Japar, Mohammad Saifuddin Abdullah, Hamsir Appid dan Mohamad Sofian Razali.

Penyerang adalah Mohammad Saufie Taha, Mohd Nazemizan Naslon, Mohammad Syaril Abdullah, Ali Sainuddin, Jeckelly Manir dan Harith Naem Jaineh.

Sementara itu, Johnny mengatakan persiapan skuad telah berjalan dengan baik walaupun penangguhan baru-baru ini bermula.

Dia mengatakan bahawa skuad mematuhi prosedur operasi standard (SOP).

"Semua baik-baik saja kecuali kekurangan perlawanan pemanasan badan. Pada masa ini, kami hanya mempunyai pasukan senior dan bawah-19 yang boleh bermain kerana sekatan perjalanan.

"Namun, pemain dalam keadaan sihat. Mudah-mudahan kita dapat mengadakan lebih perlawanan persahabatan apabila keadaan bertambah baik sehingga kita dapat mempersiapkan kempen baru dengan lebih baik, ”katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/07/harith-naem-jaineh-prospek-baru-sabah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sabah Catat Lonjakan Tinggi 647 Kes Jangkitan Baru Covid 19

Sabah Catat Lonjakan Tinggi 647 Kes Jangkitan Baru Covid 19

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 269 hits
Bilangan kes melebihi 300 dalam tempoh dua hari lalu dalam pada pihak berkuasa Sabah meningkatkan saringan dalam komuniti dan ujian dalam kluster sedia ada KOTA KINABALU Jumlah kes baharu COVID 19 Sabah hari ini amat tinggi dengan sejumlah ...
Ziarah Raya Punca Kluster Baru Di Sabah

Ziarah Raya Punca Kluster Baru Di Sabah

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 278 hits
Kluster ini melibatkan individu individu yang menjalankan aktiviti ziarah menziarahi di Kampung Tembidong Bidong Nangoh Telupid semasa sambutan perayaan PUTRAJAYA Satu lagi kluster komuniti melibatkan aktiviti ziarah menziarahi dikesan di S...
9 Menara Komunikasi Baru Membantu Meningkatkan Akses Internet Di Sabah

9 Menara Komunikasi Baru Membantu Meningkatkan Akses Internet Di Sabah

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 254 hits
9 menara komunikasi baru dibina di Sabah membawa jalur lebar yang lebih pantas kepada sekitar 6 520 orang di Pitas dan Kudat KOTA KINABALU 28 Julai Sembilan menara komunikasi baharu di bawah Pelan Jalinan Digital Negara yang beroperasi seja...
Sabah Bakal Mendapatkan Ketua Polis Baru

Sabah Bakal Mendapatkan Ketua Polis Baru

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 214 hits
Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hazani Ghazali adalah antara 64 pegawai kanan polis yang terlibat dalam pemindahan yang akan berkuatkuasa pada 6 September Kuala Lumpur Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hazani Ghazali bakal berpindah ke Bukit aman...
Semua Daerah Di Sabah Catat Pertambahan Kes

Semua Daerah Di Sabah Catat Pertambahan Kes

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 273 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan negeri Datuk Masidi Manjun KOTA KINABALU Sebanyak 500 kes atau 54 82 peratus daripada keseluruhan 913 kes harian dicatat di Sabah pada Rabu dikesan melalui saringan kontak rapat kata Menteri Kerajaan ...
2 588 Pemandu Di Sabah Terima Bayaran Rm500 Pemerkasa Plus Fasa 1

2 588 Pemandu Di Sabah Terima Bayaran Rm500 Pemerkasa Plus Fasa 1

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 273 hits
Mereka yang tidak layak boleh membuat rayuan kepada LPKP Sabah kata Pengerusinya Chin Kim Hiung 2 588 pemandu pengangkutan awam di Sabah akan menerima bantuan RM500 one off mulai hari ini KOTA KINABALU Seramai 2 588 pemandu pengangkutan awa...
Lebih 50 Kes Covid 19 Di Sabah Daripada Kontak Rapat

Lebih 50 Kes Covid 19 Di Sabah Daripada Kontak Rapat

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 248 hits
Lebih 50 kes Covid 19 di Sabah daripada kontak rapatSource https malaysiagazette com 2021 07 28 lebih 50 kes covid 19 di sabah daripada kontak rapat respond Lebih50 Covid19 Sabah daripada kontak rapat
Tahukah Anda Bahawa Sabah Pernah Menyertai Temasya Sukan Olimpik Sebagai Sebuah Negara

Tahukah Anda Bahawa Sabah Pernah Menyertai Temasya Sukan Olimpik Sebagai Sebuah Negara

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 620 hits
Bulih bah kalau kau Tahukah Anda Bahawa Sabah Pernah Menyertai Temasya Sukan Olimpik Sebagai Sebuah Negara Siapa sangka bahawa negeri di bawah bayu yang anda kenali sekarang ini sebenarnya pernah menghantar wakil atlet ke temasya sukan tert...
Van Jenazah Percuma Team Persatuan Amal Dan Jenazah Sabah

Van Jenazah Percuma Team Persatuan Amal Dan Jenazah Sabah

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 288 hits
Masrul dan sepupunya Soffian mengeluarkan duit simpanan masing masing untuk mengubah suai van pertama supaya ia sesuai untuk membawa jenazah KOTA KINABALU Meskipun belum sampai setahun beroperasi perkhidmatan van membawa jenazah secara perc...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega