Hari Pertama Di Pulau Perhentian

Sebelah petang aku dengan Syiha keluar berjalan-jalan di tepi pantai meninjau-ninjau tempat untuk kami sewa kayak.  Waktu tu lebih kurang jam 5 petang. Redup sahaja suasana pantai petang tu tapi riuh dengan suara-suara manusia bergembira bermain di pantai. Suasana tambah meriah lagi apabila di sepanjang pantai, kedai-kedai makan sudah mula meletakkan kerusi-meja untuk menarik pelanggan.

Akhirnya kami menemui tempat untuk kami sewa kayak. Sewa sebuah kayak RM50 untuk satu jam kalau tak silap.. Masa di Pangkor tahun 2018 kami sewa sebuah kayak RM50 untuk satu hari kalau tak silap aku lah... Nak berkayak pun tenang-tenang jer.. cuaca redup.. angin sepoi-sepoit bahasa.. ombak pulak sesekali menghempas pantai.. memang tenang sangat suasana.. tak havoq.. jadi senang nak berdayung.. dan paling best orang yang berkayak waktu tu boleh dikira dengan jari.. tak ramai pun..

banyak bot sepanjang pantai.. pemandangan yang sangat-sangat merehatkan jiwa hihi.

Selesai kayak, kami berjalan pula ke kedai makan. Bukan nak makan, tapi nak minum-minum sahaja. Staf Naim join sama.. Kom pulak lepak dengan cikgu Nana di campsite sahaja. Dekat kedai makan tu kami hanya lepak-lepak sahaja.. Tak lama lepas tu, kami pun balik ke campsite untuk mandi dan solat maghrib. Malam tu, selepas Staf Naim dengan Cikgu Nana hidupkan api dapur, aku dengan Syiha just masak nasi, masak sardin tin, goreng ikan masin dan buat air asam. Air pula kami hanya bancuh teh 'O' panas. Sambil masak sambil borak-borak sambil-sambil mendengar bunyi deruan ombak. Sambil kami memasak tu, seorang jiran khemah sebelah iaitu seorang lelaki ajak borak pasal harga package.. hahaha.. package kami lagi murah dari dia. Rezeki kami. Esoknya jiran tu dah checkout.. tak tahulah aku dari mana sebab malas nak amik tahu huhu.. lagipun bukan aku yang sembang dengan dia, tapi Staf Naim yang sembang dengan dia.

Disebabkan aku tak banyak gambar campsite kami, jadi aku terpaksa google lah.. ada gambar tapi sipi-sipi sahaja.., nanti aku tunjukkan dalam celah-celah entri ni nanti ya..

Our campsite
~ 3hari 2Malam ~ Awatif Campsite

gambar ihsan google. Blogger famous ni aku rasa sebab nama blog macam familiar

lokasi khemah aku sebiji macam ni, dekat tepi pagar kayu ni menghadap pantai
Patutlah blogger ni famous sebab dia tak lupa dan rajin snap gambar. Okay.. lesson learnt

REVIEW AWATIF CAMPSITE
Khemah ni menyediakan bantal yang sangat-sangat selesa. Kena amik bantal dekat store. Minta dekat pekerja dekat situ. Nak caj henfon pun dekat situ juga. Jenuh tunggu turn. Selimut dengan tilam nipis tak disediakan. Tapi bila sampai Perhentian ni, senang saja mata nak terlelap sebab badan sangat-sangat letih dengan syarat kena buat aktiviti la..
Lagi satu, toilet ada banyak juga, tapi kalau ramai orang mandi macam contoh aku mandi time sebelum maghrib tu, sekejap air ada, sekejap air takda.. ahh haru.. tapi selesai jugak mandi.. surau pun kecik dan terpaksa kongsi ruang solat lelaki dengan perempuan. Jadi kalau nak solat tu, kena intai kalau ada orang perempuan, baru aku pergi solat. Solat pun cepat-cepat takut ada orang lelaki tetiba datang dan solat sebelah aku walaupun ada jarak satu meter.. terus hilang kusyuk kahkah!

inilah dapur kami.

ini je gambar dekat campsite yang mampu aku selit sikitt.. ini je gambar dekat khemah yang aku ada. Masak-masak dekat tepi khemah aku je, menghadap laut. hehe.

tapi jangan risau, mai sini aku share gambar-gambar sunset pada petang tu hasil tangkapan kom kami

Jom

Comment On Pulau Redang Hari Pertama By Tukar Tayar Radio Senyap

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 168 hits
card Takde caj pulak tu Bolehlah pakai bajet gaji bulan depan Bulan ni dah banyak belanja pergi pulau sambung roadtax insurans kereta Alhamdulillah rezeki tetap ada tayar ni boleh tahan sampai abis
Pulau Perhentian Fire Show

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 224 hits
Selepas makan malam aku Syiha dan Staf Naim berjalan jalan di tepi pantai Waktu macam ni tak seronok nak stay dekat khemah kami sebab orang terlalu ramai dekat restoran sebelah khemah kami tu Jadi tak berapa seronok nak relaks relaks lepak ...
Kejayaan Hari Pertama Pm Bertugas Berkongsi Jet Eksekutif Kerajaan Dengan Ramai Pemimpin Dan Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 352 hits
ADAKAH JET EKSEKUTIF PERDANA MENTERI SUDAH JADI BAS EKSPRESS Shahbudin HusinHari ini adalah hari pertama Ismail Sabri Yaakob memulakan tugasnya sebagai Perdana Menteri sejak mengangkat sumpah pada Sabtu lalu Selepas masuk ke pejabatnya pagi...
Hari Pertama Menteri Dah Melingkup

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 190 hits
Putrajaya Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia di atas kenyataannya dalam satu video yang tular semalam untuk menambahkan pasukan bertanding di Liga Super pada musim depan bekas pun...
Wagub Dki Tak Ada Kendala Berarti Di Ptm Terbatas Hari Pertama

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 171 hits
Riza juga menginginkan nantinya awal tahun 2022 semua sekolah di Jakarta dapat melaksanakan PTM
Lawatan Kerja Rasmi Pertama Ismail Sabri Ke Kuala Muda Yan Hari Ini

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 463 hits
BH ONLINE Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri ALOR SETAR Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang baru mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri pada Sabtu lalu dijadual mengadakan lawatan kerja rasmi pertamanya ke daerah Kuala Muda ...
Hari Pertama Pun Sudah Jadi Lauk Hari2 Seterusnya Pasti Ismail Sabri Adalah Makanan Kemarahan Rakyat

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 158 hits
Semalam adalah hari pertama Ismail Sabri Yaakob memulakan tugasnya sebagai Perdana Menteri menggantikan Mahiaddin Md Yasin Sepatutnya hari pertama memulakan tugas sebagai ketua kerajaan satu jawatan yang barangkali tidak pernah diimpikan ma...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik