Hari Ke 4 Ekspedisi Kawah Putih Hutan Pinus Dan Glamping Rancaliba Bandung

Setelah dua hari di Jogjakarta, aku dan kawan aku bergerak pula ke Bandung dengan menaiki Train. Yang menariknya adalah...
Semasa pergi ke Jogjakarta, kami tempah train class mewah tetapi balik dari Jogjakarta kami naik train third class. Masa tempah tak fikir kondisi train tu jauh berbeza. Harga memang murah tetapi sempit, kerusi tegak, aircond slow. Pergh!! Memang tak boleh nak kenanglah.
Bayangkan perjalanan lebih kurang 6 jam, badan kejung tegak je.

Tetapi yang bestnya adalah permandangan sepanjang perjalanan ke Bandung. Kiri dan kanan, aku melihat padi, gunung-ganang dan sawah. Sangat cantik dan mendamaikan. Kami bergerak dari Jogjakarta pukul 11 malam, sampai ke Bandung pukul 9 pagi

Cuaca di Bandung agak nyaman berbanding Jogjakarta, sepanjang hari kami berjalan, cuaca berangin dan kabus. Sampai di train station Bandung, Supir kami sudah menunggu. Kami minta Mas Chacha untuk bawa kami ke Masjid berdekatan. Kami mahu mandi dan bersihkan diri dulu

Gambar bawah ini adalah kawasan lapang depan masjid Bandung. Cantik, kan

Selesai mandi kami meneruskan perjalanan kami kedestinasi seterusnya. Bajet dan masa kami tak banyak, maka tempat yang kami dapat lawati di Bandang adalah Kawah Putih, Hutan Pinus dan Glamping Rancabali. Glamping Rancabali ni yang di suggest oleh Mas Chacha

KAWAH PUTIHBukan biasa-biasa ye kenderaan yang bawa kami naik ke atasKabus tebal

HUTAN PINUS
GLAMPING RANCABALI
Selepas melawat tiga tempat itu, lewat petang macam itu Mas Chacha bawa kami ke gedung pakain untuk shopping souvenir. Kami berada di Bandung hanya 2 hari satu malam. Keesokan tengahari, kami akan bererak ke Palembang untuk mengambil flight pulang ke Malaysia.
Sebenarnya ada sebab kenapa kami ambil flight dari Palembang ke Malaysia, bukan dari Bandung. Tetapi, aku akan cerita dientri yang lain

Malam dah semakin surut, kami menginap di Hotel Serena yang terletak berdekatan dengan Bandung train station. Hotelnya selesa dan breakfast disediakan

Selamat malam, semua.

Baca: Hari ke-1 ekspedisi | Seharian berjalan kaki di Kota JakartaHari ke-2 ekspedisi | 3 tempat menarik di Yogyakarta (Jogja)Hari ke-3 ekspedisi | Makan udang galah di Pantai Timang, sakan bergambar di Candi Ijo dan Jurang Tembelan.

Hari Ke 3 Ekspedisi Makan Udang Galah Di Pantai Timang Sakan Bergambar Di Candi Ijo Dan Jurang Tembelan

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 338 hits
Pukul 9 pagi kami sudah bersiap packing barang Mas Henry akan menjemput kami untuk pengembaraan hari ini Hari ini hari kedua dan terakhir kami di Jogjakarta Kami akan ke Bandung malam ini jadi kami tidak akan kembali ke homesty semula Ini H...
Covid 19 Seorang Maut Selepas 27 Hari Sifar Kematian

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 248 hits
SHAH ALAM 11 JULAI Seorang pesakit Covid 19 meninggal dunia hari ini selepas 27 hari tiada kematian dilaporkan akibat wabak tersebut Setakat ini sebanyak 122 kes maut dicatatkan Kali terakhir direkodkan pada 13 Jun lalu Ketua pengarah kesih...
Hukum Permainan Memukul Pinata Di Majlis Hari Lahir

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 358 hits
Pinata adalah bekas yang mengandungi makanan seperti gula gula yang disediakan sempena majlis sambutan seperti hari lahir Ia akan dipecahkan dengan kayu pemukul untuk mendapatkan makanan yang berada di dalamnya Bentuk asalnya adalah bintang...
Dbp Sokong Keputusan Kerajaan Jadikan Jumaat Hari Jawi

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 449 hits
KUALA LUMPUR Dewan Bahasa Dan Pustaka menyokong penuh keputusan kerajaan menjadikan Jumaat sebagai Hari Jawi kata Pengerusi Lembaga Pengelolanya Awang Sariyan Katanya keputusan kerajaan itu memberikan ruang untuk tulisan Jawi diletakkan pad...
Hari Jumaat Sebagai Hari Jawi Bermula Hari Ini Dr Zulkifli Menteri Jpm

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 343 hits
Perkasa tradisi kebudayaan Dr ZulkifliKUALA LUMPUR Kerajaan memutuskan hari Jumaat sebagai Hari Jawi bermula hari ini dalam usaha mengekalkan dan memperkasakan sebahagian tradisi dan kebudayaan yang membentuk Malaysia sehingga ke hari ini M...
Doktor Beritahu Yang Bukaan Sudah 2cm Bella Astillah Tetap Sambut Hari Lahir Ayden

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 263 hits
Pelakon Bella Astillah mencuri tumpuan apabila mengesahkan beliau hamil anak kedua sebelum ini Bella tetap mahu adakan sambutan ulang tahun kelahiran Ayden Selain itu beliau juga telah kembali menjadi isteri kepada Aliff Aziz ketika masih d...
Baru Beberapa Hari Pelancaran Lagu Cinta Sementara Oleh The Truth Kini Trending Di Youtube

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 866 hits
Penggemar Youtube pasti kenal dengan gandingan duo Naufal Isa dan Irwan Fariz yang kini lebih dikenali sebagai The Truth yang kerap mendendangkan lagu lagu cover Top 40 yang alih bahasa ke Bahasa Melayu seperti Way Back Home di saluran Yout...
Tema Hari Kebangsaan Hari Malaysia Tahun 2020 Malaysia Prihatin

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 778 hits
YB Dato Saifuddin Abdullah Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia memperkenalkan Logo dan Tema Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia 2020 dalam sidang media di Kuching pada akhir rangka lawatan kerjanya ke Sarawak semalam LOGO HARI KEBANGSA...
Netizen Mencadangkan Hari Jumaat Malaysia Patut Menyambut Hari Makan Babi

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 384 hits
Netizen baru baru ini dikejutkan dengan tindakkan yang dilakukan oleh seorang netizen yang berbangsa cina Komen yang dilempar tersebut adalah keatas pos Menteri Agama Islam iaitu Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri Dalam post yang disia...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia