Hari Ke 3 Ekspedisi Makan Udang Galah Di Pantai Timang Sakan Bergambar Di Candi Ijo Dan Jurang Tembelan

Pukul 9 pagi, kami sudah bersiap packing barang. Mas Henry akan menjemput kami untuk pengembaraan hari ini. Hari ini, hari kedua dan terakhir kami di Jogjakarta. Kami akan ke Bandung malam ini, jadi kami tidak akan kembali ke homesty semula

Ini Homesty Mas Dani yang kami pilih dari Airbnb. Rumah dua tingkat fully furnished

Destinasi pertama, Mas Henry membawa kami ke tokoh kuih Bakpia. Kata Mas Henry, kuih Bakpia ini popular di Jogja. Kami beli untuk souvenir family di Malaysia. Kemudian kami terus ke Candi Ijo yang mengambil masa 40 minit untuk sampai

Candi Ijo terletak dekat kawasan bukit. Dari sini boleh nampak permandangan yang luas kat bawah sana. Tetapi disebakan kabus waktu pagi, kami hanya nampak samar-samar saja. Tiada bayaran yang dikenakan untuk masuk ke Candi Ijo. Berdekatan dengan Candi Ijo, ada satu designated port yang wajib bergambar. Orang kata Instagram worthy. Jalan kaki sikit je.

Sudah puas bergambar kami bergerak ke destinasi seterusnya iatu Pantai Timang. Tiba di Pantai Timang, kami makan tengahari dulu di kedai Udang Galah. Harga untuk 4 orang makan 550,000IDR dalam RM150 duit Malaysia. Kalian akan dapat set yang macam dalam gambar dibawah. Udang galah boleh pilih

Selepas makan, kami naik Jep untuk ke Pantai Timang. Nak ke situ tak boleh naik kereta biasa kerana jalan yang batu dan berbukit. Harga untuk naik Jep, 350,00 IDR iaitu RM100 untuk 4 orang

Lebih kurang 10 minit kami sampailah kat Pantai Timang. Sepanjang perjalan, aku melihat perkampungan peduduk di sini. Suasananya berbeza dengan perkampungan di Malaysia.

Pantai Timang ni pernah masuk dalam Variety Show Korea: Running Man. Episod Lee Kwang Soo kena denda sebab kalah dalam game. Nampak bongkah batu yang besar tu? Nak pergi ke sana ada dua cara: Jalan kat atas titian jambatan(kiri) atau Naik gondola (kanan)

Nak naik gondola kena bayar dalam 150,000IDR. Yang menarik tentang gondola ini, ia digerakkan mengunakan kudrat manusia. Bukan bergerak secara automatik

Sudah puas bergambar di Pantai Timang, kami menyusur ke Jurang Tembelan pula. Tidak jauh dari Pantai Timang. Disini memang Instaram worthy. Memang tidak lengkap kalau pergi Jogjakarta tetapi tidak sampai sini

Kami bergerak dari Jurang Tembelan sudah lewat petang. Kami perlu berada di station kereta api sebelum magrib. Maka sampai sini sahaja sightseeing di Jogja. Esok kami akan berada di Bandung pula. Aku dapat pengalaman yang best dan permandangan yang sangat indah sepanjang aku travel di Jogja

Perjalanan kami ke station kereta api ditemani hujan. Mungkin memahami perasaan kami yang berat untuk meninggalkan tempat ini. Entah bilakah kami akan kembali ke sini. Jika ada rezeki lagi, insyaAllah aku akan ke sini lagi. Selamat tinggal, Jogjakarta

Baca:Hari ke-1 ekspedisi | Seharian berjalan kaki di Kota JakartaHari ke-2 ekspedisi | 3 tempat menarik di Yogyakarta (Jogja)Hari ke-4 ekspedisi | Kawah putih, Hutan pinus dan Glamping Rancaliba, Bandung

Perlek3h Hari Jawi Netizen Cina Mahu Jumaat Hari Makan Bab1

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 526 hits
Usaha kerajaan memartabatkan tulisan Jawi sebagai warisan Malaysia yang perlu dipelihara menerima tent4ngan dalam kalangan netizen Cina di negara ini Perlek3h Hari Jawi Netizen Cina Mahu Jumaat Hari Makan Bab1
Amalkan Jogging Dan Kawal Makan Lelaki Ini Buat Cabaran 100 Hari Baru Sebulan Dah Turun 8kg

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 229 hits
Pelbagai cara orang gunakan untuk turunkan dan masalah buncit tetapi masih tak berjaya Ada sesetengah orang ada yang give up dan biarkan badan terus membesar Jadi sampai bila nak gemuk je Korang pernah tak cuba jaga makan dan hanya amalkan ...
Hari Ke 4 Ekspedisi Kawah Putih Hutan Pinus Dan Glamping Rancaliba Bandung

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 334 hits
Setelah dua hari di Jogjakarta aku dan kawan aku bergerak pula ke Bandung dengan menaiki Train Yang menariknya adalah Semasa pergi ke Jogjakarta kami tempah train class mewah tetapi balik dari Jogjakarta kami naik train third class Masa tem...
Netizen Mencadangkan Hari Jumaat Malaysia Patut Menyambut Hari Makan Babi

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 384 hits
Netizen baru baru ini dikejutkan dengan tindakkan yang dilakukan oleh seorang netizen yang berbangsa cina Komen yang dilempar tersebut adalah keatas pos Menteri Agama Islam iaitu Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri Dalam post yang disia...
Perlekeh Hari Jumaat Hari Makan Babi

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 357 hits
1 Setelah mana Menteri Agama mengumumkan Hari Jumaat sebagai Hari Jawi reaksi sebahagian netizen Cina amat menghairankan Mereka memerli langkah memartabatkan Jawi ini sebagai langkah terkebelakang bahkan ada yang memperlekeh usaha ini 2 Ane...
Jom Makan Buahan Tempatan

papar berkaitan - pada 19/7/2020 - jumlah : 334 hits
Salam hari minggu buat semua jom nikmati buah2 jer dihari minggu ni macam macam ada nih
Gara Gara Makan Mentah Doktor Jumpa Cacing 3 8cm Dalam Mulut

papar berkaitan - pada 19/7/2020 - jumlah : 279 hits
July 18 2020 Doktor jumpa cacing 3 8cm dalam tekak seorang wanita selepas makan makanan mentah Ramai daripada kita yang meminati makanan Jepun terutamanya sashimi atau sushi Hidangan ini bukan sahaja lazat malah selalunya hadir dalam bentuk...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia