Harga Pengguna Turun Semula Nahas 2008 Membincangkan Mengenai Keupayaan Terhad Fed


Harga pengguna AS meningkat lebih tinggi daripada yang dijangkakan pada bulan September. Ini membangkitkan perbincangan baru mengenai kadar pertumbuhan harga yang lebih tinggi, menyoroti tekanan inflasi yang beterusan dalam ekonomi, dan memaksa pasaran untuk melakukan penarikan semula harga.
Indeks harga pengguna meningkat 0.4% dari bulan sebelumnya, menurut Kementerian Tenaga Kerja, yang diterbitkan pada hari Rabu. Berbanding tahun lalu, indeks harga pengguna meningkat 5.4%, yang menunjukkan kenaikan tahunan terbesar sejak 2008, walaupun kita mesti mengambil kira kesan permintaan yang ditangguhkan di sini.
Tidak termasuk komponen makanan dan tenaga yang tidak stabil, inflasi teras meningkat sebanyak 0.2% berbanding bulan sebelumnya.
Nampaknya ini tidak terlalu banyak. Ramalan median dalam tinjauan Bloomberg mengenai ahli ekonomi memberikan kenaikan bulanan sebanyak 0.3% pada indikator umum dan 0.2% pada kadar asas. Namun, harus diingat bahawa kita sedang berbicara mengenai angka peningkatan ke tahap yang sudah ada.
Gabungan gangguan rantaian bekalan, kekurangan bahan, harga bahan mentah yang tinggi, dan kenaikan upah telah meningkatkan kos pengeluar secara mendadak. Kerana putus asa, banyak yang terpaksa mengalihkan sebahagian dari pembiayaan ini kepada pengguna, ini menyebabkan inflasi lebih stabil daripada yang diharapkan oleh banyak ahli ekonomi, termasuk dari Federal Reserve.
Kenaikan harga yang diperhatikan bulan lalu digambarkan dalam kenaikan harga makanan dan perumahan. Sementara itu, kos di sektor kereta terpakai dan trak, pakaian dan tiket penerbangan telah menurun. Indeks perkhidmatan, yang menjanjikan pertumbuhan pelabur, tidak membenarkan harapan yang diletakkan di atasnya.
Harga rumah yang lebih tinggi akhirnya masuk ke dalam data.
Sewa perumahan primer melonjak harga sebanyak 0.5%. Ini adalah angka tertinggi sejak tahun 2001. Manakala sewa rumah yang setara menunjukkan kenaikan terbesar dalam tempoh lima tahun.
Kos perumahan, yang dilihat sebagai komponen struktur CPI yang lebih struktur dan menyumbang kira-kira sepertiga dari keseluruhan indeks, mungkin terbukti menjadi petunjuk ramalan inflasi yang lebih stabil.
Laporan tersebut kemungkinan akan memperkuat kecenderungan Fed untuk mula mengurangkan pembelian aset dalam waktu terdekat, terutama kerana masalah rantaian bekalan yang dihadapi oleh perusahaan secara praktikal tidak berkurang.
Minit mesyuarat Jawatankuasa Pasaran Terbuka Persekutuan bulan lalu, yang berlangsung pada hari Rabu petang, akan memberikan maklumat tambahan mengenai pandangan ahli politik mengenai pekerjaan dan sasaran inflasi untuk pengurangan.
Kajian The New York Fed pada hari Selasa menunjukkan bahawa jangkaan orang Amerika untuk pertumbuhan harga terus meningkat pada bulan September, dan jangkaan 1 tahun dan 3 tahun meningkat ke tahap tertinggi.
Laporan itu mengatakan bahawa pengguna Amerika juga menghadapi harga yang lebih tinggi untuk kereta, perabot dan aksesori baru, yang meningkat sebanyak 1.3%. Melihat masa depan, kita dapat mengatakan bahawa kenaikan harga tenaga akan mengurangkan gaji pekerja, kerana majikan harus menjimatkan kos dengan mengorbankan dana gaji.
Pasaran gementar ... tetapi tidak terlalu banyak
Niaga hadapan saham A.S. berubah-ubah selepas laporan menunjukkan kenaikan harga pengguna yang lebih cepat daripada yang dijangkakan bulan lalu, dimana ia terus memberi tekanan kepada inflasi dalam ekonomi.
Niaga hadapan S&P 500 kehilangan keuntungan sederhana selepas data dikeluarkan. Niaga hadapan Nasdaq kekal stabil.
Hasil pada bon Perbendaharaan AS 10 tahun meningkat kepada 1.60%, dan dolar mengimbangi kerugian. Harga minyak, setelah turun sedikit, mula naik semula.
Persoalan bagaimana inflasi akan mempengaruhi pemulihan ekonomi yang dimulakan cenderung menguasai perbincangan dengan permulaan musim pelaporan. Laporan tersebut akan memberikan penilaian tentang bagaimana perniagaan yang tidak menentu dengan cabaran rantaian bekalan dan peningkatan pembiayaan, sementara pertumbuhan ekonomi perlahan dan bank pusat mula mengurangkan insentif untuk pandemik.
Saham Eropah meningkat sekitar 0.5%, kerana berita bahawa syarikat perisian Jerman SAP terbesar meningkatkan ramalan pendapatannya menyebabkan kenaikan saham syarikat teknologi.
Sebahagian besar pasaran saham Asia meningkat, tetapi pertumbuhan serantau dihadkan oleh sedikit penurunan di Jepun dan pembatalan perdagangan di Hong Kong akibat taufan Kompasu, serta berita buruk lain dari bank China Evergrande, yang menjadikan yuan diserang.
Jelas, ekonomi dunia berada pada titik perubahan. Tempoh penutupan niaga hadapan seterusnya adalah Disember. Menjelang tarikh ini, kemudahan penyimpanan sudah dapat diisi dengan gas dan minyak, dan syarikat mengemukakan laporan tahunan dan merancang perbelanjaan untuk tahun fiskal berikutnya. Di samping itu, tarikh akhir penyelesaian melalui kontrak akan datang, termasuk untuk negeri.
Oleh itu, Oktober dan November, tanpa keterlaluan, akan memutuskan segalanya. Atau, bukan, tidak ada.
Kemalangan 2008: Fed diikat tangan dan kaki
Nouriel Roubini, yang terkenal dengan jangkaan kemerosotan gadai janji yang menyebabkan krisis kewangan 2008, mengatakan bahawa sukar bagi Fed untuk mengetatkan polisi sekiranya pertumbuhan perlahan dan pasaran mulai laris, seperti yang pernah terjadi pada suku keempat 2018.
"Mereka akan bersantai," kata ketua dan CEO Roubini Macro Associates pada hari Selasa dalam wawancara dengan Bloomberg Television di Dubai. "Mereka akan menunda penyelesaian pengurangan kadar atau kenaikan kadar."
Menurutnya, stagflasi, di mana pertumbuhan berhenti dan inflasi meningkat, akan berterusan "selama beberapa suku." Dia menyatakan pendapat bahawa tahun depan indikator asas perbelanjaan penggunaan peribadi di Amerika Syarikat akan tetap melebihi 3%.
Roubini mengatakan bahawa dia adalah seorang doktor (bukan dalam pengertian tajuk ilmiah, tetapi dengan cara yang berbeza). Ahli ekonomi itu percaya bahawa dia adalah salah satu dari sedikit realistik yang memberi amaran tentang perangkap hutang global.
Menurut Roubini, kesesakan rantaian bekalan dan kekurangan tenaga kerja menyumbang kepada peningkatan ketara dalam inflasi teras dan keseluruhan dan pada masa yang sama menjejaskan pertumbuhan ekonomi: "Ini menjadi dilema yang sangat sukar bagi bank pusat. Sekiranya pertumbuhan perlahan, Fed ... akhirnya akan menjadi damai. "
Kembali pada musim bunga, kami menulis tentang betapa tergesa-gesanya pihak Fed untuk mengaitkan diri dengan indikator pekerjaan. Walaupun indikator ini sangat penting, teknologi jarak jauh telah mengubah ekonomi pekerjaan selama-lamanya. Sebagai tambahan, sejarawan ekonomi terkenal telah menunjukkan pada grafik bahawa selepas krisis, pekerjaan tidak pernah pulih ke tahap sebelum krisis.
Sebaliknya, terdapat masalah besar kekurangan bahan mentah dan komponen untuk perusahaan di AS dan zon euro: pemulihan permintaan memerlukan peningkatan pengeluaran. Tetapi kontrak untuk bahan mentah di kebanyakan sektor telah dirumuskan sehingga 2023, dan pembekal juga tidak memiliki peluang untuk meningkatkan kapasitas dalam keadaan pandemik yang sedang berlangsung.
Tetapi terdapat nuansa lain yang sering dilupakan dalam konteks Fed dan bon: siling hutang sudah tercapai. Ini secara harfiah bermaksud bahawa negara tidak lagi dapat menerbitkan kumpulan bon pinjaman pemerintah baru, bahkan jika perwakilan dari seluruh industri menyerbu Capitol dengan permintaan untuk menyokong ekonomi.
Hari ini, kadar faedah rendah disokong oleh pinjaman besar yang dibuat pada awal tahun. Namun, masih belum berpotensi untuk meminjam lagi - kerana hadnya. Itulah sebabnya beberapa pegawai "secara perlahan mengisyaratkan" perlunya menghapuskan ambang pinjaman kerajaan sama sekali.
Dan walaupun banyak wang murah dalam sistem kewangan seperti sebelumnya - mengambil dan melabur - pemodal dan pelabur tidak mahu melabur di sektor sebenar - risiko tindakan kuarantin baru dan faktor lain yang mempengaruhi pengeluar terlalu tinggi, yang mana kelihatan hanya berkembang dari bulan ke bulan seperti bola salji.
Ketika kerajaan, mengikuti contoh tahun 2008, memperkenalkan suku bunga pinjaman yang rendah untuk bank, mereka bergantung pada fakta bahawa sejumlah wang akan jatuh ke sektor nyata, seperti yang akhirnya terjadi pada tahun 2012.
Tetapi ia tidak ada di sana. Pada tahun 2020, alat menarik seperti tawaran ultrashort, DeFi dan token digital telah berkembang dengan pesat, dan wang mengalir ke sana.
Kebuntuan sedang dibuat: Goldman Sachs melaporkan keuntungan besar, dan kilang di seluruh dunia ditutup. Dua ekonomi dengan harga satu.
Pemerintah tidak mempunyai wang: bukan hanya pinjaman ditutup untuk masa ini, tetapi pajak juga dikurangkan.
Namun, walaupun jika pertumbuhan ekonomi perlahan, Fed tidak boleh menaikkan kadar faedah bahkan hingga seratus, kerana ini akan segera mematikan sektor sebenar.
Fed mempunyai peluang nyata untuk meningkatkan kadar negatif sebenar bagi bank pada musim panas ini, ketika sentimen pelabur mengatakan "kami telah mengalahkan coronavirus ini."
Malangnya, dengan awal musim luruh, ketika keadaan menjadi lebih buruk, koridor peluang untuk Fed telah ditutup untuk satu setengah tahun berikutnya.
Walaupun pengurangan pembelian aset akan diumumkan pada mesyuarat dasar berikutnya, seperti yang dikatakan oleh Jan Hatzius, ketua ekonomi Goldman Sachs Group Inc. pada hari Isnin, semakan semula kadar tidak mungkin dilakukan untuk Fed.
Menurut Roubini, jika Fed berkelakuan perlahan dan inflasi menjadi tidak stabil, hasil bon AS akan terus meningkat, kerana pelabur menganggap premium yang lebih tinggi untuk risiko inflasi.
Pelabur, katanya dalam wawancara, dapat memastikan risiko inflasi lebih tinggi dengan mengurangkan tempoh bon atau dengan melabur dalam sekuriti perbendaharaan dengan perlindungan inflasi yang terikat dengan harga pengguna. Dan sebenarnya, seruan penganalisis bahawa sudah tiba masanya untuk lindung nilai didengar dari seluruh dunia.
Harga minyak boleh meningkat kepada $ 100 setong dalam beberapa bulan akan datang dari sekitar $ 83 pada hari Selasa di tengah "rasa kekurangan," kata Roubini. Namun, ia juga bergantung pada sama ada pakatan OPEC + mengembalikan bekalan dan sama ada tong Iran dapat kembali ke pasaran dunia, katanya.
"Saya melihat trend kenaikan harga minyak, arang batu, gas asli dan tenaga lain," katanya. "Permintaan semakin meningkat."
Komoditi, kata Roubini, termasuk emas, logam, minyak dan beberapa bentuk harta tanah, seperti infrastruktur, juga akan memberikan perlindungan dari tekanan harga. Mari tambah - hingga tahap tertentu.
Nilailah sendiri. Kenaikan harga mengurangkan daya beli. Oleh itu, Eropah sudah mengurangkan tahap penggunaan gas asli. Perkara yang sama berlaku di mana-mana sektor sebenar: orang-orang siap membeli sebahagian besar barang hanya hingga tahap tertentu - ketika harganya naik, mereka cenderung menolak untuk membeli. Tidak seperti pasaran kewangan, di mana pergerakan menurun dan menaik selalu bergelut, sektor sebenar mungkin mengalami masalah dengan permintaan. Tetapi ini tidak menyebabkan harga lebih rendah, sebaliknya: setiap kilang yang ditutup atau terbengkalai meningkatkan kekurangan barang, dan harganya meningkat lebih jauh.
Hasilnya, kita melihat bagaimana sektor sebenar berjuang untuk bertahan, sementara pemodal sibuk membuat spekulasi mengenai pasaran kewangan. Mereka dapat difahami: mereka berkewajiban untuk memastikan keuntungan atas aset terurus dalam keadaan sukar ini. Tetapi Fed telah menghabiskan cadangan, dan tidak ada wang untuk merangsang ekonomi. Oleh itu, kadarnya akan kekal pada tahap yang sama. Secara literal bermaksud seseorang akan menjadi lebih kaya (jauh lebih kaya) tahun depan, tetapi seluruh dunia akan membayarnya.


The material has been provided by InstaForex Company - www.instaforex.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://jomforex2u.blogspot.com/2021/10/harga-pengguna-turun-semula-nahas-2008.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pembekal Pengilang Disaran Turun Harga Kit Ujian Kendiri Covid 19

Pembekal Pengilang Disaran Turun Harga Kit Ujian Kendiri Covid 19

papar berkaitan - pada 19/10/2021 - jumlah : 141 hits
KUALA TERENGGANU Semua pembekal dan pengilang di negara ini disarankan agar menurunkan harga kit ujian kendiri Covid 19 tanpa perlu menunggu kerajaan campur tangan dalam menentukan harga kit berkenaan Pengarah Penguat Kuasa Kementerian Perd...
Ramalan Untuk Gbp Usd Pada 7 Oktober Perancis Mahu Berunding Semula Mengenai Hubungan Perdagangan Dengan

Ramalan Untuk Gbp Usd Pada 7 Oktober Perancis Mahu Berunding Semula Mengenai Hubungan Perdagangan Dengan

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 211 hits
GBP USD 1H Menurut carta setiap jam pasangan GBP USD meningkat ke garis arah aliran menurun dan pulih daripadanya Oleh itu proses penurunan harga boleh disambung semula Semalam saya mengatakan bahawa menjual pasangan boleh dilakukan sekiran...
Bitcoin Mengisyaratkan Permulaan Penarikan Semula Harga

Bitcoin Mengisyaratkan Permulaan Penarikan Semula Harga

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 152 hits
Bitcoin telah ditolak pada rintangan Anjakan Semula Fibonacci 78 6 dan kini harga ditarik kembali ke arah tahap 55 000 Trend jangka pendek kekal menaik selagi harga berada di atas tahap 39 500 walau bagaimanapun harga terdedah dalam jangka ...
Kenaikan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Kelihatan Terhad Penurunan Harga Memerlukan Pengesahan

Kenaikan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Kelihatan Terhad Penurunan Harga Memerlukan Pengesahan

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 159 hits
Pasangan mata wang GBP USD diniagakan rendah dalam jangka pendek kerana dolar AS didorong oleh kenaikan DXY Tindakan harga memberikan isyarat bahawa penurunan harga yang lebih rendah mungkin telah berakhir Namun penurunan harga yang lebih d...
Kafe Banjir Hidupkan Semula Operasi Perniagaan Video

Kafe Banjir Hidupkan Semula Operasi Perniagaan Video

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 162 hits
BANGKOK Makan sambil merasai sendiri pengalaman berada di dalam banjir Itu keunikan yang cuba ditonjolkan oleh pemilik Chaopraya Antique Cafe di Nonthaburi Bangkok Semasa banjir berlaku di daerah itu pemilik kafe Titiporn Jutimanon mahu men...
Menyiasat Tommy Dan Buka Semula Kes Kes Ph Mampu Pulihkan Imej Perundangan Negara

Menyiasat Tommy Dan Buka Semula Kes Kes Ph Mampu Pulihkan Imej Perundangan Negara

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 267 hits
Oleh Sirajuddin AhmadRamai rakyat begitu teruja terutamanya ahli UMNO sebaik sahaja kabinet Ismail Sabri mengumumkan akan menyiasat bekas Peguam Negara dan seterusnya mencungkil validity kes kes yang digugurkan sewenang wenangnya oleh Tommy...
Padah Buang Sampah Dari Tingkap Kereta Wanita Ini Kutip Lempar Semula Ke Arah Pemandu

Padah Buang Sampah Dari Tingkap Kereta Wanita Ini Kutip Lempar Semula Ke Arah Pemandu

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 178 hits
Pernahkah anda mengalami situasi ketika sedang memandu di jalan raya tiba tiba ternampak penumpang atau pemandu kereta di hadapan membuang sampah melalui tingkap kenderaan tanpa rasa bersalah Sebenarnya inilah mentaliti sebahagian rakyat ya...
Ku Li Nak Hidupkan Semula Umno Lama Dakwa Umno Baru Kini Dah Hilang Taring

Ku Li Nak Hidupkan Semula Umno Lama Dakwa Umno Baru Kini Dah Hilang Taring

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 448 hits
agendaily com9 10 2021Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah mengadakan mesyuarat dengan beberapa veteran UMNO dengan hasrat menghidupkan semula UMNO lama yang diisytiharkan tidak s...
Zahid Hamidi Dapat Semula Pasport Antarabangsanya

Zahid Hamidi Dapat Semula Pasport Antarabangsanya

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 163 hits
SHAH ALAM Mahkamah Tinggi di sini membenarkan permohonan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang menghadapi 40 pertuduhan menerima rasuah berhubung Sistem Visa Luar Negara daripada syarikat Ultra Kirana Sdn Bhd supaya pasportnya dikembalikan ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis