Hanya Tunggu Masa Bersalin Disahkan Positif Covid Terpaksa Czer Demi Nyawa Bayi


Hanya beberapa minggu saja lagi nak melahirkan anak, diuji pula dengan virus yang paling ramai orang takut memberi pengalaman yang tak akan dilupakan sampai bila-bila. Kisah wanita ini yang terpaksa melahirkan anak di saat dirinya positif Covid-19 dan selepas itu terpaksa dikuarantin langsung tak disangka sama sekali.
Melalui perkongsian di Twitter, ShaaAjis, dia menceritakan pengalamannya menjadi salah seorang pesakit Covid-19. Menerusi thread yang dibuatnya, dia menceritakan prosedur hospital yang perlu diikuti olehnya sehingga dia selamat melahirkan anaknya.

Disahkan positif Covid-19 semasa mengandung
Wanita itu menceritakan dengan terperinci akan pengalamannya melahirkan anak di saat dia positif Covid-19. Pada mulanya, dia tidak menyangka simptom-simptom yang dialaminya merupakan simptom Covid-19. Risau dengan apa yang terjadi, dia tampil ke hospital bagi melakukan pemeriksaan.

 
13 Dec 2020, badan start mengigil, batuk kering. Since i pregnant 38 weeks dah, jadi rasa memang meluak-luak since Sha bawa lagi 1 nyawa inside me. Malam tido pon tak lena sebab nafas laju. Jupi cuba pujuk, try tido tapi kejap je, the sampai pagi I can’t sleep. For your information, Jupi baru baik dari demam, kemungkinan i berjangkit dengan dia, yelah tido pun 1 katil.
14 Dec 2020. Sampai je terus dapat ward 1 orang, tak boleh share sebab Sha kes PUI (cepat berjangkit). Hanya bersendirian di dalam bilik tersebut ditemani katil tanpa ada sebarang tingkap, kipas, mahupun pendingin hawa. I cried whole night sebab badan dah penat sangat, tapi tak boleh tidur sebab penat sangat.

Susulan daripada simptom yang dialaminya, keesokan harinya, Sha mengajak suaminya untuk membuat pemeriksaan lanjut mengenai masalah yang dihadapinya. Namun, dia didapati mempunyai simptom Covid-19 dan terpaksa ditahan di hospital bagi rawatan selanjutnya. Setelah dimasukkan ke hospital, pelbagai prosedur hospital yang terpaksa dia turuti demi keselamatan dia dan kandungannya. Malahan, sepanjang berada di hospital, dia beberapa kali mengalami tanda-tanda akhir sebelum bersalin ditambah pula dengan usia kandungannya yang sudah cukup bulan.
Selamat lahirkan bayi walaupun ada risiko

18 Dec 2020, 10 am, pakar datang, dia cakap maafkan kami, ini jalan yang terbaik untuk selamatkan nyawa mama dan baby, awak akan masuk OT jam 1 petang. Banyakkan doa moga semuanya dipermudahkan. Doktor bagitahu apa yang akan terjadi atau bakal terjadi masa dalam OT seram? Semestinya sebab dia akan guna darah yang sedia ada, dan kemungkinan dapat HIV tu tinggi. Macam-macam lah dia explain, masa ni Sha dah redha, Sha cuma harap kalau betul aku tak selamat, moga Allah selamatkan zuriat aku.

Perlu czer untuk elak bayi kena jangkitan paru-paru
Pada mulanya doktor yang merawatnya, sempat menceritakan kemungkinan-kemungkinan yang bakal dia hadapi di saat melahirkan bayinya. Tambahan pula, pada tarikh yang sama, bayinya selamat dilahirkan menerusi kaedah pembedahan. Jika bayinya lambat dikeluarkan, besar kemungkinan anaknya mendapat jangkitan paru-paru. Jelasnya lagi, dia amat risau dengan keadaan bayi ditambah pula keadaannya yang masih sakit.

 
Ibu masih positif, bayi perlu buat ujian calitan kedua
Walaupun, dia dah selamat melahirkan bayinya, wanita itu masih positif Covid-19 dan anaknya perlu membuat ujian calitan kedua. Kini, dia masih menjalani rawatan selanjutnya dan paling menyedihkan apabila keluarganya yang lain semua turut positif Covid-19. Di hujung tersebut, dia sempat mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang memberikan semangat kepadanya.
Sumber: ShaaAjis
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post Hanya Tunggu Masa Bersalin, Disahkan Positif Covid, Terpaksa Czer Demi Nyawa Bayi appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hanya-tunggu-masa-bersalin-disahkan-positif-covid-terpaksa-czer-demi-nyawa-bayi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hospital Sri Lanka Bakar Mayat Bayi Positif Covid 19 Tanpa Persetujuan Ibu Bapanya

Hospital Sri Lanka Bakar Mayat Bayi Positif Covid 19 Tanpa Persetujuan Ibu Bapanya

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 207 hits
Tindakan pihak hospital membakar mayat bayi beragama Islam di Sri Lanka secara paksa mencetuskan kemarahan masyarakat yang membantah larangan kontroversi di negara itu yang mengharamkan pengebumian mayat mangsa Covid 19 Mohammed Shaikh 20 h...
Bapa Tikam Bayi Disahkan Positif Dadah

Bapa Tikam Bayi Disahkan Positif Dadah

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 265 hits
Bapa tikam bayi disahkan positif dadah Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pada 13 Dec 2020 11 56PM
Covid 19 135 Individu Pusat Koreksional Jasin Disahkan Positif

Covid 19 135 Individu Pusat Koreksional Jasin Disahkan Positif

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 265 hits
Pusat Koreksional Jasin PENGKALAN BATU 22 Dis Seramai 135 daripada 706 individu di Pusat Koreksional Jasin disahkan positif COVID 19 selepas ujian saringan dijalankan semalam membabitkan 603 banduan dan 103 kakitangan penjara itu Pengerusi ...
Satu Positif Covid 19 Ribuan Penumpang Pesiar Mewah Terpaksa Dikarantina Di Kabin

Satu Positif Covid 19 Ribuan Penumpang Pesiar Mewah Terpaksa Dikarantina Di Kabin

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 153 hits
Satu Positif Covid 19 Ribuan Penumpang Pesiar Mewah Terpaksa Dikarantina di Kabin Kapal pesiar Royal Caribbean Quantum of The Seas yang sebelumnya telah berlayar itu terpaksa kembali ke pelabuhan di Singapura usai seorang penumpang terinfek...
Bayi Positif Covid 19 Selepas Dijangkiti Individu Dari Zon Merah

Bayi Positif Covid 19 Selepas Dijangkiti Individu Dari Zon Merah

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 294 hits
Bayi positif Covid 19 selepas dijangkiti individu dari zon merahSeorang bayi dilaporkan positif Covid 19 setelah berjangkit dari individu yang datang dari negeri zon merah Kes membabitkan bayi itu dikongsikan oleh Unit Pendidikan Kesihatan ...
Doktor Saya Rasa Perut Kena Belah Ibu Ini Kongsi Pengalaman Ngeri Bersalin Czer Anak Ke 2

Doktor Saya Rasa Perut Kena Belah Ibu Ini Kongsi Pengalaman Ngeri Bersalin Czer Anak Ke 2

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 562 hits
Bersalin secara normal atau pembedahan Czer kedua duanya tetap sakit Bukan mudah nak melahirkan bayi pengalaman sakit contraction diseluk untuk memeriksa bukaan vagina ditambah pula kesan jarum dan ubat ubatan Tak tergambar rasa sakitnya se...
Nasihat Dr Buat Ibu Baru Bersalin Bayi Selalu Menangis Janganlah Stres Bertenang Dulu

Nasihat Dr Buat Ibu Baru Bersalin Bayi Selalu Menangis Janganlah Stres Bertenang Dulu

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 275 hits
Bila lahir anak pertama ramai ibu yang belum pandai untuk handle penyusuan anak Anak tak nak menyusu badan Anak menangis tak berhenti ibu ingat susu tak keluar Anak kena jaundice asyik nak tidur saja dan tak nak menyusu Seperti perkongsian ...
Demi Masa Depan Periuk Nasi Aku

Demi Masa Depan Periuk Nasi Aku

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 220 hits
TARMIZI MOHD JAMPada 4 Disember 2020 Pas TIDAK akan menyertai kerajaan baharu Perak Lima selepas itu pd 9 Disember 2020 tiga Adun Pas sign SD SOKONG kerajaan baharu Perak Siapa yg ikuti Pas era Hj Hadi menang sarat dgn kluk klik flip flop d...
Pahang Mencatatkan Sembilan Lagi Kes Positif Baharu Covid 19 Hari Ini Jumlah Kes Aktif 113

Pahang Mencatatkan Sembilan Lagi Kes Positif Baharu Covid 19 Hari Ini Jumlah Kes Aktif 113

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 350 hits
KUANTAN Pahang mencatat 9 kes aktif baharu Covid 19 hari ini Menurut laporan Jabatan Kesihatan Negeri Pahang Mukim Sabai Bentong mencatatkan dua kes aktif Kes 995 merupakan hasil saringan OKT Kes merupakan warganegara Malaysia dan punca jan...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment