Hanya Sembang Kedai Kopi Tiada Perbincangan Rasmi Agihan Kerusi Umno Pas


 
FMT Reporters -October 23, 2021 Pesuruhjaya PAS Melaka, Kamaruddin Sidek menolak desas-desus kononnya PAS sudah mengadakan perbincangan sulit dengan Umno mengenai pembahagian kerusi untuk PRN Melaka.PETALING JAYA: Pesuruhjaya PAS Melaka, Kamaruddin Sidek menyifatkan perbincangan parti itu dengan Umno berhubung situasi politik di negeri itu sekadar “perbincangan di kedai kopi”.
Setakat ini, katanya, belum ada perbincangan rasmi antara PAS dengan Umno Melaka berkaitan pembahagian kerusi dalam Muafakat Nasional (MN) bagi menghadapi pilihan raya negeri (PRN) itu.
Beliau berkata, PAS masih menunggu jemputan rasmi Umno untuk berbincang dan sedia memberi kerjasama bagi memastikan kesejahteraan politik masyarakat Melayu serta Islam.
“Belum ada lagi (perbincangan rasmi) antara PAS dan Umno berhubung PRN Melaka, yang ada sekarang hanyalah borak dengan rakan Umno di kedai kopi,” katanya menurut laporan Berita Harian.
Justeru, Kamarudin menolak desas-desus kononnya PAS sudah berbincang secara sulit dengan Umno berhubung kerusi yang akan ditandingi mereka pada 20 Nov ini.
Sebaliknya, beliau berkata, PAS sudah berbincang dengan Bersatu dalam Perikatan Nasional (PN) Melaka berkaitan pembahagian kerusi dan bakal dimuktamadkan tidak lama lagi.
Beliau menyifatkan kenyataan Pengerusi PN, Muhyiddin Yassin semalam yang gabungan itu akan bertanding di semua 28 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) sekadar “menguji gelanggang perang”.
Katanya, Muhyiddin dipercayai cuba menimbulkan provokasi terhadap Umno untuk menguji situasi politik menjelang penamaan calon pada 8 Nov ini.
Semalam, Muhyiddin dilaporkan berkata, PN sudah menjangka keputusan Umno enggan bekerjasama dengan Bersatu, tetapi mengambil pendekatan berhemah menunggu parti itu menyatakan pendirian.
Katanya, rundingan dalam kalangan parti PN, termasuk PAS dan Gerakan akan diadakan segera untuk memastikan kemenangan gabungan itu dalam PRN.
Kamarudin berkata, Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi sudah “mengendurkan tali yang sebelum ini ditarik tegang” apabila menyatakan kerjasama Umno dengan PN akan dibawa ke perbincangan Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno.
Zahid dilaporkan berkata, keputusan muktamad kerjasama antara Barisan Nasional (BN) dengan PN akan diumumkan dalam mesyuarat Biro Politik dan MKT yang diikuti Dewan Tertinggi BN sebelum penamaan calon.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/10/hanya-sembang-kedai-kopi-tiada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Melaka Umno Pas Adakan Perbincangan Tak Rasmi Elak Pertembungan

Prn Melaka Umno Pas Adakan Perbincangan Tak Rasmi Elak Pertembungan

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 180 hits
PRN Melaka Umno PAS adakan perbincangan tak rasmi elak pertembungan Bagi mengelak kemungkinan berlakunya pecah undi Melayu dan kehilangan kerusi kepada Pakatan Harapan Umno dan PAS dikatakan sedang mengadakan perbincangan tidak rasmi mengen...
Prn Melaka Bersatu Pas Sepatutnya Syukur Keputusan Umno Setuju Berikan Empat Kerusi

Prn Melaka Bersatu Pas Sepatutnya Syukur Keputusan Umno Setuju Berikan Empat Kerusi

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 226 hits
SHAH ALAM Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan PAS sepatutnya bersyukur dengan keputusan UMNO bersetuju mengagihkan empat kerusi Dewan Undangan Negeri untuk ditandingi dua parti Melayu berkenaan pada pilihan raya negeri Melaka kelak Ahli Parl...
Ph Boleh Tutup Buku Di Melaka Jika Umno Pas Bersatu Bersama Pn Mn Mampu Menang Dengan Selesa 21 Kerusi Dun

Ph Boleh Tutup Buku Di Melaka Jika Umno Pas Bersatu Bersama Pn Mn Mampu Menang Dengan Selesa 21 Kerusi Dun

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 282 hits
ismaweb net4 hours agoBANGI 17 Rabiulawal 1443H Ahad Pakatan Harapan diyakini akan tutup buku di Melaka sekiranya UMNO mahu bersama PAS dan Bersatu pada Pilihan Raya Negeri nanti kata Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali Beliau berkata Timbala...
Formula Pas Hanya Menyulitkan Umno Dan Bersatu

Formula Pas Hanya Menyulitkan Umno Dan Bersatu

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 166 hits
N Faizal GhazaliDilihat berada dalam keadaan tersepit di antara kerjasama dengan Umno atau Bersatu formula PAS untuk menyokong penyandang jika berlaku pertembungan antara kedua dua parti berkenaan dijangka hanya akan menyulitkan keadaan Pen...
Pas Tak Kacau Kerusi Umno Bersatu Pada Prn Melaka Kata Tuan Ibrahim

Pas Tak Kacau Kerusi Umno Bersatu Pada Prn Melaka Kata Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 214 hits
Tuan Ibrahim Tuan Man berkata PAS akan menyokong mana mana calon sama ada Umno mahupun Bersatu berdasarkan penyandang di kerusi berkenaan jika pemuafakatan gagal dicapai dalam kalangan dua parti sekutu itu PETALING JAYA PAS tidak akan melet...
Prn Melaka Pas Tak Letak Calon Di Kerusi Umno Bersatu

Prn Melaka Pas Tak Letak Calon Di Kerusi Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 173 hits
AGENDA DAILY Timbalan Presiden PAS Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man PAS beri jaminan parti itu tidak akan meletakkan calon di kerusi yang bakal ditandingi UMNO dan BERSATU pada Pilihan Raya Negeri Melaka Timbalan Presidennya Datuk Seri Tuan...
Prn Melaka Pas Bersatu Tak Setuju Hanya Diberi 4 Kerusi Kata Nazri

Prn Melaka Pas Bersatu Tak Setuju Hanya Diberi 4 Kerusi Kata Nazri

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 225 hits
October 23 2021 11 24 PMNazri Aziz berkata PAS dan Bersatu perlu menerima hakikat sebarang kerjasama untuk PRN Melaka harus memastikan Umno menjadi ketua kerajaan negeri itu semula PETALING JAYA Ahli Parlimen Padang Rengas Mohamed Nazri Azi...
Bersatu Bersama Pas Langgar Kerusi Umno

Bersatu Bersama Pas Langgar Kerusi Umno

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 200 hits
Bersatu dan Pas dilihat sudah nekad langgar UMNO dalam Pilihan raya negeri Melaka Keputusan itu dibuat semalam oleh Majlis Tertinggi PN pada mesyuarat khas yang diadakan bagi membincangkan perkara berkaitan pilihan raya negeri Melaka Penger...
Pas Perleceh Zahid Anggap Kenyataannya Bukan Keputusan Rasmi Umno

Pas Perleceh Zahid Anggap Kenyataannya Bukan Keputusan Rasmi Umno

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 143 hits
October 20 2021 PAS menegaskan pendirian parti itu dalam Muafakat Nasional tetap sama walaupun Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi sudah menyatakan tiada kerjasama politik di antara kedua dua parti pada pilihan raya negeri Melaka pada akhir No...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Foto Jelang Pilkada Serentak Muhaimin Beberkan Kriteria Calon Kepala Daerah Yang Diusung Pkb

Curhat Buruh Di Yogyakarta Saat May Day Susah Dengan Gaji Kecil Bisa Beli Rumah

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions